Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Fjovrilli 
Auteur Bericht

Bericht Fjovrilli
Vandaag met Fello naar Fjovrilli geweest. Altijd gezellig en veel mensen gesproken.

Los gaan rijden met Fello en dat ging eigenlijk wel lekker. Toen naar binnen voor de 1e proef. Zodra ik binnen kwam, voelde ik zijn nek erop komen en had ik niet zo heel veel meer te vertellen. In de goede galop aan springen deed hij niet, er was een lichtplek van de zon in de bak en daar sprong hij ineens van opzij... Ik lag er bijna af! Maar hij nam het stuur bijna van me over... Dus geen goed gevoel daarover.

Buiten hem even wat meer aangepakt op het aan galopperen. En dat ging later wel beter. Dus toen mochten we alweer voor de 2e proef. Ik vond hem fijner lopen. Ben nog wel een paar keer mezelf aan het terug roepen geweest... Ik vergat gewoon dat ik een proef moest rijden.. :Z Ik was zo bezig met hem..

Daarna eventjes uitgestapt, maar hij liep al snel naar de trailer. Daar afgezadeld en wilden we hem op de trailer zetten... Tja, niet dus. Hij had geen zin en was bijna met geen mogelijkheid de trailer op te krijgen! Mmmmm, toch teveel naar Hikari gekeken? Die vindt het namelijk doodeng! Uiteindelijk ging hij er toch op!

We zijn even naar de kantine gegaan en later heeft hij een hele poos mogen grazen. Toen de behendigheid gereden.. Ook dat ging niet altijd zo goed. Hij was niet helemaal in zijn hum leek het wel. Er lag een deken op de grond. Normaal geen probleem, maar nu dus echt niet! Ook het achteruit inparkeren ging echt niet. Hij werd regelmatig wat heet, paniekerig leek het bijna. Andere dingen gingen heel goed. 10 tellen stil staan, van je paard op een plankje terecht komen, eroverheen lopen en vanaf het plankje weer opstappen was geen probleem. Helaas was de tijd op..

Jessie baalde dat ze geen cap bij zich had. We hebben er niet bij stil gestaan haar op te geven. Maar met mijn cap op en een staart eronder mocht ze toch even mee doen. Niet met de prijzen maar gewoon oefenen. Dat ging toch ook wel goed. Hij was wel sterk zei ze.

Terug naar de trailer en nu hadden we niet zoveel moeite om hem erop te krijgen. Toen werd het wachten op de prijsuitreiking. 1e Proef die niet zo goed ging, had ik 174 punten. De 1e plaats van de 2e proef werd voorgelezen en met 202 punten bleken wij dat te zijn! := . Ik wist niet wat ik hoorde! 202 punten! Ik mocht iets uitkiezen, dus lekker douchegel e.d. uitgekozen. Toen kregen we ook nog een emmertje snoepjes en konden we naar huis!

Dachten we. Die auto startte weer niet. Gelukkig kwam er hulp en na een poos op de acculader van een andere wagen gezeten te hebben, startte hij weer!

De meiden blij gemaakt met de Mc Donalds en nu liggen zij net in bed. Fello krijgt een paar daagjes rust en dadelijk lekker slobber! En ik? Ik krijg de was := O:)

Al bij al een leuke dag, met mooi weer! Fjovrilli, heel hartelijk bedankt voor de goede organisatie! Dank je wel!

Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend

zo 11 okt 2015, 18:52
Profiel

Bericht Re: Fjovrilli
Fjovrili is altijd hartstikke leuk, begonnen op het gras buiten maar later op de mooie locatie waar het nu volgens mij nog is. Jammer dat ik geen paard meer heb om mee te rijden maar er komt er wel weer eens een :-)

Leuk dat jullie een geslaagde dag hebben gehad, zag ook leuke dingen voorbij komen op FB.

ma 12 okt 2015, 06:46
Profiel

Wat een dag, leek niet mee te zitten, maar uiteindelijk toch een eerste prijs!!

Hij had wellicht gewoon zijn dag niet en als ze eenmaal op stressniveau zitten is het soms moeilijk om dat weer terug te krijgen.
Was een goede oefening en voor de organisatie altijd leuk als het voldoende deelnemers zijn!

Heb ooit eens een menproef met het paard van mijn oom gereden bij de plaatselijke menvereniging. Paard zat geen tempo in, ik was dus zo bezig dat beest in de vooruit te houden!! Op mijn papiertje stond later, beter op de letter rijden, haha! Ja daar was ik dus echt minder mee bezig op dat moment!! Oeps!

ma 12 okt 2015, 07:15
Profiel

Gefeliciteerd met je 1e prijs! Soms hebben ze van die dagen dat ze niks willen en alles eng vinden. Gelukkig toch nog met een 1e prijs en goed gevoel naar huis gegaan

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....

ma 12 okt 2015, 07:28
Profiel

Ik kom maar zelden nog hier en lees nu je stukje van de fjovriliwedstrijd!
Heel leuk om weer terug te lezen omdat ik er nog zoveel van herken :D
Jessie met haar cappie weet ik nog heel goed, wat fijn dat ze toch even kon rijden nog!!

Gelukkig heb je de dag met een goed gevoel afgesloten, omdat je eerst twijfelde over meedoen!!
Zo te lezen ben jij er volgend jaar weer gewoon bij!

ma 01 feb 2016, 13:36
Profiel

Haha Wiesje, jazeker. Als het even kan ben ik er weer bij. En hopelijk gaat Lisa dan ook mee met Evita. En nu maar hopen dat de auto ons dan niet in de steek laat. Ik vind het altijd erg gezellig bij Fjovrilli.

Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend

ma 01 feb 2016, 19:51
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]