Het is zo, dat eigenlijk wat onverwacht, Edgar een nieuwe (voor hem gouden) baan aangeboden heeft gekregen in het zuiden des landes. Aangezien dit 3 uur enkele reis is, zullen wij dus moeten verhuizen en aangezien in die regio ook nog wel huizen met wat grond aan huis te vinden zijn, is daar ineens de mogelijkheid om Cos aan huis te hebben staan. Nadat ik wat bedaard ben van het rondspringen door het huis al zingend "Celebraaaaaate good times, come on!", zit ik nu in de "after honeymoon" fase....want wat komt er eigenlijk allemaal bij kijken....bij een paard aan huis??? Ik heb geen flauw idee want ben een "pensionpaarden-mens" en met 3 kleine kinderen is dat toch ook wel heel erg makkelijk

Ik stel me voor dat we naast de (in stukken te verdelen) weide, een paddock zouden hebben voor de winter/regenachtige dagen. Daarbij een schuilstal. Hooi om bij te voeren en dan de mest...HELP...waar laat je mest??? Wie van de mensen die hier paarden aan huis hebben, kan me advies geven

- weiland onderhoud (en dan bedoel ik niet afzetten/controleren)...maar mest(en)? Kan ik de eigen paardenmest bijv. gebruiken om een rustend deel weiland te bemesten? Heb je vergunningen nodig om mest op eigen terrein op te slaan? Onkruid zal weggehaald moeten worden, hoe vaak doen jullie dat? Moet je elk jaar gras zaaien???
- de paddock zal van zand moeten zijn, hebben jullie je paddocks gedraineerd? Hoeveel zand zou er gestort moeten worden? moet daar nog een ondergrond onder of direct op de ondergrond?
Je gordijnen 's ochtends opentrekken en dan je paard in de "tuin" zien staan lijkt me machtig, maar ik wil er echt voor hoeden om er niet een te romantische voorstelling van te hebben. Dus, voor wie het weet, hoeveel werk en onderhoud is het nu eigenlijk...zo'n paard aan huis (dagelijks, maandelijks)??? Het is hoe dan ook een beetje wrang voor mij persoonlijk aangezien Cos ook een maatje zal moeten hebben en we net in februari onze fantastische shetlanders hebben verkocht omdat 2 pensionstallen qua tijd/geld gewoon niet realistisch was en ik niet geloofde dat er ooit land aan huis zou gaan komen in de nabije toekomst en ik wel mijn fjordendroom in vervulling wilde laten gaan......hoe het leven kan lopen niet waar?