Wat voor beroep hebben jullie??

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
claudia

Bericht door claudia » za 10 nov 2007, 18:38

Ik ben nu 15 jaar dierenartsassistente.

(landbouw en gezelschapsdieren)
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Neraldo

Bericht door Neraldo » za 10 nov 2007, 19:53

Ik heb samen met mijn ouders een eigen winkel.
En wel met feestartikelen.
We bestaan al 50 jaar ondanks dat we maar een heel klein winkeltje zijn.
Mijn zoon is 19-01-2009 geboren!
Hij heet Mitchel.
rosalie

Bericht door rosalie » za 10 nov 2007, 20:45

ik ben badjuf :+
en heb ook nog in de sportschool gewerkt tot vorige maand maar was niet leuk meer..(lees: kwamen alleen maar 55+ers om te kunnen kletsen)
Tanja

Bericht door Tanja » za 10 nov 2007, 21:32

Ik ben altijd werkzaam geweest in de horeca en tussendoor heb ik 6 jaar in een winkel gewerkt.
Nu werk ik al weer bijna 10 jaar in het horecabedrijf van mijn schoonouders.
Het is een automatiek en de meeste produkten maken we allemaal zelf,
ook maken we salades en koude buffetten.
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.

Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » za 10 nov 2007, 21:50

Hier nog een die niet studeert/werkt in de paardenbusiness.

Zit nu in mijn 2e jaar Psychologie en werk in het weekend in het outletcentrum bij de Ralph Lauren.
douwina

Bericht door douwina » za 10 nov 2007, 22:10

Ik heb diermanagement aan het Van Hall in Leeuwarden gestudeerd, maar ben nu accountmanager bij bij Compu'Train, een ICT-opleidingsinstituut. Ook heel wat anders dus dan waar ik voor gestudeerd heb :D , maar wel erg leuk!
Afbeelding
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » zo 11 nov 2007, 16:33

Zie toch dat heel veel mensen die diergerelatteerd gestudeerd hebben nu en een baan hebben die helemaal niet diergerelateerd is :D
Dat zal bij mij waarschijnlijk ook die kant op.

Ik heb eerst MBO diergezondheidszorg gedaan en daarna HBO dier-en veehouderij in Delft

Werk momenteel als paraveterinair in het Dierenziekenhuis in R'dam. Ik ben nu dringend op zoek naar een nieuwe baan op HBO niveau want dit is mijn laatste maand in het DZH, heb namelijk ontslag genomen :D

Dus wie wat weet op HBO niveau in R'dam of omgeving let me no!!!!
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Charlot

Bericht door Charlot » zo 11 nov 2007, 16:56

Ik heb ook geen opleidingen gedaan die met paarden/dieren te maken hebben.

Als eerste MBO-apothekersassistent, daarna doorgegaan en ben sinds juli afgestudeerd HBO - farmakundige. Werk nu als project-assistent bij een hoofdkantoor voor de afdeling Farmaceutische Patienten zorg en zorgverzekeraars.
Tjico en ik zijn M2- Fjordsport!!!
Lisa

Bericht door Lisa » zo 11 nov 2007, 17:59

Ja merk ook dat veel mensen wel een dierenopleiding hebben, maar geen beroep hebben die met dieren te maken hebben. Toch ga ik een dierenopleiding doen. Ik weet gewoon zeker dat dat bij mij past en of ik een baan krijg in de dierenwereld dat zien we dan wel weer. En ik denk maar positief: waar een wil is is een weg! En ik hoop ook dat het zo uitpakt.
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Else

Bericht door Else » zo 11 nov 2007, 19:18

Ik heb na het vwo, de opleiding HBO Dier- en Veehouderij gevolgd aan de CAH te Dronten. Daarna heb ik van alles gedaan, waaronder ook 2,5mnd vrijwilligerswerk in Roemenie en 3mnd gewerkt op een zoogkoeien en schapenbedrijf in Canada.
Nu werk ik 16 uur in de week bij een groothandel/kwekerij (balie, telefoon, administratie en sinds kort klanten bezoeken). De rest van de week werk ik op het dierenpension van mijn ouders, wat we zeer waarschijnlijk binnenkort in maatschap gaan doen :)ddd Deze combinatie bevalt me prima zo!

Ik begeleid op het dierenpension ook de stagiaires (meestal opleiding Dierverzorging) en ik heb wel het idee dat de school in Barneveld erg goed is en dat zwolle wel beter wordt de laatste tijd. En inderdaad liggen de banen in de dierensector niet voor het oprapen, maar als dat is wat je wilt, er is altijd een weg! Succes met je keuze!
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » ma 12 nov 2007, 10:45

Ik heb HBO P&A (personeel en arbeid) gedaan en ga vanaf 1 december werken op een HR afdeling als eerstelijns medewerker.
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
karleylover

Bericht door karleylover » ma 12 nov 2007, 11:49

Ik ben nu 2e jaars SPH (sociaal pedagogische hulpverlening) student.
..::* Tjelle *::.. & ..::* Karley *::..
anika

Bericht door anika » ma 12 nov 2007, 13:25

Lisa schreef:Ja merk ook dat veel mensen wel een dierenopleiding hebben, maar geen beroep hebben die met dieren te maken hebben. Toch ga ik een dierenopleiding doen. Ik weet gewoon zeker dat dat bij mij past en of ik een baan krijg in de dierenwereld dat zien we dan wel weer. En ik denk maar positief: waar een wil is is een weg! En ik hoop ook dat het zo uitpakt.
Wij denken precies hetzelfde :D +:)+
Murphy :+: Ysha
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 12 nov 2007, 13:48

Lisa schreef:Ja merk ook dat veel mensen wel een dierenopleiding hebben, maar geen beroep hebben die met dieren te maken hebben. Toch ga ik een dierenopleiding doen. Ik weet gewoon zeker dat dat bij mij past en of ik een baan krijg in de dierenwereld dat zien we dan wel weer. En ik denk maar positief: waar een wil is is een weg! En ik hoop ook dat het zo uitpakt.
Nou als ik in het westen was gebleven had ik wel aan de bak gekomen als dierenartsassistente, maar hier in Zuid Limburg is het heel moeilijk om een baan bij een DA te krijgen :(
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » ma 12 nov 2007, 13:56

anika schreef:
Wij denken precies hetzelfde :D +:)+
In de paarden was het hard werken en weinig verdienen. Aangezien ik toch op een leeftijd kwam dat ik op mezelf wilde wonen, paard wilde aanhouden en het financieel toch rond kon brengen, ben ik uit de paarden gestapt. Vond het wel jammer, maar in de toekomst denken was toen belangrijker. Achteraf heb ik geen spijt van mijn ommezwaai gehad en heb ik het nu ook naar mijn zin op mijn werk.
Esther

Bericht door Esther » ma 12 nov 2007, 18:10

Ik ga ook dierenarstassistente doen, maar ik zorg gewoon dat ik de beste wordt, dan staan ze voor me in de rij!! :)*
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » ma 12 nov 2007, 19:02

Ik ben gediplomeerd hondentrimster
Daarnaast hoop ik dit jaar klaar te zijn met de opleiding dierenartsassistente.

Hierna ben ik nog van plan een HBO opleiding dier te gaan doen, maar wat weet ik nog niet
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
Ivonne

Bericht door Ivonne » di 13 nov 2007, 13:44

Ik ben al dik 21 jaar postbode. Ook heb ik 19 jaar bij een veeboer/paardenfokker gewerkt, maar dat was niet meer te combineren met mijn baan bij de post.Ik ben bezig met omscholing, vakbekwaam dierverzorger. Maar ik doe er niks meer aan, moet 24 week stage lopen en krijg daar geen toestemming voor van mijn werkgever (terwijl hij de studie betaalt, ze willen héél graag mensen kwijt bij TNT).

Als Akci nou secretaresse wordt, wil ik haar baan wel in het asiel in Stadskanaal :D Ik wil dolgraag iets met dieren doen.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » di 13 nov 2007, 13:49

Lovemischa schreef:Als Akci nou secretaresse wordt, wil ik haar baan wel in het asiel in Stadskanaal :D Ik wil dolgraag iets met dieren doen.
:= ja ja, voorlopig wil ik mijn baan echt niet kwijt hoor :D vind het veels te leuk werk met veel afwisseling.
Maar ik zal aan je denken mocht ik ooit weggaan ;)
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
Ivonne

Bericht door Ivonne » di 13 nov 2007, 13:57

akci schreef:
Lovemischa schreef:Als Akci nou secretaresse wordt, wil ik haar baan wel in het asiel in Stadskanaal :D Ik wil dolgraag iets met dieren doen.
:= ja ja, voorlopig wil ik mijn baan echt niet kwijt hoor :D vind het veels te leuk werk met veel afwisseling.
Maar ik zal aan je denken mocht ik ooit weggaan ;)
Wordt het niet tijd dat Anja gaat "huisvrouw-moedertje" spelen nu ze de 2e heeft ;)
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Plaats reactie