Even een vraagje: Nav wat info hier op het forum van mensen met ervaringen met peesblessures" (Vooral van Krista

Ik geef Jordy nu weer zwavel bij. Tot 6 weken terug gaf ik dit en erna ben ik ermee gestopt... (ik vindt dat je suppelmenten niet TE lang moet geven nl...) Maar sinds maandag ben ik aan het opbouwen met 5 min draf werk in de bak naast wat korte drafstukjes op het harde... Ik het slim om toch weer met het zwavel te beginnen??? *ZIE UPDATE ZIEKENBOEG!

En ook ben ik met glucosamine begonnen die ik wel blijvend ga geven daar hij niet de allerjongste meer is.
Mag je supplementen uberhaupt blijven geven? Of is het echt tijdelijk voor aansterking ziektes ed... Ik denk altijd dat wanneer je conntinue supplementen gaat geven, het lichaam zelf niets meer gaat doen, en als je DAN een keer stopt, je paard alleen maar gaat aftakelen??
Ik ben al helemaal niet van de supplementen hoor dus geef alleen echt waneer iets nodig is, Zoals nu met de peesblessure.
Ik hoor graag jullie ervaringen en meningen!
OOk hoor ik wat mensen over 'powerparels' Dit wordt gegeven om de bespiering op te bouwen heb ik gelezen.. Het zit vol met suiker en eiwitten. Dit is toch nooit goed om aan een fjord te geven!? Sommige raden mij dit aan maar ik ben er niet voor. Sowiezo zou ik het nu al helemaal niet geven daar ik nog bijna niets doe! Heeft iemand frue ervaring mee en wat doet het precies?
(Ik ben niet van plan het te geven maar wil gewoon wat informatie)

Groetjes!