Vorig jaar begin Juni is mijn zadel (Rossner Amerika dressuur) aangepast omdat deze niet (meer) lekker leek te liggen op Do.
Na het aanpassen lag het zadel aanzienlijk beter maar in september werden een aardig grote (!) witte plekken zichtbaar op haar rug.
Omdat ik zelf een tijd last heb van mijn rug en na behandeling deze goed wilde laten herstellen heb in het zadel aan de kant gelegd en zijn we verder gegaan met mennen (helaas te weinig) en longeren/grondwerken.
In Januari heb ik een aantal keer met een Emiel Voest ppb op haar rug gezeten en gestapt.
Een week of twee geleden ben ik met hulp van Annabel en Esther (Dommerholt) weer met zadel opgestapt. Na een pittige zitles zijn we weer op de goede weg!
Nou is het raadsel..:
Toen ik het zadel aan de kant gelegd heb schoof het met rijden steeds waardoor het dekje als het ware verdween onder het zadel. Nu we het rijden 180graden omgegooid hebben op opnieuw zijn begonnen blijft het zadel + dekje super netjes liggen

Kan dit te maken hebben met mijn en Do haar houding tijdens het rijden?!..
Ik moet zeggen.. Ook als Roos of Stephanie haar onder het zadel reden schoof het zadel, niet alleen bij mij.