Ze deden mee in de kennismakingsklasse, 22km.
Zolmar had 's ochtends grote moeite met de trailer, maar toen we het dachten af te sluiten (en op te geven) met nog 1 keer de voorbenen op de klep, liep hij er toch in. Gebeld naar het secretariaat, en ja, de dames mochten ook nog wel later starten, dus toch op weg. Bij aankomst mooie starttijd gekregen, we hoefden niet te haasten maar ook niet lang te wachten, fijn. De voorkeuring was prima, Orlinde had HR 36 en alles prima.
(Patricia en Lana moeten zelf maar over Zolmar vertellen verder!)
Linde op Orlinde met blauw, Lana op Zolmar met bruin en rood.

Op het strand was een groompunt. Ze kwamen lekker vrolijk aangerend.

En na het keerpunt op het strand weer terug, in de richting van Wassenaar/ Scheveningen.

Zo kwamen ze de laatste paar honderd meter aanrijden, ziet er goed uit toch na 22km duinen en strand.

Na de finish naar de trailers om de pony's te verzorgen (Orlinde HR 48 en Zolmar HR 60, en hij ging meteen erna plassen).

Nakeuring: Orlinde HR 40 en alles goed, op 1 minnetje op darmgeluiden na. Maar dat was niet zo gek, want ze eet vaker slecht op wedstrijd en zeker met de trailer-stress van vanochtend vond ik dit niet raar. Ik weet ook dat ze thuis altijd weer prima eet, en zeker bij zo'n korte afstand is zoiets dan niet heel erg zorgelijk bij Orlinde.
En na de nakeuring lekker in het zonnetje... gras eten!

Of gewoon even uitrusten terwijl je al dat drukke gedoe en andere paardjes nog even bekijkt met het idee "ha, ik ben lekker klaar.."

Het was wel warm voor de pony's met hem vachtje, en zwaar zand, maar ze hebben heel goed gelopen. Niet oververmoeid of te hoge hartslag. Ze hebben ongeveer 10km/h gereden, wat een prima snelheid is voor Orlinde, zeker gezien de omstandigheden.
We zijn niet gebleven voor de uitslag. Meestal doe ik dat wel, maar nu.. Dit omdat we dan nog zeker 2 uur moesten wachten. Zolmar pas daarna op de trailer zetten zou het erg laat maken, en ervoor laden en dan 2uur in de trailer wachten, dat wilden we de pony's niet aan doen. Uiteindelijk nog weer een poos bezig geweest voordat Zolmar in de trailer stond. Maar goed, hij is erin gegaan, en hij is nu weer lekker thuis. Orlinde werd wel zenuwachtig van al dat gedoe met Zolmar, maar bleef toch heel braaf in de trailer wachten tot hij er ook in was. Braaf, braaf paard!
Ik was toch wel wat gespannen over hoe Orlinde het zou doen. Vorig jaar fikse peesblessure, daarna zelf zwanger, daarna zelf weinig getraind (Linde wel) dus ik wist niet precies hoe goed ze in vorm was, hoe sterk ze was, hoeveel last ze zou hebben van de temperatuur. Wel Kootwijkerbroek zelf gereden, maar toch nog wat kleine twijfels. Maar het ging prima, Orlinde was fit zat, sterk zat en gewoon haar ervaren, rustige maar looplustige zelf.
Ondanks de trailerstress toch weer een gezellige dagje uit, zo'n endurancewedstrijd.