Trots, Trotser....Trektocht(je)

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Nathalie

Trots, Trotser....Trektocht(je)

Bericht door Nathalie » do 11 jul 2013, 11:14

Ik ben een angsthaas....zo....maar dat wisten jullie natuurlijk al. Vroeger deed en durfde ik alles en toen ik ein-de-lijk mijn levensdroom-fjord kocht, bleek ik een angsthaas te zijn geworden. Heel vervelend...voor mij...maar ook voor Cos die nerveus werd van mijn spanning.

Sindsdien gaat het super vooruit...eerst met kleine stapjes en de laatste tijd met sprongen want we zijn op een mini trektocht geweest. Eergisteren 15 km heen naar een B&B in Lelystad en gisteren de 15km weer terug. Ik voelde me dapper en Cos bewees hoe dapper hij eigenlijk is. Dat Cayleigh en Aurora rete-dapper zijn...daar hoef ik het denk ik niet eens over te hebben :'). De foto's zijn van de heen- en terugreis door elkaar (we namen heen en terug dezelfde route). De meeste foto's zijn ook, al rijdend, gemaakt met mijn telefoon.

Mijn moeder en Liam gingen mee op de fiets en het was super gezellig! :)

1. Paarden klaarmaken voor vertrek en hier bleek al dat een bepaald iemand (ik noem uiteraard geen namen) iets te laat naar bed was gegaan....
Afbeelding

2. Klaar voor vertrek. Aangezien het een lange rit werd (voor ons dan toch want wij tuffen normaliter een uurtje in het bos rond of spelen een half uurtje tikkertje in de wei :') ), raadde Cayleigh Aurora dan ook aan om een "hapje" voor onderweg mee te nemen.
Afbeelding

3. En zo zag Edgar ons vertrekken....Een 3 km later moesten wij langs een hele smalle doorgang omdat er een "slijkgraver" het kanaal aan het dreggen was.....Cos vond 'm spannend maar ging erlangs zonder problemen (de sympathieke chauffeur had het gevaarte wel voor ons stilgezet)...mijn (zelf)vertrouwen groeide!
Afbeelding

4. Onderweg kwamen wij in totaal 6 veeroosters tegen. Nu kan Cos hier met zijn brede hoeven zelfs overheen lopen, maar Aurora heeft echte dameshakjes en dat gaat dus niet. Gelukkig stond netjes aangegeven waar een hek te openen was en waar ruiters het pad moesten volgen. Liam werd een volleerd "hekken-opener"
Afbeelding

5. Veerooster nummer 4 (na een km of 7) plaatste ons echter voor een probleem. Er stond een bord "ruiters rechts aanhouden en hek achter u sluiten"...prima zou je denken...ware het niet dat er om het hek een ketting zat met 2 hangsloten....eeeeeehhhh.....
Gelukkig vonden Liam en Maria (mijn moeder), nadat ze eerst helemaal vooruit gefietst waren op dit pad om te zien wat we verder nog tegenkwamen aan dichte hekken, in de sloot een paar oude (loeizware rubbermatten) die ze over het rooster sleepten. Naderhand hebben we deze er weer afgehaald en weggelegd voor de terugweg (er stonden trouwens nergens koeien)
Afbeelding

6. Tijdens het wachten op Maria en Liam die vooruit waren gefietst, begon Cayleigh aan te geven dat ze zich niet zo lekker voelde. Natuurlijk dachten we toen nog aan "slaapgebrek"
We reden verder langs het kanaal en onder viaducten door (Cos vond de eerste even heel spannend maar daarna boeide het hem nog weinig)
Afbeelding

7. Cayleigh begon er inmiddels steeds slechter uit te zien en zat wat ingezakt te paard (en ik ken weinig personen die zo fier rechtop te paard zitten als Cayleigh)...toen wij na een km of 10 het bos uitkwamen waren wij verrast Edgar en Aiden aan te treffen (die vond het lang duren allemaal (kwam uiteraard door het oponthoud bij het 4e rooster) aan te treffen...
Afbeelding

8. Cayleigh liet zich van Aurora glijden en kroop de auto in. Ze was warm en voelde zich zwak. Ik wilde Aurora afzadelen en als handpaard mee verder nemen maar daar wilde Cayleigh niets van weten...ze voelde zich ECHT alweer beter...Zo gingen we weer verder...
Afbeelding

9. Nu kwam mijn "horror-stuk". Jullie moeten je voorstellen dat ik eerder dit jaar nog de neiging had om af te stappen als ik in de verte al een vrachtwagen of ander "monsterachtig groot voertuig" aan zag komen. Nu moesten we dus een drukke weg oversteken waar veel vrachtverkeer langskomt en langs die weg verder....HEEEEELLLLUUUUPPPP. Ik bleek Cos en mijzelf echter degelijk onderschat te hebben, ik voelde me dapper en gaf er niks om en Cos keek niet eens terwijl vrachtwagen na vrachtwagen langsdenderde...
Cayleigh en Roary? Die hebben volgens mij geen vrachtwagen gezien :')
Afbeelding

10. Vervolgens omhoog een viaduct over en uiteraard waren ze bovenaan de heuvel de berm aan het maaien...waarom ook niet! Gelukkig deden de mannen de maaiers even uit en werd ook deze hindernis gepasseerd zonder problemen...
Afbeelding

11. Bijna de zijstraat naar ons eindstation bereikt maar wij maakten ons toch wel echt zorgen om Cayleigh...zo stil...zo wit...
Afbeelding

12.Aangekomen bij de B&B wilde Cayleigh even gaan liggen (wij hadden speciaal 2 kamers boven elkaar gekregen met uitzicht op de paarden). Ze is in slaap gevallen en de kamer niet meer uitgeweest (wilde niet eten alleen maar af en toe water drinken), 's avonds kwam daar nog eens flinke koorts bij. De foto toont het uitzicht van Liam en mij vanuit onze kamer...
Afbeelding

De fjord van de eigenaresse was uit rijden met zijn verzorgmeisjes en toen hij terugkwam verhuisden we Cos en Roary naar een ander wei'tje ernaast (de fjord in kwestie stond al heel lang alleen en wist duidelijk niet goed hoe hij zich moest gedragen in paardengezelschap wat bij Roary maar zelfs bij Cos (en die is zo vreselijk makkelijk met andere paarden) tot irritaties leidde. Cos en Aurora trokken zich steeds samen terug in een hoek maar de andere Fjord bleef volgen, toen hij vervolgens gericht bleef aanvallen en drijven vonden we het genoeg geweest.
Nu bleek het wei'tje waarin ze vervolgens stonden niet helemaal 'paardproof' (1 hoog dun draadje aan 1 kant en zonder stroom). Aurora en Cos zijn eigenlijk verre van uitbrekers maar toen Liam en ik om een uur of 10 uit het raam keken, zagen we geen Roary en Cos...YIKES!!!!!
Liam en ik meteen naar buiten en gelukkig stonden ze een 50 meter verder (zich van geen kwaad bewust uiteraard) rustig in de berm te grazen. Vervolgens maar in een kleiner (goed omheind) wei'tje met stroom de nacht in (en dan kijk je toch om het uur steeds uit het raam....*gaaaaaaaaaaaaaaaaap*)

De volgende ochtend kwam Edgar de slaapspullen e.d. weer halen en gingen we ervanuit dat Cayleigh met de auto mee terug zou gaan. De koorts leek weliswaar gezakt maar echt lekker was ze toch ook niet. Toch was ze vastbesloten om terug te rijden. Nadat ze echter haar ontbijt (wel een halve croissant) in het toilet had gedeponeerd vonden mijn moeder en ik dat we op onze strepen moesten gaan staan om haar te verbieden om te rijden. Aangezien ik nu eenmaal een zwak gestel heb en slecht tegen huilende kinderen kan (en Cayleigh's pruilmond) kwam er het compromis om een stuk te 'proberen' en als het niet ging, zou Edgar paraat staan om haar op te halen.
Het resultaat? We zijn grotendeels in een vlotte draf teruggereden en Cayleigh heeft de hele rit meegereden.....Wat een avontuur en wat een uitzichten onderweg...zo hadden we...

13. brede bruggen
Afbeelding

14. lange bruggen
Afbeelding

15. smalle bruggen (uiteraard ook weer compleet met berm-maaier aan het begin :') )
Afbeelding

16. en treinviaduct bruggen (jeeeeeeeeeeemig wat maken die treinen een herrie onder zo'n viaduct)
Afbeelding

17. mooi onderhouden bospaden...
Afbeelding

18.....en iets minder begaanbare...
Afbeelding
Afbeelding

19. Fijne picknickplekjes...
Afbeelding

20...maar we kwamen weer thuis...waar een uitbundig gehinnik van de achterblijvers ons verwelkomde :)
Afbeelding

Ik ben zo trots en wat geeft dat een rijk gevoel....trots op onze paarden die zonder poespas overal langs- en overheen gingen. Trots op Liam en mijn moeder voor hun probleemoplossende kwaliteiten :D (en ook op Liam omdat hij nog nooit een dergelijke afstand heeft gefietst en nu heen zelfs eigenlijk 2 keer omdat hij als onze scout fungeerde)...en ook zo vreselijk trots op Cayleigh die doorzette terwijl ze er blijkbaar slechter aan toe was dan "slaaptekort"....en...ja..toch ook trots op mezelf...de angsthaas met dappere dodo aspiraties en ik ben op de goede weg!
Laatst gewijzigd door Nathalie op do 11 jul 2013, 11:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Ilona

Re: Trots, Trotser....Trektocht(je)

Bericht door Ilona » do 11 jul 2013, 11:40

Jeeeee Waaaauuwww!! Wat ontzettend gaaf!
Wat een heerlijke 2-daagse moeten jullie gehad hebben met elkaar.
Super zonde dat Cayleigh zo beroerd was, maar toch dapper dat ze doorgezet heeft.
Dat vraagt om een herhaling wanneer ze niet ziek is ;)
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 11 jul 2013, 11:41

Helemaal te gek! Ik vind het zo leuk dat jij dit met je kinderen doet, die op de fiets en te paard. Ook leuk met je moeder en man. Wat een rijk bezit!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 11 jul 2013, 12:07

Heerlijk zeg! Wat goed dat je dit hebt gedurfd! Arm kind, zo belabberd en dan toch willen paardrijden, dat MOET wel een echte paardengek zijn. Op naar jullie volgende rit!
janna
Contacteer:

Bericht door janna » do 11 jul 2013, 15:24

Wat goed! Ziet er uit als een heel avontuur.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Ootje

Bericht door Ootje » do 11 jul 2013, 15:47

Wat een avontuur! Fijn dat jullie paarden zo braaf zijn, zo kan je nog wel een keer op pad gaan.
Odette&Fenna
rowenna

Bericht door rowenna » do 11 jul 2013, 18:59

Wat gaaaaaaaaf!! En wat is Cos toch ook bravert. jammer Cayley dat ze zich niet lekker voelde, maar wat onwijs stoer dat ze toch de hele rit heeft uitgereden.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Jankeke

Bericht door Jankeke » do 11 jul 2013, 20:48

Oh wat een gezellig tochtje. Knap dat je dat toch gedaan hebt. Sneu voor Caleigh dat ze zich niet goed voelde.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Bailey

Bericht door Bailey » do 11 jul 2013, 21:52

Oh, wat een avontuur! En wat een hoop hindernissen onderweg zeg!
Wat goed zeg dat je steeds dapperder te paard wordt, en wat een gave dingen kun je dan doen zo met de paarden, de kinderen... heerlijk!
Wat sneu voor die arme Cayleigh, hoe voelt ze zich nu?
Esther

Bericht door Esther » vr 12 jul 2013, 06:33

Ik dacht op facebook al, Cayleigh kijkt niet zo vrolijk als normaal, maar dat klopt dus ook.
Verder leuke foto's en een leuke ervaring!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Dennis

Bericht door Dennis » vr 12 jul 2013, 07:39

Wat super gaaf!! een mooie ervaring rijker!
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
rooosss

Bericht door rooosss » vr 12 jul 2013, 16:48

GAAFFF!!!!! lijkt me super om te doen!
Joram

Bericht door Joram » vr 12 jul 2013, 17:57

Leuk, jullie hebben echt een heel avondtuurlijke rit gemaakt.
Ivonne

Bericht door Ivonne » vr 12 jul 2013, 18:41

Wat jammer dat Cayleigh ziek was. Maar wat ontzettend leuk om te doen zoiets!
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
foss

Bericht door foss » vr 12 jul 2013, 19:17

Heerlijk om zo te genieten met je kinderen echt leuk.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
shesannie

Bericht door shesannie » zo 14 jul 2013, 09:34

wauw wat een heerlijk verslag :D :D
Nathalie

Bericht door Nathalie » zo 14 jul 2013, 12:43

Bedankt voor de superleuke reacties allemaal! :) Het was inderdaad een heel avontuur zo en natuurlijk was het enorm jammer dat Cayleigh er zo triest aan toe was.

Tegen het einde van de vakantie willen we een wat langere tocht doen (tegen die tijd is Cayleigh (die eind deze maand jarig is) namelijk AL 9...dus dan kunnen we verder :P :D

Nu alleen nog weer een B&B vinden waar we de paarden ook een nachtje kunnen parkeren ;)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Nathalie

Bericht door Nathalie » zo 14 jul 2013, 12:44

Bailey schreef:Oh, wat een avontuur! En wat een hoop hindernissen onderweg zeg!
Wat goed zeg dat je steeds dapperder te paard wordt, en wat een gave dingen kun je dan doen zo met de paarden, de kinderen... heerlijk!
Wat sneu voor die arme Cayleigh, hoe voelt ze zich nu?
We schudden nog niet 35km aan draf en galop uit onze mouw zoals jij en Bailey maar we komen er wel :P. Cayleigh was de hele dag thuis nog loom en niet lekker maar 's avonds ging ze toch meteen weer op de fiets mee naar stal voor de laatste voerbeurt :)
valdo_lizzy

Bericht door valdo_lizzy » zo 14 jul 2013, 16:38

Ziet er uit als een geweldige 2-daagse vakantie *o/* : wandelen en fietsen met het gezin, de logistieke dienst met de auto, brave paardjes

Alleen spijtig van Cayleigh, ik geloof echt dat moest ze niet ziek geweest zijn er geen blijer meisje in Nederland was geweest !

Proficiat met je trektocht ... en tot de volgende keer +:)+
Mijn goud heeft geen 18 karaat, maar 4 benen, een hoofd, 2kleurige manen en staat te glunderen in de wei.
Annne

Bericht door Annne » zo 14 jul 2013, 17:38

Wauw een heel avontuur, erg leuk! :D
Do, mijn eerste eigen paard!
Plaats reactie