Naar keuring zonder lid te zijn
- nadinefjorden
Naar keuring zonder lid te zijn
Ik wil in augustus met fayah naar de keuring om haar in te laten schrijven in het hoofdstamboek alleen ik ben geen lid en wil dat ook niet worden omdat dit waarschijnlijk de enige keuring is.
Van het stamboek krijg ik altijd een beetje aparte antwoorden op mijn vragen terug dus vraag ik het hier even.
Kan ik gewoon naar de keuring zonder lid te zijn?
De kosten zijn dan dubbel had ik begrepen
Zijn er verder nog dingen die dan anders zijn dan als je wel lid zou zijn?
Van het stamboek krijg ik altijd een beetje aparte antwoorden op mijn vragen terug dus vraag ik het hier even.
Kan ik gewoon naar de keuring zonder lid te zijn?
De kosten zijn dan dubbel had ik begrepen
Zijn er verder nog dingen die dan anders zijn dan als je wel lid zou zijn?
Re: Naar keuring zonder lid te zijn
Volgens mij is het alleen voor leden.
Maar waarom wordt je niet een jaar lid en zeg je het daarna weer op.
Van Bon klaagde al dat er zoveel leden opgezegd hadden.
Maar waarom wordt je niet een jaar lid en zeg je het daarna weer op.
Van Bon klaagde al dat er zoveel leden opgezegd hadden.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Volgens mij moet je inderdaad lid zijn.
Dat van Bon er over klaagt dat er zo veel mensen op zeggen, heeft ie denk ik ook een beetje aan zichzelf te danken. En natuurlijk is een lidmaatschap ook niet echt goedkoop en vooral nu kunnen veel mensen hun geld denk ook wel anders besteden.
Dat van Bon er over klaagt dat er zo veel mensen op zeggen, heeft ie denk ik ook een beetje aan zichzelf te danken. En natuurlijk is een lidmaatschap ook niet echt goedkoop en vooral nu kunnen veel mensen hun geld denk ook wel anders besteden.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Waarom heeft vBon dat nou weer aan zichzelf te danken? Crisis is de grootste reden denk ik..
Ctje 

Je moet lid zijn,en het paard op jou naam hebben staan.Volgens mij kun je je anders niet opgeven.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor
Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Ik denk dat als er mensen zijn die niks met hun fjord doen het lidmaatschap opgezegd wordt dat zijn kosten die ze dan het eerste stoppen.
Ik ben ook een tijd geen lid geweest ging niet meer naar keuringen maar toen ik toch weer het jonge spul kocht ben ik weer lid geworden.
Ik heb bij mijn minipaardjes ook lidmaatschappen opgezegd omdat ik er niks mee deed.
Ik ben ook een tijd geen lid geweest ging niet meer naar keuringen maar toen ik toch weer het jonge spul kocht ben ik weer lid geworden.
Ik heb bij mijn minipaardjes ook lidmaatschappen opgezegd omdat ik er niks mee deed.
http://www.fjorkahoeve.nl
- nadinefjorden
Maat waarom staat er dan op de site dat de tarieven voor niet leden dubbel zijn
Dat is ook zo, maar een keuring is alleen voor leden en dan is het gratis. en 0 kun je niet verdubbelen.nadinefjorden schreef:Maat waarom staat er dan op de site dat de tarieven voor niet leden dubbel zijn
Als jij je paard in het hoofdstamboek in zou laten schrijven, zal hij toch gekeurd moeten worden neem ik aan.
En ik vermoed dat dat dan een thuiskeuring zal worden. En dat zal ook niet goedkoop zijn x2
Ik neem aan dat ze dan ook op nog op jouw naam moet € 75,00
Inschrijving hoofdstamboek € 20 x2 = €40,00
Ik zou het toch maar even goed navragen, maar ik denk denk dat je met een lidmaatschap stukken goedkoper uit bent.
http://www.fjordukie.nl Unieke frontriemen, sieraden, sleutelhangers met paardenhaar en meer leuke spulletjes
https://www.facebook.com/#!/ukiefrontriemen
https://www.facebook.com/#!/ukiefrontriemen
Wat een onzin. Waarom zou hij dat aan zichzelf te danken hebben? Die familie is altijd druk met het stamboek.rowenna schreef:Volgens mij moet je inderdaad lid zijn.
Je bent er altijd welkom, ze zijn juist erg gastvrij. Ik snap niet waar die verhalen altijd vandaan komen.
Het enige is, dat ze niet handig zijn met computers, nouja dan bel je toch eventjes?
@ Nadine: Ik zou gewoon een jaartje lid worden, dan kun je alles goedkopere regelen en heb je alles voor elkaar.
Sorry dames, maar ik heb andere dingen met van Bon mee gemaakt en niet alleen ik, ken meerdere mensen. Maar dat is mijn mening, en jullie mening is anders, prima toch!?
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
- nobbygaard
Ook mijn ervaring is niet al te best met van Bon geweest toen Crystal zo ziek was en ik contact met hun moest opzoeken van de kliniek. Kreeg rare opmerkingen en totaal geen medewerking terwijl Crystal op dat moment wel kantje boord lag. Dat was ook mijn reden om gelijk mijn lidmaatschap op te zeggen. Hoewel het nu wel weer gaat kriebelen om mee te gaan doen met de keuring, nu Crystal zo goed is. Maar ja, dan zou ik dus ook eerst weer lid moeten worden.rowenna schreef:Sorry dames, maar ik heb andere dingen met van Bon mee gemaakt en niet alleen ik, ken meerdere mensen. Maar dat is mijn mening, en jullie mening is anders, prima toch!?
- rocky&moby
Neem aan dat je voor je liefde voor het ras en de activiteiten lid
wordt van het stamboek en niet voor 1 persoon.
Doe je niet aan de activiteiten mee snap ik Indd dat je geen lid bent.
Ik heb ook een kwpner, daar lid zijn kost 100 per jaar dat heb
ik ook opgezegt doordat ik er niks mee die en het ras niet specifiek
wil steunen oid.
wordt van het stamboek en niet voor 1 persoon.
Doe je niet aan de activiteiten mee snap ik Indd dat je geen lid bent.
Ik heb ook een kwpner, daar lid zijn kost 100 per jaar dat heb
ik ook opgezegt doordat ik er niks mee die en het ras niet specifiek
wil steunen oid.
Je bent inderdaad ook lid om het stamboek en het voortbestaan van de fjord te steunen.
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat niet iedereen even fijne gevoelens heeft bij het fjordenstamboek.
Van Bon doet natuurlijk heel veel voor het stamboek, hij is zowat het stamboek, dus dan komen er ook minder positieve berichten over hem.
Het is denk ik niet alleen het niet om kunnen gaan met computers, ook met zijn denkwijze over hoe een fjord eruit moet zien, dat er papieren bij moeten zitten (hoofdstamboek) en hoe het dier gehouden moet worden.
Dat verkondigd hij en dat is hem natuurlijk goed recht. Als je ergens voor gaat, passie voor hebt denk ik je vaak in je eigen kader. Dat dit kader niet overeenkomt met kaders van veel leden en het niet altijd op
de meest communicatieve wijze overgebracht wordt schrikt mensen (leden) af.
En in deze tijd, waarin veel mensen op hun geld moeten letten is dan het opzeggen van een lidmaatschap bij een stamboek waar je niet altijd even warme gevoelens bij hebt een snelle keuze.
Nadine, gewoon even een rekensommetje maken wat het kost als ze bij je op stal komen of dat wanneer je naar een keuring moet incl. lidmaatschap voor een jaar.
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat niet iedereen even fijne gevoelens heeft bij het fjordenstamboek.
Van Bon doet natuurlijk heel veel voor het stamboek, hij is zowat het stamboek, dus dan komen er ook minder positieve berichten over hem.
Het is denk ik niet alleen het niet om kunnen gaan met computers, ook met zijn denkwijze over hoe een fjord eruit moet zien, dat er papieren bij moeten zitten (hoofdstamboek) en hoe het dier gehouden moet worden.
Dat verkondigd hij en dat is hem natuurlijk goed recht. Als je ergens voor gaat, passie voor hebt denk ik je vaak in je eigen kader. Dat dit kader niet overeenkomt met kaders van veel leden en het niet altijd op
En in deze tijd, waarin veel mensen op hun geld moeten letten is dan het opzeggen van een lidmaatschap bij een stamboek waar je niet altijd even warme gevoelens bij hebt een snelle keuze.
Nadine, gewoon even een rekensommetje maken wat het kost als ze bij je op stal komen of dat wanneer je naar een keuring moet incl. lidmaatschap voor een jaar.
---
- nadinefjorden
Ik ga er nog even over nadenken
fayah blijft fayah of ik nou wel of niet naar de keuring ga
fayah blijft fayah of ik nou wel of niet naar de keuring ga
dat is 1 ding dat zeker is.
Je paardje word er echt niet minder om vind ik.
Je paardje word er echt niet minder om vind ik.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
- nobbygaard
Natuurlijk is van Bonn zijn goed recht om je te vertellen hoe zijn denkwijze is hoe een fjord eruit moet zien en gehouden moet worden. Maar als je hem belt om te vertellen dat je paard doodziek in de kliniek ligt en je zijn hulp voor de chip nodig hebt, dan zit je echt niet op de te wachten op die wijze tips van hem over hoe je, je paard moeten houden en dat het wel mijn eigen schuld zou zijn geweest. Dat kwam voor mij toen echt wel hard aan en dat doet nog steeds pijn als ik daar aan denk. Geen woord van medeleven gehoord, wat je dan toch wel graag hoort als je paard voor zijn leven aan het knokken is. Ik mis daarom wel de gezelligheid van de keuringen en alles erom heen.Gerritje schreef:Je bent inderdaad ook lid om het stamboek en het voortbestaan van de fjord te steunen.