Beleren voor de kar bij Bart.

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Zolmar
Contacteer:

Beleren voor de kar bij Bart.

Bericht door Zolmar » wo 28 nov 2012, 20:18

Ik ben al een tijdje met Zolmar aan het slepen in de bak, daarnaast heeft hij 2 keer voor een dresseerkar gestaan. Dat ging best goed. Veel verder dan dat wil ik niet gaan, ook omdat de bak erg klein is om verder goed te oefenen en ik niet over meer capaciteiten beschik om hem goed op te leiden. Ik heb in de buurt wat mails verstuurd, maar ik kreeg of geen antwoord of geen tijd. Dus maar even verder uit de buurt gezocht. Ik zag en las regelmatig wat over Bart v/d Berg en ben hem gaan mailen. Ik heb vandaag besloten om hem daar naar toe te brengen, ik heb dat nog niet laten weten, omdat ik nog even een datum moet prikken. Ik vind het ook wel spannend, zo'n 3 weken zonder hem. Ik ga hem natuurlijk wel opzoeken, maar we wonen zo'n 140 km daar vandaan. Mijn dochter, waarvan Zolmar eigenlijk is, vindt het niet zo heel erg leuk dat mams de men kriebels heeft. Zij zal die tijd geen duin en strandritjes kunnen maken. Ben benieuwt hoe het hem zal vergaan.
Wodan
Moderator

Re: Beleren voor de kar bij Bart.

Bericht door Wodan » wo 28 nov 2012, 21:07

Ik heb Wodan 5 jaar geleden ook bij Bart laten beleren voor de wagen. Dat al snel goed. Rijden onder het zadel en verkeer kon hij al dus al vrij snel stond hij voor de wagen. Met zes weken heeft hij de Abop men en trekproef gedaan beide een A gehaald. Ik ben er nog steeds erg blij mee dat ik het gedaan heb. Ik men zelf niet, maar vind het maar wat leuk om op de kar naast de menner te zitten met mijn eigen paard ervoor.
Hoop dat hij voor het nieuwe jaar in het weekend nog voor de kar komt.
Wodan en ik M1+10
janna
Contacteer:

Bericht door janna » wo 28 nov 2012, 21:56

Wat leuk! Vaak als ze al wat kennen dan gaat het wel een stuk makkelijker, dan is de onwennigheid er een stuk sneller af en kan je lekker kilometers maken.
Maar ben benieuwd, dan zal ik Zolmar eens even meeten haha.:D
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Esther

Bericht door Esther » do 29 nov 2012, 11:30

Ik ben ook benieuwd, leuk!! Met een gedegen vooropleiding kunnen ze al heel snel voor de wagen lopen. Tea en Jeskim liepen er destijds ook zo mee weg. Maar Fjella eigenlijk ook, terwijl die nog niets kende..
Eens kijken of het lukt om tijdens het beleren wat foto's te maken, kan niets garanderen hoor, dan moet ik er net toevallig zijn en de camera bij me hebben..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Jowien

Bericht door Jowien » do 29 nov 2012, 15:13

Ah, je hebt besloten! Bart is een eind weg, maar de verhalen hier op FW zijn altijd goed.
Als je vervoer nodig hebt, laat het me weten, dan kan ik kijken of ik vrij kan nemen.
Enne... Lana mag best op Orlinde als ze wil. Okee, geen woeste lange ritten, maar we mogen al weer langer draven (geen galop).
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Antine

Bericht door Antine » do 29 nov 2012, 19:18

Wat spannend en leuk! Wacht maar tot je naast Bart op de kar zit en Zolmar ervoor... :D heerlijk gevoel...je eigen paardje voor de kar. En daarna is het leukste als je zelf gaat/kan mennen *o/* Wie weet vind je dochter het ook wel heel leuk straks....
Zolmar
Contacteer:

Bericht door Zolmar » do 29 nov 2012, 20:37

Ik heb eerst zelf mijn menbewijs gehaald en nu is Zol aan de beurt. Verder oefen ik wel elke week met Orlinde voor de wagen. Zij is van Jowien hier op FW.
foss

Bericht door foss » vr 30 nov 2012, 05:36

Leuk dat gaat vergoed komen bij Bart.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Randy1989

Bericht door Randy1989 » zo 02 dec 2012, 22:27

erg leuk
josey

Bericht door josey » wo 05 dec 2012, 20:56

Hartstikke leuk zeg!
Zal inderdaad wel even een gemis zijn!
Maar gelukkig wel voor een goed doel..heerlijk met de kar op pad!
Zolmar
Contacteer:

Bericht door Zolmar » vr 07 dec 2012, 15:28

Ik zou morgen Zolmar weggaan brengen, helaas gooid het weer roet in het eten. Ik vind het geen doen om met dit weer 2 uur met trailer te rijden. Ik baal er wel van, want we hadden ons er helemaal op ingesteld. Ik hoorde dat voor volgende week vriesweer wordt verwacht, dus dat zal het ook niet worden. Waarschijnlijk dus in het nieuwe jaar.
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » vr 07 dec 2012, 19:11

He, wat leuk, dat je hem gaat laten beleren, jammer van de sneeuw.

De mijne gaat juist zondag intern in Zwartewaal, vanwege het weer, kan namelijk dan toch niet op de verening komen.
Hoef echter geen 140km.
Jammer dat die van jou nu even uitstel heeft, hoewel het maandag, best aardig weer schijnt te worden, geen optie hem dan te brengen?
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Zolmar
Contacteer:

Bericht door Zolmar » vr 07 dec 2012, 19:31

Ik kan helaas alleen maar in het weekend, want Lana (mijn dochter, waarvan Zol eigenlijk is) wil echt mee. Ze kan geen vrij nemen van school en ze kan het ook niet missen.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 08 dec 2012, 08:46

Jammer dat je het even moet uitstellen maar het wordt vast geen afstel. Bart kan denk ik nu ook niet zo heel veel beginnen als de boel bevroren is. Zo organiseerde hij een paar jaar geleden een cursus zelf je paard beleren voor de kar. Die cursus zou toen beginnen vlak na de jaarwisseling. Je wilt niet weten hoeveel weken dat toen uitgesteld is. Het zou 4x zijn en dus voor eind januari afgelopen zijn maar de laatste les hadden we ergens in maart. Het winterweer heb je nu eenmaal niet in de hand.

Edit: typefout
Laatst gewijzigd door Anita op za 08 dec 2012, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » za 08 dec 2012, 15:56

Als Lana mee wil wordt het doordeweeks inderdaad lastig met school

Bart geen binnenbak? Nee, dan zeker, dat is met dit weer ook wel een probleem.
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Antine

Bericht door Antine » za 08 dec 2012, 17:14

Balen he? van het weer. :( Vooral als je er helemaal op heb ingesteld dat je Zolmar weg zou brengen. Hopelijk wordt het weer binnenkort toch beter en hoef je niet al te lang te wachten.
Lijkt mij overigens heel leuk een cursus zelf beleren voor de kar!! Ik heb mijn vorige paardje wel zelf ingereden maar voor de kar durfde ik niet . Overgelaten aan een professional hier uit de buurt..Monte Viseer...is nog steeds mijn meninstructeur :D Ik ging wel elke week kijken en zag zo wel de opbouw van het beleren..zooooo spannend en leuk *o/*
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » za 08 dec 2012, 18:30

Antine, de waarde van een cursus je paard zelf beleren voor de kar wil ik overigens in twijfel trekken.
Jij had de jouwe ook laten beleren en hebt ook nog les, denk dat dat in de meeste gevallen ook het verstandigste is.
Met een cursus leer je dat niet zomaar, allicht dat het doel van de cursus is dat de cursisten te leren.
Ik weet best hoe ik Toobs moet voorbereiden, ook hoe ik hem voor de kar zou moeten zetten, echter ik
als amateur kan nooit zo snel reageren als een proffesioneel beleerder met tig jaar ervaring en ervaren helpers.
En denk ik grootste probleem met beleren voor voor de wagen, de hulp die je hebt, die moet ook weten
waar ze mee bezig zijn.

Sjol heb ik zelf beleerd voor voor de wagen, zwartje ga ik mijn vingers niet aan branden, die mag lekker naar een prof.
Zwartje is soms tikje bijzonder en kan gruwelijk snel zijn. (terwijl hij over het algemeen liever lui dan moe is)
Simpelweg omdat mennen toch wel heel gevaarlijk kan zijn en een fout hele grote gevolgen kan hebben.
En al zouden de gevolgen beperkt zijn tot bv dat het paard niet meer voor de wagen kan, dan nog is het jammer.
ujord

Bericht door ujord » vr 28 dec 2012, 20:05

Super leuk dat jullie zo fanatiek zijn!
Wat heeft hij toch geboft met jullie als baasje :D
Ujord (v. Tunar) :+:
M1 + 12 eindstand

Dessa (v. Kventin) :+:
L1+ 6

Eefje :+:
Onze kleine grote draak
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » za 29 dec 2012, 16:45

Weet je al wanneer je hem weg gaat brengen?
Zolmar
Contacteer:

Bericht door Zolmar » wo 20 feb 2013, 11:06

A.s. zaterdag gaan we het weer proberen om Zolmar naar Bart te brengen, de vorige keer werden we belemmmerd door sneeuw en ijzel.
Plaats reactie