Isco is de zoon van Ismo x Anca. Vandaar Isco met een c.

Om eerlijk te zijn, was Ismo eigenlijk niet onze keuze. We wilden Boy, maar die was net weg. Ismo was er wel, en och, we waren er nou toch, dan Ismo maar. Dus veel moeite hebben we niet gedaan om Isco te verkopen.

Isco ging naar Hestegaarden, vd Aa. Daar werd hij in de opfok gezet bij een paar andere hengsten. Hij is een poos met de hele groep nog ergens op de wei gegaan, en in de winter kwamen ze weer terug. Als we er waren, liepen we wel eens binnen, maar nu blijkt, dat we altijd de verkeerde als 'onze Isco' aan haalden

Hij werd toch gecastreerd, want als dekhengst zou het hem toch niet worden... Ik weet niet zeker, maar hij zal ongeveer een kleine 2 jaar zijn geweest, toen hij werd gecastreerd.
Hij werd wat ingereden. En ik kreeg de vraag of ik hem op FW te koop wilde zetten. Dus zo geschiedde.

juli 2012 Grote zus Evita moest weer gedekt worden, en we brachten haar daarheen. Er waren nogal weinig stallen op dat moment, of we er niet een ruin mee terug konden nemen zolang? Als ik wilde, mocht ik ook wat op die ruin rijden?! Chiplezer en paspoort gehaald en surprise, surprise, Anca's zoon Isco ging weer mee naar huis! Erg toevallig natuurlijk. Niet helemaal naar zijn geboortegrond, want inmiddels waren we uit Vorstenbosch weg en woonden hier waar we nu zijn.
Dus 's avonds na half 11 uitgeladen, vlug wat foto's gemaakt en de wei in!

1 augustus kwamen Jet en Linda hier. Linda is de eigenaresse van Gabiella, het 3e veulen van Anca.
We hadden Evita inmiddels toevallig ook thuis en Hikari, Anca's 4e veulen was er ook. Dus tijd voor een bijna hele familie foto!! Je ziet dan ook van links naar rechts Evita, Anca, Hikari en Isco.

Toen kwam september eraan. Wij zouden met de meiden van Hestegaarden een weekeindje weg gaan. Ik zou een ruin van een vriendin mee krijgen, maar die was een poos kreupel geweest en dat ging dus niet. Zou Isco niet mee mogen? Gevraagd, en ja, dat was prima. Het was toch een groep met meer jonge paarden en paarden met minder conditie, dus lange ritten zouden het zeker niet worden.
In dat weekend werd ik nog verliefder op hem, dan ik al was!
Wat een super brave peuter!!! Hij liep achteraan, maakte hem niet uit, dat hij die grote paarden niet kon bijhouden. Hij kwam wel mee, wat later misschien... Dag erna mee voorop, de andere paarden vonden wat eng, hij niet. 1 groep wilde nog niet in galop? Goed, dan gaat Isco wel voorop bij die groep, zodat de anderen wel konden galopperen. Later toch wel in galop, maar rustig? Prima, hij leidt het groepje wel! Wat harder in galop? Ook goed! Alles vond hij goed! Heerlijk, zo'n dier!

Na dat weekend was ik er zeker van!! Dit moet hem worden. (we waren eigenlijk niet echt bewust op zoek, omdat we eerst Anca willen verkopen.) Ik wilde eigenlijk niet zo'n jong dier, maar deze was in zijn koppie wat ouder en wat rustiger. Ook Leo was om na mijn verhalen. Dus na wat heen en weer gepraat, werd Isco van ons. Of eigenlijk moet ik zeggen Fello. In dat weekend bleek wel, dat het mijn maatje was!
In eerste instantie wilden we hem Fiasco noemen, maar een paar mensen vonden dat niets. Isco vond ik eigenlijk ook niet leuk meer. Tijdens de laatste rit naar de Drunense duinen kwam ik op Fello.

1 van de eerste rij foto's van toen hij van ons was. (ik weet dat ik naar voren hang, mijn benen naar achter gooi, mijn rug rechter moet doen, naar voren moet kijken... en nog wel meer. Wordt aan gewerkt!) Fello is braaf. Ook Jessie stapt er al snel op en vindt het heerlijk.
Thuis sjouwt hij lekker door de wei, kriebelt vooral veel met grote zus Evita!

Fello was nog niet betuigd, dus gaat hij voor een maandje terug naar vd Aa.
Maar nu weer thuis, spant Leo hem ook in en gaat hij er mee naar de menbijeenkomst. 1x per maand les, de andere weken samen figuren rijden. Dit was afgelopen zaterdag, de 1e keer bijeenkomst. Aankomende week de 1e keer les. En het wordt saai, maar hij doet het hartstikke braaf. (euh, het scheren is niet voor het mooie, maar functioneel. Ik heb niet vaak geschoren, maar dat is wel te zien!)

Kortom, wij zijn super blij met hem. Hij wordt een echt familiepaardje!!! Evi wil hem erg graag uitstappen, nadat ik bij de les heb gereden. Jessie oefent het lichtrijden op hem, gewoon aan de longeerlijn.
Jullie wilden wat foto's zien, nu heb je bijna zijn levensverhaal!