Wanneer gaan jullie scheren?
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Wanneer gaan jullie scheren?
Dakoot schiet al aardig in het haar, maar vind het nu nog te vroeg om te scheren. Wanneer scheren jullie?
Ik probeer het te rekken tot oktober, anders is hij helemaal ontpoft vrees ik.
Ik probeer het te rekken tot oktober, anders is hij helemaal ontpoft vrees ik.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Re: Wanneer gaan jullie scheren?
Ik scheer als het nodig is!
Scheer hem meestal wel 2x per jaar!
Scheer hem meestal wel 2x per jaar!
BOYAR (Jolster x Melissa) Z1 + 2 eindstand. Bedankt topper voor de mooie tijd, veel van je geleerd!
Jelmer ( Beart 411 x naen ) 8 jarige Friese ruin. ( stamboeknaam : Witte fan E Boppelannen )
Z1 + 2
Bella Donna L (Goffert 369) L1 + 8
Jelmer ( Beart 411 x naen ) 8 jarige Friese ruin. ( stamboeknaam : Witte fan E Boppelannen )
Z1 + 2
Bella Donna L (Goffert 369) L1 + 8
Wodan heb ik 31 augustus al geschoren. Hij begon toen al een teddy vacht te krijgen en was ik ruim een half uur aan het poetsen wilde hij een beetje toonbaar zijn.
Wood scheer ik altijd 3 keer. Hij zal rond eind oktober weer aan de beurt zijn.
Wood scheer ik altijd 3 keer. Hij zal rond eind oktober weer aan de beurt zijn.
Wodan en ik M1+10
Yessie zit nog in zomer vacht, bij Syl twijfel ik erover om alleen haar borst uit te scheren voorlopig. Scheren deed ik meestal eind oktober en dan 1 keer.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
Ik denk rond eind oktober, maar ik scheer alleen Danc zijn borst/hals/deel van de buik.
- kristelhans
Ik heb vorige week Beer's borst geschoren maar dat is nu al bijna niet meer te zien..hij maakt haar aan als een gek nu..toen ik nog op een stal met binnenbak stond schoor ik hem in september en november en afgelopen jaar heb ik hem ook nog in januari geschoren. Ik moet even een scheerapparaat vinden om te lenen/huren en dan scheer ik Beer denk ik ergens komende weken en dan in november/december nog eens..ik scheer hem half omdat we nu geen binnenbak hebben en hij echt hele dagen buiten staat (met dekentje dan)
Normaal altijd eind oktober. Ik hoop het dit jaar te kunnen rekken tot na de ABOP.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
- Love_Jordy
Jordy staat in een buitenbox, Alle faciliteiten bij ons zijn buiten en er zit nu alweer een mega vacht op.
Ik wil het rekken tot eind oktober, en mocht het echt een beer gaan worden dan eerder.
Ik wil het rekken tot eind oktober, en mocht het echt een beer gaan worden dan eerder.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!
Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!
- Ilonka
Brass heb ik geschoren op 8 augustus en toen op 20 augustus (het werd érg heet en ik had en 54 km wedstrijd). Het is héél erg nodig dat ze weer geschoren wordt. We hebben geen stroom op de wei dus ik moet dat soms even plannen. Vrijdag ben ik in Ommen en gaat ze weer kaal. Ze maken nu nog erg veel vacht aan en daarom moet ik echt eens in de 3 weken scheren. Denk dat na vrijdag ik haar weer vacht laat aanmaken en dan in dekenmodel scheer voor de winter, dan hoeft het minder vaak maar scheer ik toch vaak elke 6 weken.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
- Thessa Keizer
Aike is vanmiddag helemaal geschoren, hij kon zijn warmte niet meer kwijt en het verharen naar een wintervacht kost hem altijd zoveel energie dus hoppa eraf die vacht! Meteen onder een 200 grams gezet! Aike is namelijk een verschrikkelijke koukleum 

Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Ik wil eigenlijk straks eind september scheren maar mijn instructrice die Anka vorig jaar geschoren heeft zit in de lappenmand. Moet maar ff kijken.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Wij scheren de paarden pas als ze op stal komen begin november we passen het rijden nu aan als het warm is.
We rijden geen wedstrijden dus dan is het prima te doen.
We rijden geen wedstrijden dus dan is het prima te doen.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Niet
Tjo zou nu echter al vor de 2e keer geschoren worden, die ging meestal half augustus en dan begin oktober nog een keer.

Tjo zou nu echter al vor de 2e keer geschoren worden, die ging meestal half augustus en dan begin oktober nog een keer.
Ik heb wel een apparaatAnnemarie schreef:Ik wil eigenlijk straks eind september scheren maar mijn instructrice die Anka vorig jaar geschoren heeft zit in de lappenmand. Moet maar ff kijken.

Ik wil liever niet scheren, maar als het niet anders kan gaat Alies wel helemaal kaal. Niet alleen een streep ofzo. Ze maakt ook zoveel haar aan ondanks dat ze onder een deken staat. Jouke blijft altijd fijn in zijn vacht met een deken.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
- kristelhans
Ik durf nu geen deken op te doen want dan moet ik elke dag een nieuwe kopen denk ik..
Beer in de kudde en nog niet volledig geaccepteerd..haha!

Hier ook niet. Ben blij dat er nu een beetje vacht op zit, want met deze natte zomer heeft hij het voor het eerst echt soms koud gehad. Nu heeft hij wat meer bescherming.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

Deken hielp bij Anka eerst winter ook eigenlijk helemaal niets. Dus vorige winter toch geschoren. Had niet gedacht dat ik dat ooit zou doen, maar het hielp hardstikke goed. Leren scheren is misschien wel een goed plan ja.Charret schreef:Ik heb wel een apparaatAnnemarie schreef:Ik wil eigenlijk straks eind september scheren maar mijn instructrice die Anka vorig jaar geschoren heeft zit in de lappenmand. Moet maar ff kijken.Kan het je zo leren.
Ik wil liever niet scheren, maar als het niet anders kan gaat Alies wel helemaal kaal. Niet alleen een streep ofzo. Ze maakt ook zoveel haar aan ondanks dat ze onder een deken staat.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Keet moet met haar pluisjesvacht eerst nog naar de keuring
(minder netjes, maar kan er niet zo veel aan doen...)
Denk dat ik ergens begin/halverwege oktober weer ga scheren, vorig jaar ook gedaan en toen hoefde ze maar 1 keer.

Denk dat ik ergens begin/halverwege oktober weer ga scheren, vorig jaar ook gedaan en toen hoefde ze maar 1 keer.

Ereplaatsje voor

- Brittlover
Ik wil niet, maar Britt is al zo teddy.
Ik twijfel nog of ik voor helemaal kaal ga of een kale buik en stuk van de hals.
Vorig jaar had ik haar alleen bij de slokdarm geschoren en dat beviel me goed.
Dit jaar ga ik dat helaas niet redden.
Ik denk dat het met een dikke week gaat gebeuren, dan is het alweer bijna oktober en als ze dan kaal gaat heeft ze weer haar als het wel echt winter wordt.
Ik twijfel nog of ik voor helemaal kaal ga of een kale buik en stuk van de hals.
Vorig jaar had ik haar alleen bij de slokdarm geschoren en dat beviel me goed.
Dit jaar ga ik dat helaas niet redden.
Ik denk dat het met een dikke week gaat gebeuren, dan is het alweer bijna oktober en als ze dan kaal gaat heeft ze weer haar als het wel echt winter wordt.
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
Ik wil Shadow in oktober scheren en dan alleen haar borst. Shadow staat dag en nacht in een in uitloop stal dus ik wil haar niet helemaal kaal.
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
D-Gaefur (DrafurxInco)