Veiligheidsbeugels
- rocky&moby
Veiligheidsbeugels
Gister was ik alleen op pad in het bos en na het lezen van kimmes verhaal wil ik em toch eens verdiepen in veiligheidsbeugels.
Mijn merrie is heel braaf maar ben een keer van de fjorden afgevallen en toen met me voet in de beugel blijven steken. Nu ik dus wel eens alleen rij ben ik daar wel bang voor, alle paarden kunnen schrikken.
Wie rijd er met veiligheidsbeugels en hoe bevallen deze? Ik zie van van 40 tot 200 euro te koop, vraag me af wat fijne beugels zijn.
Mijn merrie is heel braaf maar ben een keer van de fjorden afgevallen en toen met me voet in de beugel blijven steken. Nu ik dus wel eens alleen rij ben ik daar wel bang voor, alle paarden kunnen schrikken.
Wie rijd er met veiligheidsbeugels en hoe bevallen deze? Ik zie van van 40 tot 200 euro te koop, vraag me af wat fijne beugels zijn.
Re: Veiligheidsbeugels
ik gebruikt deze veiligheidsbeugels :

Ze bevallen heel goed.
Je moet er wel om de paar jaar nieuwe elastieken aan doen.
Die kun je gewoon in een paardenwinkel krijgen en zijn heel goedkoop:

Ze bevallen heel goed.
Je moet er wel om de paar jaar nieuwe elastieken aan doen.
Die kun je gewoon in een paardenwinkel krijgen en zijn heel goedkoop:

appie 

- Ilonka
Ik zeg EZ Rides, als je toch de uitgave gaat doen, rond de 100 euro, dan deze beugels kopen. Vele malen fijner dan de Flexrides daar de EZ Rides breder zijn en betere demping geven door het gebruikte zooltje in de beugel. Uiteraard kies je dan voor de variant met korf zodat je voeten er niet door schieten.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
ik heb ook de eenvoudige zoals op het plaatje hierboven.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Ik heb de eenvoudige en deze bevallen prima 

* Paardrijden is Beleving, emotie, Vriendschap en Vrijheid.*
www.ronverhaartimmerwerk.nl Ook voor stallenbouw!
www.ronverhaartimmerwerk.nl Ook voor stallenbouw!
- Ilonka
Natuurlijk ook de vraag wat je er mee wil, ik wil meer comfort omdat ik echt vele uren achtereen draaf. Ik heb zelf slechte enkels en dan is de schokdemping en het bredere voetbed van (bijvoorbeeld) de EZ Rides heel fijn.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ik heb tijdelijk met kwik-out-achtige beugels gereden, zaten aan het leenzadel dat ik tijdelijk had. Zulke dus:
http://static.paardenverzorging.in/cust ... -12-cm.jpg
Vond ze absoluut niet ideaal en eigenlijk weinig meerwaarde bieden. Het openklappen ging erg moeizaam, ik kreeg ze met keihard trekken nog niet uit elkaar, zie niet in hoe dat met een val wel openklapt. Eentje ging op gegeven moment wel vanzelf open, en die kreeg ik dus mooi niet meer dicht
Zelf houd ik ook van een breder voetbed, maar da's vooral een kwestie van comfort bij langere afstanden.
Buitenzinnig verkoopt korfjes van plastic voor aan normale stijgbeugels, heb ik zelf geen ervaring mee trouwens.
Stalgenootje heeft deze korfjes (toestoppers, engelse woord, ook handig om te weten als je zoekt) van de Divoza die haar enorm goed bevallen.

Vond ze absoluut niet ideaal en eigenlijk weinig meerwaarde bieden. Het openklappen ging erg moeizaam, ik kreeg ze met keihard trekken nog niet uit elkaar, zie niet in hoe dat met een val wel openklapt. Eentje ging op gegeven moment wel vanzelf open, en die kreeg ik dus mooi niet meer dicht

Zelf houd ik ook van een breder voetbed, maar da's vooral een kwestie van comfort bij langere afstanden.
Buitenzinnig verkoopt korfjes van plastic voor aan normale stijgbeugels, heb ik zelf geen ervaring mee trouwens.
Stalgenootje heeft deze korfjes (toestoppers, engelse woord, ook handig om te weten als je zoekt) van de Divoza die haar enorm goed bevallen.

ik heb deze voor buiten en het springen:

Heerlijke beugels voor de lange ritten maar bij een val zijn ze ook niet zaligmakend als je te brede schoenen aan hebt, maar dat geldt voor elke beugel.

Heerlijke beugels voor de lange ritten maar bij een val zijn ze ook niet zaligmakend als je te brede schoenen aan hebt, maar dat geldt voor elke beugel.
- Brittlover
Ik heb kwick out (die van de link van bailey)
Ze bevallen mij erg goed, en gaan ook gemakkelijk open.
Verder zien ze ook 'normaal' uit.
Ze bevallen mij erg goed, en gaan ook gemakkelijk open.
Verder zien ze ook 'normaal' uit.
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
- rocky&moby
Bedankt voor jullie antwoorden, die korfjes viv raak je daar niet gauw je paard mee?
Mijn merrie is erg goed voor het been haha.
Ga eens kijken wat ze hier bij de ruitersport zaak hebben, de Quick out leken me dus heel goed maar als ze lastig openen heb je er nog niks aan.
Mijn merrie is erg goed voor het been haha.
Ga eens kijken wat ze hier bij de ruitersport zaak hebben, de Quick out leken me dus heel goed maar als ze lastig openen heb je er nog niks aan.
- Ilonka
Met die korfjes raak je je paard niet, vaak steken ze juist naar buiten toe. Woon jij niet bij mij in de buurt Machteld? Kom eens bij me rijden dan kan je een paar EZ Rides van mij proberen.
- rocky&moby
Oke, voor mij idee is het vrij veel beugel dus vroeg me af of je er niet gauw mee tegen je paard aan komt.Ilonka schreef:Met die korfjes raak je je paard niet, vaak steken ze juist naar buiten toe. Woon jij niet bij mij in de buurt Machteld? Kom eens bij me rijden dan kan je een paar EZ Rides van mij proberen.
Ik woon indd in de buurt, we kunnen wel eens gaan rijden hoor, leuk!
Ikzelf rijd met onderstaande beugels. Als ik een hele lange rit heb gemaakt, voel ik wel mijn enkels. Ik heb de openingen naar binnen, dus zien ze er gewoon uit. Heb er ook geen last van dat ze aan 1 kant open zijn. Ze hangen wel mooi omdat het oogje haaks op de beugel staat.

En ik heb deze. Hier heb ik nog niet mee gereden, dus kan ik je nog niets over zeggen.

En ik heb deze. Hier heb ik nog niet mee gereden, dus kan ik je nog niets over zeggen.

Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Ik heb ook die beugels die Megan heeft. Bevallen mij goed. Makkelijke vind ik dat je ze zonder kijken aan je voeten krijgt (ze hangen altijd goed).
Ik heb juist hele goede ervaringen met Kwik OutBailey schreef:Ik heb tijdelijk met kwik-out-achtige beugels gereden, zaten aan het leenzadel dat ik tijdelijk had. Zulke dus:
Vond ze absoluut niet ideaal en eigenlijk weinig meerwaarde bieden. Het openklappen ging erg moeizaam, ik kreeg ze met keihard trekken nog niet uit elkaar, zie niet in hoe dat met een val wel openklapt. Eentje ging op gegeven moment wel vanzelf open, en die kreeg ik dus mooi niet meer dicht![]()

Gaan goed open, al moet je er af en toe een druppie olie in doen

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Ik rijd met EZ rides. (naja ik rijd nu natuurlijk helemaal niet, maar de ez rides hangen aan mijn zadel)
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
- pjotr_nientje
- Contacteer:
Wij rijden ook met degene waarvan als eerste een foto is geplaatst.
Bevalt verder goed en ze zijn niet zo duur.
Bevalt verder goed en ze zijn niet zo duur.
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
http://www.petnanny.simpsite.nl
Ik heb ook de EZ rides met korfjes en vind die heerlijk zitten, fijn breed voetbed en dat "kussentje" zit ook lekker. Ik rijd zelf het liefst met mijn bergschoenen en heb sinds ik de EZ Rides heb, mijn laarzen in de tas opgeruimd.
Voor ons dochtertje hebben we de safestyles, dat zijn die half open beugels op de eerste foto van Megan. Voor haar wilde ik helemaal zeker weten dat er geen klemmend scharniertje of dwars elastiekje zou zijn.
Voor ons dochtertje hebben we de safestyles, dat zijn die half open beugels op de eerste foto van Megan. Voor haar wilde ik helemaal zeker weten dat er geen klemmend scharniertje of dwars elastiekje zou zijn.
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
@Amber en Brittlover: dan heb ik niets gezegd
Kan idd ook een kwestie van onderhoud zijn geweest dat die waar ik mee gereden hadden niet goed werkten.

Kan idd ook een kwestie van onderhoud zijn geweest dat die waar ik mee gereden hadden niet goed werkten.
wij hebben de eenvoudige, en voorlopig (gezien onze portemonnee) zal het daarbij blijven