zoals sommigen van jullie misschien wel weten ben ik al een heel tijdje op zoek naar een leuke en lieve shetlander om mee te gaan mennen.
Ik ben stad en land inmiddels afgereisd... Telkens had ik die echte klik niet met een pony... Of de pony was heel erg leuk maar dan was het bijv. een (dek)hengstje, en dat is niet praktisch op een pensionstalling met merrie's....
Tot dat ik tot voor kort via via bij een vrouw terecht kwam die met veel pijn in haar hart één van haar shetland merrie's moest verkopen. Ze rijdt met vierspan shetten en heeft daarbij een rijpaard erbij gekocht. Deze merrie zou dan teveel stil komen te staan.
Het was liefde op het eerste gezicht toen ik daar kwam... Ff voor de wagen gehad en ff getut. Voelde allemaal zo goed!

Nog wel een paar dagen over nagedacht natuurlijk, maar het voelde zo goed om met dat dametje lekker verder te kunnen gaan dat ik die vrouw heb gebeld en heb gezegd; 'Ik doe het!'

Vandaag was dan eindelijk de dag. Ze is naar de pensionstalling gebracht waar ik al een tijdje loop en waar ik een mooi stalletje en weitje heb gekregen voor de pony.

De eigenares heeft haar zelf gebracht en de nodige traantjes gelaten... Wel naar om te zien hoor...

Maar gelukkig kon ik haar er van verzekeren, en kon ze het zelf zien, dat de pony een super plekje krijgt met veel aandacht en liefde.
De merrie is 12 jaar. Heeft voorop in tandem gelopen, in vierspan en in tweespan. Ook heeft ze onder het zadeltje gelopen. Ze is erg werkwillig, zit lekker veel pit in, en is bovenal enorm lief en knuffelig...
Meet mijn mijn mooie dame 'Mooike'
Hoezo blij met mijn nieuwe pony?

alsof ze er al jaren is...

nieuwsgierig??? Neuh...

lekker appeltje eten

mooie staart...

Lekker spelen met 't zaagsel en stro...

mijn mannetje met mijn meissie

...

niks van de omgeving willen missen...

nu al onafscheidelijk...

Heel gelukkig zijn...

Onder onsje...

kusje!

ff kroelen...

gekkie

Trots!!!

...

Sorry voor de hoeveelheid foto's...

Het is allemaal nog wat onwerkelijk. Ik heb ineens weer een pony!!!
Ik ben nu al vreselijk gek van haar... Ze is echt heel erg lief.... Totally in love....

Groetjes Jessica