Amon-dhay loopt vanaf juli onder het zadel.. & heeft door het geweldige weer (ahum "K*t Sneeuw, etc) 3 maanden vakantie gehad.. hij heeft geen reet uitgevoerd.
meneer denkt dat met zijn kop in de lucht lopen ontspannen is..
Heb nooit wat geforceerd.. instructrice zei: Op een dag vind ie zelf dat knopje wel, niet forceren!
Afgelopen weken het allemaal weer "rustig" (hij was zelf een btje Wappie aan het doen) opgepakt..
Eerste weken longeren, vorige weekend zaterdag & zondag maar naar buiten met hem geweest..
Lekker rustig een rondje gedaan.. btje lange teugel enzo..
Alles was zooooo eng, althans dat vond hij dan... maar dan zeg je gewoon van: "Toeeeee maar, nix aan de hand.."
En meneer sjokt er gewoon bij langs als of er nix is gebeurt..

En nu dan het hoogtepunt: ( even trommel geroffel er bij bedenken

Gister avond gereden in de (gelukkig droge) buitenbak. ik dacht dus dat hij wel weer dingen zou gaan zoeken om eng te vinden.. monsters onder het plastic enzo...

Maar dat viel dus nog wel mee..
Maja ik zat er nog geen 3 min op en nam de teugeltjes aan, "knijp links, knijp rechts.. en daar liep ie ontspannen..
Dus gelijk maar roepen dat ie zo braaf was...
en ik met mijn big smile op fjordsel...
klein btje draf gedaan.. & jaaa deed ie het ook zomaar.. links om iets moeilijker... maar dan gaan we gewoon weer rechtsom op de volte.. en daarna gewoon weer 1 volte links om...
JEeeeej... heb hem daarna uitgestapt, dacht niet te veel gelijk vragen.. ontspannen lopen is braaf & daarna is het wel weer genoeg..
* zucht* Jeeeeeej hij heeft ut knopje gevonden!