B-tjes topic deel 2, wie doet er mee??
- kristelhans
B-tjes topic deel 2, wie doet er mee??
Jaaaa! Eindelijk een deel 2 van ons topic!
Re: B-tjes topic deel 2, wie doet er mee??
JOEPIE!! Wij gaan records breken, we doen ons beeeest! 
Lekker in je pyjama op de bank Kristel? Ik ben nog wel ff naar stal geweest maar ook niet gereden. Even voerbak neergezet want ik wil dat ze muesli bijgevoerd krijgt (op aanraden van de tandarts) maar dat moest ik dan zelf kopen dus maar eempies gedaan en verder superdepuper druk met mijn huiswerk... blegh!

Lekker in je pyjama op de bank Kristel? Ik ben nog wel ff naar stal geweest maar ook niet gereden. Even voerbak neergezet want ik wil dat ze muesli bijgevoerd krijgt (op aanraden van de tandarts) maar dat moest ik dan zelf kopen dus maar eempies gedaan en verder superdepuper druk met mijn huiswerk... blegh!
♥♥ I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
- kristelhans
haa nee geen pyjama..inmiddels een huispak..haha ook lekker! Wel gedouched enzo..nu met thee lekker filmpies van een van favoriete bands van vroeger aan het kijken..lekker!!
klinkt goed! ik nog steeds busy met huiswerk, moet mijn ideale school ontwerpen, dat is dan wel weer geinig!
♥♥ I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
- Brittlover
ik doe ook even een poging om weer mee te doen
jullie gaan nu best hard
hoe bevalt het adel heb je nog gereden
rijden jullie trouwens al best vaak met one bijna 5 jarigen
waarom moet je je paard muesli voeren van de tandarts.
houden e dan elf beter hun gebid bij of o iets.
(uhm mijn vraagteken en letter set doen het niet) moet een nieuwe laptop
jullie gaan nu best hard
hoe bevalt het adel heb je nog gereden
rijden jullie trouwens al best vaak met one bijna 5 jarigen

waarom moet je je paard muesli voeren van de tandarts.
houden e dan elf beter hun gebid bij of o iets.
(uhm mijn vraagteken en letter set doen het niet) moet een nieuwe laptop

Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
knhs Z+1
Jeej, alweer een nieuw topic!
Het zadel bevalt je wel goed of niet Kristel, zou jaloers op je worden..
Vandaag weer even een poging gedaan tot rijden met Basco, achteraf was dat niet zo'n strak plan..
Meneer was drukkk... pfoee.. alles was eng, stel je voor dat een hardloper je inhaalt, dan moet je echt wel even met 4 benen de lucht in hoor.. zelfde geldt bij ligfietsers, en bewegende bomen/heggen.
Was ons het dagje wel weer..

Het zadel bevalt je wel goed of niet Kristel, zou jaloers op je worden..

Vandaag weer even een poging gedaan tot rijden met Basco, achteraf was dat niet zo'n strak plan..
Meneer was drukkk... pfoee.. alles was eng, stel je voor dat een hardloper je inhaalt, dan moet je echt wel even met 4 benen de lucht in hoor.. zelfde geldt bij ligfietsers, en bewegende bomen/heggen.
Was ons het dagje wel weer..

- kristelhans
Haha Linda, Basco was dus een held op sokken vandaag!
Mijn zadel bevalt goed..wel even omschakelen maar ik merk nu al dat Beer veeeeel beter loopt..ruimere passen..heb gisteren de draf geoefend maar ging zwaar (van mijn kant)..
Kon nog niet heel lekker mijn draai vinden met lichtrijden...doorzitten ging wel beter maar Beer gooit zo hoog op haha..lastig.. Morgen maak ik mijn beugels even een gaatje korter (had ze langer gedaan) omdat ik dan toch net iets beter hakken kan uitdrukken zonder dat ik mijn beugels verlies haha.. Het voelt in draf of ik echt NIET kan paardrijden..volgens een stalgenoot ziet het er niet raar uit maar zo voelt het voor mij wel!
Ben het rijden wel aan het opbouwen..ongeveer 3 kwartier per keer en 4 keer in de week..soms korter en minder maar soms, in het bos, stappen we zo anderhalf uur.. Ik zou wel dagelijks willen rijden maar dat doe ik Beer nog niet aan..vooral na de les wil ik dat hij lekker kan bijkomen..hij groeit hard, hij wordt volwassener in gedrag maar zijn spieren moeten na het rijden wel de tijd krijgen om te ontspannen.. We wandelen dan wel bijvoorbeeld en ik zou graag met vrijheids dressuur willen beginnen voor de leuk..maar kom er nog niet aan toe steeds..
Hoe vaak rijden jullie je B-tjes eigenlijk??
Mijn zadel bevalt goed..wel even omschakelen maar ik merk nu al dat Beer veeeeel beter loopt..ruimere passen..heb gisteren de draf geoefend maar ging zwaar (van mijn kant)..

Kon nog niet heel lekker mijn draai vinden met lichtrijden...doorzitten ging wel beter maar Beer gooit zo hoog op haha..lastig.. Morgen maak ik mijn beugels even een gaatje korter (had ze langer gedaan) omdat ik dan toch net iets beter hakken kan uitdrukken zonder dat ik mijn beugels verlies haha.. Het voelt in draf of ik echt NIET kan paardrijden..volgens een stalgenoot ziet het er niet raar uit maar zo voelt het voor mij wel!
Ben het rijden wel aan het opbouwen..ongeveer 3 kwartier per keer en 4 keer in de week..soms korter en minder maar soms, in het bos, stappen we zo anderhalf uur.. Ik zou wel dagelijks willen rijden maar dat doe ik Beer nog niet aan..vooral na de les wil ik dat hij lekker kan bijkomen..hij groeit hard, hij wordt volwassener in gedrag maar zijn spieren moeten na het rijden wel de tijd krijgen om te ontspannen.. We wandelen dan wel bijvoorbeeld en ik zou graag met vrijheids dressuur willen beginnen voor de leuk..maar kom er nog niet aan toe steeds..
Hoe vaak rijden jullie je B-tjes eigenlijk??
Laatst gewijzigd door kristelhans op zo 06 dec 2009, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Oh gezellig, Basco was in een vrolijke bui dus!
JAA ERG! Bijna 5 alweer, allemensen wat gaat dat ja snel!
Ja we gaan snel de laatste tijd, mag ook wel want de C-tjes, D-tjes, E-tjes en zelfs de F-jes hebben ons al ingehaald...! Kan toch niet!
Klopt ik moet haar muesli voeren zodat ze meer variatie in voer heeft, is goed voor haar tanden en tandvlees.
Ik ga zo ff naar Benth, gooi haar even los in de bak en ga wat grondwerk doen.
JAA ERG! Bijna 5 alweer, allemensen wat gaat dat ja snel!
Ja we gaan snel de laatste tijd, mag ook wel want de C-tjes, D-tjes, E-tjes en zelfs de F-jes hebben ons al ingehaald...! Kan toch niet!
Klopt ik moet haar muesli voeren zodat ze meer variatie in voer heeft, is goed voor haar tanden en tandvlees.
Ik ga zo ff naar Benth, gooi haar even los in de bak en ga wat grondwerk doen.

- kristelhans
Marleen, jullie doen toch ook vrijheidsdressuur? Kun je me in de kerstvakantie niet helpen met een beginnetje?
Misschien moet je dan ook nog even helpen scheren haha! 

- Brittlover
ik rijd Britt o'n 4 tot 5 keer in de week
en ik rij ongeveer een half uur. ik varieer veel met buitenrijden en men ook af en toe.
hihi ik heb 1 keer met een boomloos adel gereden en had ook het gevoel dat het niet allemaal ging o als het hoorde.
even wennen en dat komt het vast goed. wel fijn dat hij nu beter loopt.
Britt was vandaag ook druk, heb haar niet gereden maar opweg naar het weiland was e nogal heet.. (scheef lopen en springen)
eenmaal bij het weiland ging het halster af en weg was e met een paar beste bokkesprongen. al heeft e dat wel vaker of het puberteit is betwijfel ik.
en ik rij ongeveer een half uur. ik varieer veel met buitenrijden en men ook af en toe.
hihi ik heb 1 keer met een boomloos adel gereden en had ook het gevoel dat het niet allemaal ging o als het hoorde.
even wennen en dat komt het vast goed. wel fijn dat hij nu beter loopt.
Britt was vandaag ook druk, heb haar niet gereden maar opweg naar het weiland was e nogal heet.. (scheef lopen en springen)
eenmaal bij het weiland ging het halster af en weg was e met een paar beste bokkesprongen. al heeft e dat wel vaker of het puberteit is betwijfel ik.
Brittje is een topper
knhs Z+1
knhs Z+1
woehoe deel 2
wij rijden Githa 3 keer in de week ongeveer een uurtje, en dan heeft ze nog 2 a 3 dagen in de week dat ze ongeveer 8 uur op de wei mag razen
dat is voldoende om haar gedachten bij ons te houden, we gaan wel 5 keer in de week naar ze toe, maar dan ook vaak gwoon om te tutten of stal te doen, of manen, of smid ...
als je 2 paarden te verzorgen hebt steek je daar redelijk wat tijd in, ben al blij dat we met Jalenka nog niet veel kunnen doen, maar ben aan het denken om binnenkort met haar wat grondwerk en clickertraining te beginnen, ze is nu echt tot rust gekomen op stal, staat prima in haar vel. Jalenka mag ook 1 keer in de week als bij Githa het racen
eraf is (na een 15minuten werk) ener geen andere mensen in de binnenpiste bezig zijn, vrij rondlopen in de piste als Githa ondertussen werkt, en soms moet ze dan enkele toertjes als handpaard meedoen (gaat super btw) en anders is het wel fijn om haar eens zot te zien doen en alle jaarling fratsen te zien uitsteken (zoals zomaal pardoes vallen tijdens het keren, dan zet ze zich recht en gaat verder met wat ze bezig was, heeft nog nooit iets gehad, ben blij met de super bodem bij ons in de pistes
)
wij rijden Githa 3 keer in de week ongeveer een uurtje, en dan heeft ze nog 2 a 3 dagen in de week dat ze ongeveer 8 uur op de wei mag razen
dat is voldoende om haar gedachten bij ons te houden, we gaan wel 5 keer in de week naar ze toe, maar dan ook vaak gwoon om te tutten of stal te doen, of manen, of smid ...
als je 2 paarden te verzorgen hebt steek je daar redelijk wat tijd in, ben al blij dat we met Jalenka nog niet veel kunnen doen, maar ben aan het denken om binnenkort met haar wat grondwerk en clickertraining te beginnen, ze is nu echt tot rust gekomen op stal, staat prima in haar vel. Jalenka mag ook 1 keer in de week als bij Githa het racen

Oke oke nu doe ik ook weer mee!
Jullie gingen zo snel in dat vorige topic was niet bij te houden.
Ik heb het trouwens wel allemaal gelezen
Jemig nu je het zegt ze zijn alweer bijna 5 jaar! Bodan moet nu echt een keer aan het werk, ik treuzel te veel en geef hem wat te vaak vakantie.
haha
Maar leuk om te lezen hoe jullie vooruit gaan!
Kristel : het zadel bevalt dus goed? lijkt mij echt heerlijk zacht zitten.
Het kan idd helpen om de beugelriemen wat korter te doen, heb ik laatst ook gedaan wat een verschil kon mijn benen ook veel stiller houden en idd mijn hakken beter uitdrukken.
Wat is jullie doel voor het komende jaar?
Mijn doelen : voor de zomer wedstrijden rijden.
Meer buitenrijden
en nog meer genieten van mijn knappe vent

Jullie gingen zo snel in dat vorige topic was niet bij te houden.

Ik heb het trouwens wel allemaal gelezen
Jemig nu je het zegt ze zijn alweer bijna 5 jaar! Bodan moet nu echt een keer aan het werk, ik treuzel te veel en geef hem wat te vaak vakantie.

Maar leuk om te lezen hoe jullie vooruit gaan!
Kristel : het zadel bevalt dus goed? lijkt mij echt heerlijk zacht zitten.
Het kan idd helpen om de beugelriemen wat korter te doen, heb ik laatst ook gedaan wat een verschil kon mijn benen ook veel stiller houden en idd mijn hakken beter uitdrukken.
Wat is jullie doel voor het komende jaar?
Mijn doelen : voor de zomer wedstrijden rijden.
Meer buitenrijden
en nog meer genieten van mijn knappe vent

Groeit dat haar van Beer ook al zo hard!kristelhans schreef:Marleen, jullie doen toch ook vrijheidsdressuur? Kun je me in de kerstvakantie niet helpen met een beginnetje?Misschien moet je dan ook nog even helpen scheren haha!

Ben blij dat mijn stalgenootje kan en wil scheren, waarschijnlijk gaat vrijdag het haar eraf

Ik rij niet zo vaak eigenlijk, momenteel 1 a 2 keer per week.. meestal houdt het wel op bij 1 keer in de week..
Heb het veelste druk met werk en school en daarbij moet ik van januari tot april stage lopen (9 tot 5) en ook nog werken.. dus komt hij 3 maanden stil te staan, eigenlijk op zoek naar een bijrijder voor die periode maar ik wil er geen vreemden op hebben en de mensen die ik ken hebben of zelf een paard of niks met paarden, lastig..
Basco en ik doen ook aan vrijheidsdressuur, ben toendertijd begonnen met de spaanse pas, die heeft hij helemaal onder de knie, zowel aan de hand als onder het zadel.
Daarnaast kent hij momenteel de buiging ook en schudden op commando.
Verder zitten er wat dingetjes bij zoals het achteruit lopen enz.
Heb het veelste druk met werk en school en daarbij moet ik van januari tot april stage lopen (9 tot 5) en ook nog werken.. dus komt hij 3 maanden stil te staan, eigenlijk op zoek naar een bijrijder voor die periode maar ik wil er geen vreemden op hebben en de mensen die ik ken hebben of zelf een paard of niks met paarden, lastig..
Basco en ik doen ook aan vrijheidsdressuur, ben toendertijd begonnen met de spaanse pas, die heeft hij helemaal onder de knie, zowel aan de hand als onder het zadel.
Daarnaast kent hij momenteel de buiging ook en schudden op commando.
Verder zitten er wat dingetjes bij zoals het achteruit lopen enz.
- kristelhans
Jaaaa nu zijn er meer B-tjes hier aan de praat..gezellig!!
Bodan (ben je echte naam even kwijt, sorry) zadel bevalt uitstekend! En idd, Beers haar is ook al weer zooo lang! Ik kan niet scheren zelf haha duuuuuurt lang als ik dat doe dus ik probeer iemand te charteren!
Keandra; leuk dat je met clickertraining gaat beginnen..lijkt me heel gaaf om dat met je paard te doen.
Beer loopt trouwens ook iedere dag, hele dagen buiten..of het weer moet zoooo goor zijn...maar dan gaan ze wel een paar uur in de paddock..paarden horen buiten volgen de stalbaas en daar ben ik het mee eens!
Mijn doel voor 2010 (leuke poll kun je daarvan maken) : Starten in de kennismakingsklasse van de endurance sport en mijn E-rijbewijs halen. Verder wil ik gewoon lekker rijden en mezelf en Beer blijven verbeteren en meer en meer een team vormen.
Brittlover (hoe heet jij ook alweer haha! Als ik dan toch bezig ben met namen...) Dat bokken in de wei doen alle paarden bij ons op stal behalve Beer..die gaat meteen met zijn kop naar beneden..hahaha..fjord!
Linda, das lastig..zet je hem hier een tijdje neer..ga ik hem voor je rijden
haha had ik maar zoveel tijd! Basco is leuk!
Bodan (ben je echte naam even kwijt, sorry) zadel bevalt uitstekend! En idd, Beers haar is ook al weer zooo lang! Ik kan niet scheren zelf haha duuuuuurt lang als ik dat doe dus ik probeer iemand te charteren!
Keandra; leuk dat je met clickertraining gaat beginnen..lijkt me heel gaaf om dat met je paard te doen.
Beer loopt trouwens ook iedere dag, hele dagen buiten..of het weer moet zoooo goor zijn...maar dan gaan ze wel een paar uur in de paddock..paarden horen buiten volgen de stalbaas en daar ben ik het mee eens!
Mijn doel voor 2010 (leuke poll kun je daarvan maken) : Starten in de kennismakingsklasse van de endurance sport en mijn E-rijbewijs halen. Verder wil ik gewoon lekker rijden en mezelf en Beer blijven verbeteren en meer en meer een team vormen.
Brittlover (hoe heet jij ook alweer haha! Als ik dan toch bezig ben met namen...) Dat bokken in de wei doen alle paarden bij ons op stal behalve Beer..die gaat meteen met zijn kop naar beneden..hahaha..fjord!
Linda, das lastig..zet je hem hier een tijdje neer..ga ik hem voor je rijden

Laatst gewijzigd door kristelhans op zo 06 dec 2009, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gezellig Florien!
Hmm doelen, nou voor mezelf wil ik graag volgend jaar mijn koetsierbewijs halen en dan lekker met Basco mennen.
Verder de zadelproef volgend jaar!

Hmm doelen, nou voor mezelf wil ik graag volgend jaar mijn koetsierbewijs halen en dan lekker met Basco mennen.
Verder de zadelproef volgend jaar!
- Brittlover
mijn echte naam is ineke
ik hoop lekker door te gaan met britt oals het nu gaat.
e leert ontettend snel en lijkt er ook pleier in te hebben.
en ik hoop nog een paar wedstrijden te rijden, die gaan ook erg goed.
wat leuk om de doelen te leen, o ie je maar dat iedereen ijn eigen ding doet met de paarden.
vrijheidsdressuur lijkt me ook erg gaaf, ik moet me er alleen nog goed in verdiepen.
vinden jullie een geschoren paard niet irritant
britt was vorig jaar geschoren en je moet er steeds o aan denken dat ie een deken op heeft.
ik hoop lekker door te gaan met britt oals het nu gaat.
e leert ontettend snel en lijkt er ook pleier in te hebben.
en ik hoop nog een paar wedstrijden te rijden, die gaan ook erg goed.
wat leuk om de doelen te leen, o ie je maar dat iedereen ijn eigen ding doet met de paarden.
vrijheidsdressuur lijkt me ook erg gaaf, ik moet me er alleen nog goed in verdiepen.
vinden jullie een geschoren paard niet irritant
britt was vorig jaar geschoren en je moet er steeds o aan denken dat ie een deken op heeft.
Brittje is een topper
knhs Z+1
knhs Z+1
Ja moeilijk situatie Linda, zo zit ik ook een beetje.
Eigenlijk wil ik ook wel iemand erbij maar ik durf het niet aan en wil er idd geen vreemden op hebben.
Maar wat leuk dat jullie allemaal wat doen met dat VD, ik wil het ook maar wil niet echt lukken hmmm
Ben misschien ook te ongeduldig (verwacht dat Bodan gelijk in de buiging gaat)
O ja dat is ook zo de zadelproef, die wil ik zeker doen want anders ben ik mijn voorlopig modelschap kwijt!
Ik ben Florien
misschien een lijstje maken met alle namen een idee haha ben er zelf ook slecht in.
Maar leuk dat je helemaal blij bent met je zadel! hihi heb ik mazzel met mijn stalgenoot
O leuk dat je iets met endurance wilt gaan doen, lijkt mij zo leuk he.
Had ik vroeger ook voor ogen alleen hier kan je niet echt mooi buitenrijden...
Ja moet ik een uur door een dorp heen met een drukte van een stad
Bodan heeft net 3 weken vakantie gehad (omdat het rijden niet ging haah) maar ben het nu aan het oppakken.
En ik wil opbouwen naar 4x in de week rijden ong. 45 minuten.
Ja dekendilemma, ik moet nieuwe dekens kopen alleen welke merk whaa drama
Ik dacht ik koop de HH highliner maar die past niet onder een gewone deken
Wat voor merk hebben jullie opliggen en waar gekocht?
Eigenlijk wil ik ook wel iemand erbij maar ik durf het niet aan en wil er idd geen vreemden op hebben.
Maar wat leuk dat jullie allemaal wat doen met dat VD, ik wil het ook maar wil niet echt lukken hmmm
Ben misschien ook te ongeduldig (verwacht dat Bodan gelijk in de buiging gaat)

O ja dat is ook zo de zadelproef, die wil ik zeker doen want anders ben ik mijn voorlopig modelschap kwijt!
Ik ben Florien

Maar leuk dat je helemaal blij bent met je zadel! hihi heb ik mazzel met mijn stalgenoot

O leuk dat je iets met endurance wilt gaan doen, lijkt mij zo leuk he.
Had ik vroeger ook voor ogen alleen hier kan je niet echt mooi buitenrijden...
Ja moet ik een uur door een dorp heen met een drukte van een stad

Bodan heeft net 3 weken vakantie gehad (omdat het rijden niet ging haah) maar ben het nu aan het oppakken.
En ik wil opbouwen naar 4x in de week rijden ong. 45 minuten.

Ja dekendilemma, ik moet nieuwe dekens kopen alleen welke merk whaa drama
Ik dacht ik koop de HH highliner maar die past niet onder een gewone deken

Wat voor merk hebben jullie opliggen en waar gekocht?

Goh ik ga nu even helemaal los haha.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke B-tjes drachtig zijn of worden gedekt in 2010
Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke B-tjes drachtig zijn of worden gedekt in 2010

Ja heel lastig, want hij is de laatste tijd al zo druk, laat staan als ik er na 3 maanden weer eens op stap.. 
Hahaha ik denk niet dat Bodan zo blij met je is, gelijk in de buiging? Niet eens in het compliment?
Waar ga jij de zadelproef doen? Hardenberg?
Ik maak wel even een lijstje, moet dan maar in de beginpost denk ik..
Ik ben geloof ik de enige met een dekenloos B'tje hier, al heeft dat ook zijn nadelen hoor, pfoee wat een beertje heb ik..
Maar gelukkig geen last van dekens niet passen, verschillende soorten en omwisselen..

Hahaha ik denk niet dat Bodan zo blij met je is, gelijk in de buiging? Niet eens in het compliment?

Waar ga jij de zadelproef doen? Hardenberg?
Ik maak wel even een lijstje, moet dan maar in de beginpost denk ik..

Ik ben geloof ik de enige met een dekenloos B'tje hier, al heeft dat ook zijn nadelen hoor, pfoee wat een beertje heb ik..
Maar gelukkig geen last van dekens niet passen, verschillende soorten en omwisselen..