Cas zijn verhaal

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
skreia
Contacteer:

Cas zijn verhaal

Bericht door skreia » za 14 nov 2009, 16:44

Vandaag is Cas gependeld. Voor diegene die dit niet kennen: hierbij worden vragen aan het paard gesteld en krijg je dmv een hangertje antwoord van het paard. Ook kan het paard energie gegeven worden en obstakels weggenomen worden.

Ik wilde weten of Cas het naar zijn zin heeft en of hij lekker in zijn vel zat. Gewoon een beetje algemeen zegmaar.

Het volgende is er bij Cas uitgekomen:

Aan de voorkant van zijn boeg thv zijn schouders heeft hij 2 plekken (links en rechts) die ik in de gaten moet houden. Hij heeft er nu geen last van, maar is een gevoelige plek waarvan hij wel last zou kunnen krijgen. Zijn schoft en rug waren geen probleem. Achterop zijn kont in het midden richting zijn staartwortel zat een gevoelige plek en dan met name in galop. Heeft er nu geen last van en krijgt er misschien helemaal geen last van als het sterker wordt dmv trainen. Ik doe nu ook eigenlijk nog geen galopwerk met hem. Luchtwegen is hij wat gevoelig op dus die moet ik ook in de gaten houden, nu ook geen last van.
Hij gaf aan dat zijn maagdarmstelsel nog niet helemaal lekker zat (wel beter) en dat hij last heeft van zijn nieren doordat hij zijn afvalstoffen niet goed kwijt kan. Hiervoor ga ik hem Appelazijn geven om te kijken of dit helpt. Hij vroeg waarom hij nu hooi kreeg omdat hij dit wat minder lekker vindt. Ze heeft aan hem uitgelegd dat dat is vanwege zijn darmen.
Hij krijgt voldoende afwisseling in het werk, maar wil meer uitdaging. Hierdoor weet hij ook nog niet zo goed wat hij van het rijden vindt. Ga dit dus even aan Willy doorgeven dat we een stapje verder moeten gaan zodat hij het rijden leuker gaat vinden. Als jullie nog tips hebben om het werk in zijn algemeenheid uitdagender te maken laat maar horen!
Cas is blij met mij en heeft het naar zijn zin op stal. Hij kan zich makkelijk aanpassen aan de overgang van wei naar stal. De paarden naast hem vindt hij leuk, Sandro (ruin) leuker dan Rjutke (merrie). Met Sandro staat hij ook vaak een beetje te klieren.
Zijn voer is goed, hij wil alleen meer (vooral peen) :D Ja zo kennen we er nog meer :P
Hij is heel toegankelijk, maar soms ook weer niet. Hij maakt zich soms meer zorgen dan hij laat merken. Zijn zorgen zijn gebaseerd op zijn verleden.
Hij heeft nog niet voor de volle 100% vertrouwen in de mens. Dit komt doordat hij zich verwaarloosd heeft gevoeld door weinig aandacht en weinig eten (heeft honger gekent).
Cas is echt een mensenpaard en heeft dit in het verleden te weinig gehad.
Zijn zorgen kan ik wegnemen door regelmatig tegen hem te zeggen dat hij nooit hier weg zal gaan en dat ik van hem houdt. Hij is bang dat dit voor kortere tijd kan zijn (eten en aandacht).

Over 3 weken komt ze Cas nog een keer pendelen om te kijken of hij zijn afvalstoffen beter kwijt kan. Je ziet idd ook bij zijn flanken en bovenop zijn rug thv zijn flanken dat hij vocht vasthoudt.

Cas vond het heel raar dat hij alles zo ineens kon vertellen en ik ben blij met wat ik nu weet :D
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Viv

Re: Cas zijn verhaal

Bericht door Viv » za 14 nov 2009, 17:22

Wauw, wie is er bij hem geweest?
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » za 14 nov 2009, 18:05

Viv schreef:Wauw, wie is er bij hem geweest?
Ze staat met haar paard bij Lies op stal. Ze doet al een aantal paarden bij ons op stal en dacht goh laat ik dat ook eens bij Cas doen.
Ook intresse??
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Afbeelding
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » za 14 nov 2009, 18:05

Verder helemaal niemand die durft te reageren?????????????????
Afbeelding
silvericathy

Bericht door silvericathy » za 14 nov 2009, 18:14

echt vet man..dat je dat nu allemaal weet over cas....
maar, vond je he tniet een beetje eng? voor het zelfde geld kwam eruit dat hij je helemaal niet aardig vind..en met tegenzin voor je werkt...
(L) Exel & Vera You Changed My Life For Ever (L)

http://i933.photobucket.com/albums/ad17 ... _003-6.jpg
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » za 14 nov 2009, 18:35

silvericathy schreef:echt vet man..dat je dat nu allemaal weet over cas....
maar, vond je he tniet een beetje eng? voor het zelfde geld kwam eruit dat hij je helemaal niet aardig vind..en met tegenzin voor je werkt...
Ik vond het wel spannend, maar had niet het idee dat hij het helemaal niet naar zijn zin had dus daar was ik niet echt bang voor
Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » za 14 nov 2009, 20:34

Heel byzonder, het is voor ons soms niet echt tastbaar dit soort dingen. Maar ik geloof er na een ervaring wel in!
Toen ik mijn schimmel af moest laten maken, heb ik eerst met hem zo'n gesprek gehad, ook met mijn andere paard.(niet iva pendelen trouwens) Er zijn toen echt dingen gezegd/gebeurd die zoooo byzonder/byzar/beetje eng waren. Dingen die de paarden "vertelden" die de vrouw niet kon weten. Heel byzonder, leuk dat je zo met Cas hebt kunnen praten!
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » za 14 nov 2009, 21:21

skreia schreef:Verder helemaal niemand die durft te reageren?????????????????
heeft dat met durven te maken dan?

Ik persoonlijk kan er helemaal niets mee. Veel van die dingen vind ik gewoon te obvious. Maar als jij er mee uit de voeten kan, prima toch!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » za 14 nov 2009, 21:39

Tamara schreef:
skreia schreef:Verder helemaal niemand die durft te reageren?????????????????
heeft dat met durven te maken dan?

Ik persoonlijk kan er helemaal niets mee. Veel van die dingen vind ik gewoon te obvious. Maar als jij er mee uit de voeten kan, prima toch!
Nouja gewoon een reactie is altijd leuk of je er nu in gelooft/er wat mee hebt of niet
Ik was normaal ook niet zo van dit soort dingen, maar heb haar een aantal keer bij ons op stal aan het werk gezien en ze zegt echt dingen over paarden die ze nooit kon weten.
Afbeelding
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » zo 15 nov 2009, 08:44

Ik geloof er ook in, zeker weten!
Heb na Vinga dr overlijden 2x een reading gedaan met Vinga en 2x met
Dakota en daar kwamen echt dingen uit waar ik kippenvel van kreeg,
hele persoonlijke dingen die ze never nooit had kunnen weten :n

Ik denk dat je bij veel dingen er best wat aan kan hebben bij Cas,
en je kijkt toch weer anders naar je paard vind ik.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 15 nov 2009, 12:09

Wauw! Het enige dat ik nu denk is; Ik wil dit ook bij Beer! Als ik een geld ' over' heb zou ik dit graag ook eens doen..zal wel prijzig zijn denk ik... Ik denk dat ik dan zit te janken naast Beer haha..zoo'n emo miep met dat soort dingen..

Ik heb laatst een documentaire gezien over TTouch massage (was al bekend met dat gebeuren) op National Geographic Channel..heeerlijk en meteen reactie bij zowel paarden, honden en katten..ik vind het fascinerend! Ben je ook bekend met Quantum Touch?
Yfke-lover

Bericht door Yfke-lover » zo 15 nov 2009, 17:07

Mijn vorige paard heeft een pees blessure gehad de da zei maak maar af kun je niets meer mee maar ik heb het toch geprobeerd met veel rust en iemand heeft haar behandeld via een foto en later gependeld toen ik dacht dat ze beter was volgens die man die haar behandeld had was ze beter dus ik naar de da en inderdaad ze was genezen en de da snapte er niets van zo zie je maar er is meer tussen hemel en aarde en we moeten niet alles proberen te snappen.
Super trots Anouk en onze toppertje Sven. M1 + 2
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
maroes

Bericht door maroes » zo 15 nov 2009, 17:30

Het is toch altijd weer byzonder dat we met readings of via pendelen dingen over onze paarden te weten komen.
De een gelooft erin de ander niet.
Ik heb het ook een paar keer gedaan(readings) en ik vond het ook reuze indrukwekkend.
Ciara (Hermansen + Bjorgard)
http://ciarafjord.web-log.nl/
roos

Bericht door roos » zo 15 nov 2009, 19:05

Ik geloof er wel in hoor..al heeft het naar mijn idee niet altijd met geloven te maken ;)
Je kan er altijd baat bij / van hebben!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
ki-m-m-ie
Contacteer:

Bericht door ki-m-m-ie » zo 15 nov 2009, 19:25

ik zou het ook wel graag een keertje bij die 3 van mij willen doen. Wie heb je laten komen bij Cas dan?
Ik ben benieuwd wat er over 3 weken uitkomt! Hou je ons op de hoogte?
http://www.equitactus.nl
Paarden(sport)massage

Wendrika :+: Fjelljon x Drageset
Wendrika X Gnist = Jazzlin! 5 juni 2013 :+:

Patricia :+: Larsto (v.Tunar), Rust zacht Kampioentje!17-05-1995/24-08-2011
Plaats reactie