ook wij zijn nog volop aan het trainen..
ook wij zijn nog volop aan het trainen..
het gaat lekker op dit moment dus heb ik een klein stukje gefilmd tijdens het rijden.
http://www.youtube.com/watch?v=fE7t_RM4CL0
sorry voor de kwaliteit mijn zus had het nogal koud en geen zin om te filmen.
maar brandt maar los, kan alle tips gebruiken voor volgende week.
http://www.youtube.com/watch?v=fE7t_RM4CL0
sorry voor de kwaliteit mijn zus had het nogal koud en geen zin om te filmen.
maar brandt maar los, kan alle tips gebruiken voor volgende week.
- nientje_pjotr
- Contacteer:
Vergeleken met de laatste keer is dit een totaal ander plaatje!
Jullie zijn vooruit gegaan,ziet er netjes uit!
Wat heeft hij trouwens een hoge manenkam zeg
Jullie zijn vooruit gegaan,ziet er netjes uit!
Wat heeft hij trouwens een hoge manenkam zeg

Gerrit
Cindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl
"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je

http://www.ourfjordos.come2me.nl
"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je

ja ik sta met hem op de wiite vallei. die bak is echt enorm, maar is wel lastig als ik ergens anders moet rijden. alles is dan klein.
ik heb me best gedaan om zerrin wat hoger en meer als een dressuurpaard te rijden, en nou maar afwachten wat ze er dit keer van vinden. ben bang dat we die 160 punten niet zullen halen.
het springen gaat op dit moment echt fantastisch, hij is niet te houden in het pacour.
ik heb me best gedaan om zerrin wat hoger en meer als een dressuurpaard te rijden, en nou maar afwachten wat ze er dit keer van vinden. ben bang dat we die 160 punten niet zullen halen.
het springen gaat op dit moment echt fantastisch, hij is niet te houden in het pacour.
Hoi, ik vind het er netjes uitzien, alleen in het begin loopt hij nogal diep, bijna met zijn kin op de borst.
Zie dat je daar al mee aan het oefenen bent.
Fijn dat het springen zo goed gaat.
Alleen de gene die filmt mag nog wel wat meer oefenen, het is wel heel onrustig gefilmd.
Succes met je proef!
Zie dat je daar al mee aan het oefenen bent.
Fijn dat het springen zo goed gaat.
Alleen de gene die filmt mag nog wel wat meer oefenen, het is wel heel onrustig gefilmd.
Succes met je proef!
Hey Zeikemmerdc schreef:ja ik sta met hem op de wiite vallei. die bak is echt enorm, maar is wel lastig als ik ergens anders moet rijden. alles is dan klein.

Daar heb je hem beter lopen.
(joh, zo hoef ik niet eens te komen oefenen, dat wordt een appeltje eitje

Ziet er goed uit.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Ziet er goed uit Daphne. In draf misschien iets meer halslengte (als hij tenminste lekker te rijden blijft dan) en in galop meer voorwaartse galopsprongen. Verder is jouw zit ook veel beter. Heel veel succes!
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Ziet er heel netjes uit!!!
Hij loopt idd af en toe wat te diep maar ik vind hem lekker constant tonen in zijn aanleuning.
Ik zou hem in draf wat meer voorwaarts proberen te rijden, hij loopt naar mijn mening af en toe wat kort in de draf. ( dan gaat hij waarschijnlijk ook wat minder diep lopen)
Leuk dat je op de Witte Vallei staat, dat wist ik helemaal niet, ben daar best vaak op wedstrijd geweest, zijn altijd wel fijne wedstrijden!
Had eigenlijk wel verwacht dat ze die bak in 2 delen zouden verdelen met vrij rijden, hij is echt enorm 
Hij loopt idd af en toe wat te diep maar ik vind hem lekker constant tonen in zijn aanleuning.
Ik zou hem in draf wat meer voorwaarts proberen te rijden, hij loopt naar mijn mening af en toe wat kort in de draf. ( dan gaat hij waarschijnlijk ook wat minder diep lopen)
Leuk dat je op de Witte Vallei staat, dat wist ik helemaal niet, ben daar best vaak op wedstrijd geweest, zijn altijd wel fijne wedstrijden!

Vestgard
Dressuur: eindstand Z1 + 26:D
Mennen dressuur: B + 6 - L + 10 - M + 3 Vaardigheid L + 4
!
Elke keer als ik je neusje kus, mijn vingers door je manen laat gaan, weet ik, diep van binnen dat we samen sterk staan!!

Dressuur: eindstand Z1 + 26:D
Mennen dressuur: B + 6 - L + 10 - M + 3 Vaardigheid L + 4

Elke keer als ik je neusje kus, mijn vingers door je manen laat gaan, weet ik, diep van binnen dat we samen sterk staan!!
heey, ik vind het er super netjes uitzien!
ik vraag me toch af of de mijne nou te snel loopt, of Zerrin te langzaam. ik denk persoonlijk het eerste, maar mijn instructrice blijft stug volhouden van niet.
bedoel je trouwens met 160 punten, 160 in een normale dressuurwedstrijd? want daar zijn 180 punten toch een winstpt? maar waarschijnlijk ben ik nu heel dom bezig, ofniet?
vind t trouwens echt een super leuke fjord!
ik vraag me toch af of de mijne nou te snel loopt, of Zerrin te langzaam. ik denk persoonlijk het eerste, maar mijn instructrice blijft stug volhouden van niet.

bedoel je trouwens met 160 punten, 160 in een normale dressuurwedstrijd? want daar zijn 180 punten toch een winstpt? maar waarschijnlijk ben ik nu heel dom bezig, ofniet?

vind t trouwens echt een super leuke fjord!

nee voor een fjordsportproef moeten we 160 punten halen om LL dressuur te zijn. normaal is dat niet zo heel moeilijk,alleen tijdens de hengstenverichtingen zijn ze veel strenger. dus dat betekend dat ik volgende week de proef van mijn leven moet rijden(bij wijze van spreken) om aan die punten te komen.
- Cindy+Uniek
ik weet niet of ik de enige ben met detail-oog?!
iedereen zegt wel 'iets te diep en meer voorwaarts' maar dat komt allemaal voort uit onderstaande...
en verameld is de galop zeker niet
als ik heel eerlijk mag zijn zijn dit mijn puntjes die opvallen:
-veel te diep, daardoor valse knik in 3e harswervel
-achterhand is totaal niet onder (komt ook omdat je hem op de voorhand rijd) hij maakt ook hele korte pasjes achter
-in het hele begin zie je ook dat als hij met zijn neusje wat omhoog komt, je aan de teugel frunnikt en dan loopt ie gelijk weer met zijn kin naar zijn borst..... het paard moet voorwaarts vanuit de achterhand gereden worden, dan komt hij vanzelf in (de juiste) aanleuning!
-met wijken weet hij van gekkigheid volgens mij niet waar je heen wilt, kantelt zijn hoofd, buitenteugel komt helemaal los, achterhand kan niet mee....
ik vind het dus eigenlijk niet zo'n fijn beeld, ik vind de ontspanning juist ver te zoeken, in ieder geval bij het paard...
iedereen zegt wel 'iets te diep en meer voorwaarts' maar dat komt allemaal voort uit onderstaande...
en verameld is de galop zeker niet
als ik heel eerlijk mag zijn zijn dit mijn puntjes die opvallen:
-veel te diep, daardoor valse knik in 3e harswervel
-achterhand is totaal niet onder (komt ook omdat je hem op de voorhand rijd) hij maakt ook hele korte pasjes achter
-in het hele begin zie je ook dat als hij met zijn neusje wat omhoog komt, je aan de teugel frunnikt en dan loopt ie gelijk weer met zijn kin naar zijn borst..... het paard moet voorwaarts vanuit de achterhand gereden worden, dan komt hij vanzelf in (de juiste) aanleuning!
-met wijken weet hij van gekkigheid volgens mij niet waar je heen wilt, kantelt zijn hoofd, buitenteugel komt helemaal los, achterhand kan niet mee....
ik vind het dus eigenlijk niet zo'n fijn beeld, ik vind de ontspanning juist ver te zoeken, in ieder geval bij het paard...
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
- Thessa Keizer
Cindy wat ben je boktachtig zeg!
Ik vind het er best goed uit zien en inderdaad soms loopt ie iets te diep maar ik vind het geheel er ontspannen uit zien en gaat zeker weten helemaal goed komen.
En ach dat wijken, hij doet precies hetzelfde wat Aike ook een tijdje heeft gedaan, komt door veel oefenen ook goed, het is best lastig voor ze met die korte pootjes
Groetjes Thessa en Aike

Ik vind het er best goed uit zien en inderdaad soms loopt ie iets te diep maar ik vind het geheel er ontspannen uit zien en gaat zeker weten helemaal goed komen.
En ach dat wijken, hij doet precies hetzelfde wat Aike ook een tijdje heeft gedaan, komt door veel oefenen ook goed, het is best lastig voor ze met die korte pootjes

Groetjes Thessa en Aike

Laatst gewijzigd door Thessa Keizer op wo 26 nov 2008, 08:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Ennnnnn, Joost!!
- Thessa Keizer
Dat bedoel ik dus ook, natuurlijk hoeft niet alles hiep hiep hoera te zijn, maar ietsje minder direct kan ook lijkt meyvette schreef:Nou ja, het hoeft toch niet altijd hiephiephoera te zijn?Thessa Keizer schreef:Cindy wat ben je boktachtig zeg!
Ik vind dit ook niet fijn om naar te kijken. De kritiek van Cindy is misschien wat direct geformuleerd, maar wel terecht.

Groetjes Thessa en Aike

Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
Ennnnnn, Joost!!
Ennnnnn, Joost!!
- Cindy+Uniek
sorry dat het bij sommigen misschien verkeerd valt, maar de meeste hier reageren altijd alleen maar 'ow wat mooi wat gaat het goed' terwijl ze ondertussen ook wat anders denken.......
het is ook helemaal niet aanvallend bedoeld naar de TS ik zeg alleen wat ik zie en dat ik dat punten vind waar ze aan zou moeten werken voor ze verder gaat....
edit: ik neem aan dat ze liever een keer de waarheid hoort, dan d'r paard een verkeerde houding aanmeet waardoor hij op den duur alleen maar klachten zal krijgen vanuit nek/hals/rug/benen....
@ yvette, dankjewel ik ben dus gelukkig niet de enige die het ziet...
het is ook helemaal niet aanvallend bedoeld naar de TS ik zeg alleen wat ik zie en dat ik dat punten vind waar ze aan zou moeten werken voor ze verder gaat....
edit: ik neem aan dat ze liever een keer de waarheid hoort, dan d'r paard een verkeerde houding aanmeet waardoor hij op den duur alleen maar klachten zal krijgen vanuit nek/hals/rug/benen....
@ yvette, dankjewel ik ben dus gelukkig niet de enige die het ziet...
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥