nieuwe schoentjes besteld

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
nobbygaard

nieuwe schoentjes besteld

Bericht door nobbygaard » di 10 jul 2007, 08:26

De schoenen van Nobby zijn alweer iets langer als 2 jaar oud en beginnen toch al wat slijtage plekken te vertonen. Dus gisteren de "stoute" schoenen maar bij mij aangetrokken en nieuwe besteld. Had gelukkig goed de gipsafdrukken van Nobby haar hoeven bewaard, dus schoenen erover heen aangetrokken, grote doos op mijn werk opgezocht, goed ingepakt met papiersnippers, een briefje voor dhr. Smit erbij, pakketzegel van 10 kilo erop geplakt en met de magazijnmedewerker van ons bedrijf meegegeven. De zegel hoefde ik van mijn baas niet te betalen, omdat hij vond dat ik wat extra's verdiende :D , terwijl hij normaal voor de paarden nooit zo gul is want daar heeft hij een hekel aan. Toch wel lief van hem.
Nu dus even 3 à 4 weken afwachten tot we de nieuwe binnen krijgen. Tot die tijd rijden we maar in de bak of longeren we.
Charret

Bericht door Charret » di 10 jul 2007, 16:39

Krijg je er dan 2? Mag ik brutaal zijn en vragen wat dat kost bij dhr. Smit? :D
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Anna

Bericht door Anna » di 10 jul 2007, 23:41

Zo die kan straks weer lekker lopen op haar nieuwe schoenen
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » wo 11 jul 2007, 05:29

mooi, elke keer als ik op de Roef rijd neus ik toch nog altijd even de berm in, je weet maar nooit................ :D
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » wo 11 jul 2007, 06:40

Charret schreef:Krijg je er dan 2? Mag ik brutaal zijn en vragen wat dat kost bij dhr. Smit? :D
Ik heb altijd 4 hoefschoenen omdat, dat nodig is bij Nobby. Maar ik ken er ook een aantal die alleen schoenen voor de voorhoeven of voor de achterhoeven hebben.

De hoefschoenen kosten per stuk € 58,50 incl. BTW.
De kosten van het laten aanmeten van schoenen bij G.H. Smit in Rijssen inclusief bekappen bedragen € 45,00 incl. BTW. Er zijn ook een aantal hoefsmeden die het opmeten voor hem. Op zijn website staan hun adressen, wat de prijs voor het aanmeten bij hun is weet ik niet.
De portokosten voor het verzenden van hoefschoenen binnen Nederland bedragen tussen de € 9,00 en de € 12,00 euro, afhankelijk van het gewicht (grootte) van de schoenen.
Het vernieuwen/vervangen van sluitingen, staalkabels, zolen etc. is ook mogelijk.
Zijn website is: http://www.paardenschoenen.nl
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 11 jul 2007, 07:03

het is misschien voor mij ook het overwegen waard voor Vera als het zo'n geklooi blijft met die hoeven
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » wo 11 jul 2007, 07:52

het is misschien voor mij ook het overwegen waard voor Vera als het zo'n geklooi blijft met die hoeven
Dit word nu mijn 3e paar in ongeveer 7 à 8 jaar tijd en ben er nog steeds zeer te spreken over.

mooi, elke keer als ik op de Roef rijd neus ik toch nog altijd even de berm in, je weet maar nooit................
Ik denk dat er misschien ondertussen al wel een aantal keren een nestje in is gemaakt
Charret

Bericht door Charret » wo 11 jul 2007, 08:01

nobbygaard schreef:
Charret schreef:Krijg je er dan 2? Mag ik brutaal zijn en vragen wat dat kost bij dhr. Smit? :D
Ik heb altijd 4 hoefschoenen omdat, dat nodig is bij Nobby. Maar ik ken er ook een aantal die alleen schoenen voor de voorhoeven of voor de achterhoeven hebben.

De hoefschoenen kosten per stuk € 58,50 incl. BTW.
De kosten van het laten aanmeten van schoenen bij G.H. Smit in Rijssen inclusief bekappen bedragen € 45,00 incl. BTW. Er zijn ook een aantal hoefsmeden die het opmeten voor hem. Op zijn website staan hun adressen, wat de prijs voor het aanmeten bij hun is weet ik niet.
De portokosten voor het verzenden van hoefschoenen binnen Nederland bedragen tussen de € 9,00 en de € 12,00 euro, afhankelijk van het gewicht (grootte) van de schoenen.
Het vernieuwen/vervangen van sluitingen, staalkabels, zolen etc. is ook mogelijk.
Zijn website is: http://www.paardenschoenen.nl
Bedankt voor de informatie! Ik ga zeker even de site bekijken.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Viv

Bericht door Viv » wo 11 jul 2007, 08:56

nobbygaard schreef:[
mooi, elke keer als ik op de Roef rijd neus ik toch nog altijd even de berm in, je weet maar nooit................
Ik denk dat er misschien ondertussen al wel een aantal keren een nestje in is gemaakt
Zeg nooit nooit, Tjo dr schoen vonden we ook na een jaar pas weer terug langs het ruiterpad (waar we zowat iedere dag reden en idd maar bleven kijken).
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » wo 11 jul 2007, 08:58

Viv schreef:
nobbygaard schreef:[ Ik denk dat er misschien ondertussen al wel een aantal keren een nestje in is gemaakt
Zeg nooit nooit, Tjo dr schoen vonden we ook na een jaar pas weer terug langs het ruiterpad (waar we zowat iedere dag reden en idd maar bleven kijken).
Nou, caroline je hoort het. Gewoon dan trouw blijven zoeken voor mij. Wie weet ooit eens?
YellowD

Bericht door YellowD » wo 11 jul 2007, 10:13

Ik heb ook hoefschoenen voor yellow. Weet even niet uit mijn hoofd wat het merk is maar ze zijn wel een stuk duurzamer dan ijzers. :D
Yellow SportFjord (L)
Jaarkampioen L2 Klasse
M1 Startgerechtigd

L2+10 / M1 + 0
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » ma 16 jul 2007, 10:49

Vanochtend kreeg ik een pakketje binnen van Smits. Ik had zoiets van dat kunnen toch niet mijn nieuwe schoenen al zijn, daar is altijd een paar weken levertijd op. Dus ik de doos opengemaakt, zitten mijn oude schoenen erin met een briefje van Smit. Hij heeft mijn schoenen gemaakt en denkt dat ik zeker nog een jaar met deze schoenen kan doen. Hij zal wel gewoon de nieuwe maken, maar ik kon deze dus gewoon weer gaan gebruiken. En de rekening: €6,75 voor het verzenden! Wat een service!
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » ma 16 jul 2007, 11:05

nou netjes hoor
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Plaats reactie