In de stal,de wei of zomerverblijf, het E'tjes topic deel 5!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
roos

Re: In de stal,de wei of zomerverblijf, het E'tjes topic dee

Bericht door roos » di 26 jul 2011, 09:42

Het is verschrikkelijk....de boer waar Ekdal en Danc staan die vertelde dat er al veel boeren hier zijn die hun koeien alweer binnen hebben en dat in juli!

Ik werk nog niet, maar dat is een lang verhaal.....
Ekdal staat natuurlijk nog in Vene voor een aantal weken. Danc staat in het land, dus die vermaakt zich wel. En ik rijd of laat hem rennen. Jasmijn gaat regelmatig mee of ze blijft thuis als Michel vrij is.
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 26 jul 2011, 09:50

Nou inderdaad je zou ze bijna weer op stal gaan zetten. We hebben tien balen kuil dus ze moeten het wel nog even uitzingen op het weiland 8)7 Maar als Dees ze los laat om naar de paddock tekomen bij ons dan spat het water rond hun horen!

Gister mocht ik mee wandelen met Desire en Elvis! Ik op Imka en Emy aan de hand. Wat een super paardjes +:)+ Alleen afstappen is lastig voor mij want als ik begin met lopen doet het zo'n pijn en nu moet ik landen op mn geopereerde voet maar Imka is echt super braaf blijft echt staan tot ik weer op de grond sta. Maar moest Emy los laten anders kon ik niet afstappen. En daardoor trok ik haar teugel (van haar touwhalster) iets te ver over dr hals en mevrouw dacht mazzel ik ga weer spelen in het weiland maar ja kon haar het niet kwalijk nemen. Gelukkig niks kapot :D Maar echt wat heb ik genoten weer gister. Erop zonder zadel gaat gelukkig prima!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » di 26 jul 2011, 09:55

Dat is fijn Nanc!
Is het bij jullie ook zo'n blubberboel, erg he!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 26 jul 2011, 09:57

roos schreef:Dat is fijn Nanc!
Is het bij jullie ook zo'n blubberboel, erg he!

Blubberzooi zeg maar gerust zwembad... Ik zei gister nog omdat er laatst foto's stonden van het meer bij Kobalt wij hebben ook ons eigen meertje hoor 8)7

Onze paddock staat helemaal blank! We hadden gelukkig al de paardjes op de dijk opgesloten dus beneden kan een beetje bij komen. Maar omdat ik niet ver kan lopen komen ze los over dat stuk terug rennen erg zonde dus! Vanaf vandaag gaan ze bij de buurman eten. Daar staat het zo verschrikkelijk hoog het gras en op een dijk dus dat gaat vast een stuk minder blubberig worden :D
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » di 26 jul 2011, 17:15

Pfff...hopelijk wordt de herfst dan een zomer....
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » di 26 jul 2011, 19:38

Ik hoop het ook! Dat augustus/september een wat drogere maand mag worden.
Hier staan ook aardig wat grote waterplassen, maar we hebben nog wat droge plekjes voor ze waar ze kunnen staan en liggen. De tentstal is gelukkig droog en Minouk heeft sinds kort haar eigen stoepje buiten de tentstal (ze hebben ook nog de kraamstal als inloopstal met een fijn strobed). Er staan altijd 4 paarden netjes op een rijtje binnen en Minouk staat altijd buiten, dus nu heeft ze haar eigen stoepje gekregen waar ze op het droge kan blijven :D
De rijbak is gelukkig helemaal perfect, kan ik daar gelukkig wat beweging geven, want dat doet Minouk weer minimaal met zo'n weer.
Keandra

Bericht door Keandra » wo 27 jul 2011, 10:24

hier valt het allemaal goed mee,
geen modderpoelen in het begin van de weide, wel natte grond maar ligt niet glad of zo
we zijn wel nog van plan om er schors op te laten leggen, zodat ze aan de drinkbak en voor naar de schuilstal te gaan altijd stabiele grond onder hen hebben (is voor ons ook leuker dan door een blubberpoel te moeten gaan in de winter)

nu zaterdag hebben we een 2deands beurs waar we gaan staan met ons ruitergerief, is een beurs enkel voor paarden en ruitergerief
hoop dat we wat verkocht krijgen, heb heel veel gerief klaar liggen. Had het even uitgeschreven, van een A4 blad een volledige voorzijde vol geschreven met spullen. Zitten een paar dure spullen bij, maar ook weer goedkopere dingen. we doen een oud zadel mee, heb het gisteren helemaal ingevet, denk dat er wel nog mensen gelukkig mee zouden zijn, moet juist eens opgevuld worden, verder is er niks mis mee. en ook een Gallagher Powermate voor op de elektriekdraadjes te zetten, hebben we niet nodig (is voor de stalbaas, dus kan die van ons weg)
verder 2 hoofdstelletjes, een deken, onderlegger, boeken, vliegenfriengels, ...

ook gaan we letten of er daar toch niemand een maat L pommel heeft voor een barefoot zadel, die heeft Jalenka nodig en dan heb ik wel een zadel dat past, heb dus juist niet de goede pommel _-:(
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » wo 27 jul 2011, 19:53

Ik heb vandaag nog eens foto's gemaakt van Jack onder t zadel :

Afbeelding

overige foto's heb ik in een topic gezet.

Bij ons gaan ze voorlopig nog wel naar buiten.
De weien zijn overigens ook nog helemaal niet zo nat, dus ik ben heel blij! Ik hoop dat we in augustus toch iets beter weer gaan krijgen.

Ik heb Jack ingeschreven voor de stamboekpremiekeuring hier op 10/9.
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » wo 27 jul 2011, 20:22

Jack lijkt het dressuurmatig goed op te pikken zo te zien. Hij loopt al vroeg in de houding. Zelf zou ik alleen wat langer en ronder rijden, zodat hij leert op eigen benen te lopen en de rug aansterkt.
Qua postuur vind ik hem wel echt als een 2-jarige uitzien en krijg er eerlijk gezegd een beetje een naar onderbuikgevoel van :sorry: Ben je niet bang dat je hem te vroeg belast in verband met zijn groeiachterstand?

Ben net naar de wei geweest en alles stond volledig blank.. Er is zoveel regen gevallen vandaag! Minouk heb ik met veel moeite uit de regen kunnen halen. Die had een droog-voeten-stukje gevonden, maar om in de kraamstal (inloopstal met strobed) te komen moest ze een paar flinke plassen door (Minouk krijg je niet door het water). Maar eenmaal in de kraamkamer was ze opgelucht, diepe zucht, gelijk mesten en plassen en op rust staan met wat geknabbel. Gered van de regen! :D De rest had zich in de tentstal gepropt om te eten en te schuilen.
sandy87

Bericht door sandy87 » wo 27 jul 2011, 20:54

die jack zo braaf! leuk hoor!
hy is inderdaad nog iel, maar valt me niks tegen! hy was zo slecht, wie had dit durven dromen??

by ons is het eerste gedeelte van de wei glibber de glibber, de rest is droog. we hebben deze week wel rot weer
gehad maar niet extreem! de wei is wel kaal en de paarden hebben honger!
de keuze was een schale wei of in een groep die elke keer in een hele vette wei gegooit werd, dat durfde ik niet aan met mn spekkie! helaas word er geen hooi of kuil by gevoerd (alleen in het najaar)

dat is ook een van de redenen dat ik mn besluit heb genomen
seven gaat verhuizen! by iemand thuis, vlakby mn huis!
geen vette wei maar genoeg te eten, hooi by voeren wanneer ik maar wil
snachts op stal als t extreem weer is enz,.. ik kan straks alles zelf gaan beslissen en heb al rust by het idee alleen al!

heb weer een keer in de bak op seven gezeten, en hy is best wel ondeugend haha als ie iets ziet is die afgeleid en gaat gewoon stil staan (heb het even druk baasje) en zeg er maar niks van haha
ik overhaast niks, beetje longeren en af en toe eventjes erop, hy zal wel een bui hebben, ga me er niet druk om maken
boos worden heeft toch geen zin,.. komt vast wel goed met t boefje
Mijn Toppers
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
roos

Bericht door roos » do 28 jul 2011, 08:49

Mooie jack rijfoto...ziet er goed uit.

Zo gisteren stallen schoon gemaakt
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » do 28 jul 2011, 18:47

Beter voor Seven,die krijgt dus een heerlijk nieuw onderkomen.
Als Elvis ergens van onder de indruk is staat hij stil,draait naar het object toe en staat net zolang te kijken tot dat hij denkt "oh is dat het" ... :D
Voorheen toen hij nog geen jaar was,was het echt vluchten.Zo zie je maar hoe dat kan veranderen.

Jack opgegeven voor de keuring,ben benieuwd hoor :))
Word al een heel fjordje he....Maar is nog erg ieletjes als ik hem zo op de foto zie.Ziet er verder goed uit hoor.
Schreef al in je andere topic bij PP zo heb ik Elvis niet aan het lopen hoor :=
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » do 28 jul 2011, 19:11

Ik was echt niet begonnen aan het inrijden ed als ik niet eerst groen licht had gekregen van de DA :))
Begin juli is zij nog hier geweest en toen uitgelegd waar ik precies mee bezig was en toen zei ze dat het in feite prima kon. Ze vond hem er qua postuur ook al pakken beter uitzien dan pakweg 6 maand geleden. Dit ook mede dankzij het longeren en inrijden. Zo gaat hij spiertjes kweken die hij volledig verloren was.

Hij wordt nu echt maar 1x in de week gereden door de ruiter op de foto en dan enkel stap en draf. Galop doen we nog niet aan.
Zij is zelf een zeer zachte ruiter met voldoende kennis van jonge paarden. Ook al rijd ze 1x week je ziet hem echt wekelijks gewoon vorderen. Daarnaast heb ik dus longeles met hem gekregen en dit pas ik normaal 1x week maar dit is geen regel ook nog toe. Daarbij ook geen galop.
Alles is zo'n 10 minuten max. tot een kwartier bij het rijden.

Ik ben met hem echt SUPER voorzichtig met alles wat hij heeft meegemaakt...dus als de DA twijfels had gehad of als ik aan hem zou merken dat hij het echt niet aankon, gooide ik hem echt nog een jaar t land op. maar ik merk echt dat het voor hem makkelijk kan.
De stal van mijn andere paard is naast die van hem en als ik klaar ben met rijden met die andere staat hij , ipv hooi te eten, echt door zn raampje te hangen van ' en ik?'.

Kwestie van dat opkroppen : in het begin is hij vaak vrij hectisch en dan gaat ie vanzelf in die houding lopen. Hij is ook zeer zacht in de mond. Na een aantal minuten komt hij vaak wat lager.
Het is gewoon nu nog een beetje zoeken.

Vind het wel grappig dat jullie hem allemaal zo iel vinden...terwijl hij echt een serieuze grasbuik heeft en toch vrij dikke billetjes krijgt :=
Keandra

Bericht door Keandra » do 28 jul 2011, 20:15

ik ben gewoon van een iele fjord te zien (Jalenka := )
maar met haar moet het echte werk nog opgenomen worden

naar welke keuring ga je? Grimbergen?
veel succes al in elk geval
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » do 28 jul 2011, 21:02

chunkymonkey schreef:Vind het wel grappig dat jullie hem allemaal zo iel vinden...terwijl hij echt een serieuze grasbuik heeft en toch vrij dikke billetjes krijgt :=
Maar als ik hem dan tegenover Evian zet of een andere 3-jarige, dan mag hij die extraatjes wel hebben :D

http://i197.photobucket.com/albums/aa16 ... C_0031.jpg

http://i937.photobucket.com/albums/ad21 ... G_2884.jpg

Ik vind het ook heel knap dat Jack zo goed herstelt is en super dat je nog begeleiding krijgt van de dierenarts. Wel heel verstandig :)
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 29 jul 2011, 09:05

Volgens mij ben jij echt heel erg blij met deze foto van Evian Yvette. Fijn dat ik hem voor je heb kunnen maken. Show er maar mee hoor, Evian mag gezien worden.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » vr 29 jul 2011, 10:21

Jalenka is niet veel voller dan Jack hoor (ook bloedwormen gehad)
maar ben al heel gelukkig met het feit dat ze meer dan presentabel zijn, Jalenka en dat geld ook voor Jack
hoop dat ze voor zijn keuring een mooiere commentaar gaan geven dan bij jalenka vorig jaar _-:(
roos

Bericht door roos » vr 29 jul 2011, 12:43

Sommige doen er gewoon langer over om meer body te krijgen....ach....het komt vanzelf goed :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » vr 29 jul 2011, 14:12

jep, daar heeft Githa ook een hele tijd over gedaan, 3 jaar om precies te zijn

Afbeelding
dit was githa op 3 jaar
denk dat ze al veel veranderd is sinds dan
:D

en Jalenka nu
Afbeelding

ze komt er wel, beetje bij beetje
ik ga haar echt niet pushen
men schatje :+:
roos

Bericht door roos » vr 29 jul 2011, 16:04

En sommige blijven iel qua bouw...doe je denk ik niks aan. Sommige mensen moeten gewoon wat meer met zichzelf bemoeien denk k dan he ;)
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Plaats reactie