Heb de laatste belevenissen van de F-jes vluchtig doorgelezen na onze vakantie, maar ik moet nu toch echt zelf ook even wat kwijt!
Vanmorgen naar de paardjes geweest. Kinderen zijn uit logeren, dus ik kon even alleen met Freyr aan de slag. Eerst de manen geknipt en toen wat gespeeld in het land. De standaard dingen weer een beetje opgepakt (voor ons allebei!): netjes meelopen, achteruit, beetje met de leadrope over hem heen aaien en een stuk afdekzeil lopen en daar wat mee rondgezwaaid (huh, spannend!!).
Toen het hoofdstel van Pasja gepakt. Het lijkt me nog steeds geweldig om bitloos te gaan rijden, maar 't kriebelde zo om hem het bit eens in te doen. Eerst hoofdstel zonder bit en toen met een snoepje het bit erbij. Yèk, da's raar en zie dan je lekkeresnoepje maar es weg te smikkelen! Bit van Pasja (bustrens 13,5) was duidelijk te groot, maar ik had nog een 12,5 liggen en volgens mij past die aardig. Ik kon het niet laten en heb toen ook het zadel gepakt. Ik heb nog een Thorowgood liggen, die eerst van Pasja was. Kunststof, dus lekker licht, ideaal om even te testen. Nu stonden we in het land en Freyr stond niet vast. Maar meneer was zo met het bit bezig, dus het leek me geen probleem. Beetje met het zadel langs de hals geaaid, zoals ik al vaker had gedaan. Even snuffelen en toen op z'n rug gelegd. Hij deed een paar stappen vooruit, dus het zadel er rustig weer afgepakt. Toen nog een keer en hij deed helemaal nix! De singel heel losjes vastgemaakt en dit was het resultaat:
Ik heb hem zo even rustig laten staan en nog een rondje naast hem door het land gestapt. Daarna alles af en uit gedaan, heel veel geaaid en nog een klein rondje gewandeld.
Snap nu die roze wolk waar jullie het wel eens over hebben. Ik ben helemaal trots!