B-tjes topic deel 2, wie doet er mee??

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
kristelhans

Re: B-tjes topic deel 2, wie doet er mee??

Bericht door kristelhans » ma 25 jan 2010, 21:05

Ohjee Mrleen..zo begon de keel/long ontsteking dat later droes bleek te zijn bij Beer ook...hopen dat het geen droes is..bleeh das echt naar! Bedoel je dan lauwrierzalf? Of trekzalf? Of zinkzalf? Dat zijn allemaal middeltjes om de bulten sneller door te laten breken..bij droes dus.. (bulten knappen dan naar buiten open met etter enzo, ieuw)

Wel fijn dat je lekker hebt gereden! Ik heb niet gereden vandaag..hopelijk morgen nog wel even en anders woensdag..
Keandra

Bericht door Keandra » ma 25 jan 2010, 21:12

dat op het juiste been lichtrijden was het laatste waar ik aan dacht }>

dacht gewoon, proefje rijden en gedaan ermee, men buik deed echt pijn
als je wilt weten waar de overkruiste buikspieren liggen moet je een keizersnede gehad hebben en dan na reeds enkele weken (te vroeg volgens velen) al terug rijden, weet je direct waar ze liggen

normaal had ik mee mogen rijden bij de ereronde en had ik prijsje en beker mogen in ontvangst mogen nemen op paard, maar eens in uitrij/inrij piste heb ik paard aan man van eigenaresse gegeven en ben ik me op men gemak gaan zetten, verstond me er al niet uit dat ik derde kon geworden zijn
Keandra

Bericht door Keandra » ma 25 jan 2010, 21:25

het paardje waar ik die proef mee reed was een manegepaardje van daar waar ik dat gereden heb, was een onderlinge wedstrijd op de opendeurdag, deze proeven (13 tal ruiters) was het laatste van proeven die dag, nadien kwam er nog een spring 'clinic', gewoon de stalruiter die even kwam demonstreren dat ze met haar paard enkele sprong 1.5m sprong

een paar maand later heeft het kolieken gekregen en is Sonja (naam paard) overleden, 19 jaar jong

sindsdien in eigenlijk Githa ingereden en zijn we er niet meer geweest
Elvina

Bericht door Elvina » di 26 jan 2010, 13:26

Hallo allemaal :)

blegh ben ziek dus het lukt me even niet om bij te lezen want de letters dansen een beetje :P Maja in bed liggen is ook zo saai en moet nog een rekening overmaken :(
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » di 26 jan 2010, 13:27

Gisteren voor het eerst in vrij lange tijd weer eens een buitenritje met Basco kunnen maken, welliswaar een stapritje maargoed!
Alleen was Basco een beetje drukjes.. (beetje maar hoor :P), hij had er flink de pas in.. dat heb ik wel gemerkt aan mijn vader die ernaast liep, die moest ook flink doorlopen om Basco bij te kunnen houden.. en ik, had aardige moeite met Basco bij me te houden,, wat een druktemaker :P
Sjaa.. en toen gingen er paarden hinneken, nou toen was het helemaal raak, nog harder lopen.. en toen de andere paarden gingen rennen meende Basco dat hij wel even mee kon doen.. :o
Gelukkig bleef het bij snelwandelen.. gekkerd.. :D
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 26 jan 2010, 18:38

Hihi Linda, ik denk dat Basco stiekem wel eens familie kan zijn van Beer..klinkt zo bekend!

Ik heb vandaag ook gereden maar de bodem in de binnenbak was gewoon bevroren op sommige plekken!! Moet niet gekker worden..ik vroor bijna van Beer af man.. Heb nu nog een tintel vinger..irritant! Hij was wel heel lekker los en relaxed en kwam vanzelf makkelijker nageeflijker dan vorige keer..leuk! Lekker schuimen en knabbelen ook.

Stalgenote was aan het springen en Beer doet daar normaal echt niks op maar omdat we 2 weken geleden hebben gesprongen leek het wel of hij er nu anders op reageerde..steeds oren naar voren en loeren naar de hindernis als we er langs kwamen..hihi grappig paard! Morgen misschien nog even rijden en dan donderdag weer les..zin in!
Anouska

Bericht door Anouska » di 26 jan 2010, 18:57

Beterschap Tessa!
Bjørn heeft vanmorgen de staleigenaresse naar de paddock gebracht hoorde ik :P. Heb eind van de middag dus weer dominantie spelletje gedaan. Zelf nergens last van gehad gelukkig, ook niet toen ik hem uit de paddock haalde. Wat een maf/ raar paard is het toch.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 26 jan 2010, 19:06

Ha Anouska dat is niet raar hoor..precies hetzelfde patroon als Beer..(je ligt op schema dus ;) ) Hij leert/weet nu dat jij boven hem staat maar bij anderen probeert ie het nog wel uit. Beer is bij andere mensen op stal ook echt een etter soms haha..maar bij mij is hij echt poeslief!

Beterschap Tessa!
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 26 jan 2010, 19:07

Ohja, ik heb een homofjord ;) (paars halster + reactie stalbaas = homoBeer)
Afbeelding
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » di 26 jan 2010, 19:13

Aah Kristel.. staat wel leuk hoor! :D

En Anouska, zo raar is dat inderdaad niet, ik heb hier ook geen problemen met Basco maar als anderen hem uit het land willen halen wil hij er nog weleens vandoor gaan of gewoonweg stil blijven staan en dus niet meegaan, terwijl ik daar helemaal geen last van heb, als ik er bij ben doet hij ook niks, dan loopt hij gewoon mee.
Zelfde met bijten, opzij gaan (op de poetsplaats) en met meelopen, ik heb nooit geen last met die dingen, maar hij wil anderen nog weleens 'uitproberen'.
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 26 jan 2010, 19:16

Dus Anouska, Bjorn wordt nog eens een normaal paard zo! ;)
Eveline

Bericht door Eveline » di 26 jan 2010, 19:31

Zo, dat halster past echt net haha. Staat wel leuk hoor. :D

Bob is bij anderen ook vervelend en bij mij niet. Een paar weken geleden heeft ie zelfs de staleigenaar tegen zijn schouder geschopt! :o
Ik kon het me echt niet voorstellen dat Bob zoiets had gedaan, maar het was echt zo.
Op de vorige stal was Bob blijkbaar ook geen lieverdje naar anderen, het werd zelfs zo erg dat ze hem alleen maar met hengstenketting buiten konden zetten, terwijl die bij mij helemaal níets deed. (staleigenaar en stalhulpen stonden verbaasd te kijken dat ik hem heel relaxt aan een halstertje met loshangend halstertouw naar de wei kon brengen :+ )

Fjorden.. 8)7
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 26 jan 2010, 19:36

Oh Eveline dat klinkt ook bekend ja..tis geen hengstenketting maar hoor wel eens geklaag dat Beer zo lastig en opdringerig is bij buiten doen..gaat het liefst in galop de schuur uit (doet ie ook vaak als de linten naar de wei een sluis vormen en hij nergens heen kan) maar bij mij flikt hij dat niet (meer). Toen ik hem net had had ik mijn handen vol aan hem en zijn haantjes gedrag..pff gek peerd!
Eveline

Bericht door Eveline » di 26 jan 2010, 19:46

Wat zijn ze toch lief samen :P

Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 26 jan 2010, 19:47

Mannenliefde! ;) Mooi donker is Bob toch! Doe je ook mee aan keuringen dit jaar met hem?
Anouska

Bericht door Anouska » di 26 jan 2010, 19:53

Fijn dat we op schema liggen ;), vind je halster trouwens echt gaaf Kristel! Dat normale paard worden, is dat besmettelijk :P?

Leuke foto Eveline.

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 26 jan 2010, 19:56

Haha ja tis heeeel besemettelijk! Voor zijn 5de verjaardag is hij een gewoon paard zonder dominantie-issues! Beer had vandaag ook wat doms, hij was zo ontspannen onder het rijden dat zijn leuter eruit bungelde..in draf... Stalgenoot attendeerde me er even op hahaha! Hoezo, een relaxed paard!
Anouska

Bericht door Anouska » di 26 jan 2010, 20:21

Dan hebben we nog tot 7 mei. Whahaha, die Beer! Werd je niet rood ofzo? Weet nog goed dat Bjørn op de HK 2006 de hele dag met dat ding eruit liep. Hoorde een raar geluid "achter" ons, toen ik keek zag ik z'n leuter bungelen. Staat ook op video, whahahaha. Ook in een andere toestand :o . Schaamde me kapot toen, hihihihi.

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 26 jan 2010, 20:26

Haha nee, omdat hij een fjord is komt ie er wel mee weg op stal hehe..ze vinden ons altijd al een apart stel ;). Ik vind het ergens wel een compliment, op een heeeeel verknipte manier haha, dat Beer zo ontspannen is! Hij voelde ook echt superlos aan vandaag..paar dagen niksen heeft hem weer goed gedaan!
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 27 jan 2010, 19:13

Marleen, hoe is het met de klieren van Benthe?
Gesloten