Het 16+ fjorden topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
nancy imka

Re: Het 16+ fjorden topic

Bericht door nancy imka » ma 20 sep 2010, 18:57

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Imka met het nieuwe tuig van Elvis, het is niet eerlijk ik wilde altijd een bruin tuig en nu heeft Dees er een gekocht en ik niet ;( :P Maar goed nu kan ik naar de foto's ervan kijken :D
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Esther

Bericht door Esther » di 21 sep 2010, 10:34

Mooi zeg!!!
Ziet er echt heel knap uit, mooi breed!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ootje

Bericht door Ootje » di 21 sep 2010, 15:26

Mooi hoor! Het staat goed bij Imka.
Odette&Fenna
roos

Bericht door roos » di 21 sep 2010, 19:30

Knappe Imka!!!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Ivonne

Bericht door Ivonne » di 21 sep 2010, 19:51

Het staat Imka erg mooi
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 21 sep 2010, 21:05

Dank je! Helaas is het tuig niet van mij! Maar goed als het op Elvis ligt kan ik er toch ook van genieten ;)
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Rosantjuh(L)banjer

Bericht door Rosantjuh(L)banjer » do 23 sep 2010, 16:04

dat is echt een mooi tuig zeg haha nu kon je toch een beetje er van genieten
Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

Afbeelding
Tot een kleine BellaX Winser G

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
Annemarie

Bericht door Annemarie » do 23 sep 2010, 16:28

Gisteren Nis lekker vertroeteld. Geknipt, geborsteld en lekker brok gevoerd. De 2 achtergeblevenen hebben intussen in de wei hun eigen feestje gevierd >;) .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Ivonne

Bericht door Ivonne » vr 24 sep 2010, 18:57

Marloes is ondeugend geweest. Ik ging met 2 deelnemers en de stagiaire, die zelf ook rijdt op een verzorg ijslander, met Marloes rijden. Eerst deelnemer A er op. Marloes in de sjok-stand......zó braaf. Toen kwamen we bij het Ballooërveld aan en ging stagiaire M er op. Even lekker de beentjes trekken voor Marloes was de bedoeling. Ze moet zich altijd inhouden en braaf zijn met de deelnemers, dus het leek ons wel lekker dat ze eens wat draven/galoperen kon. Beugels op haar maat gemaakt, ze stapt op, neemt de teugels aan.....daar ging Marloes. ze draaide zich om en galopeerde keihard richting huis :o Wij er achter aan op de fiets.....Goed afgelopen. Marloes aan het touw weer meegenomen het Ballooërveld op. Ging goed. Na een kilometer wilde ik haar weer los doen, doe het touw los en Marloes bleef meteen weer staan en wilde omdraaien. Dus nog maar een stuk aan het touw mee. Daarna ging het goed en heeft de stagiare nog ene eind gedraafd, Marloes was sterk en goed voorwaarts. Bij de verharde weg deelnemer J erop en Marloes liep meteen weer in de slaapstand. Toch bijzonder hoe zo'n dier zich aanpast bij wie erop zit? Bij de deelnemers is ze zó braaf, sloom haast. En M stapt er op en Marloes merkt meteen dat die wel rijden kan en probeert haar even goed uit :=
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
roos

Bericht door roos » zo 26 sep 2010, 09:53

Die marloes ;)
Ik ga Danc over 3 weken in model scheren, die haren...echt niet normaal die vacht!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
foss

Bericht door foss » ma 27 sep 2010, 12:15

Ja Marloes laat zien dat ze een echte fjord is.

Hier gaat het goed met de 2 16+ fjorden nog even en dan heb ik er nog 1 bij die wordt volgend jaar 16, in mijn ogen is ze nog steeds jong omdat ze bij ons is geboren maar wat gaat de tijd hard.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » di 05 okt 2010, 05:34

wow foss dat is ook uniek zeg. jullie hebben je fjordjes echt lang he?
(waarom ging lyn dan eigenlijk weg? al ben ik daar jaren later blij mee hoor!)

Ik heb een topdagje gehad gisteren. susan heeft mij geholpen lynda een metormafose te geven die lange klitmanen zijn er helemaal af. Gélines boogje ook bijgeknipt.
wormenspuitjes, hoefsmid is geweest dus de dames zijn winterklaar haha
En nog een heerlijk huifkartochtje gemaakt. Ik had misschien al wel 2 maand niet gereden met de huifkar. steeds longeren ofzo.
Lynda was echt blij en braaf. die loopt dan zo vrolijk om zch heen te kijken, keurig luisteren.
Géline voor het eerst alleen gelaten zo'n 45 minuten. Lynda had haar aandacht voor de huifkar die was blij dus leek het zo te vergeten. Ik had meer tegenstand verwacht.
Bij terugkomst leek Géline heel rustig aan te komen lopen vanuit de wei. Maar bij stal aangekomen stond ze al te wachten en was toch aardig nat. We hebben haar niet gehoord, niks geen geroep, maar volgens mijn man was ze toch wel onrustig geweest. Het is ook wel wat. eerst je mama kwijt geraakt 3 weken geleden en dan je pleegmama? Ze likte Lynda overal bij terugkomst. helemaal opgelucht.. Tja ook dat moeten we leren...
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
foss

Bericht door foss » wo 06 okt 2010, 04:47

Ja, de meeste paarden die bij ons staan gaan ook nooit meer weg. (het is net een huwelijk tot de dood ond scheid)
Foss is al 23 jaar bij ons en Haila 16 jaar en ook haar veulen Pebbels wordt in april 16 jaar en is bij ons geboren.

Lynda was van mijn ex hij had een huifkarverhuur bedrijf en daar liep ze mee voor de wagen, en ja als de relatie over gaat ben je ook de paarden kwijt dat vond ik denk ik nog wel het ergste na 4,5 jaar.
Toen hij stopte met zijn bedrijf werden ook de paarden verkocht, ze gingen in 1 koop naar Limburg ik ben daar toen nog geweest om ze op te zoeken en daar stonden ze toen goed.
Totdat de manege waar ze stonden ermee stopte en daar gingen de paarden, 2 heb ik nog weten te achterhalen maar de rest is helemaal weg en de eigenaar wist niet waar ze waren dus ik denk dat ze niet meer leven ze waren ook al best oud.

Lynda is echt niet veranderd vind ik, leuk dat je de manen eraf heb gehaald staat haar goed.
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » wo 06 okt 2010, 13:51

ah vandaar! tja, dat is dan wel erg dat je de paarden dan ook kwijt bent ja... Wat tof dat je later nog eens bent gaan kijken.
nou na die manege is Lynda dus in weert terecht gekomen als gezinspony. Ze heeft het daar ook super gehad, lekker mee op ponykamp, buitenritten, voor de wagen, endurance gedaan! trektocht, meelopen in optochten met sintmaarten carnaval enz.
Het gezin bestond uit vader moeder en 2 kinderen en iedereen kon er zo op wegrijden. zelfs die jongste van 6/7.
Zo'n pony zocht ik . Ik heb haar in kunnen ruilen voor mijn draver omdat zij verder de endurance in wilden en mijn draver daar erg geschikt voor was.
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
foss

Bericht door foss » do 07 okt 2010, 04:43

Ja ik heb haar wel gevolgd en wist dat ze in Weert stond, Ernie die stond daar ook in de buurt daar heb ik ook contact mee gehouden maar die is overleden.

Ja als een relatie met paarden erbij over gaat ben je ook de paarden kwijt, ik ging ze wel opzoeken en toen hij het zelf niet meer aan kon nam ik de zorg voor de paarden over met 1 paard had ik een hele sterke band en dat was erg moeilijk.
Lynda heeft nog precies dezelfde bouw, het is niet de aller mooiste fjord maar wel de aller liefste en dat is veel belangrijker vind ik.
Ik vind het erg fijn dat Lynda het zo goed heb bij jou en dat ze een lief vriendinnetje erbij heeft.
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » do 07 okt 2010, 06:24

dank je wel!
ja ik vind haar ook de alllerliefste die ik ooit ben tegen gekomen.
Esther

Bericht door Esther » do 07 okt 2010, 11:12

Ik ga zondag naar wat misschien Jes haar nieuwe stalletje wordt..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » do 07 okt 2010, 11:39

spannend!
Ootje

Bericht door Ootje » do 07 okt 2010, 19:23

Spannend Esther.

Odette is maandag flink ziek geweest. Toen ik haar uit de wei ging halen, stond ze al voor het hek te wachten. Haar benen zaten helemaal onder de poep en haar ogen stonden anders dan normaal. Ik heb haar getempt en toen had ze 39.1. 's Avonds steeg dit en ze ging liggen in haar stal. Omdat we het niet vertrouwden, heb ik de da gebeld. Die dacht aan een virus in haar darmen. Als d'r temp. nog hoger werd, zou hij langskomen. Na een poos hebben we nog een keer getemperatuurd, omdat ze heel vreemd stond te ademen. Toen was het al 40.1. Ik heb nog een keer gebeld en de da is gelijk gekomen. Hij dacht dat het van het gras kwam. Ook zou het een virus kunnen zijn. Geen koliek in ieder geval.
Ze heeft een koortsremmer gehad en ze moest 3 dagen Metacam. Ook mocht ze niet meer naar de wei en ze mocht alleen hooi eten.
M'n vader is al twee dagen op pad geweest om balen hooi te halen. Op de manege hebben we alleen voordroog.

Dinsdagochtend was de koorts al weg en ze was alweer vrolijk. Vandaag heeft ze voor het laatst Metacam gehad, morgen dus nog even aankijken hoe het zonder gaat.
Daarna mag ze weer naar de wei, maar we moeten het wel weer rustig opbouwen.

Wat kun je dan schrikken zeg, vooral omdat er in februari nog een fjord van de manege aan koliek is overleden. Dan houd je dat toch wel in je achterhoofd.
Odette&Fenna
Esther

Bericht door Esther » do 07 okt 2010, 19:29

Gelukkig is het alweer wat opgeknapt!! Blijft schrikken inderdaad..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie