Alle B-tjes bij de les, we kakelen verder in deel 6!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
!#niekie#!
Contacteer:

Re: Alle B-tjes bij de les, we kakelen verder in deel 6!

Bericht door !#niekie#! » vr 01 okt 2010, 06:47

Beer ziet er goed uit en jij nog steeds zo gelukkig! :P
weet niet of ik het al had verteld maar..
Ik had 3 of alweer 4 week ook een nieuw dressuur zadel gekocht. Zadel maker en alles langs geweest. En het zadel zou in 1 keer goed liggen. Blossem die liep alsof de handrem er op stond en draafde echt bagger :x . 2 week geleden had ik weer les en het zadel lag gewoon veel te dicht tegen de schouders aan :( . Echt balen dus! Maandag komt de zadel maker op nieuw en nu rijd ik maar met het zadel van Jose :(:) .

Nog een super nieuwtje.
Blossem die heeft echt last van trailer eigenwijsheid en ze is er zondag 5 keer opgeweest in wel 20 minuten +:)+ Al een hele verbetering dus :D

Inderdaad wel een beetje een raar advies...
10 Mei 2010 Galldur geboren!

Stermerrie
A zadelproef 09 :D

B+5
http://www.staldolfing.nl
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » vr 01 okt 2010, 16:02

Hoi Allemaal! Ik heb weinig tijd gehad laatste tijd, maar kom even vertellen dat ik ten eerste mijn diploma heb gehaald!!! *o/*

En ten tweede dat ik morgen naar Duitsland vertrek met paard en al!!
Benthe en ik zijn er helemaal klaar voor, ga vanavond even een rondje met haar fietsen zodat ze de energie er even uit heeft, morgen een heeeeeeele lange reis voor de boeg! Ze staat nu weer even te grazen op de oprit, gezellig.
Ik zal een foto verslagje plaatsten zodra ik in Duitsland ben. Raar idee hoor, dat we morgenavond gewoon al in Duitsland zijn!!!
Als jullie mij willen volgen kan dat via marleennaarduitsland.waarbenjij.nu

Wat een rot gedoe met die zadels zeg _-:( Vreselijk. En inderdaad heeeeeeeeeeel vreemd advies, Anous! Second opinion zou ik maar doen inderdaad.

Kris ik ben weg van je hoofdstel! Erg leuk!!

Wat super van Blossem, Danique! Dat is nog eens verbetering!

Fijn dat het beter gaat met Beauty en het rijden, Tessa! Hopelijk blijft die stijgende lijn nog even stijgen bij jullie!
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Bailey

Bericht door Bailey » vr 01 okt 2010, 20:23

Hier ben ik ook weer, net terug uit het heeeeerlijke Barcelona!
Was een cadeautje van mijn moeder voor mijn afstuderen, lekker samen een paar daagjes weg. We hebben het echt super gehad!
Morgen eens kijken of Bailey ernstig beledigd is dat ik hem vijf daagjes 'in de steek' (stalgenootje heeft hem verzorgd hoor) gelaten heb ;)

Nu even lekker bijlezen :)
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 02 okt 2010, 08:59

Marleen veel plezier in Duitsland, maar heb ik wat gemist? Blijf je daar of is het een vakantie?

Sterre gezellig ff eruit met mams, denk dat Bailey het je wel zal vergeven hoor :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Elvina

Bericht door Elvina » za 02 okt 2010, 09:23

Balen zeg al die zadelproblenen!

Lekker een paar dagen weg geweest Sterre!

Spannend Marleen,eindelijk is het zo ver!

Zo fijn als Beauty woensdag liep in mkn priveles, zo vervelend was ze donderdag in m'n groepsles! Drammenn zich sterk maken en uiteindelijk heeeel hard aan de kletter gaan.. Ze weet dat ze me zo buiten spel zet. Toen ze voor de tweede keer aan de kletter ging was bij mij de maat vol. Heb ergens bij het bit de buitenteugel met 2 handen vast gepakt en er met al m'n kracht aan getrokken (ow wat zielig maar niet heus, het moet een keer klaar zijn met dit stoute gedrag!) .Maar toen had ik d'r stil, ha! Had ik dat maar eerder gedaan! DDaarna was ze iets beter te houden.
Gister lekker aan het werk gezet aan de longe, bijgezet ala Lammert. Had Mike gevraagd me te helpen voor het geval ze weer zo stout was. Overgang naar stap wilde ze steeds niet maar met veel geduld en een zweep voor d'r neus ging het wel.
Zucht, puberende fjorden zijn niet leuk!
Bailey

Bericht door Bailey » za 02 okt 2010, 19:31

Gefeliciteerd Marleen!! *o/* Wat spannend, eindelijk ga je dan! Hopelijk is de reis goedgegaan.

Wat balen Tessa dat Beauty in de groepsles weer zo vervelend was. Vasthouden aan het gevoel van je priveles, toen het wel lekker ging!

Wat een raar advies Anouska over je zadel. En wat balen Danique dat het bij jou ook niet goed ligt.

Bailey was gelukkig erg blij me weer te zien vandaag!
Ook weer een nieuwe les geleerd: Bailey een week niet aan het werk zetten geeft een erg bijdehante poown ;) Lekker dier is het toch, hij stond op het erf al zo te stampen dat twee stalgenootjes wat langer zijn gebleven om te kijken hoe ik erop zou gaan zitten. Sadisten :roll:
Helaas voor die stalgenootjes ging het rijden prima, klein energiebommetje onder mijn kont maar geen enkel probleem.
Keandra

Bericht door Keandra » zo 03 okt 2010, 11:38

hey

ben weer terug
met een extra spruit erbij natuurlijk :D
Dylan genaamd

ben van gisteren terug thuis, maar dan had ik echt geen zin meer om me lang voor de pc te zetten

het gaat goed met de paarden, schijnt, ben er nog niet bij geweest zelf
leslie heeft bij Jalenka in haar voorpluk moeten knippen, er hing vuil in
kreeg te horen dat het er niet mooi uitziet maar hij kreeg het vuil er anders echt niet uit :=
verder heeft hij vandaag gereden op de weide, met nog 2 loslopende paarden (Jalenka en Mieke :roll: )
ging super zei hij, tot hij ging galopperen, dan was Mieke aan het meedoen en bokte ze zelfs naar Githa :=

ik ga straks mss, of anders een van de dagen even bijlezen
foto's en ons kaartje plaats ik later deze week
nu gaan we nog wat reorganiseren in huis zodat Dylan aan het raam kan liggen
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 03 okt 2010, 11:56

Gefeliciteerde met Dylan! Is het allemaal goed gegaan? Fotoooo! ;)

Ik heb vanmorgen 14,8 km gereden door het bos..heb een nieuwe telefoon met GPS..leuk man!
claudia

Bericht door claudia » zo 03 okt 2010, 12:23

Keandra schreef:hey

ben weer terug
met een extra spruit erbij natuurlijk :D
Dylan genaamd

nu gaan we nog wat reorganiseren in huis zodat Dylan aan het raam kan liggen
Hey gefeliciteerd.
Verder alles goed gegaan???

Dylan voor het raam, is hij een beetje geel???
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Keandra

Bericht door Keandra » zo 03 okt 2010, 15:02

claudia schreef:
Hey gefeliciteerd.
Verder alles goed gegaan???

Dylan voor het raam, is hij een beetje geel???
hij heeft al in het ziekenhuis 8.5 uur onder de UV (blauwe) lamp gelegen, zijn bilirubine was dus te hoog
en iedereen zegt wel dat hij er 'bruin' nu uitziet, ik vind nog altijd dat hij gelig ziet, ookal is er geen geel te zien in het wit van zijn ogen
dus wou ik uit voorbaat dat hij aan het raam kwam te liggen

(ik ben daar wel ongerust over en voel me er zeer onzeker door omdat ik mijn ma door geelzucht verloren heb, zij is te laat naar het ziekenhuis gegaan en is uiteindelijk door een agressieve ziekenhuisbacterie gestorven. Maar ze zag wel helemaal geel. En heel onbewust flip ik daardoor wel jammer genoeg. Heb er meerdere huilbuien door op een dag, maar zal wel beteren zeker. Leslie zegt dat hij totaal niet geel ziet)

Foto's volgen en het kaartje ook, maar heb er nu niet echt zin in om alles nog eens te beginnen laden enzo ...
Elvina

Bericht door Elvina » zo 03 okt 2010, 15:24

Gefeliciteerd! Komt vast wel goed, probeer ervan te genieten!
Anouska

Bericht door Anouska » zo 03 okt 2010, 18:44

Gefeliciteerd met Dylan Sofie, Lesley en Arwen! Komt wel goed met hem Sofie.

Marleen gefeliciteerd met je diploma! Ga zo meteen op je "website" kijken.

Balen van je zadel Danique!

Lekker genoten van Barcelona Sterre?

Stoute Beauty! Ze zal wel gebaald hebben toen je haar aan 1 teugel op de rem zette Tessa. Heb op de heen weg naar jullie 19 september een bekeuring opgelopen, kwam gister binnen en is maar €23,-.

Bjørn liep de afgelopen dagen aan de longe super! Morgen komt de zadelmaker van mijn stalbaas, ben benieuwd at hij zegt!
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Bailey

Bericht door Bailey » zo 03 okt 2010, 19:51

Gefeliciteerd met de kleine spruit! *o/* Het komt vast goed met hem, probeer te genieten zoals Tessa al zegt!

Oh wat gaaf Kristel, GPS! Wat voor telefoon heb je? Ben beetje nieuwsgierig, wil over een paar weken ook een nieuwe foon nemen (die van mij stamt nog uit het jaar 0) en heb geen flauw idee.

Barcelona was echt geweldig Anouska, het is een superleuke stad.
Wat goed dat Bjorn zo lekker aan de longe heeft gelopen, ben ook benieuwd wat de zadelmaker van je stalbaas gaat zeggen.

Vandaag met m'n vriend en Bailey een lekkere wandeling gemaakt. Bailey was echt megablij om me te zien, hij moest er bijna van hinniken (ik zag z'n neusgaatjes al trillen := )! ik denk toch echt dat hij me wel gemist heeft, hij is zo extreem aanhankelijk nu. Geeft toch wel een heerlijk gevoel :)
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 03 okt 2010, 19:58

Ik heb een HTC Wildfire..had ook een koelkast met sim only..nu een abo met telefoon met internet en zelfde aantal belminten/smsjes. Wilde een iPhone maar die vond ik te duur haha.. De man heeft ook HTC, al jaren en die is zeeeeer kieskeurig maar erg tevreden over dit merk..zegt voor mij heel veel! GPS is echt leuk! Volgende keer ga ik een drafrit maken en dan laat ik even weten hoeveel km/u we hebben gedaan..vandaag echt heeeel traag hihi..met friese vrind op pad..veel kletsen en stappen.
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 05 okt 2010, 07:51

Wat is het rustig hier!!
Elvina

Bericht door Elvina » di 05 okt 2010, 08:03

Ik heb sinds vorige week ook een nieuwe telefoon, de blackberry bold 9700 *D

Ahh lief dat Bailey je gemist heeft!

Ik heb gister weer zonder zadel rondgehobbeld. En zo braaf ze dan is en ze doet echt beter d'r best dan met dressuur. Gek he. Denk dat ze dressuur gewoon niet leuk vind.. Wat moet ik daar nou mee?
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 05 okt 2010, 08:21

Tessa, wat vervelend..dan ga je springen! of western... dat is echt te gek! Is ook dressuur maar dan veeeeel leuker! ;)
Elvina

Bericht door Elvina » di 05 okt 2010, 09:08

Springen durf ik niet :P Western lijkt me wel leuk hihi. Zie ik alleen nog niet zo snel gebeuren haha!
Anouska

Bericht door Anouska » di 05 okt 2010, 09:27

Lastig Tessa!

Hier is gister de zadelmaker van de stalbaas geweest. Zadel gaat nooit meer passen, ook al valt Bjørn af. Zijn rugspieren (en trapeziumspier) zijn door mijn training beter ontwikkeld waardoor het niet meer past. Dus op zoek naar ander zadel. Heb topic geopend bij zeg je zegje.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Ilonka

Bericht door Ilonka » di 05 okt 2010, 10:35

Ja ik zag je topic. Balen dat het zadel niet meer past, maar helaas gaat dat zo met uitzwarende, beter bespierd wordende jonge paarden. Ik duim heel hard dat je een goed passend zadel gaat vinden. (En ik duim voor mezelf heel hard dat Brass' zadel blijft passen...)

Endurance gaan rijden Tessa, veel leuk dan dressuur. Maar zonder gekheid het is natuurlijk niet leuk als Beauty niet van dressuur houd en jij juist wel. Kan je niet een poosje meer andere dingen gaan doen en dan weer terug naar de dressuur? Wellicht iets minder vaak dan nu?
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Plaats reactie