Vakantie voor je paard!

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Krista

Re: Vakantie voor je paard!

Bericht door Krista » vr 08 jun 2012, 19:27

Eens, maar ik zie bij ons op stal wel heel veel onvrede bij de paarden die er NIET uitkomen overdag.
Dat vind ik dan wel heel typerend.
Na de eerste voerbeurt om 8 uur gaan er een aantal naar buiten, waar onder die van mij. Maar ongeveer de helft van de paarden dus niet. Die zien hun collegas voor de ochtend naar buiten verdwijnen en moeten de hele dag maar wachten tot hun eigenaar s avonds komt om te rijden, of iemand anders als het baasje druk is, die ze dan "even" aan de molen doet.

Die paarden zijn allemaal humeurig, hebben stalondeugden, eetproblemen, slaan wel eens een drinkbak van de wand, maken ruzie met elkaar desnoods over de tralies, ga zo door. En zijn onder het zadel ook niet om over naar huis te schrijven. Dan zou je ook kunnen zeggen "het is maar wat ze gewend zijn". Maar ondanks dat uiten deze dieren dus wel stuk voor stuk hun onvrede... Blijkbaar wennen ze aan die belachelijke manier van paarden houden dus niet !!

Mijn beestjes lopen de hele morgen buiten te bonjouren, komen 2 tot 3 keer per dag uit de box, en zijn altijd rustig en tevreden. Blijkbaar kunnen ze daar dus wel mee leven :D
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
sophie_tara

Bericht door sophie_tara » za 09 jun 2012, 20:43

ik denk wel dat het goed is voor je paard als die tot rust kan komen, ze contitie gaat niet weg, je moet het wel weer een klein beetje aan werken, ik zelf het het nooit gedaan maar is wel een goed idee, mischien ga ik het zelf ook wel een keertje doen. maar dan 2 weken ofzo.
mijn paard staat ook maar 5uur per dag in het land, maar de andere 7 uur staat die in een soort padock, en staat 12 uur opstal.
febe (hermansen x jester) mijn nummer 1!
ulisco

Bericht door ulisco » ma 09 jul 2012, 21:21

beetje late reactie. Maar ik geef ulisco elke zomer 3 weken helemaal vrij en na die 3 weken is hij super fijn te rijden. Als je een paard inderdaad goed weg zet kan je hem zo weer goed oppakken. Het doet Ulisco altijd erg goed zo'n vakantie.

Groetjes Esther
Ulisco: Inco x Melissa mv Havstad
B+11
L1+10
L2+10
M1+13
M2+ 13
Plaats reactie