Stippie.....AFGEKEURD!!!!(update pagina 3)
- nadinefjorden
Re: Vlek gekocht onder voorbehoud, Stippie.....
leuk paard
hopen dat ie goed word gekeurd en je m mee naar huis kan nemen
hopen dat ie goed word gekeurd en je m mee naar huis kan nemen
Hopen dattie goed gekeurd wordt, hij is leuk joh! Toch verstandig dat je hem ook röntgenologisch laat keuren, je weet maar nooit! Alvast gefeliciteerd!
♥♥ I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
hij is leukkkkkk. Maare 1.60 is toch niet zo klein????
Ik hoop voor je dat hij goedgekeurd wordt,
Ik wil wel de wilde verhalen horen......
Ik hoop voor je dat hij goedgekeurd wordt,
Ik wil wel de wilde verhalen horen......
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Gefeliciteeerd joh, nou duimen voor een goedkeuring!
Vindt Felix een leuke naam Do! Je had het over SD, Something Different, Special Delivery kan ook
. Small Specialty moet je niet afkorten 

Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
Re: Stippie.....AFGEKEURD!!!!
Helaas, vanochtend is Stippie afgekeurd.....
Klinisch was ie helemaal goed.
(moet bekennen dat ik hem zelfs beter vond lopen aan de longe dan dat ik hem tot nu toe had gezien, niks niet simpel, gaaf!!!)
Echter ik heb hem ook rontgenologisch laten keuren, afgekeurd voor de sport.
Althans, verhoogd risico, dus dat ga ik niet doen. (reden dat ik hem op de foto wou, is om dit soort dingen uit te sluiten)
Voor recreatie vermoedelijk prima geschikt en iemand die niet alles ermee zou willen wat ik wil..
(Maar ik wil alles!!! dressuur tot minstens Z, springen, crossen, endurance en dan intensief)
Zoektocht gaat verder, echter nou wil ik een knabstrupper...
Kom ik vermoedelijk thuis met een effen??!!!!
(aangezien ik altijd met iets anders thuis kom dan ik wil)
Klinisch was ie helemaal goed.
(moet bekennen dat ik hem zelfs beter vond lopen aan de longe dan dat ik hem tot nu toe had gezien, niks niet simpel, gaaf!!!)
Echter ik heb hem ook rontgenologisch laten keuren, afgekeurd voor de sport.
Althans, verhoogd risico, dus dat ga ik niet doen. (reden dat ik hem op de foto wou, is om dit soort dingen uit te sluiten)
Voor recreatie vermoedelijk prima geschikt en iemand die niet alles ermee zou willen wat ik wil..
(Maar ik wil alles!!! dressuur tot minstens Z, springen, crossen, endurance en dan intensief)
Zoektocht gaat verder, echter nou wil ik een knabstrupper...
Kom ik vermoedelijk thuis met een effen??!!!!
(aangezien ik altijd met iets anders thuis kom dan ik wil)
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Re: Stippie.....AFGEKEURD!!!!(update pagina 3)
Ah nee wat ontzettend balen!
Ik vond het ook echt een leuk, apart dier! Maar groot gelijk hoor dat je het niet doet, zo'n risico zou ik ook niet nemen 
Ik weet trouwens nog een héle leuke 3,5 jarige merrie van (ik dacht) Special D, goede bewegingen, mooi aan de maat, staat bij Den Haag in de buurt. Ik pb je wel even

Ik weet trouwens nog een héle leuke 3,5 jarige merrie van (ik dacht) Special D, goede bewegingen, mooi aan de maat, staat bij Den Haag in de buurt. Ik pb je wel even

Hè wat balen zeg.
Succes met de verdere zoektocht!
Succes met de verdere zoektocht!
Aan de maat is dus een probleem....
Stalgenoot vertrok niet..
Moet dus in een pony stal passen!!!!!
(is geen heel klein stalletje hoor, maar boer vind dat ik dan Sjol maar moet ruilen met de nieuwe, dat wil ik niet, Sjol heeft 1e rechten en staat daar zo lekker met haar vriendje!!!)
Vond dit wel echt gaaf paard, volgens beschrijving van het ras,
zou je er zo meer moeten kunnen vinden.
Ware het niet dat er in NL niet zoveel zijn.... grrrrrrrr....
Deze was 1.58 groot (gemeten bij keuring, dus kon in stal)
(is geen heel klein stalletje hoor, maar boer vind dat ik dan Sjol maar moet ruilen met de nieuwe, dat wil ik niet, Sjol heeft 1e rechten en staat daar zo lekker met haar vriendje!!!)
Vond dit wel echt gaaf paard, volgens beschrijving van het ras,
zou je er zo meer moeten kunnen vinden.
Ware het niet dat er in NL niet zoveel zijn.... grrrrrrrr....
Deze was 1.58 groot (gemeten bij keuring, dus kon in stal)

Haha, tja als ze met haar 1.70m in een ponystal moet passen wordt het misschien wat lastigerSjolvir schreef:Aan de maat is dus een probleem....

Jeetje wat jammer Do! Die link van Kel is wel gaaf.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
hi, heb hier nog AV'tjes liggen... op papier en in de computer...
(komen van endurance forum, daar hangen uiteraard veel AV mensen rond. )
Deze is wel leuk!!! Lijkt op 1 die ik ergens heb overigens in mijn archief, ga eens graven. Misschien is het wel dezelfde, geen idee.
Heb er zoveel langs zien komen!
Qua maat wou ik toch al geen torenflat.
En zolang ik er op pas geen probleem, maar kleine KWPN die iel gebouwd is niet de bedoeling.
De knabstrupper paste ik wel op, was toch redelijk breed. (en nog maar 5, dus zou nog wel wat uitzwaren.)
AV's zijn zowie zo niet zo groot, dus ook geen probleem.
(komen van endurance forum, daar hangen uiteraard veel AV mensen rond. )
Deze is wel leuk!!! Lijkt op 1 die ik ergens heb overigens in mijn archief, ga eens graven. Misschien is het wel dezelfde, geen idee.
Heb er zoveel langs zien komen!
Qua maat wou ik toch al geen torenflat.
En zolang ik er op pas geen probleem, maar kleine KWPN die iel gebouwd is niet de bedoeling.
De knabstrupper paste ik wel op, was toch redelijk breed. (en nog maar 5, dus zou nog wel wat uitzwaren.)
AV's zijn zowie zo niet zo groot, dus ook geen probleem.
Wat jammer Dominique! Zo zie je maar dat het altijd handig is even fotos te laten maken. Hopelijk loop je snel tegen een ander paard aan waar je voor gaat!
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL

Was ook de reden dat ik hem op de foto liet zetten..Krista schreef:Wat jammer Dominique! Zo zie je maar dat het altijd handig is even fotos te laten maken. Hopelijk loop je snel tegen een ander paard aan waar je voor gaat!
Klinisch keuren kan ik zelf ook, maar erin kijken, tja....
Vind het wel ontzettend jammer, was naar mijn idee paard waar je heel leuk mee voor de dag
zou komen in de dresuur en over 2 jaar in het bos en op buitenrit ook achterstevoren de krant op kon lezen.
Vandaag niet.. Zat bijna 2 x op mijn auto... die toch ver weg stond... (baby paarden blijven lollig)
Laatst ook ergens op gereageerd, vraag altijd meteen of ik rontgenologisch mag laten keuren,
zeiden ze: "dat is niet gebruikelijk in deze prijsklasse....." Zegt genoeg denk ik zo.. paard moest 3500 kosten..
Bovendien nog niet eens zozeer wat hij kost, maar ik wil vriendje voor LANG!! niet voor EVEN!!
Recaputulerend heb ik van de ca 20 paarden die ik nu heb gezien...
Stippie als topper.. had moeten kosten 3000 incl. hoofdstel en deken (zadel was vzh, wou ik er niet bij)
Echter dus afgekeurd op de foto.
Hert als second best, had moeten kosten 7500, echter OCD LA kogel... (verwijderen 1200 euro en risico...)
Jong AV diertje (1 1/2) te jong..wil kunnen rijden.
Ouder AV diertje (4 jaar).. te duur... 10.000 en nog hengst..
Dat waren de leuke die ik in real live heb gezien en wel zou willen hebben.....
Waarvan Stippie echt hebbe hebbe hebbe...
En het hert eigenlijk ook, maar daar zag ik keuringsrapport meteen na het rijden al van, dus hoefde ik hem
al niet meer.
Maar dat waren 2 super paarden qua karakter!
En waar er 2 dekseltjes zijn voor mij, vind ik er vast nog wel een paar!!!
The search continues.. untillllll... the stable is occupied, either by my horse, or someone elses horse...
(dan is het probleem ook meteen opgelost, geen stal, geen paard...)
Ach wat balen Sjolvir!!!
Knappstrubers zijn in Nederland inderdaad niet zo makkelijk te vinden. Ik weet dat er een fokker in Duitsland zit maar ja, dat is ook weer zo"n eind.) Hoop dat je toch snel een topper zult vinden. Overigens...wel eens aan een Frederiksborger gedacht? Stokmaat rond de 1.60 meter, echte all-round paarden, keiharde werkers, superfijn karakter en.... rechtstreeks familie van de Knappstruber (komt je cursus Deens toch nog van pas!
)

Harry: 1-1-1972 - 4-2-2008 Voor altijd in mijn hart; Dank voor al je wijsheid
Daantje: 18-6-2007: Hoe prachtig kan een fjord zijn...
Dane Hamlet: 8-4-2011 Mijn perfecte Deense prins
Daantje: 18-6-2007: Hoe prachtig kan een fjord zijn...
Dane Hamlet: 8-4-2011 Mijn perfecte Deense prins
harsan schreef:Ach wat balen Sjolvir!!!Knappstrubers zijn in Nederland inderdaad niet zo makkelijk te vinden. Ik weet dat er een fokker in Duitsland zit maar ja, dat is ook weer zo"n eind.) Hoop dat je toch snel een topper zult vinden. Overigens...wel eens aan een Frederiksborger gedacht? Stokmaat rond de 1.60 meter, echte all-round paarden, keiharde werkers, superfijn karakter en.... rechtstreeks familie van de Knappstruber (komt je cursus Deens toch nog van pas!
)
Ja, weet ik, heb Moravita ook al geteroriseerd...
In 1e instantie omdat ik een paard wou kopen dat daar beleerd was paar maanden lang, toen met eigenaar mee
naar huis is gegaan, niet meer is bereden, om wat voor reden dan ook.
Eigenaar had Moravita toestemming gegeven om mij te vertellen hoe het paard was dominant en onzeker.. rot combi..
Heb nu dominant en zeker dat is praktisch, die andere combi niet!!
(handig, heb paard van stalgenoot daar via via heen gekletst, die staat daar nu, had ze van het weekeind
wat gevraagd over papierloze knabstruppers en barokke paarden wedstrijden.
Toen zei ze, maar je zocht toch geen knabstr... want dan wist zij nog een adresje, heb ze al gemaild met de
vraag welk adresje.. De link op hun site is namelijk in Duitsland en alleen veulens..)
oh,wat zonde joh!
en de zoektocht gaat weer verder.....(kijk nu al weer uit naar je verhalen,al is het voor jou natuurlijk niet leuk!)
en de zoektocht gaat weer verder.....(kijk nu al weer uit naar je verhalen,al is het voor jou natuurlijk niet leuk!)
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
- kristelhans
Ah jammer Do! Hij leek zo gaaf! Nouja, verder zoeken dan maar.. Geloof dat ik het al eens heb gezegd maar mijn instructice heeft een arabierenstal met af en toe ook mooie dingen te koop!
http://arabaharabians.come2me.nl/
Mocht je hier nog eens in de buurt zijn, kun je altijd even langswippen.. ze heeft een erg goede naam!
En is een Noriker iets voor je? Ook wat robuuster en kleiner maar wel elegant! Ik hoop ooit nog eens een Noriker in mijn weitje te hebben
. PRACHTIG!
http://arabaharabians.come2me.nl/
Mocht je hier nog eens in de buurt zijn, kun je altijd even langswippen.. ze heeft een erg goede naam!
En is een Noriker iets voor je? Ook wat robuuster en kleiner maar wel elegant! Ik hoop ooit nog eens een Noriker in mijn weitje te hebben

Balen zeg, volgens mij was je er wel al aardig verliefd op.. Maar goed dat je foto's hebt laten maken..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'