Sneller dan gedacht: C-tjes topic deel 8!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Amber_

Re: Sneller dan gedacht: C-tjes topic deel 8!

Bericht door Amber_ » do 02 sep 2010, 10:18

Ik denk... Wat staat Tootje toch maar te niksen in die wei.
Waar haal ik de tijd vandaan.. _-:( Voel me vaak wel heel schuldig hoor tegenover hem ! ;(
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Jilly

Bericht door Jilly » do 02 sep 2010, 11:20

@ Nathalie: we blijven wel in Belgisch Limburg, is dat ook een optie om te gaan wonen? :P
Wat leuk van die CP reclame. Ik keek vroeger altijd naar de serie 'Wittekerke' (fictief dorpje aan de BE kust) en Marloes (ukie) heeft dat hier 1x meegekeken en toen kwam er ineens ook een fjord in voor, hoe toevallig haha

@Janine: fijn dat het zo goed gaat, zalig joh, binnenkort kan je veel meer met haar bezig zijn. Is de ABOP niks voor Lisa om te doen?

@DreamingOne (damn, ben je naam weer kwijt.. was het wendy? :o ): ik heb totaal geen ervaring met steigeren, maar bij zaterdag met een meisje gaan wandelen wiens haf voor het minste omhoog ging, gewoon omdat ze haar zin niet kreeg, niet uit angst. Zij nam dan altijd en plastiek flesje mee en iedere keer ze omhoog ging tikte ze tussen de oren. Nu doet ze het af en toe nog, maar niet meer zo gevaarlijk en vaak als vroeger.
Ik zou denken dat het steigeren vanuit de situatie waar jij het nu over hebt een 'normale' reactie is van een gevoelig, jong, onervaren paard, maar leuk is het natuurlijk niet. Denk niet dat ik daar bovenstaande techniek op zou toepassen, maar mss wat stresssituaties gaan opzoeken zodat hij daar wat meer aan gewend geraakt?

@Amber: ging Toot binnenkort niet voor een tijdje naar Ginny? Lastig joh dat tijdsgebrek. Ik vind het af en toe al moeilijk om eentje goed te onderhouden naast m'n fulltime job, mag er niet aan denken dat er een 2e zou bij komen :n
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
DreamingOne

Bericht door DreamingOne » do 02 sep 2010, 15:21

@ Jilly, het is inderdaad Wendy, goed gegokt :D
Vandaag weer even alleen met hem wezen wandelen, wilde dit toch niet zo afsluiten.
Samen met een stalgenootje, dit ging weer super braaf, wel kijkerig maar verder rustig. Ben al een tijdje kleine stukjes en dan steeds iedere keer iets verder aan het wandelen.
Om het op te bouwen. Dat steigeren is gewoon link, en hoop dan ook dat ik het zo op kan lossen.
Uit het oog, maar niet uit het hart!
Viv

Bericht door Viv » vr 03 sep 2010, 04:27

Ik haat zadels.... vandaag laggie weer scheef na de galop (waarin hij weer lekker liep te kloten). Maar we komen er wel, wil vandeweek toch echt weer ff naar buiten met hem.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » vr 03 sep 2010, 19:29

@Jilly;da's niet zo'n gek idee, kan het haar altijd vragen.
Op Alinde kan ze voorlopig niet rijden :(:)
We hadden al een deal staan dat ze cindy wel eens mocht rijden als ze er zin in had.

Morgen weer naar spekkie toe (spekkies eigenlijk := ) ben benieuwd hoe ze morgen is.
Mss leuk om een proefje te oefenen....als ik die ooit ergens weer kan vinden :roll:
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Viv

Bericht door Viv » za 04 sep 2010, 06:20

yechoeee gister helemaal in mn uppie mn eerste buitenritje gemaakt. Er kon niemand mee en had geen zin om wéér in de bak te rijden dus hup zadel erop, even wat puberale streken bij verlaten van het erf (aan de hand gelukkig), daarna in het bos opgestapt en het smurfenrondje (3km) keurig in stap gereden zonder haperingen :D
Ben helemaal trots op mn gele smurfje.

Dus dit moeten we maar vaker gaan doen denk ik en dan langzaam uitbreiden (handig bosje hier waar je telkens een extra stukje lus erbij kunt pakken).
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » za 04 sep 2010, 08:44

Super Viv. Lekker is dat he, een keer in je upje naar buiten. Vind het heerlijk hier om te doen
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » za 04 sep 2010, 09:55

Viv schreef:yechoeee gister helemaal in mn uppie mn eerste buitenritje gemaakt. Er kon niemand mee en had geen zin om wéér in de bak te rijden dus hup zadel erop, even wat puberale streken bij verlaten van het erf (aan de hand gelukkig), daarna in het bos opgestapt en het smurfenrondje (3km) keurig in stap gereden zonder haperingen :D
Ben helemaal trots op mn gele smurfje.

Dus dit moeten we maar vaker gaan doen denk ik en dan langzaam uitbreiden (handig bosje hier waar je telkens een extra stukje lus erbij kunt pakken).
Je geeft maar een gil als je eens samen wilt rijden. Cas kent het standaard rondje al uit zijn hoofd :D
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
claudia

Bericht door claudia » za 04 sep 2010, 10:05

Dat gaat helemaal goed komen met jullie Viv.

Nu loopt Coen heerlijk in de bak te struinen dus ik heb de stoute schoenen aangetrokken en mijn fotocamera gepakt en even wat foto's van hem gemaakt.
Hij wordt echt al een vent.
(ik zal ze straks proberen te plaatsen als mijn progamma mee wil werken)
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
dees1980

Bericht door dees1980 » za 04 sep 2010, 10:46

Lekker hoor Viv komt helemaal goed :D

Ik heb gisteren voor de eerste keer los gereden met Hummer ( eerste 3x aan longe ) , dat ging niet best hij draaft dan keihard echt vluchtgedrag omdat hij niet weet wat hij moet en ben 3 x de bak uitgevlogen omdat hij weet waar de uitgang zit en wat ik dan ook doe hij luistert niet.
Bij de 4e poging van hem ben ik heel boos geworden en zijn naam hard geroepen en hem een flinke por gegeven met mijn buitenbeen en van schik steigerde hij even maar uiteindelijk sloot ik het rijden af met 1 x langs de uitgang draven zonder dat we erdoorheen vlogen.
Afbeelding
Fjorden zijn niet eigenwijs , ze doen gewoon alles graag op hun eigen manier !
Viv

Bericht door Viv » zo 05 sep 2010, 06:20

skreia schreef:Je geeft maar een gil als je eens samen wilt rijden. Cas kent het standaard rondje al uit zijn hoofd :D
GIL!!! :D
Kan elke avond vanaf 6u en in het weekend op afspraak hihihi.
Afbeelding
dees1980

Bericht door dees1980 » zo 05 sep 2010, 12:03

Ik zit effe met een probleemtje met Hummer en heb een topic gemaakt misschien hebben jullie nog ideetjes voor mij ??

http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... 04#p862104
Afbeelding
Peertje

Bericht door Peertje » zo 05 sep 2010, 12:30

Hallo allemaal!

Lekker aan het genieten van deze zonnige zondag?

Fijn dat je buitenrit zo goed ging Viv!

Leuke foto's Clau!

Wat een grapjas die Hummer! Kun je de bak niet afsluiten?!
Misschien kan het helpen om Hummer regelmatig aan de longe wat balkjes te laten lopen?
Goed voor de coördinatie, balans en spieren.
Vind het overigens wel zorgelijk klinken dat hij 'aan vier benen kreupel voelt'.

Veel plezier bij je spekkies vandaag Janine!

Hier verder alles goed. De paarden staan gelukkig weer lekker op het land en Bol, Wit en Peer doen het prima!
Ben met Peer aan het oefenen om aan de longe te kunnen schakelen binnen de gangen. Leuk om zijn koppie zo hard
te zien nadenken! Hij pakt het snel op.
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » zo 05 sep 2010, 12:50

haha...dat was gisteren ;)

Maar ging goed, zelfs peter heeft lekker gedraafd :D
Vraag nog niet echt hoe,het gaat iig heel gemoedelijk :=
Afbeelding
en ik
Afbeelding
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Viv

Bericht door Viv » zo 05 sep 2010, 13:48

dees1980 schreef:Ik zit effe met een probleemtje met Hummer en heb een topic gemaakt misschien hebben jullie nog ideetjes voor mij ??

http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... 04#p862104
Eeeh dat ik volgende week zondag ff langskom :D
Vanaf een PC is het lastig beoordelen, kan hem dan beter even zien.
Afbeelding
dees1980

Bericht door dees1980 » zo 05 sep 2010, 14:10

MLS : had ik het andere topic daar ook even op gereageert , misschien heb ik dat dus verkeert opgeschreven want ook vandaag liep hij weer super aan de longe en is er aan zijn benen niks te zien . Het is meer een gevoel wat ik op hem heb met rijden zeg maar wat ik moest beschrijven en aan 4 benen kreupel is dus niet de goede beschrijving hahahaha.
Hij is ook 2 x klinisch goed gekeurt en ze zien niks aan zijn benen en zeggen beide dat het nog onkunde en het missen van balans is dus heb het idee dat hij misschien niet klaar is nog om onder het zadel te lopen. Dus beetje fout van mij om het daarmee te vergelijken , Rambo was ook 4 maar al veel meer doorgereden dan Hummer.,

Viv wij houden even contact volgens mij heb ik niks en zou het fijn vinden als er even iemand anders naar keek :D
Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 05 sep 2010, 16:24

Wil iemand een 4 jarige kopen? Ziet eruit als een fjord, gedraagt zich als een arabier met stress op de weg, heeft een bord voor dr kop en stuiter als een idioot de weg over
Afbeelding
claudia

Bericht door claudia » zo 05 sep 2010, 16:28

Orion1996 schreef:Wil iemand een 4 jarige kopen? Ziet eruit als een fjord, gedraagt zich als een arabier met stress op de weg, heeft een bord voor dr kop en stuiter als een idioot de weg over

Haha, daar meen je niks van :=
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 05 sep 2010, 18:00

Nou vanochtend heb ik er wel even aan gedacht maar nu ze weer lief in dr hokje staat is ze weer te schattig
Afbeelding
claudia

Bericht door claudia » zo 05 sep 2010, 18:21

Orion1996 schreef:Nou vanochtend heb ik er wel even aan gedacht maar nu ze weer lief in dr hokje staat is ze weer te schattig
Dat bedoel ik nou maar :(:)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Plaats reactie