Alle B-tjes bij de les, we kakelen verder in deel 6!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ilonka

Re: Alle B-tjes bij de les, we kakelen verder in deel 6!

Bericht door Ilonka » wo 08 sep 2010, 05:34

Paar stapjes terug en dan weer vol goede moed verder, zo gaat dat toch. Heel goed dat je dit hebt gedaan Tessa!

Rhythm Beads, die wilde ik ook altijd voor Ilonk (járen geleden) is er nooit van gekomen. Ben wel benieuwd naar foto's dus op schieten hoor :P Leuk dat jij ook zo creatief bent. Ik maak ook altijd van alles zelf, zo heb ik van een schapenvachtsjabrak, die veel te dik was, twee halve schapen gemaakt. Heb heel veel paarden dekens gemaakt (inclusief biesjes, singels etc. Zo heb ik laatst nog de uitrijdeken van de tuiger om gebouwd naar een regendeken voor de shet.) maar momenteel houd ik me vooral bezig met het repareren van boett dekens...

Marleen komt vast goed op de keuring, Benthe is een leuk paard om naar te kijken.

Brass is een dikke puber, maar wel een leuke. Was ze met Zoef heel braaf (was nodig vond ze en dat vond ik ook) was ze dat gisteren met ervaren Abel helemaal niet. Tjonge ze wil echt alleen maar hard en schrikken. Ze heeft onwijs veel lol en eigenlijk heb ik dat ook wel hoor :D
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 08 sep 2010, 10:38

ben ik ook weer even, was een beetje druk met van alles en nog wat, sorry dat ik even niet reageer, er is zoveel geklept door jullie :P
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Anouska

Bericht door Anouska » wo 08 sep 2010, 18:30

Valt best mee, zoveel kletsen we niet Clau :P

Vanochtend om 8 uur de smid gehad, daarna Bjørn gereden. Ging echt lekker, deed zo goed zijn best +:)+ dat ik na 35 minuten afgestapt ben.
Vanavond weer eens echte pech. Wilde de aardappels afgieten was het handvat heet -:(- , ff flink gevloekt :x . Gelukkig staat er een pot cold legs van leovet op de tafel, dus nadat ik onder de kraan had gezeten dat er maar op gesmeerd :)* .
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Bailey

Bericht door Bailey » wo 08 sep 2010, 19:19

de rythm beads passen perfect! Had precies goed gegokt qua maat, vind ik toch wel goed van mezelf ;) Ze staan ook stoer, zal snel de camera weer meenemen naar stal.

Heb vandaag een heerlijke buitenrit met Bailey gemaakt. Bijna de hele weg gedraafd, twee stukken gegaloppeerd. Meneer was zo braaf! Heb de hele rit met slappe teugeltjes kunnen rijden, heerlijk!
De paden zijn hier nu trouwens wel erg slecht door de regen. Veel modder en op een hoop paden is de toplaag van zand weggespoeld zodat er nu allemaal geulen in zitten en steentjes bovenop liggen. Veel in de berm rijden dus.
Bailey

Bericht door Bailey » wo 08 sep 2010, 19:34

heb de rythmbeads even onder de scanner gegooid, kan ik ze alvast laten zien ;) Foto's van Bailey die ze draagt zal ik binnenkort ook maken.

Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » wo 08 sep 2010, 19:52

tof gemaakt die beads

heeft het eigenlijk een nut? of is het juist voor de fun?

ben echt aan het uitkijken naar zaterdag, heb zo veel zin om naar Horse event te gaan
Ilonka

Bericht door Ilonka » wo 08 sep 2010, 20:08

Super mooie kleur Sterre. Volgens mij zonder belletje he? Gelukkig volgens mij wordt je daar gek van.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Bailey

Bericht door Bailey » wo 08 sep 2010, 20:19

@Sofie: ze zeggen dat het zachte gerinkel van de belletjes rustgevend werkt voor paard en ruiter. Bij de training kan het helpen om de takt van het paard (en de ruiter) te verbeteren.
Ben benieuwd of ik als ik ermee ga rijden verschil merk, ik heb ze in principe gewoon voor de fun gemaakt maar wie weet is het ook nog ergens goed voor ;)

@Annalynn: die kleine zilveren dingetjes zijn de belletjes. Ze rinkelen echt heel zacht en het zijn er niet zoveel dus ik denk dat het wel meevalt met dat gek worden. En anders moet ik er nog maar eentje maken zonder belletjes, hihi
Ilonka

Bericht door Ilonka » wo 08 sep 2010, 20:22

Ah toch belletjes, maar volgens mij van die 'ouderwetse' twee van die halve rondje met een stukje metaal? Ben benieuwd hoe het bevalt.
Anouska

Bericht door Anouska » wo 08 sep 2010, 20:41

WAUW! Hij is gaaf Sterre!
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 08 sep 2010, 21:09

Supermooi Sterre!

Ik heb net een weatherbeeta deken besteld voor Beerke!
Keandra

Bericht door Keandra » do 09 sep 2010, 06:14

he welke Kristel?
wij zijn super tevreden van onze WB
we hebben hier de 100g Landa Freestyle liggen, maatje 6'00'' (183cm)

ben wel nog van plan om nog een zwaarder deken te kopen, maar ga eerst eens zien op Horse event wat de prijs zegt, ga straks even de ter vergelijking prijzen opzoeken zodat ik weet of ik een deal kan doen of niet 8-)
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 09 sep 2010, 07:56

Sofie, fijn om te lezen dat jullie tevreden zijn. Ik heb ook een Landa Freestyle besteld maar dan 220g en 6'6" (198cm). Heb ook knaloranje zadeltassen met 2 flesjes besteld die voorop mijn zadel kunnen. Leuk!
Keandra

Bericht door Keandra » do 09 sep 2010, 09:20

wij zijn ook op zoek voor zadeltassen voor op onze arizona
we gaan op horse event dan even neuzen daarvoor

van de WB zijn we heel tevreden, Githa had er vorig jaar totaal geen schuurplekken van op de schouders, terwijl ze die wel had met een ander deken. Ze zijn ook heel stevig, ze kon er ook mee doen wat ze wou dus ze had veel bewegingsvrijheid, wat ik wel nodig vind.
wij bestellen onze dekens op deze site:
www.equestrianclearance.com
snelle levering en goedkoper dan in de ruiterzaken (bij ons toch := )
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » do 09 sep 2010, 12:58

Wauw gaaf geworden, Sterre! Mooi, dat blauw! En gaaf dat je zo'n lekkere buitenrit gereden hebt. :D
Ga je dit jaar Beer weer scheren, Kris?

@ Anous; nee Benthe is al opgenomen in het stamboek, ben ook al met haar naar de keuring geweest als drie-jarige (in Hardenberg, toen kreeg ze 36 punten). Dit jaar hopelijk weer een 1e premie, dan wordt ze weer voorl.model en dan wél de proef doen! ;) Gaat dit jaar waarschijnlijk niet meer gebeuren, gaat zo lastig vanuit Duitsland :x )
Ze is trouwens op het moment wel een beetje te dik, maar naar horen zeggen houdt de jury daar wel van. :=
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Keandra

Bericht door Keandra » do 09 sep 2010, 13:44

hou haar te dik dan, zal je positief uitdraaien :=
spreek uit ervaring
(jammer genoeg was mijn poging om haar dik te krijgen mislukt door toch nog te veel rijden van Leslie)

en laat maar foto's zien, ik zal voor jullie duimen
bij ons is het volgend jaar laatste poging voor Githa model te krijgen, toch met haar attest van haar zadelproef :=
dus zal echt nog iets moeten vinden om haar dik te krijgen

:)* volgend jaar wordt Jalenka ingereden, kan Leslie daar zijn ei op kwijt, kan Githa gewoon lekker lui de wei op :=
(zou dat iets kunnen zijn? :+ )
Elvina

Bericht door Elvina » do 09 sep 2010, 16:25

Gaaf Sterre! Super dat je dat allemaal zelf kunt maken! Ben heel benieuwd hoe het staat! :)

Super dat Bjorn zo z'n best deed!

Hihi, ik wil eens foto's zien van een te dikke Benthe! :P

Wie gaat er trouwens nog meer zaterdag naar Horse event? :D Misschien zie ik je nog Sofie!

Ik heb Beauty gister d'r regendeken maar weer op gedaan, is het vandaag droog! Ze zal het wel warm hebben gehad :P Ze begint trouwens alweer aardig pluizig te worden.. Duurt volgens mij wel even voor ik d'r kan laten scheren..
Ik met m'n dekjestic heb weer een nieuwe (tweedehandse). De eurostar blueberry, paars met grijs. Vind m zo gaaf!

Zal ik vanavond gaan dressuren of freestylen :?
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » do 09 sep 2010, 17:17

't peerd in de avondzon!!
Mijn vers geknipte boogje |o 't wilde niet echt... Helaas helaas... Volgende keer beter, hier moeten we het mee doen :=
Afbeelding
Mama ging even helpen :P Handig mam, je hand voor haar hoofd. Erg fotogeniek zo!

En Tessa er van overtuigen dat Benthe's ook te dik kunnen zijn:
Afbeelding

Goed ik zal niet weeeer al mijn foto's spammen, ik maak wel even een topic ;)

Benthe heeft ook even regendeken opgehad. Krijgt ze nu 's nachts sowieso.
En, wat heb je gedaan (doe je) vanavond?
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » do 09 sep 2010, 17:37

Zie topic je voor alle foto's en een leuke vergelijking met vorig jaar!

http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... 25&start=0
Bailey

Bericht door Bailey » do 09 sep 2010, 18:39

Benthe is echt superknap Marleen! Jammer van dat stukje voorpluk...

Leuk Tessa, weer een nieuw dekje. Wat heb je vanavond gedaan met Beauty?

Gaaf zeg Kristel, oranje zadeltassen!

Leuk dat jullie allemaal zo enthousiast zijn over de rythmbeads, thanks! Heb vandaag met Bailey en z'n beads gewandeld. Rinkelen vond hij eerst wat gek maar al snel normaal.
Afbeelding
Plaats reactie