Voor al je avonturen en vertier, het E'tjes topic deel 4!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Daphne!

Re: Voor al je avonturen en vertier, het E'tjes topic deel 4

Bericht door Daphne! » di 19 okt 2010, 17:04

Hee, wat ziet Elvis er goed uit joh!! Als veulen had hij ook altijd al een groter hoofd als Eachann, maar goed, Eachann heeft een heerlijk my little pony koppie.
Wat worden ze groot he, de E-tjes. Ik sta af en toe versteld, het gaat uiteindelijk zo hard, ook de uitstraling word steeds volwassener.

Eachann heeft ook Cob, dat zal hij denk ik altijd blijven houden. Ewald schakelt tussen Cob en Full, maar dat wordt later denk ik Full.

En joehoe, vanaf vandaag is Harold officieel een echte Nederlander. Hij is geen azielzoeker meer 8)7 , hij staat nu in het Import veulenboek. Volgend jaar dus mee naar de keuring, spannend!
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Elvis

Bericht door Elvis » di 19 okt 2010, 17:19

Nou he,zeker het laaste jaar gaat het puppy zijn er echt af.
Vond Eachann ook alweer gegroeid toen ik hem zag op CK.Ewald blijft een lekker ding en was altijd al groot.Nu nog wat zwaarder worden.Wat verschillen ze ook kwa groei he,de een gooit het in de lucht de ander in de breedte.Geen 1 groeit hetzelfde...

Fijn dat Harold een echte "Dutch man" is haha..Geen dubbele nationaliteit meer waar zo op tegen is op het nieuws :D
Ben erg benieuwd naar hem hoor.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » di 19 okt 2010, 21:21

Ja, de uitstraling wordt ineens zo volwassen he 8) .
Nee, heel verschillend in groei he, kunnen jullie ook goed zijn met Emy en Elvis natuurlijk.
Eachann groeit zijn hele leven (haha, al 2.5 jaar) al constand. Ewald echt met scheuten en vooral eerst de kont en dan de rest.
Eachann is atlijd wel mooi in verhouding geweest, maar Ewald klopte vaak van geen kant, }-o haha. Nu is zijn kont ook weer hoger.
Ewald zal denk ik veel later af zijn. Eachann ziet er al meer af uit, al is hij kleiner. Hij is ook lekker fors en breed.
Ewald is een platte pannekoek, :Y) hihi..

Hihi, The Flying Dutchman, nou inderdaad, hij had al bijna Wilders aan zijn staart hangen ~~}> ...
Ik zal wel weer eens een foto plaatsen.
En trouwens, we moeten nog steeds meeten he. Ik ben ook benieuwd naar jullie lieverds!
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 20 okt 2010, 08:52

Afbeelding
Afbeelding
Emy 10/10/10 Nog steeds niet heel groot maar dit jaar is ze wel erg de breedte in gegaan. Ze heeft wel de grove bouw van haar moeder en oma's gelukkig dat vind ik wel erg mooi! Als ze nu ook de hoogte gaat krijgen uiteindelijk :D

Gister weer helemaal trots op haar! We hebben lekker gefietst en wat kan dat diertje lekker sjouwen zeg :~ Ze gooit die beentjes in draf echt helemaal naar voren echt zo mooi! Ze heeft alleen wel een gekke tik hoor ze gaat lopen flemen als ze hard draaft 8)7 Moest zo om dr lachen :D
Echt nog geen moment spijt van dr gehad zo'n grappig paardje
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Keandra

Bericht door Keandra » wo 20 okt 2010, 09:41

dit weekend toen ik Jalenka haar manen geknipt had, had ik de indruk dat ze sinds ze op de weide staat vooral de hoogte in gegaan is, hoop het wel ergens, ze blijft wel nog kleiner dan Githa mar het verschil is aan het minderen
denk dat ze toch al naar de 138 of 140cm aan het gaan is nu

maandag komt de smid, eens zien hoe haar voeten nu zijn, heb haar voeten toen niet kunnen doen (durf nog niet goed bukken door men KS)
vond wel dat ze er op het eerste zicht niet slecht voor kwamen
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » wo 20 okt 2010, 09:44

Ze worden al steeds meer volwassen onze E'tjes. Al heeft Evita nog wel echt die puppystreken. Maar ja, wat wil je met zo'n papa er achter. Ach dat was iets wat we wel leuk vonden van Tsjerk.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Esther

Bericht door Esther » wo 20 okt 2010, 13:57

Kunnen jullie niet meeten rond de Abop in Heemstede, misschien dan ik dan ook komen!!

Besef me ineens wat een klein keuteltje Elvis was toen hij net geboren was en dan nu zo!!
Menn, ik weet nog wat ik dacht.. OMG wat een kleintje, waarop mijn vader zich hardop afvroeg of er nog een zou komen.. Zo'n buik en dan zo'n hummeltje, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Daphne!

Bericht door Daphne! » wo 20 okt 2010, 15:49

Emy is mooi Nancy. Vooral haar voorbenen en borst vind ik prachtig, echt zo'n mooi fundament. Volgens mij wordt ze echt een fjord die daar staat als ze af is. Ik heb de familie op de Ck gezien, toch? Dat waren ook van die mooie merries die er staan, lekker veel bone en body. Mooi!

En dat ze wat kleiner is, ach, Eachann is net zo groot. Ik vind het geen probleem meer, ik denk zelfs dat Eachann sterker is dan Ewald door zijn solidere bouw.

Kijk maar uit inderdaad Keandra, ik durfde en kon ook echt pas na 6 weken weer een beetje bukken enzo. Hoe is het met de kleine? Geniet ervan, maar dat zullen jullie vast met volle teugen doen.

Es, wanneer waren die proeven ook alweer op Cruquius, het trekbed staat er nog hoor ;) :)) !!
Keandra

Bericht door Keandra » wo 20 okt 2010, 18:39

wel dat ik moet opletten met bukken en heffen dat weet ik, maar ben nu wel al terug bezig met gewicht heffen hoor O:)
Arwen weegt nu 13.4kg en die moet ik toch geregeld de commode opheffen om haar aan te kleden of andere pamper aan te doen 8-)

juist met arwen kan ik nog een beetje haar hanteren, met Jalenka is dat moeilijker, met 350kg tegen je |o

vrees juist een beetje voor volgende maandag, dan komt de smid, Jalenka laat haar goed pakken op de weide (die wilt toch constant bij mij zijn) dus voor haar geen probleem, maar Githa die laat haar zo graag niet pakken, dus zal aan de smid mss moeten vragen om te helpen met Githa te vangen O:) _-:( (veel kans toe, vorig weekend heb ik Githa juist een aaike kunnen geven, dat was het _-:( )

met Dylan is alles goed, die was van 8/10 tot 15/10, op een weekje dus, 200g bijgekomen, dus dat was een heel goed teken
ook slaapt hij al goed 6à7 uur aan een stuk door snachts (kan ik toch wat inhalen, want ben gewoon bekaf :Z )
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 20 okt 2010, 19:32

djenga101 schreef:Emy is mooi Nancy. Vooral haar voorbenen en borst vind ik prachtig, echt zo'n mooi fundament. Volgens mij wordt ze echt een fjord die daar staat als ze af is. Ik heb de familie op de Ck gezien, toch? Dat waren ook van die mooie merries die er staan, lekker veel bone en body. Mooi!

En dat ze wat kleiner is, ach, Eachann is net zo groot. Ik vind het geen probleem meer, ik denk zelfs dat Eachann sterker is dan Ewald door zijn solidere bouw.

!!
Ja dat waren idd de familie van Emy, namelijk dr moeder zelf die is tweede geworden, en haar tante en ik hoop idd dat ze op haar gaan lijken wat een stel mooie paardjes zijn dat zeg :+:
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Esther

Bericht door Esther » wo 20 okt 2010, 20:32

Ik vond Emy mooi hoor toen ik haar in het echt zag, en ook helemaal niet zo klein..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 20 okt 2010, 20:50

Esther schreef:Ik vond Emy mooi hoor toen ik haar in het echt zag, en ook helemaal niet zo klein..
Dat is ze misschien ook wel helemaal niet maar in mijn gedachte blijft ze gewoon dat kleine veulentje van toen ik haar ging halen bij Monique. Als ik dan weer naast haar sta in dr stalletje nou ja Imka en Emy dr stalletje dan denk ik van jeetje ze is toch best groot hoor want zoveel scheeld het niet met Im :D
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Elvis

Bericht door Elvis » do 21 okt 2010, 11:37

Schattig Esther dat het zo'n hummeltje was Elvis.Heb natuurlijk de foto's allemaal van hem als veulentje daar is hij inderdaad niet groot.
Ik vind hem echt grof,als je tegenwoordig ziet wat er wel is voorbij komt.Wie weet levert hij er wel wat van in als hij ouder word maar voor alsnog een fjordje zoals ik hem graag zie.
Emy heeft inderdaad veel Body als ze ook ergens naar staat te kijken staat ze erbij van "Jij komt er niet langs haha.."
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
roos

Bericht door roos » vr 22 okt 2010, 08:29

Wat zijn Elvis en Emy groot geworden al echte paarden om zo maar te zeggen echt leuk!
Ze zien er al zo volwassen uit.

Ekdal heeft ook nog steeds cob en zal dat denk ik ook wel houden. Danc heeft ook cob maar zijn hoofd is breder...ach we zullen het zien.

As dinsdag komt Daphne Ekdal zijn manen knippen. Ik hoop niet dat je schrikt want het is echt een bommetje ontploft....
En de meetstok, ik gok 1.50....en dan is ie nog niet eens 2.5.....
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Eros

Bericht door Eros » zo 24 okt 2010, 19:32

Eros de 2e keer voor het echie met een bitje in :)

Afbeelding
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Afbeelding
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » zo 24 okt 2010, 20:46

Wat worden ze dan al volwassen he met een hoofdstel in? Maar heb jij je touwtje nu al door de bitringen? ik moet zeggen, dat wij altijd het touwtje aan het halster doen onder het hoofdstel. Als je nu ineens op de rem moet, kan dat een flinke reactie geven, omdat ze het niet gewend zijn een bit in de mond.
Eros

Bericht door Eros » ma 25 okt 2010, 07:14

Ja zo met hoofdstel lijkt hij heeel volwassen. :=
Normaal gesproken doe ik er ook wel een halstertje onder en klink het touwtje daar aan vast. Maar vond het voor de foto mooier zonder het halster, vandaar dat het eventjes door de ringen zit.

Tijdens het wandelen had hij gewoon weer een halstertje aan ;)
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » ma 25 okt 2010, 10:03

Aaahhhh dies leuk die foto zeg.

Emy is ook verander zeg nance, jemig wat is die in ene volwassen geworden :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 25 okt 2010, 10:56

Emy word idd ineens volwassen maar de volgende blik denk je echt wat een baby nog zeg. Dr kont is wel iets hoger als de rest dus ik denk dat mijn kind gewoon de winter gebruikt om te groeien hihi. Gister lekker getut dat vind ze echt heerlijk dan staat ze helemaal te slapen
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » ma 25 okt 2010, 12:53

Eros schreef:Ja zo met hoofdstel lijkt hij heeel volwassen. :=
Normaal gesproken doe ik er ook wel een halstertje onder en klink het touwtje daar aan vast. Maar vond het voor de foto mooier zonder het halster, vandaar dat het eventjes door de ringen zit.

Tijdens het wandelen had hij gewoon weer een halstertje aan ;)
Oh okee, ik was een beetje bezorgd, that's all :D Het is idd ook mooier zonder halster voor op de foto.
Plaats reactie