Nog 1 of al 2 jaar...onze E'tjes zijn de leukste, echt waar!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Esther

Re: Nog 1 of al 2 jaar...onze E'tjes zijn de leukste, echt waar!

Bericht door Esther » do 15 apr 2010, 22:15

Als hij een merrie ofzo zou bijten zou hij wel een wat hardere reactie terug krijgen hoor!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » vr 16 apr 2010, 07:28

Nou...zet jullie schrap voor hoofdstuk #12510100 uit het ondertussen ellendige Jack verhaal ;( ..

Dus gisteren ging hij voor de eerste keer een uurtje naar buiten.
Hij komt te staan op een het uiteinde van een lange zandpad tussen alle weides in. Eigenlijk is deze zandpad de verbinding van alle weides met elkaar. En op het einde van deze pad is er een klein stukje met gras. Ideaal eigenlijk, zijn eigen kleine vierkant!
Dus daar een klein stukje afgemaakt voor hem. Maar er stond slechts heel lichte stroom op.
Enfin hij was erg drammerig bij het naar zijn 'vierkantje' brengen. Hierbij heeft hij mijn vriend per ongeluk getrapt. Hij sprong weer omhoog in de lucht en zijn achterhand zwaaide uit naar links en zijn linkerachterbeen raakte mijn vriend bij de schouder...
Uiteindelijk in zijn weitje ging hij meteen staan grazen. Af en toe sprong hij een paar keer in het rond. Maar hij bleef eigenlijk vrij rustig. Mijn vriend moest weg. Dus ik ben bij hem gebleven.
Een vriendin ging met mijn andere paard rijden dus moest ik wel even naar de stal en dan moest ik Jack achterlaten. Hij stond er rustig bij dus ik zag dat wel zitten.
Op het einde van de zandpad, die toch wel 100m lang is denk ik, kon ik nog een koord spannen. Soms worden er ook pony's op de pad gezet. Dus ik dacht nog bij mezelf, moest er wat misgaan...

Een paar keer vanuit de stallen gaan kijken, en Jack stond altijd rustig te grazen. Dus dat ging eigenlijk heel goed!
Tot een stalgenoot zijn 2 paarden ook in de wei wilde zetten...
Ik dacht nog " Jack heeft in maanden geen paarden meer zien lopen, en hij gaat daar willen bijzijn. Ik ga hem eruit halen voor er ongelukken gebeuren'.
Toen ik bij hem kwam stond er al in paard in de aangrenzende wei. Ik merkte aan Jack dat hij vrij onrustig was. Hij wilde niet meer grazen, begon te ijsberen.
Terwijl het paard eigenlijk alleen maar stond te grazen en niet liep. Maar het tweede paard volgde vrij snel en die liep wel. Dus ik wil Jack eruit halen.

Ik weet niet hoe het gebeurde maar plots sprong hij gewoon over zijn 'omheining'. En hij begon de zandpad af te rennen. Echt zo hard galloperen. De eigenaar van de 2 paarden stond aan het einde van de pad, achter het koord dat ik gespannen had.
Jack liep tegen het koord en botste terug. Hij draaide om en kwam hard op mij afgerend. Ik probeerde hem te stoppen maar ben uiteindelijk opzij moeten springen. Hij is dan een paar keer de zandpad op en af gerend.

Mijn vriendin was met Nis in de buitenpiste die ook grenst aan de zandpad. Zij is dan met hem ook aan de kant komen staan en Jack is uiteindelijk komen snuffelen en zo hebben we hem kunnen pakken.
Bij het naar de stal brengen was hij ontzettend drammerig. Eenmaal in de stal ging hij meteen liggen, dus ik was eht super ongerust.

Ik heb meteen mijn DA gebeld : ik moest uitstappen + extra koelen. Meer was er toch niet aan te doen.

Een echt geluk dat ik dat touw nog gespannen heb + dat mijn stalgenoot daar stond want iets verder ligt een ontzettend drukke baan. Als hij gewoon rechtdoor had gelopen dan...ik mag er niet meer aan denken...
Ik mag er ook niet aan denken dat al ons harde werk en al ons revalidatiewerk van de afgelopen winter nu om zeep is ;(
Die kans zit er natuurlijk in, aangezien hij niet mag lopen en al zeker niet op mul zand...

Het is mijn eigen domme schuld : ik had sneller moeten handelen en moeten vragen aan mijn stalgenoot even te wachten om zijn paarden erin te zetten en Jack er eerst uithalen. Dan was dit niet gebeurd |(

Sorry voor het lange verhaal, moest het gewoon n keertje van me afschrijven denk ik...
Eros

Bericht door Eros » vr 16 apr 2010, 09:18

Jeetje meis... Wat ontzettend vervelend zeg, maar je hebt gedaan wat je kon doen, extra draadje gespannen. Je hebt hem goed in de gaten gehouden terwijl je bij de stallen was, dit was gewoon een stom ongelukje.

Ik hoop dat het allemaal meevalt met Jack en dat al het revalidatiewerk voor niet voor niets was... :(:) :(:)
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Afbeelding
roos

Bericht door roos » vr 16 apr 2010, 10:31

Gisteren zijn Daphne en Sterre wezen kijken bij Danc en Ekdal..en ik overdrijf niet maar Ekdal is echt a 1.44....*denken wij zo..*
Was erg gezellig!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Elvis

Bericht door Elvis » vr 16 apr 2010, 10:40

Wat balen dat dat dan weer moet gebeuren met Jack.Zeker in zijn positie...Tja meid je doet er niks meer aan,goed in de gaten houden en hopen dat hij geen schade opgelopen heeft.
Het had beter geweest om Jack als laatste even in de weide te zetten maar ja dat is acheraf en misschien kon dat wel niet in jullie geval.Hij wilde natuurlijk ook even ze "ei"kwijt...

Zo Roos dat is al een hele hoogte..Hier komt hij denk net aan de 1.40 hoog.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » vr 16 apr 2010, 11:45

Tja hij stond al een half uur in de weide toen mijn stalgenoot op stal arriveerde. Dus ik was eigenlijk alleen op stal, en de enige die zijn paardje buiten had staan.
Ik dacht dat dat het dus wel kon. Maar toen hij zijn paarden ging buiten zetten, wist ik wel meteen dat het fout kon gaan. En toen wilde ik jack eruit halen. Had het beter wel gedaan.

Ben nu aan het twijfelen om geen echo te laten nemen, maar ja gebeurd is natuurlijk gebeurd hé. En mijn DA zei ook, in het begin is dat altijd moeilijk en een beetje puzzelen wat kan en niet kan. Zij tilde er in feite nog niet zo zwaar aan. Dus ik ga proberen me er over te zetten, en hopen dat Jack dit keer een beetje geluk heeft :)

Hij heeft zich in ieder geval wel geamuseerd :))

Maar ik ben nu extra bang want als hij straks daar komt te staan als al die weides vol staan met paarden en hij daar tussen in...

Voor het misging kon ik nog *-:) :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op die laatste kan je zijn 'vierkantje' zien en dus de draad waar hij uit stilstand gewoon oversprong. en nog een stuk van het pad.
Hij heeft wel ambitie om springpaardje te worden hoor...
Eros

Bericht door Eros » vr 16 apr 2010, 17:05

Knappe Jack :+: Ik vind hem er goed uitzien!

H-mm, vandaag heb ik de manen van Eros gekortwiekt,... Het is echt geen gezicht. :=
Nancy komt het in model knippen, aangezien ik dit nog nooit gedaan heb,....

Hij loopt zo voor l*l :') _O- Arm ding,...
Afbeelding

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 16 apr 2010, 17:30

Emy heeft eindelijk dr schone staart. Eigenlijk woensdag al maar had nog steeds niet gemeld dat het nu eindelijk gebeurt is!
Verder niks gedaan vandaag, we riepen ze uit het weiland en normaal komen ze braaf aanrennen maar vandaag moest ik tig keer roepen. Uiteindelijk kwam het zooitje ongeregeld aanrennen dus ik snel die paddock weer in met mn bakje bix nemen die twee kleine donders het rit weer aan weer het land in... Heb ze wel even vervloekt hoor haha. Imka had nml dr eten zo op en peerde hem ook weer het land in haha
Emy toen maar gepakt aan een halstertje en toen mee genomen naar de paddock waar een grote bak bix op dr stond te wachten! Imka kwam trouwens achter ons aanstieren en moet zeggen dat ik Emy wel onwijs braaf vond want meer als dr hoofd omhoog deed ze niet ze trok niet weg dus was wel heel blij met haar!!!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Eros

Bericht door Eros » vr 16 apr 2010, 17:34

Hahha, heel bekend.. Hier gaat dat ook altijd zo.. :')

Ik wilde Eros vandaag uit het land halen met halstertje, liep hij weg voor het halster. Dus ik nog zo gek scherend; joh scheiterd.. kom hier.. hij doet namelijk nooit moeilijk met halster om doen, maar vandaag mocht ik hem dus echt niet om doen, hij werd helemaal gek als ik met het halster in de buurt van zijn hoofd kwam.
Dus heb hem aan het touwtje meegenomen en maar via de andere weide ( van de schapen ) terug gegaan, want de normale route moet ik 5 meter over de weg.
Daarna heb ik hem op stal gezet en heeft het me nog 10 min gekost voordat ik het halster om kreeg.. Wat dat nou weer is... :?

Afbeelding
roos

Bericht door roos » vr 16 apr 2010, 18:57

Eros ziet er al echt uit als een paard zeg...
En dat komt omdat ie 2 is geworden dan gaan ze hun eigen gang hahahahaha

Van jack is balen zeg...en zo lastig!

Zo Ekdalia vandaag maar weer eens gepoetst. Meneer vond het natuurlijk niet nodig, maar het fijne is dat ze sinds 3 dagen weer in het land staan en dan is meneer veel schoner! :D
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » vr 16 apr 2010, 19:36

Inderdaad Roos, het was erg gezellig. Bedankt voor je gastvrijheid! Dancer is echt een onwijs leuke fjord, heerlijk ding! Ik vond hem echt heel erg leuk. Ook Ekdal is een leuke/lieve/mooierd. En GROOT, we baalde dat ik mijn meetstok niet had meegenomen, maar ff globaal gekeken kwam hij tot mijn ketting, via mijn meetstok vandaag kwam hij dan op 1.45, groot he, haha.

Ewald is nog steeds 1.42 en Eachann 1.36. Maar oei, Ekdal gezien te hebben is Eachannnetje toch wel aardig aan de maat, ie moet wel iets spekkies kwijt, oei, echt een bonkie nu. Ewald is wel mooi qua conditie.

Nancy en Desire, tot morgen op de knip/voorbreng/hengstenshow.

(heb verder hier niet gelezen, geen tijd helaas, van t weekend lees ik bij, dus vandaar dat ik heel 'aso' niet reageer op jullie andere, *schaam schaam*)
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Keandra

Bericht door Keandra » za 17 apr 2010, 11:24

aj wat jammer van Jack
maar ik zou jalenka wel ook niet achter zo'n luttel draadje moeten hangen hoor, Jalenka loopt daar gewoon door
(we hadden vorig jaar op de wei (voor het plezier voor ons om al te doen met Jalenka op die moment) een round pen gemaakt met weidepaaltjes en stroomdraad. Geen elektrik op stroomdraad, dus kregen we als gevolg dat Jalenka daar gewoon dwars door loopt)
en als ze er niet door geraakt, graaft ze zich een weg ~~}> (doet ze nu in de roundpen ook, moeten we een grondbalk leggen om haar erin te houden :x , niemand daar snapt het nut, tot ze jalenka bezig zien)

ik zou hem proberen van het toch mss nog enkele keren te herhalen, maar dat je er echt niet van wijkt, zodat je kunt inspringen eens nodig
en dat je enkele afspraken maakt voor de eerste weken, je stalgenoten weten ondertussen toch denk ik ook wel al van zijn problemen, dus denk ik niet dat het moeilijk zal zijn om ze te overtuigen van je te helpen (bvb even wat langer te wachten tot Jack weer binnen is, of enkel de rustigste paarden, of de paarden die hij op stal ook al gemakkelijk ziet, naast hem te zetten)
bij ons worden er ook zulke afspraken gemaakt, je maakt het enkel voor iedereen nog zo plezant

verder veel succes :(:)
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 18 apr 2010, 09:51

Gister geoefend op de paardjes in wanneperveen, vandaag Emy maar weer eens proberen te fatsoeneren hihi

@Daphne, wanneer kom je onze Etjes opmeten (om het daar nog maar weer eens over te hebben hihi) Was je nog depressief na gister
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » zo 18 apr 2010, 13:12

Daphne ekdal is qua omvang niet zo fors maar ze staan op het land dus dat komt vanzelf goed.
Ekdal was vandaag dol. En hij ging rollen aan het halster in de bak terwijl hij Los bijna nooit root. Denk dat hij losse haren jeuk had.
Fijn om te horen dat je het gezellig vond. hoe was het in w veen?
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » di 20 apr 2010, 06:47

Onze pony's waren door het lint gegaan 2 dagen terug.Batterij was bijn op en daar werd meteen misbruik van gemaakt.Beetje link wel omdat ze net een uur per dag aan het wennen waren,we hoorden van de buren dat ze er al s'morgens vroeg liepen en niet te pakken waren.
Ze kwamen dus met een super dikke buik het land af en hebben geen stap meer verzet die middag.En maar boeren laten jakkes.....

In wanneperveen was het geweldig!E'tjes vergelijken... :D Ik knipte toevallig ook een E'tje en was al een flink ding!Heb wel een blauw beentje,ze hapte 1x en was precies me velletje haha
Maar als je dan toch thuis komt komen ze ongeveer wel overeen kwa maten die ik gezien heb!
Maar ze waren wel braaf,werden uit het land gehaald vast gezet en waren eigenlijk super rustig.
Was een leuke middag!
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » wo 21 apr 2010, 10:08

Hé heeft Eros nu ook n boogje? Staat em wel vind ik :)

Zijn er vele van jullie naar Wanneperveen geweest? Het was voor mij 2h30 rijden geweest ( enkele rit dan) , dus dat was net iets te ver. Wel jammer want ik had enkele hengsten wel ns n keer in t echt willen zien en zo eens leren knippen zou mij ook wel goed doen!

Jack is gisteren voor de 1e keer naar buiten gegaan tesamen met alle andere paarden. Dus hij in zn kleine weitje en de andere weides rondom hem gevuld met paarden en pony's. En hij is er dit keer niet uitgesprongen! Ik heb de hele tijd zenuwachtig op mn werk gezeten met mn GSM naast me...maar tis allemaal goed gegaan! Deze week gaat hij een paar uurtjes naar buiten en vanaf volgende week zal dat al een een halve dag zijn en dan naar een hele dag gaan. Rustig opbouwen hé.
Maar ik merk dat hij al verdikt is...Als hij gewoon staat zie je zijn ribben niet meer. Als hij gaat bewegen, zie je ze weer wel. Dus de grasjes doen hun werk!! Hij is ook een stuk rustiger nu.
Jilly

Bericht door Jilly » wo 21 apr 2010, 10:10

Kom ff inbreken hier ;)
Lies, in augustus is er bij ons ook een knipcursus, mag je wel een paard van ons lenen :D ohja, mams van Jack stond vorig weekend trouwens hier met z'n kleine broertje, wat een schatje!

Ons J'tje staat inmiddels onder toezicht van bitchie Cil, maar dat gaat wel aardig goed geloof ik. Ze is wel een stuk aanhankelijker geworden dan vorig jaar, maar lelijk is ze nog steeds :+
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » wo 21 apr 2010, 10:26

Wat is Ekdal mooi aan het groeien zeg, en met het verse gras in aantocht moet dat helemaal goedkomen! Daar zitten meestal toch wat meer voedingsstoffen in die de groei (in zowel hoogte als breedte) bevorderen.

Hier is Eskil door de draad gegaan, nadat hij even alleen moest staan omdat Evian even gepakt werd. Dat moeten we dus vaker gaan oefenen O:)
Komend weekend komt mijn zus weer voor de hoeven, dus ook daar weer genoeg oefeningen komende tijd.
roos

Bericht door roos » wo 21 apr 2010, 16:06

Ekdal is echt een langpootmug hoor! Ze staan lekker op het land dus in de breedte zal ook wel goedkomen.
Verder denkt ie soms dat ie een dolle Stier is maar zodra hij moet! Rennen met danc in de bak dan is ie opeens moe... Haha
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 21 apr 2010, 21:27

@Roos, ik wil wel weer eens een foto zien van Ekdal!

Wij hebben goed nieuws gekregen van Esther vandaag want die is even komen kijken bij de paardjes. Ze vond onze Etjes echt helemaal niet klein. Ze schrok een beetje toen ze ze zag staan zo groot zijn ze hihi
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Plaats reactie