graag jullie mening/idee

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Brittlover

Re: graag jullie mening/idee

Bericht door Brittlover » ma 07 sep 2009, 19:45

Dendola dat is dus precies mijn punt, ontwikkelt Britt genoeg. als dat niet zo is heeft het dus geen zin....
weerstand tegen de jury, nee dat heb ik niet. alleen had ik twee jaar achter elkaar dezelfde jurylid wat zeg dat??
een jaar daarvoor had ze 36 punten. ja zeg het maar. ze was toen een twenter dus nog heel erg in de groei.

bedankt voor jullie reacties en tips.
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » di 08 sep 2009, 06:53

Vind jouw fjord zeker geen mislukt exemplaar.
Aan de punten die je krijgt te zien vinden ze dat bij het stamboek ook niet.. Die vinden haar ook best leuk.

Maar als je geen lol hebt in keuring of twijfels dan ga je toch niet? Desnoods over 2 jaar wel weer? Of juist wel..
Zo'n drama is het toch ook niet, die punten..??
Ik ben dit jaar gegaan met Sjol als oefening voor volgend jaar, dat is pas maf!!!! (ach en ze was nu tenminste 1 x dit jaar netjes geknipt!)

Wat betreft punten van hele jonge paarden, enters, twenters.. grinnikkkk...
Unvajr deed het op de keuring als puppy ook erg leuk, echter die is later nooit meer meegenomen naar een keuring,
omdat hij toch wel erg.. niet keuringswaardig uitgroeide...
(heek erg dun/smal..)
Dat was pas bijgetrokken toen hij dik 7 jaar oud was!!!
Toen echter verkocht, anders had hij toen misschien nog een keer meegemogen... (was toen pas echt fjord!!!) Dus rendementen uit het verleden, geven geen garantie voor de toekomst... (gejat uit de reclame van banken en beleggingen)
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » di 08 sep 2009, 07:01

Brittlover schreef: alleen had ik twee jaar achter elkaar dezelfde jurylid wat zeg dat??
een jaar daarvoor had ze 36 punten. ja zeg het maar. ze was toen een twenter dus nog heel erg in de groei.
Maar je stond de afgelopen 2 jaar ook in de stromende regen ;)

Britt is een mooi fjordje om te zien.
En jij hebt plezier met haar,dat is toch het enige wat telt :)
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Brittlover

Bericht door Brittlover » di 08 sep 2009, 14:31

nou al ik stop met keuringen stop ik echt, en blijf dan ook geen lid van het stamboek. dat heeft dan voor mij geen meerwaarde. die boekjes lees ik toch nauwelijks (kost me teveel inspanning)

Mijn gedachten is (nu) toch dit jaar de proef te gaan rijden, heb met Uliska de proef ook gereden en dat was erg leuk om te doen.
Brittje is een topper
knhs Z+1
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » di 08 sep 2009, 14:34

die proef kan je altijd doen, dat is toch leuk?en een net resultaat achter je naam is altijd goed. verder, ja, het is jouw paard, jij doet er mee wat je wilt, als jij er klaar mee bent om telkens achteraan te lopen, zou ik stoppen. Je weet nu wat ze van haar vinden, en om nou nog eens te horen dat ze haar maar 33 pnt waard vinden, is niet leuk. Ik kan me heel goed voorstellen dat je graag een goed resultaat ziet, en dat je met 33 pnt teleurgesteld bent!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Brittlover

Bericht door Brittlover » di 08 sep 2009, 14:39

maar 33 oe dat klinkt ook depressief nee zo erg is het niet, er zitten geen onvoldoendes bij.
heb zelf gewoon zoiets bereik ik er iets mee.
ik wou graag dat ze ster/prestatie werd. maar ja als ze geen 1ste premie krijgt wordt ze dat niet. dus bereik ik er niets mee behalve dan dat resultaat achter haar naam staat. het is nogal een organistatie om op die evenementen te komen.
Brittje is een topper
knhs Z+1
janna
Contacteer:

Bericht door janna » di 08 sep 2009, 14:49

Prestatie kan ze wel worden zonder 1e premie!
Dus die wens kan je altijd nog proberen te behalen doormiddel van ABOP rijden.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Ellebel

Bericht door Ellebel » di 08 sep 2009, 22:14

Ik heb ook een raar keuringspaard. Ooit van 28 pnt als veulen nu sterwaardig met 37 pnt. Dus hoop mag je altijd houden...

Tsja een paar tips. Inmiddels heb je door de vele keuringen denk ik wel gezien waar je ongeveer naar kunt streven qua body. Het verhaal van de vetzakken gaat echt niet altijd op, Tim was echt slank toen hij ster werd, wel flinke kont van de dressuurspieren. Vraag anders eens aan een ervaren voorbrenger hoe het paard eruit moet zien op de keuringsdag en laat ook diegene met het paard lopen. Zij kunnen net wat strakker opstellen, minpuntjes afzwakken door positie te nemen en de beweging er het beste uit laten komen tijdens het begeleiden.

Ik heb het sterschap niet zelf gelopen, dat heeft Leo (man van Suzanne) voor me gedaan. Die wist precies van het hoe en wat.

Verder lekker ABOP ed rijden hoor. In het keuringsboekje staan ook de sport en ABOP resultaten erbij wat echt wel eens een extra gunfactor kan opleveren, van een AA is men best onder de indruk.

Wanneer je na al deze voorbereidingen nog blijft steken, ach, so be it. Jij hebt er een fijn paard aan!
Ellebel

Bericht door Ellebel » di 08 sep 2009, 22:14

Ik heb ook een raar keuringspaard. Ooit van 28 pnt als veulen nu sterwaardig met 37 pnt. Dus hoop mag je altijd houden...

Tsja een paar tips. Inmiddels heb je door de vele keuringen denk ik wel gezien waar je ongeveer naar kunt streven qua body. Het verhaal van de vetzakken gaat echt niet altijd op, Tim was echt slank toen hij ster werd, wel flinke kont van de dressuurspieren. Vraag anders eens aan een ervaren voorbrenger hoe het paard eruit moet zien op de keuringsdag en laat ook diegene met het paard lopen. Zij kunnen net wat strakker opstellen, minpuntjes afzwakken door positie te nemen en de beweging er het beste uit laten komen tijdens het begeleiden.

Ik heb het sterschap niet zelf gelopen, dat heeft Leo (man van Suzanne) voor me gedaan. Die wist precies van het hoe en wat.

Verder lekker ABOP ed rijden hoor. In het keuringsboekje staan ook de sport en ABOP resultaten erbij wat echt wel eens een extra gunfactor kan opleveren, van een AA is men best onder de indruk.

Wanneer je na al deze voorbereidingen nog blijft steken, ach, so be it. Jij hebt er een fijn paard aan!
Esther

Bericht door Esther » wo 09 sep 2009, 03:46

Je kunt ook nog lekker gaan fjordsporten als je bij het stamboek bent. Staat ook mooi achter je paard als je een beetje goed scoort!!
Prestatie is inderdaad ook nog haalbaar.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » wo 09 sep 2009, 06:09

Alleen een beetje jammer, dat stamboek gehele KNHS niet erkend.
Heb je sportief typje pony, dat op karakter redelijk leuk het doet.
Mag je met fjordsporten bij die bodem beginnen.....

Had eind sept. popging tot LL willen pogen en B springen en L springen, maar ja, die bolle, sorry.. slanke den van mij, vond dat ze vakantie moest hebben en is soortement van kreupel..
Daar ga je met je goeie gedrag.... Ga maar weer eens mailen dat ik wel mee wil doen, echter mijn pony er nog niet over uit is of ze op wil komen dagen... Die haar voet blijft nog dik...

Dit was ook allemaal in het kader van rij er effe wat frutsels voor het stamboek op voor de keuring van volgend jaar....

Maar effe wat anders... Wel eens bedacht, paar jaar niet te gaan keuren? Je hebt een echte B.. dus een 4 jarige???
Die malle fjorden zijn vaak pas op jaar of 6 a 7!!! uitgegroeid, best kans, dat ze dan wel zo haar punten pakt....
En jij ondertussen de kans er wat frutsels op te rijden...
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Plaats reactie