Het B-tjes topic...zag ik nergens!
Re: Het B-tjes topic...zag ik nergens!
Oh, spannend! Wat voor zadel heb je besteld?
Een stubben van Zadelmaker Kootstra
Mijn portomonee is er niet blij mee maar heb nu bijna 100% garantie op een goed zadel.

Mijn portomonee is er niet blij mee maar heb nu bijna 100% garantie op een goed zadel.

- kristelhans
nee, bjorn is nog niet onder t zadel..hij komt ook uit balloo en heeft geloof ik in oktober 1 x een zadeltje op gehad.. Ik ga hem komende zomer inrijden..ben ook heeeeel benieuwd hoe deze 'henk de tank' zich gaat ontwikkelen..lief is ie in ieder geval wel! Bodan is ook een plaatje zeg! Maar jullie paardjes zijn allemaal zo mooi rond! of het komt doordat die van jullie wat mooier in hun vacht zitten..bjorn is net een geëxplodeerde wolbaal! hihi..
Ohhh! Toe maar een stubben! Gaaf hoor! Ga je vast heel veel plezier van hebben!
@Kristelhans, nou Malle poets ik me een ongeluk aan tegenwoordig! hihi! Ze staan bij mij wel 24/7 buiten met inloop stal. En bij jou?
@Kristelhans, nou Malle poets ik me een ongeluk aan tegenwoordig! hihi! Ze staan bij mij wel 24/7 buiten met inloop stal. En bij jou?
- Ilonka
Hier nog iemand met een B-tje (bijna 2 weken al
)
Brass van Topas, kan nog helemaal niets. Niet eens aan een touwtje lopen, qua stokmaat zo'n 1.38 gok ik. Zelf ben ik 1.74 maar dat past prima hoor. Niet dat ik er al opgezeten heb natuurlijk, want tja eerst maar eens aan de touwtje leren lopen en meer kunnen aanraken dan alleen hals, borst en hoofd

Brass van Topas, kan nog helemaal niets. Niet eens aan een touwtje lopen, qua stokmaat zo'n 1.38 gok ik. Zelf ben ik 1.74 maar dat past prima hoor. Niet dat ik er al opgezeten heb natuurlijk, want tja eerst maar eens aan de touwtje leren lopen en meer kunnen aanraken dan alleen hals, borst en hoofd

Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Bij ons staan er ook 2 B'tjes (eigenlijk een B'tje en een G'tje)
Beide zijn ggke hengsten.
Foto's hebben jullie pas kunnen bewonderen van de HK
Beide zijn ggke hengsten.
Foto's hebben jullie pas kunnen bewonderen van de HK

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Denk het ook welCorine schreef:Ohhh! Toe maar een stubben! Gaaf hoor! Ga je vast heel veel plezier van hebben!

Ach vreselijk he die haren, het komt in je ogen en neus en je kleren zitten eronder.

volgende keer neem ik mijn duikset mee

@ Ilonka, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Heerlijk nog zo groen paardje, kan je nog helemaal naar je eigen hand zetten
- Ilonka
Dat is wel de bedoeling inderdaad. Twee dagen terug ging het aan het touwtje lopen nog goed, gisteren en vandaag 'kon' ze het niet meer. Is nog wel heel erg veel werk, maar ik heb er wel zin in.
Kijk dat poetsen hoef ik dus niet. Brass kent dat nog niet en het is niet iets om als eerste maar eens te doen. (Kan er uberhaupt nog niet zo aan zitten.) Ach als je in bijna 4 jaar nooit geborsteld bent dan kan die extra maand er ook nog wel bij!
Kijk dat poetsen hoef ik dus niet. Brass kent dat nog niet en het is niet iets om als eerste maar eens te doen. (Kan er uberhaupt nog niet zo aan zitten.) Ach als je in bijna 4 jaar nooit geborsteld bent dan kan die extra maand er ook nog wel bij!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Hey Ilonka, gefeliciteerd dus! Heb je geen foto??
Welke B hengstjes heb je Jilly??
Ik heb gisteren met poetsen ontdekt dat de staart en manen borstel van Oster SUPEr werkt voor heel het lijf
Hij gaat lekker diep door de bovenlaag vacht heen en alle haren blijven er lekker in zitten dus minder in en om mijn neus! 
Ik heb gisteren met poetsen ontdekt dat de staart en manen borstel van Oster SUPEr werkt voor heel het lijf

Ik meld me dan hier met mijn Bente Anton x Zidar. Zelf gefokt..
Het is het liefste paard dat ik heb!! Maar ze staat wel te koop wegens het uit de hand lopen van de hobby..
Vorig jaar heb ik er een paar keer op gezeten en heeft ze een paar keer voor de kar gelopen, maar in de winter is er niets van gekomen. Ik hoop haar als het mooier weer is en de wei rijdbaar is weer op te pakken.
Ze pakte alles heel braaf op, kon er zo op gaan zitten, geen stap verkeerd, voor de kar ook geen probleem..
Ik borstel Bente op het moment voornamelijk met een zweetmes met kartels, werkt heel goed tegen losse haren en ze is nogal aan het verharen..
Het is het liefste paard dat ik heb!! Maar ze staat wel te koop wegens het uit de hand lopen van de hobby..
Vorig jaar heb ik er een paar keer op gezeten en heeft ze een paar keer voor de kar gelopen, maar in de winter is er niets van gekomen. Ik hoop haar als het mooier weer is en de wei rijdbaar is weer op te pakken.
Ze pakte alles heel braaf op, kon er zo op gaan zitten, geen stap verkeerd, voor de kar ook geen probleem..
Ik borstel Bente op het moment voornamelijk met een zweetmes met kartels, werkt heel goed tegen losse haren en ze is nogal aan het verharen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- kristelhans
Annalyn! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Gauw foto's plaatsen..we kijken wel door de blubber heen hihi
@ Corine: Bjorn staat ook 24/7 buiten..hij woont nu nog bij Jan en Jose in Balloo maar eind mei komt ie naar mij toe..YES Eeeeeiiiiiinndelijk! (nog 59 nachtjes)
Ik huur dan pensionstalling 5 minutjes fietsen van mij vandaan bij een hoefsmid in het bos. Hier staat ie iedere dag buiten met andere paarden (weer of geen weer) en 's nachts binnen. 't Is ook allemaal nieuw voor mij maar het gaat vast goed komen..ze hebben heerlijk ruime stallen daar en de paarden kunnen elkaar allemaal lekker zien. En..er staat nog een andere fjord! Het 's nachts binnen halen geeft wel vacht-voordelen haha..Bjorn is ook zooooo harig nu..t is echt een drama om hem te borstelen..wordt er ook zeker niet mooier op! Ik wrijf de kakplekken alleen maar een beetje uit en ik trek er kilo's haar uit hihi..maar er is nog niet echt een zomervacht te bekennen..hoelang kan een fjord doorverharen!!
Volgende week wordt het 13 graden dus dan zal het haren wel extra opschieten hah en dan zal het mij benieuwen wat er onder al dat haar vandaan komt! Ik kan zijnkleur nu niet eens goed zien want zijn wintervacht lijkt wel wit..terwijl zijn hoofd best donker is! SPANNEND!
@ Corine: Bjorn staat ook 24/7 buiten..hij woont nu nog bij Jan en Jose in Balloo maar eind mei komt ie naar mij toe..YES Eeeeeiiiiiinndelijk! (nog 59 nachtjes)

Ik huur dan pensionstalling 5 minutjes fietsen van mij vandaan bij een hoefsmid in het bos. Hier staat ie iedere dag buiten met andere paarden (weer of geen weer) en 's nachts binnen. 't Is ook allemaal nieuw voor mij maar het gaat vast goed komen..ze hebben heerlijk ruime stallen daar en de paarden kunnen elkaar allemaal lekker zien. En..er staat nog een andere fjord! Het 's nachts binnen halen geeft wel vacht-voordelen haha..Bjorn is ook zooooo harig nu..t is echt een drama om hem te borstelen..wordt er ook zeker niet mooier op! Ik wrijf de kakplekken alleen maar een beetje uit en ik trek er kilo's haar uit hihi..maar er is nog niet echt een zomervacht te bekennen..hoelang kan een fjord doorverharen!!

Volgende week wordt het 13 graden dus dan zal het haren wel extra opschieten hah en dan zal het mij benieuwen wat er onder al dat haar vandaan komt! Ik kan zijnkleur nu niet eens goed zien want zijn wintervacht lijkt wel wit..terwijl zijn hoofd best donker is! SPANNEND!
Dat zijn Brijol en GidarCorine schreef:Hey Ilonka, gefeliciteerd dus! Heb je geen foto??
Ik heb gisteren met poetsen ontdekt dat de staart en manen borstel van Oster SUPEr werkt voor heel het lijfHij gaat lekker diep door de bovenlaag vacht heen en alle haren blijven er lekker in zitten dus minder in en om mijn neus!
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=31879
ze zijn niet van mij, maar van de fokker van mijn fjord waar ik al jaren kom

Qua werk doen ze nog niet zo heel veel. Ze zijn beide beleerd voor de slee en de koets, maar nog niet onder zadel.
Als mijn C'tje deze zomer weer naar die stal kan, ga ik me wss met een van beide heren bezig houden onder het zadel.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
kristelhans : spannend, die dagen vliegen zo voorbij.
Jilly : ben helemaal fan van Brijrol wat een plaatje
Gister heb ik weer les gekregen van mijn NH lesgeefster.
We hebben geoefend met lange lijnen of hoe dat maar mag heten
Voor de eerste keer ging het echt super, stap en draf deed hij erg braaf in het begin was hij nog wel trekkerig en viel erg op de voorhand tijdens de overgangen.
We hebben zelfs buitenschouderwaarts gedaan in stap en draf, meestal doen we dat met enkel lijn.
En als laatste oefening moest hij van een grote afstand naar mij toe draven, en hij deed het
Zelfs nog een paar keer in de galop
Ben helemaal trots op mijn mannetje!
Jilly : ben helemaal fan van Brijrol wat een plaatje

Gister heb ik weer les gekregen van mijn NH lesgeefster.
We hebben geoefend met lange lijnen of hoe dat maar mag heten

Voor de eerste keer ging het echt super, stap en draf deed hij erg braaf in het begin was hij nog wel trekkerig en viel erg op de voorhand tijdens de overgangen.
We hebben zelfs buitenschouderwaarts gedaan in stap en draf, meestal doen we dat met enkel lijn.
En als laatste oefening moest hij van een grote afstand naar mij toe draven, en hij deed het

Zelfs nog een paar keer in de galop

Ben helemaal trots op mijn mannetje!

WAUW! Bodan was stoer dan zeg! Zijn toch best moeilijke oefeningen hoor! Knap!
Ja, hopelijk vliegen de haren er weer van af volgende week!
@Esther wat jammer zeg dat je jouw Bente moet verkopen! Ze lijkt inderdaad zo mega, mega lief! Als ik Malle niet al had was ik zeker bij haar wezen kijken!!
Ja, hopelijk vliegen de haren er weer van af volgende week!
@Esther wat jammer zeg dat je jouw Bente moet verkopen! Ze lijkt inderdaad zo mega, mega lief! Als ik Malle niet al had was ik zeker bij haar wezen kijken!!
Komt Malle van Malle Babbe? En is die Babbe dan de B?
Ik vind haar echt heel erg mooi.
Ik ben zelf ook maar klein (en rond) en ik hou van overzichtelijke ponies en paardjes. Klein maar fijn. Pas ook helemaal bij mij (1.62 meter)
Ik vind haar echt heel erg mooi.
Ik ben zelf ook maar klein (en rond) en ik hou van overzichtelijke ponies en paardjes. Klein maar fijn. Pas ook helemaal bij mij (1.62 meter)
'NO FJORD, NO GLORY'
Damar alias Doortje = Reinar X Halldor
Dodo alias Henk = Reinar X Sebastian
Damar alias Doortje = Reinar X Halldor
Dodo alias Henk = Reinar X Sebastian
- Ilonka
Malle heet ook Benthe en volgens mij komt het van Malle van dat stripje uit de ponyclub. Of zit ik er nu finaal naast? Brass wil niet meer aan het touwtje lopen en wil ook niet echt aangeraakt worden. Het is ook zulk raar weer, Ilonk is ook iebelig dus ik laat Brass maar even. Brokje geven, haar verder beetje negeren niet reageren op dat springerige gedrag. Bij beter weer gaat het vast weer beter.
Ja, klopt
Malle heet Benthe maar dat vond ik, ondaks dat het een mooie naam is, niet bij ons passen, en nu al helemaal niet, Malle is gewon Mal 
De naam is een stukje eerbetoon aan mijn helaas veels te vroeg overleden vorige paard Senna. Die noemde een vriendin van mij altijd Malle, naar de strip, omdat ze zo super veel humor had. Toen ik zoekende was naar een naam stelde mijn vriendin dat voor omdat ik er best iets van Senna, maar niet te veel, in wilde verwerken. En die naam "klopt" gewoon!
Nou, Hilly, je bent nog groter dan ik hoor!
Maar helemala met je eens!
Wat raar dat ie niet aangeraakt wil worden joh. Maar ik denk dat poetsen juist heel goed zou zijn, want nu met verharen hebben ze juist jeuk! En als jij dat met een lekkere borstel, alleen op de fijne plekjes, kan oplossen gaat Brass vast vaker gepoetst willen worden en hopelijk ook aangeraakt

De naam is een stukje eerbetoon aan mijn helaas veels te vroeg overleden vorige paard Senna. Die noemde een vriendin van mij altijd Malle, naar de strip, omdat ze zo super veel humor had. Toen ik zoekende was naar een naam stelde mijn vriendin dat voor omdat ik er best iets van Senna, maar niet te veel, in wilde verwerken. En die naam "klopt" gewoon!
Nou, Hilly, je bent nog groter dan ik hoor!

Wat raar dat ie niet aangeraakt wil worden joh. Maar ik denk dat poetsen juist heel goed zou zijn, want nu met verharen hebben ze juist jeuk! En als jij dat met een lekkere borstel, alleen op de fijne plekjes, kan oplossen gaat Brass vast vaker gepoetst willen worden en hopelijk ook aangeraakt

Het is natuurlijk even wennen voor Brass.. Die kent helemaal geen mensen..
Bij Bart staat een A tje wat ook niet echt onder de mensen was geweest, maar die is nu al behoorlijk veranderd. Die komt lekker naar je toen, al moet je nog wel even rustig met het halster aankomen, eerst haar even gerust stellen en dan het halster om doen.. Maar verder is het best een schatje aan het worden..
Bij Bart staat een A tje wat ook niet echt onder de mensen was geweest, maar die is nu al behoorlijk veranderd. Die komt lekker naar je toen, al moet je nog wel even rustig met het halster aankomen, eerst haar even gerust stellen en dan het halster om doen.. Maar verder is het best een schatje aan het worden..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Hier ook nog een Btje...Bink, die gister weer heerlijk zijn best deed. Donderdag reed ik een ander Btje, Banjer (die is voor de verkoop), maar ondertussen stond Bink al zielig te kijken van: Waarom ik niet? Dus vrijdag leek het wel of hij extra hard zijn best deed om braaf aan het werk te gaan.
En ik kon er gewoon van balen dat het vandaag geen weer was om te rijden...want ik had zo weer gewild.
En ik kon er gewoon van balen dat het vandaag geen weer was om te rijden...want ik had zo weer gewild.
Geluk is de vrucht van intens werk
- Ilonka
Corine ik vind het niet zo raar dat Brass niet aangeraakt wil worden, ze is nog maar 2 weken bij mij. Ze kent nog helemaal niets, en met dat rare weer was ze gewoon nogal wild.
Geborsteld willen worden omdat ze jeuk heeft kent ze niet want ze heeft 4 jaar lang zelf gezorgd dat de jeuk overging.
Maar gisteren was het weer wat rustiger en kon ik haar wel weer aaien. Komt ook gezellig naar je toe.
Geborsteld willen worden omdat ze jeuk heeft kent ze niet want ze heeft 4 jaar lang zelf gezorgd dat de jeuk overging.
Maar gisteren was het weer wat rustiger en kon ik haar wel weer aaien. Komt ook gezellig naar je toe.