Wij zijn fier op ons C'tjes topic deel 4!!
Re: Wij zijn fier op ons C'tjes topic deel 4!!
Die laatste direct zichtbare foto, wat een lief koppie.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Wat voeren jullie de C'tjes momenteel?
Hay staat op deze dagen vaak altijd buiten (komen even binnen voor krachtvoer en dan weer buiten), of als het in de namiddag te warm is blijven ze dan ook een paar uur op stal.
Hij staat op een kale wei met onbeperkt voordroog. Op stal paar plakjes hooi.
Daarnaast krijgt hij 2x per dag een half schepje nova-mix van mijten. En na het rijden ook nog een paar handjes.
Maar hij is zo ontzettend sloom. Beetje gebrek aan werklust denk ik, maar zit toch te denken om hem wat bij te voeren voor energie. Maar wat dan weer? Heb al wat zitten zoeken, maar energierijk voer gaat ook vaak gepaard met veel suikers etc. waar ik bij hem mee moet oppassen.
Een of ander supplement of olietje dan? Iemand tips?
Hay staat op deze dagen vaak altijd buiten (komen even binnen voor krachtvoer en dan weer buiten), of als het in de namiddag te warm is blijven ze dan ook een paar uur op stal.
Hij staat op een kale wei met onbeperkt voordroog. Op stal paar plakjes hooi.
Daarnaast krijgt hij 2x per dag een half schepje nova-mix van mijten. En na het rijden ook nog een paar handjes.
Maar hij is zo ontzettend sloom. Beetje gebrek aan werklust denk ik, maar zit toch te denken om hem wat bij te voeren voor energie. Maar wat dan weer? Heb al wat zitten zoeken, maar energierijk voer gaat ook vaak gepaard met veel suikers etc. waar ik bij hem mee moet oppassen.
Een of ander supplement of olietje dan? Iemand tips?
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
hey
wij voeren githa (wel 4 jaar) die constant op de weie staat nog 1kg tot 1.5 kg recreatiemengeling zonder haver van aveve bij, ze staan dan volledig e dagen op een arme weide
maar ze krijgen ook nog eens een 12tal kilo hooi op een dag bij op hun tweeën (Githa en Jalenka)
en euh, in Githa zit genoeg energie hoor, heb ze net gelongeerd (kom er juist van) eerste keer met pessoa teugel en ging super, super luisteren naar mijn stem (nog nooit zo goed geluisterd al zeg ik het zelf) en mooi lopen, zelfs galop, ik was heel gelukkig hiermee e nanders moet ze zeker 2 keer in de week intensief rijden (dressuur en als we een van hebben terug wat springen ook, dat heeft ze ondertussen in geen maanden nog gedaan
)
wij voeren githa (wel 4 jaar) die constant op de weie staat nog 1kg tot 1.5 kg recreatiemengeling zonder haver van aveve bij, ze staan dan volledig e dagen op een arme weide

en euh, in Githa zit genoeg energie hoor, heb ze net gelongeerd (kom er juist van) eerste keer met pessoa teugel en ging super, super luisteren naar mijn stem (nog nooit zo goed geluisterd al zeg ik het zelf) en mooi lopen, zelfs galop, ik was heel gelukkig hiermee e nanders moet ze zeker 2 keer in de week intensief rijden (dressuur en als we een van hebben terug wat springen ook, dat heeft ze ondertussen in geen maanden nog gedaan

Coosje staat op goed gras, als het te weinig wordt krijgen ze er grasbrok en hooi bij. Brood hoort geloof ik ook bij het dagelijkse rantsoen in Schagen.
Als ik gereden heb, krijgt hij een schep sportbrok.
Als ik gereden heb, krijgt hij een schep sportbrok.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Brood etc. valt hier ook al af... Is zo lastig als je paard weinig mag!
Ga het ook maar eens met Louis overleggen denk...
Ga het ook maar eens met Louis overleggen denk...
Cadiz krijgt half schepje sportbrok per dag en een appel of peen. En alssie gereden heeft nog half schepje basisbrok. En kuilgras 3x per dag.
Cyra is op dieet en krijgt 2x daagse 1/4 schep basisbrok, 1 appel, halve schep High energy muesli en veel kuilgras (ene keer wat droger dan de andere keer).

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Blijven roze wolken eeuwig groeien of houdt het een keer op?
Net voor de 5e keer gereden. Dit keer geen halster of longeerlijn erbij, gewoon opstappen en rijden in de binnenbak. Ze hadden van het ponykamp nog een compleet kasteel in de hoek van de binnenbak staan, maar dat boeide mevrouw niet. Die liep braaf haar rondjes. Ze luistert nu al beter naar het been en sturen gaat nog matig, maar verder is ze echt super braaf.
Net voor de 5e keer gereden. Dit keer geen halster of longeerlijn erbij, gewoon opstappen en rijden in de binnenbak. Ze hadden van het ponykamp nog een compleet kasteel in de hoek van de binnenbak staan, maar dat boeide mevrouw niet. Die liep braaf haar rondjes. Ze luistert nu al beter naar het been en sturen gaat nog matig, maar verder is ze echt super braaf.

wauw Annabel......
zucht, waarom sta ik zo sterk in mijn schoenen? JW zei vandaag nog, moeten we nog met de trailer naar Wanneperveen?

zucht, waarom sta ik zo sterk in mijn schoenen? JW zei vandaag nog, moeten we nog met de trailer naar Wanneperveen?
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Cas krijgt 24/7 gras en als hij wat heeft gedaan (longe of freestyle) wat peentjes, een appel en een sinaasappel
Van welk merk is die high energy muesli?Orion1996 schreef:Cyra is op dieet en krijgt 2x daagse 1/4 schep basisbrok, 1 appel, halve schep High energy muesli en veel kuilgras (ene keer wat droger dan de andere keer).
Ik ben na een kleine 2 maand (weet eigenlijk niet precies hoe lang ik 'actief' bezig ben met hem) zit ik nog steeds op m'n roze wolk hoor! Het gaat gewoon nog steeds super! Hij is zo braaf! Vandaag lekker een aan het halster een rondje buiten gestapt, vind mezelf zo stoer dat ik dit durf hihi
Hippostar Reform granenmuesli. Betaal er hier 9.35 per zak voor.
Zweer bij het spul, Orion kreeg het ook na zijn ziekte en deed het er super op, Cyra ook. Die zit bomvol energie, maar knalt niet uit elkaar ofzo.
Zweer bij het spul, Orion kreeg het ook na zijn ziekte en deed het er super op, Cyra ook. Die zit bomvol energie, maar knalt niet uit elkaar ofzo.

@ Viv raar dat Cadiz ook zo reageerd op het eerste huis, vriendin van Ciara reageerd daar ook altijd. Misschien een vreemde lucht?
@ Jilly, Ciara krijgt gewoon 24 uur gras en als ze gewerkt heeft, 2 of 3 handje mueslie. Nu ook wat peen erbij. Ik voer liever wat te schraal dan te vet. Dit ivm hoefbevangheid.
@ Orion, nee verlopig blijft de roze wolk.
@ Jilly, Ciara krijgt gewoon 24 uur gras en als ze gewerkt heeft, 2 of 3 handje mueslie. Nu ook wat peen erbij. Ik voer liever wat te schraal dan te vet. Dit ivm hoefbevangheid.
@ Orion, nee verlopig blijft de roze wolk.
Ciara (Hermansen + Bjorgard)
http://ciarafjord.web-log.nl/
http://ciarafjord.web-log.nl/
Inderdaad... Ik wil 'm ook niet te vet gaan voeren. Momenteel is hij goed zo, vetter moet hij absoluut niet worden. Maar die energie mis ik toch echt wel.maroes schreef:@ Jilly, Ciara krijgt gewoon 24 uur gras en als ze gewerkt heeft, 2 of 3 handje mueslie. Nu ook wat peen erbij. Ik voer liever wat te schraal dan te vet. Dit ivm hoefbevangheid.
Ik ga voor alle zekerheid toch eens bloed laten prikken om te kijken of alles in orde is. Maar heb niet het idee dat hij in de algemene omgang ook futloos is.
Ik geef Castor af en toe een Pavo koek en soms een handje brok.
Hij staat 24/7 op de weide en heb net een stuk van de wei afgezet omdat daar appel en pruimen bomen staan en Castor dus doodleuk elke dag een paar kilo appels en pruimen naar binnen werkt..
Merk wel dat sinds ik wat vaker met hem onder het zadel ga (zo'n 3x per week) dat hij wat futlozer wordt. Hij wil nog wel graag mee, maar ik mis dan toch het opgewekte oortjes naar voren beeld. Hij lijkt wat eerder moe. Nu heeft hij ook weer een paar dagen vrij.
Misschien na de arbeid toch wat muesli geven ofzo. Maar ik hij is momenteel echt zo vet... ik denk dat dat futloze ook van zijn spekkies en de vele appels en pruimen kan komen!
Hij staat 24/7 op de weide en heb net een stuk van de wei afgezet omdat daar appel en pruimen bomen staan en Castor dus doodleuk elke dag een paar kilo appels en pruimen naar binnen werkt..
Merk wel dat sinds ik wat vaker met hem onder het zadel ga (zo'n 3x per week) dat hij wat futlozer wordt. Hij wil nog wel graag mee, maar ik mis dan toch het opgewekte oortjes naar voren beeld. Hij lijkt wat eerder moe. Nu heeft hij ook weer een paar dagen vrij.
Misschien na de arbeid toch wat muesli geven ofzo. Maar ik hij is momenteel echt zo vet... ik denk dat dat futloze ook van zijn spekkies en de vele appels en pruimen kan komen!

Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Heb je zn bloed wel eens na laten kijken Iloon? Dat had Tjo nl ook toen ze 3 was en die bleek spierbevangen en een zware worminfectie te hebben.
Zowizo weg met de appels en de pruimen en op dieet zetten. Te dik als ze zo jong zijn is zowizo nooit goed.
Zowizo weg met de appels en de pruimen en op dieet zetten. Te dik als ze zo jong zijn is zowizo nooit goed.
Ohja vandaag toch maar buitenritje met mn Massimo maken. Even kijken hoe die uit de strijd komt na een langere rijtijd. Vind 400 euro inleveren op een nieuw zadel toch best veel centjes. En aangezien hij met die K&M toch ook al aan de wijdste boom zit. Twijffel nog teveel en bij twijffel zeg ik altijd: niet doen.
Als je twijfelt niet doen Viv, zeker niet met dingen die zoveel geld kosten. Als het om reen 10tje gaat ok, maar dit moet gewoon goed zijn.

Idd en ze liggen allebei redelijk tot goed, en zitten beide prima. Dus m.i. teveel centjes om kado te doen. Via MP verkopen kan altijd nog.
Gister nog rondje met de kar wezen rijden, wat kan dat beest toch sjouwen.
Gister nog rondje met de kar wezen rijden, wat kan dat beest toch sjouwen.
@Viv
Ik ga zo weer naar hem toe en probeer wat te rommelen met hem in de wei. Hou het ff goed in de gaten. Hij loopt verder nog prima, denk niet dat het spierbevangenheid is. Laatst toen hij los mee mocht heeft hij een partij maf lopen rennen. Toen was het oké. Maar ik hou hem even extra goed in de gaten.
Denk alleen dat ik vooral op moet passen dat ik hem niet teveel vermoei in z'n koppie. Verzorgstertje moet hem nu ook met rust laten tussen de ritjes door.
Hopen dat je er snel uitkomt met je zadel! Balen dat het zo moeizaam gaat.
Ik ga zo weer naar hem toe en probeer wat te rommelen met hem in de wei. Hou het ff goed in de gaten. Hij loopt verder nog prima, denk niet dat het spierbevangenheid is. Laatst toen hij los mee mocht heeft hij een partij maf lopen rennen. Toen was het oké. Maar ik hou hem even extra goed in de gaten.
Denk alleen dat ik vooral op moet passen dat ik hem niet teveel vermoei in z'n koppie. Verzorgstertje moet hem nu ook met rust laten tussen de ritjes door.
Hopen dat je er snel uitkomt met je zadel! Balen dat het zo moeizaam gaat.
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet