Jaarlingen topic 2008!
We hebben laatst een heel stel weer naar Bart's stal gebracht..
Daniel (v. Anton), Dayenne (v. Anton), Delia (v. Anton), Dianneke??? (v. Reinar), Daantje (Timor), Dauwina v. Zizoran en Daniel (v. Inco) De laatste is zaterdag weg gegaan..
Heb wel lol gehad met het vangen.. De dames Daantje, Dauwina en Dianneke?? had ik zo maar Delia bleek niet voor één gat te vangen.. Als een heuse cowboy heeft Bart die zo'n beetje te pakken gekregen..
De anderen kwamen uit een ander weiland, maar dat ging wel gladjes..
Daniel (v. Anton), Dayenne (v. Anton), Delia (v. Anton), Dianneke??? (v. Reinar), Daantje (Timor), Dauwina v. Zizoran en Daniel (v. Inco) De laatste is zaterdag weg gegaan..
Heb wel lol gehad met het vangen.. De dames Daantje, Dauwina en Dianneke?? had ik zo maar Delia bleek niet voor één gat te vangen.. Als een heuse cowboy heeft Bart die zo'n beetje te pakken gekregen..
De anderen kwamen uit een ander weiland, maar dat ging wel gladjes..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Nou, we hebben Ymea als lokpaard gebruikt. Die hebben we meegenomen naar de wei achter, daar hebben we het hek open gedaan en alle dames liepen braaf achter de kloek aan.. Toen door het grote hek de bak in en toen werd het vangen al makkelijker..
Toen nog achter het lintje en toen kon ik ze dus nagenoeg allemaal pakken..
Toen nog achter het lintje en toen kon ik ze dus nagenoeg allemaal pakken..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
De 4 dames die achter vandaan kwamen hebben we eerst naar de bak gebracht met Ymea. Hek open, alles hobbelt achter Ymea aan, naar de bak hek van de bak dicht en voila!! Veulens al in de bak..
Daarna dat ene lintje dicht gedaan, zodat de dames in het kleine stukje van de bak stonden en toen kon ik Daantje, Dauwina en Dianneke?? eigenlijk heel makkelijk pakken. Alleen Delia bleef moeilijk doen. Dus Daantje en Dianneke in de paddock gezet en toen is Bart met Dauwina aan de hand naar de stallen gelopen, daar bij Basco was het plan. Alleen probeerde Delia Dauwina en Bart in te halen, toen ze ertussendoor wilde heeft Bart snel het touw wat aan Dauwina zat om haar hals geslagen en na een cowboyactie heb ik snel Delia een halster aan gedaan.
Daniël, Daniël en Dayenne stonden nog bij Cas en die Reinar.. Die hebben we daar vandaan gehaald..
Daarna dat ene lintje dicht gedaan, zodat de dames in het kleine stukje van de bak stonden en toen kon ik Daantje, Dauwina en Dianneke?? eigenlijk heel makkelijk pakken. Alleen Delia bleef moeilijk doen. Dus Daantje en Dianneke in de paddock gezet en toen is Bart met Dauwina aan de hand naar de stallen gelopen, daar bij Basco was het plan. Alleen probeerde Delia Dauwina en Bart in te halen, toen ze ertussendoor wilde heeft Bart snel het touw wat aan Dauwina zat om haar hals geslagen en na een cowboyactie heb ik snel Delia een halster aan gedaan.
Daniël, Daniël en Dayenne stonden nog bij Cas en die Reinar.. Die hebben we daar vandaan gehaald..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ook weer even een Djimm-update uit het `verre` Duitsland waar zowaar sneeuw is gevallen. Meneer doet het hartstikke goed, hij loopt echt al in de groep en was ook lief met enten. Helemaal super dus. Dit is nu de tweede keer dat ik foto`s ontvang van de opfok en hoe vaker ik naar de foto`s kijk hoe blijer ik word van het feit dat ik de keus heb gemaakt Djimm daar heen te brengen.
Handig trouwens zo`n kleine gele, die herken je meteen in de groep
Ik vind hem trouwens wel echt veulenaf nu en lekker jaarlinglelijk. Laten we hopen dat het een fase is, haha 
Pica`s:

En de gaafste:

Handig trouwens zo`n kleine gele, die herken je meteen in de groep

Pica`s:

En de gaafste:

Omdat Djimm daar lekker de ruimte heeft (zie laatste paar foto`s) om een grote stoere man te worden
. In Nederland is de mogelijkheid er haast niet om je poonie in een 24/7-buiten-opfok te krijgen. Ze staan in Nl vaak van 1 november tot 1 mei binnen, en dat vind ik gewoon een straf voor die diertjes! Ik vind dat jonge dieren lekker buiten moeten kunnen lopen. In Nederland heb je wel wat natuurgebieden maar daar is weer nul controle, dat zag ik ook niet zitten. En bij deze opfok heeft Djimm gewoon the best of both worlds: 24/7 buiten en dagelijks controle.
Dani is trouwens ook een leukerd! Tis al een behoorlijk grote dame of niet?

Dani is trouwens ook een leukerd! Tis al een behoorlijk grote dame of niet?
Ja dat is inderdaad waar, lekker de ruimte! Ik zet Dani per 1 mei in de opfok, gaat ze ook gelijk 24/7 naar buiten, maar 1 november weer naar binnen, maar wel elke dag een paar uur buiten in de paddock, dus dat is wel lekker!
Dani is inderdaad vrij groot, zegt iedereen. Ik moet haar nog even opmeten, dan kan ik vergelijken met de andere jaarlingen hier!
Dani is inderdaad vrij groot, zegt iedereen. Ik moet haar nog even opmeten, dan kan ik vergelijken met de andere jaarlingen hier!
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
#fulltimedreamchaser + M2+6
- Senna&Cajra
- Cindy+Uniek