Aan het luieren of al les Etjes topic deel 6 !!
Re: Aan het luieren of al les Etjes topic deel 6 !!
Ik breek even in want ik vraag me af waarom een E-tje dat nog helemaal niks hoeft te doen onder een deken staat? Dat is toch helemaal niet nodig lijkt mij. Je kunt ze ook te veel in de watten leggen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Dat is ook mijn mening hoor Anita!
Ekdal heeft een vrij dunne vacht, mocht he tnodig zijn scheer ik alleen zijn borst zodat ie zonder deken kan blijven. De gebroeders zijn namelijk nogal laag in de rang dus de dekens blijven niet lang heel
Ekdal heeft een vrij dunne vacht, mocht he tnodig zijn scheer ik alleen zijn borst zodat ie zonder deken kan blijven. De gebroeders zijn namelijk nogal laag in de rang dus de dekens blijven niet lang heel
Gwen en Eran hebben ons gevonden zie ik
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat Eran nogal wat ingeleverd heeft en misschien wil ze hem op deze manier wat ondersteunen,maar dat zal ze zelf wel vertellen.
Hier gaat alles op rolletjes...Weide periode is weer wat minder nu maar ach dat word op een andere manier de benen weer strekken.

Volgens mij heb ik ergens gelezen dat Eran nogal wat ingeleverd heeft en misschien wil ze hem op deze manier wat ondersteunen,maar dat zal ze zelf wel vertellen.
Hier gaat alles op rolletjes...Weide periode is weer wat minder nu maar ach dat word op een andere manier de benen weer strekken.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor
Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Ik zou zo mee komen kletsen met Ezra, maar het is er helemaal bij gebleven!
Wat betreft het deken verhaal, ik heb hier ook niks onder dekens te staan. Ik rij op het moment wegens tijdgebrek helemaal niet intensief. Bak hebben we hier ook niet, dus als ik rij is het een buitenritje in stap
Ezra geniet nog steeds lekker van z'n jeugd! We doen eigenlijk nog helemaal niks. Zo nu en dan eens even een wandelingetje buiten maken. Dat maffe beest heeft wel 1 grote angst onderweg.. Koeien
en het stomme is, in het aangrenzende weiland hier thuis staan ook koeien! Raar beest!
Wat betreft het deken verhaal, ik heb hier ook niks onder dekens te staan. Ik rij op het moment wegens tijdgebrek helemaal niet intensief. Bak hebben we hier ook niet, dus als ik rij is het een buitenritje in stap

Ezra geniet nog steeds lekker van z'n jeugd! We doen eigenlijk nog helemaal niks. Zo nu en dan eens even een wandelingetje buiten maken. Dat maffe beest heeft wel 1 grote angst onderweg.. Koeien

Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
-
Ik heb ze ook allemaal onder deken staan hoor! Maar bij mij hebben ze nog een tijd dag en nacht buiten móeten staan, omdat de stallen nog niet klaar waren. Daarbij komt dat Evita best wel een tuttebel is en die bijt overal in. Ik had het idee, dat als zij ook een deken erop had liggen, dat dat best wel mee zal vallen. En dat blijkt ook het geval. Nu ze 's nachts wel binnen staan, gaat de deken er 's nachts af, maar ze blijft deze buiten wel aan houden. En dan verwen ik haar misschien wel wat meer, maar het is ook een stuk gewenning. Volgend jaar had ik haar zeker onder deken gezet, wat maakt dat ene jaar dan nog uit?
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
hier staan ze beide (Githa en Jalenka) nog buiten zonder deken
als ze het koud krijgen zal er een 100g outdoor deken opgelegd worden
is dat niet voldoende krijgen ze er een fleece nog onder
ze staan alle2 al goed in de wintervacht en nu ze gelukkig zijn buiten ga ik ze ook niet binnen nemen (heb ook geen plaats meer binnen, ligt te vel hooi binnen en veel kans dat er volgende maand nog 100 botten zullen komen)
als ze het koud krijgen zal er een 100g outdoor deken opgelegd worden
is dat niet voldoende krijgen ze er een fleece nog onder
ze staan alle2 al goed in de wintervacht en nu ze gelukkig zijn buiten ga ik ze ook niet binnen nemen (heb ook geen plaats meer binnen, ligt te vel hooi binnen en veel kans dat er volgende maand nog 100 botten zullen komen)
Hier staan ze ook allemaal dag en nacht buiten en ze komen ook voorlopig nog niet 's nachts binnen. En allemaal zonder deken. Ze hebben allemaal een dikke vacht aangemaakt en daar redden ze zich prima mee.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Hey,
Ik heb zoals Elvis al aangaf inderdaad mijn redenen om Eran al een deken op te doen. Eigenlijk wilde ik tot volgend jaar wachten, wanneer ik hem zou scheren, maar nu is het hard nodig en ben ik bij dat ik de deken al had liggen.
Om redenen post ik voorlopig ook nog geen foto's van hem hier en geef ik weinig informatie. Over een tijdje ga ik dat wel doen. Ik hoop op jullie begrip.
Gwen en Eran
Ik heb zoals Elvis al aangaf inderdaad mijn redenen om Eran al een deken op te doen. Eigenlijk wilde ik tot volgend jaar wachten, wanneer ik hem zou scheren, maar nu is het hard nodig en ben ik bij dat ik de deken al had liggen.
Om redenen post ik voorlopig ook nog geen foto's van hem hier en geef ik weinig informatie. Over een tijdje ga ik dat wel doen. Ik hoop op jullie begrip.
Gwen en Eran
Maar(je moet je niet aangevallen voelen hoor!)maar Dancer leverd al jaar en dag in qua lichaam in de winter die voer ik gewoon heeeel veeeeeeeeeeeel.....

@Desirée: Klopt, Elmar is nog niet zolang geleden inderdaad gecastreerd en heeft daar wat last van gehad. Daar heeft hij nogal op ingeleverd, maar de laatste weken krabbelde hij daarvan alweer goed bij qua conditie 
@Gwen: Jammer dat we nog geen foto's van 'm zien op zijn nieuwe stek, wel benieuwd waar hij terecht gekomen is
Ben ook stiekem wel benieuwd waarom je vind dat een deken 'hard nodig' is zonder training er naast
de beste deken van een (fjorden)paard blijft toch zijn eigen vacht met isolerende functie
(de deken is alleen zo lekker makkelijk om ze schoon en dunner in de vacht te houden)

@Gwen: Jammer dat we nog geen foto's van 'm zien op zijn nieuwe stek, wel benieuwd waar hij terecht gekomen is

Geluk is de vrucht van intens werk
ik heb seven ook nog dag en nacht buiten, het is heerlijk weer nu! hy heeft een wintervacht voor -20 dus ik heb voorlopig nog geen plannen om hem binnen te halen! tegen de tyd dat mn 3 stal genootjes ze snachts naar binnen halen mag hy mee, want ik vind het alleen in de wei staan ook zo alleen! maar gelukkig hebben ze nog geen plannen
ook seven heeft geen deken, ten eerste omdat ik weinig met hem doe, en ten tweede heeft hy zo'n enorme vacht dat ik denk dat hy al onder een regen deken zweet!
vorige week een super gave buitenrit gemaakt met hem, lekker op het gemak, los teugeltje, volop genieten! zo braaf!
maar ondanks het rustige rondje was hy zeik nat, het was dan ook 15 graden en volop zon!
het vorige weekend heb ik een half uurtje les gehad, voor het eerst en voornamelijk in stap. was heel erg leuk! sev was niet eens bezweet, maar ik was moe haha niets meer gewend, al dat denkwerk!
afgelopen week weer lekker gewandeld na mn werk, ik geniet echt van dit weer! mij hoor je niet klagen
en vandaag weer een stukje buiten gereden, was ook weer super!
een vriendin van me heeft fotos gemaakt, dus die zal ik weer eens plaatsen!
( nog even over die dekens, sev zn haflinger vriendinnetje is kern gezond maar heeft het elk jaar erg zwaar met de overgang naar de herfst, als we die niet onder een deken zetten en heeeeeel veel voeren, vliegen de kilos eraf! dus die staat ook dag en nacht met deken om, ook met dit heerlijke weer, soms moet dat nu eenmaal )

ook seven heeft geen deken, ten eerste omdat ik weinig met hem doe, en ten tweede heeft hy zo'n enorme vacht dat ik denk dat hy al onder een regen deken zweet!
vorige week een super gave buitenrit gemaakt met hem, lekker op het gemak, los teugeltje, volop genieten! zo braaf!
maar ondanks het rustige rondje was hy zeik nat, het was dan ook 15 graden en volop zon!
het vorige weekend heb ik een half uurtje les gehad, voor het eerst en voornamelijk in stap. was heel erg leuk! sev was niet eens bezweet, maar ik was moe haha niets meer gewend, al dat denkwerk!
afgelopen week weer lekker gewandeld na mn werk, ik geniet echt van dit weer! mij hoor je niet klagen
en vandaag weer een stukje buiten gereden, was ook weer super!
een vriendin van me heeft fotos gemaakt, dus die zal ik weer eens plaatsen!
( nog even over die dekens, sev zn haflinger vriendinnetje is kern gezond maar heeft het elk jaar erg zwaar met de overgang naar de herfst, als we die niet onder een deken zetten en heeeeeel veel voeren, vliegen de kilos eraf! dus die staat ook dag en nacht met deken om, ook met dit heerlijke weer, soms moet dat nu eenmaal )
Mijn Toppers
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
Fijn dat het met Seven ook zo goed gaat buiten
..
Ik heb vandaag met Elvis ook weer een heerlijk ritje door het dorp gemaakt hier.Veel verkeer,onder tunneltjes door,langs industrieterrein,echt alsof hij nooit anders doet.Hij is dan weer zo'n tosk dat hij vol in ze achteruit gaat omdat er een hekje langs een tuintje staat,zulk soort dingen,en dan echt niet doorlopen!!
Maar verder heb ik echt geen klagen,stukjes draven gaat goed,hij gaat alleen nogal slingerend de weg over zo nu en dan haha...Daar moet ik soms wel even aan wennen dat het geen Imka is die al heel wat jaartjes op haar eigen voeten loopt haha....
Dus ik heb weer genoten vandaag van mijn ventje
Hier komen ze overigens nooit binnen,ze hebben een schuilstal dus kunnen zelf bepalen wat ze willen...Wel of geen deken is ieder voor zich.Maar kan me best voorstellen dat sommige paardjes er ook baat bij hebben,en het dus niet alleen voor het makkelijke is.

Ik heb vandaag met Elvis ook weer een heerlijk ritje door het dorp gemaakt hier.Veel verkeer,onder tunneltjes door,langs industrieterrein,echt alsof hij nooit anders doet.Hij is dan weer zo'n tosk dat hij vol in ze achteruit gaat omdat er een hekje langs een tuintje staat,zulk soort dingen,en dan echt niet doorlopen!!

Maar verder heb ik echt geen klagen,stukjes draven gaat goed,hij gaat alleen nogal slingerend de weg over zo nu en dan haha...Daar moet ik soms wel even aan wennen dat het geen Imka is die al heel wat jaartjes op haar eigen voeten loopt haha....
Dus ik heb weer genoten vandaag van mijn ventje

Hier komen ze overigens nooit binnen,ze hebben een schuilstal dus kunnen zelf bepalen wat ze willen...Wel of geen deken is ieder voor zich.Maar kan me best voorstellen dat sommige paardjes er ook baat bij hebben,en het dus niet alleen voor het makkelijke is.

- nancy imka
Maar Dees, Imka loopt misschien op zichzelf schrikt in princiepe van niks maar ze was wel stierlijk vervelend en Elvis deed het maar allemaal braaf! Heb zelfs Imka constand in Elvis zn bibs gestuurd om maar niet constand het gevecht aan te moeten gaan met haar. Hoop dat Emy straks ook gewoon lekker rustig door het leven gaat qua rijden!
Oh ja daar hoor je me ook niks over zeggen,maar je bent nogal snel geneigd om met een los teugeltje te gaan rijden en dat gaat nog niet helemaal met die jonge koters,die gaan dan echt lopen slingeren en zoeken.Zo bedoelde ik het meer 

Hey,
Nog even terug komen op de reden waarom Eran onder een deken staat: De belangrijkste reden is dat hij een te lage lichaamstemperatuur had toen het kouder werd. De deken had hij nodig om op temperatuur te blijven. Nu staat hij weer even zonder omdat het echt behoorlijk warm is.
Gwen
Nog even terug komen op de reden waarom Eran onder een deken staat: De belangrijkste reden is dat hij een te lage lichaamstemperatuur had toen het kouder werd. De deken had hij nodig om op temperatuur te blijven. Nu staat hij weer even zonder omdat het echt behoorlijk warm is.
Gwen
De comfortabele temperatuur van een paard ligt tussen de -5 en 15 graden ofzo, stukje lager dan die van ons dus. Of heb je hem regelmatig getemperatuurd dat je weet dat hij te koud was??
Je mag best zuinig op hem zijn, maar het is wel een paard en geen mens.
Is hij al gewend op zijn nieuwe plekje? Vast wel, het is zo'n schatje
!! Wil graag aandacht, wil wel knuffelen, borstelen vond hij ook heerlijk!! Vooral lekker rossen!!
Je mag best zuinig op hem zijn, maar het is wel een paard en geen mens.

Is hij al gewend op zijn nieuwe plekje? Vast wel, het is zo'n schatje

Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- nancy imka
Ik was trouwens ook wel heel trots op Emy gister die is toch maar mooi helemaal alleen thuis gebleven. Wel lekker op het weiland maar toch helemaal alleen. En heeft misschien wel wat gegild maar is verder wel rustig gebleven was helemaal blij dus!
Knappe Emy!
Hoe gaat het met Ewald en Eachann, Daphne komt hier bijna niet meer
Hoe gaat het met Ewald en Eachann, Daphne komt hier bijna niet meer
Geloof dat Daphne het erg drukjes heeft met de paardjes en thuis haha..
Maar geen nieuws is meestal ook goed nieuws
Vandaag weer is een rondje op Elvis naar buiten,was een beetje jolig.Bokjes geven,steigeren...
Merkte ook dat hij in het gras veel beter liep dan op het harde.Toch vrijdag maar even vragen aan de smid hoe het met de gevoeligheid van ze zooltjes zit..
Maar geen nieuws is meestal ook goed nieuws

Vandaag weer is een rondje op Elvis naar buiten,was een beetje jolig.Bokjes geven,steigeren...

Merkte ook dat hij in het gras veel beter liep dan op het harde.Toch vrijdag maar even vragen aan de smid hoe het met de gevoeligheid van ze zooltjes zit..

Hi lieve vriendinnetjes van het E-tjes topic :_)
Ja inderdaad, ik zit echt nooit meer hier of achter de computer, saai he!
Druk met de paardjes, heb nieuwe baan en de kids, vooral kleine Finn is nu zo'n handenbindertje, maar wel een heeele lieve!
Met Eachann gaat het boven verwachting goed. We zijn vorige maand begonnen met hem echt inrijden. Zo'n 2a 3x pw. Drie weken geleden mee naar groepsles genomen, hij was zo braaf. Ik kon gelijk alles meedoen, ook de galop ging super! Gelijk een paar rondjes over de hoefslag. Vorige week zelfs met hem gesprongen in de les, ik vind springen helemaal niets, maar na de eerste megajump voelde hij super veilig aan, whaha.
Al het voorwerk met de stemcomando's leren enz, plukken we nu de vruchten van. Echt ontzettend fijn meedenkend werk paardje, ben echt trots op hem! Eerst dat guppie veulen, en dan nu zo rijden en helemaal zelf gedaan. Leuke weg is het!
Nog een paar weekjes en dan gaat ie lekker chillen de winter, volgend voorjaar pakken we hem weer op.
Met Ewald is het iets minder, heeft echt een lage weerstand en pikt steeds van alles op waardoor we nog niet met hem aan de gang kunnen. Opzich niet erg, want door zijn grootte en hoge lijf, wil ik hem toch pas oppakken als hij ruim 4 is, hij is nog lang niet af. Al zou het wel fijn voor hem zijn als hij gewoon fit is. Ewald is dus nog lekker een beetje aan het genieten van zijn luie leventje :-)
Jullie ook alles goed?
Ja inderdaad, ik zit echt nooit meer hier of achter de computer, saai he!
Druk met de paardjes, heb nieuwe baan en de kids, vooral kleine Finn is nu zo'n handenbindertje, maar wel een heeele lieve!
Met Eachann gaat het boven verwachting goed. We zijn vorige maand begonnen met hem echt inrijden. Zo'n 2a 3x pw. Drie weken geleden mee naar groepsles genomen, hij was zo braaf. Ik kon gelijk alles meedoen, ook de galop ging super! Gelijk een paar rondjes over de hoefslag. Vorige week zelfs met hem gesprongen in de les, ik vind springen helemaal niets, maar na de eerste megajump voelde hij super veilig aan, whaha.
Al het voorwerk met de stemcomando's leren enz, plukken we nu de vruchten van. Echt ontzettend fijn meedenkend werk paardje, ben echt trots op hem! Eerst dat guppie veulen, en dan nu zo rijden en helemaal zelf gedaan. Leuke weg is het!
Nog een paar weekjes en dan gaat ie lekker chillen de winter, volgend voorjaar pakken we hem weer op.
Met Ewald is het iets minder, heeft echt een lage weerstand en pikt steeds van alles op waardoor we nog niet met hem aan de gang kunnen. Opzich niet erg, want door zijn grootte en hoge lijf, wil ik hem toch pas oppakken als hij ruim 4 is, hij is nog lang niet af. Al zou het wel fijn voor hem zijn als hij gewoon fit is. Ewald is dus nog lekker een beetje aan het genieten van zijn luie leventje :-)
Jullie ook alles goed?
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux