Ja ik rijd zelf western.
Heb tot nu toe in 16 jaar tijd alle takken van sport al gehad (behalve voltige...trekt me ook niet)
Met mijn 1e eigen paard, een quarter, reed ik uiteindelijk tuigloos. Zonder zadel met een halsring, dat is echt het ultieme, dat is zooo gaaf. Maar hij was ook echt perfect getraind in neck-reining en was al 12 jaar dus alle basis zat er al in.
Daarmee heb ik western gereden maar ook SGW (op thuisniveau en clinics) en die hebben we beleerd voor de kar
Met Machnix ga ik eerst lekker recreatief rijden met westernzadel, wat dus met western niks te maken heeft...en als hij lekker bevestigd is dan wil ik me verder gaan verdiepen in echt westernrijden met hem.
Maar eerst eens op het gemak wennen aan mij, aan de omgeving, aan het feit dat er gestuurd, geremd en gasgegeven moet worden en een beetje rustig zijn lichaam "uitbouwen" en dan kijken we weereens verder.
Misschien wil ik zelfs ooit met hem gaan koe-knuffelen

ze geven clinics bij ons in de buurt.
En hem misschien samen met mijn vader beleren voor de kar als hij eraan toe is, dat hebben we al met meerdere paarden samen gedaan en dat is altijd heel goed gegaan. Mede omdat het voor de lol is en we er geen tijdsdruk op hebben liggen, dan heb je uiteindelijk ook meestal een blij paard voor de kar.
Dat is mijn doel ook zeker, een blij paard.
Ook hebben Mariel en ik (we zijn vriendinnetjes) een grote hobby en dat is de paardenvierdaagse rijden, dat is onze week vakantie en dat vinden we heerlijk. Beetje met de paarden op pad, lekker lunchen vooraf, 's avonds gezellig in het huisje beppen en verder 100x per dag naar de stal lopen en terug, omdat we onze paardjes missen/willen aaien/willen voeren/willen laten wandelen/naar de wei willen doen/een appel gevonden hebben etc etc. Vooral daarmee zijn we dan druk haha.
Als er meer vragen zijn, vuur maar af.
"Paarden weten niets van geld, status en schoonheid. Paarden zien alleen ons hart en accepteren ons voor onze persoonlijkheid ♥"