De E-tjes hebben een heerlijk leven in deel 7

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Eros

Re: De E-tjes hebben een heerlijk leven in deel 7

Bericht door Eros » wo 19 dec 2012, 23:10

Afbeelding

Afbeelding
Eros...

@Joyce, ik heb ook regelmatig zo'n dip gehad. Al paar keer advertentie geschreven, maar nooit op ''plaatsen'' kunnen klikken..
Op het moment ook weer zo'n dip omdat ik gewoon niet verder kom met hem. Ik wil meer, maar dat kan (nog) niet met Eros. Komt deels ook door een angst die ik met me mee draag. Of dit ooit wel gaat lukken, weet ik niet.
Maar als ik dan weer op stal ben en in zijn trouwe oogjes kijk, weet ik dat ik hem gewoon niet weg kán doen.
Ik heb op het moment een bijrijdster, die hem 4x per week rijdt, hou ik 3 dagen verdeelt over de week over. Hierdoor ga ik op het moment met meer plezier naar hem toe! En wordt hij toch elke dag gedaan :)
Ik zou daarom zeggen, zoek iemand die hem een paar dagen van je overneemt. Verdeel jou dagen over de week, zodat je niet 2 dagen achter elkaar moet. Kijk of dit mee wil helpen....
Sterkte in elk geval!! :(:)
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » do 20 dec 2012, 19:58

Wat is Eros een leukerd geworden en groot geworden! Loopt Eros nou iedere dag dan? Dan heeft Emy echt een lui leventje. Ik wilde vandaag weer gaan rijden, eigenlijk gister al maar toen bleek ze bij aankomst met mn halster bij het land net in de bagger gerold te hebben en vandaag regende het... Zaterdag hebben we een staprondje gedaan zonder zadel en meer heeft ze niet gedaan nog deze week haha.

Ik heb gelezen dat ik een Fjekkel, heb een fjord x tekkel in het boekje hihi. Ze had iets langere voorbenen mogen hebben haha! Vond het wel grappig dus zei al tegen Dees ik heb een fjekkel :p. En ze had iets opwaardser mogen zijn in dr hals maar dat wist ik ook al. Dr rastype was ruim voldoende dus ik ben helemaal trots op mn poownie! Toch leuk om het terug te lezen en dat ze eigenlijk best gewaardeerd werd op de keuring! Geen slechte aantekeningen of opmerkingen. Helemaal leuk!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » do 20 dec 2012, 19:59

Wij waren ook dik tevreden met de opmerkingen op Evita. Ik weet dat ze fijne benen heeft, maar daar kan ik niets bij plakken. Ze stond ook weer mooi op de foto.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
nancy imka

Bericht door nancy imka » do 20 dec 2012, 21:55

Ik was ook heel blij hoor, en idd ik kan haar beentjes ook niet langer maken of haar nek er iets hoger op plaatsen. Maar ik ben al zo trots dat ze uberhoud daar mocht komen. En vond het eigenlijk een heel positief verhaaltje over Excusa :)
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » za 22 dec 2012, 15:55

Ws hebben we een zadel voor Evita. Dan kan ik verder gaan met haar.
Elvis

Bericht door Elvis » zo 23 dec 2012, 08:58

Eros is zeker groot geworden,leuk fjordje !

Was zeker goed commentaar van emy , kijk nog steeds terug op een zeer gezellig dagje uit Haha...

Fijn dat je voor evita een zadel hebt gevonden,nu lekker aan de gang dus.

Elvis is gister voor het eerst beslagen,ik was best nerveus omdat ik met me vorige paard nogal strijd had bij de smid,elvis kan ook nogal druk en snel verveeld zijn dus ik vroeg me af hoe dit zou verlopen..maar hij heeft geen stap verkeerd gezet,was wat druk met ze hoofd maar bleef braaf staan en met branden keek hij alleen wat verbaasd,ik trots :)) lopen ermee was nog wat onwennig maar tegen het einde van de middag zag je dat hij alweer gewoon liep..Nu alleen wat anders verzinnen tegen de rotstraal,nu egyptische zalf proberen..

Verder rijden we zo af en toe en loopt hij voor de wagen,al nodigt het weer dat niet echt uit,en het vuurwerk strakjes ... ;)
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » zo 23 dec 2012, 09:45

Nog niet helemaal aan de gang. het zadel moet nog besteld worden...
Keandra

Bericht door Keandra » zo 23 dec 2012, 19:16

dan kun je zeker aan de slag tegen het voorjaar. kan je 2013 goed inzetten.

hier doen we niet veel met de paarden voor het ogenblik, wegens onberijdbare piste, of geen mogelijkheid wegens 2 kids die ambetant lopen te doen.
Gisteren heb ik 7m³ houtschors laten komen om ervoor te zorgen dat onze blub aan de stal en drinkbak een beetje begaanbaarder is.
Nu hebben we een pad gemaakt waarop ze zeker droog kunnen staan (aan de voeten dan) en waarlangs wij zonder in de blub te lopen tot schenen hoog, tot in stal geraken om te voeren en hooi te geven.
Nu kunnen we in de loop van deze week de schuilstal uitmesten en die nog eens proper leggen (ging niet tot nu omdat we niet met een kruiwagen in de stal konden, we moesten het hooi ook telkens per baal heffen over de plassen en blub)
Dus we hebben voor met de feesten nog mooie vooruitzichten (mest ruimen :roll: ).

verder heb ik een leuk nieuwjaarscadeautje van Leslie gekregen, 2 kaarten voor apassionata op 10 februari in het sportpaleis in A'pen. *o/*
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 23 dec 2012, 22:09

Gaaf Keandra! Appasionata! Daar zijn wij vorig jaar geweest.

Erg he die bagger wij kunnen in de paddock aardig vertoeven maar we legen onze mest altijd in het weiland en slaan we helemaal kapot maar we komen niet meer door het weiland heen echt zwaar. Of de kruiwagens vallen om pff waar blijft de vorst of het voorjaar?!?!?!

Vandaag erop uit geweest met Emy en de sulky, ze heeft echt heerlijk gelopen lekkere tut! Zo blij met haar! Ze was best druk maar wel te houden, ik zelf was heel even onzeker op het moment dat ze een kuilbaal zag met wapperend plastic eraan en we aan beide kanten een slootje hadden. Maar verders was ze prima te sturen en te rijden. Imka had even gewandeld en morgen gaat Desire met Elvis op pad dus dan zijn ze er weer lekker uitgeweest allemaal. Gister hadden we ook al gewandeld in de regen echt heel goed van ons om toch te gaan hihi. Maar ja anders kunnen we nog maar zelden iets met ze doen.

Nu gaan we duimen voor mooi weer zodat we weer leuke dingen en wat schoner van onze paardjes vandaan kunnen komen. Leuker voor de beestjes ook!
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Elvis

Bericht door Elvis » vr 28 dec 2012, 08:21

Elvis is vorige week zaterdag voor het eerst beslagen..Ze hoeven kregen een rare vorm door het onregelmatig slijten en hij kon deze niet meer corrigeren omdat hij daar te kort voor stond.Hij was zo super braaf en dat terwijl ik zenuwachtig was omdat ik niet zo'n beste ervaring had met me vorige paard en beslaan.Maar ik happy en hij staat er super netjes op :))

Rijden was helaas weer drama maandag..Ontzettend dwars en vervelend,ik heb volgehouden en doorgezet maar wat een bokkekop zit er dan op haha..
Omdraaien en alleen maar de kant op willen naar huis toe,hij deed 4 stappen vooruit en 10 achteruit dus dan kom je niet ver.Heb over een rondje van ongeveer een 20 min.nu 3 kwartier gedaan.Maar haalde wel me voldoening uit het doorzetten en niet ze zin te geven.Maar dat is zo moeilijk als hij blijkbaar soms meer doorzettingsvermogen heeft dan ik.
Nu laten we het buitenrijden even voor wat het is ivm het vuurwerk maar daarna gaan we er weer voor.Zou hem ook graag weer is voor de wagen willen hebben,maar dat vertrouw ik nu niet met dat vuurwerk.

Afbeelding
Emily

Bericht door Emily » za 29 dec 2012, 19:17

Hier ook een kleine winterdip.
Door alle drukte in de winkel heeft Emily 2 weken vakantie gehad, maar gelukkig vanmiddag weer een heerlijke bosrit kunnen maken! Wat is het toch een heerlijk dier. De heenweg is alles eng en spannend en de terug weg kunnen we niet snel genoeg!

Waar is mijn puppy toch gebleven (emily 2 jaar geleden)
Afbeelding

2e kerstdag met longeren
Afbeelding

En vanmiddag even etenspauze bij de maas
Afbeelding

Afbeelding

Alle foto's zijn met telefoon gemaakt, dus kwaliteit is poeppie. Maar zo kom ik wel uit mijn winterdip!
Emily (v. Balony, m. Justy)
Emily

Bericht door Emily » za 29 dec 2012, 19:19

Doet Elvis het goed op ijzers? Ik zit er ook aan te denken om Emily op ijzers te zetten.
Al is het alleen al omdat ik meer op pad wil en we dan stukjes over de weg moeten.

Vanmiddag gelukkig niet veel vuurwerk gehoord en Emily schrikt even maar vergeet het snel.
Hebben jullie er veel last van? Hopelijk is alle bende snel weer voorbij:)
Emily (v. Balony, m. Justy)
Elvis

Bericht door Elvis » zo 30 dec 2012, 17:55

Ja hoor gaat prima op de ijzers,hij staat nu alleen voor op ijzers en de volgende keer of de keer erop gaat hij rondom.Ik merk kwa rijden niet veel verschil ofzo,wel dat hij niet meer gevoelig over steentjes loopt :D
Maar inderdaad het idee dat het nu niet meer zo slijt is wel prettig.

Jeetje Emily is wel veranderd joh!Volwassen geworden :))

Afbeelding
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » di 01 jan 2013, 18:46

Ik meld mij ook weer!
Wat goed dat Elvis braaf deed met de ijzers eronder zetten.

Ja bagger weer overal he,,, De paardjes kunnen niet naar buiten toe. erg balen.
Edgard heeft wat nieuws gevonden... Luchtzuigen. Sporadisch na het eten laat hij het gedrag zien.. Erg balen...
Nu staat hij zo min mogelijk op stal en krijgt hij meer hooi.
Gelukkig hebben we een binnenbakje.

Met rijden gaat het erg goed en hij liep vandaag weer top na weken niet serieus getraind te hebben.
Ook ben ik bezig met een verzorger voor Edgard!

Ed heeft geen kik gegeven op het geknal van de afgelopen dagen!
Hoe is het bij jullie E'tjes gegaan?
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 02 jan 2013, 09:28

Emy is wel heel bang geweest en zenuwachtig, gister leek ze weer dr eigen ik maar helaas hadden de kids in de buurt nog een paar vuurpijlen gevonden dus de schrik zat er al snel weer in. We zijn snel weggegaan want we werden er zelf zenuwachtig van. En je kan er bij gaan staan bang is bang dus daar doe je toch niks aan. Imka en Elvis waren wel gewoon rustig dus daar zou ze genoeg steun aan moeten hebben. Gelukkig gaan nu de normale dagen weer beginnen! Dus hopelijk kunnen we snel weer wat gaan doen met ze!

Balen dat Edgard gaat luchtzuigen. Krijgt hij wel genoeg kuil/hooi heeft ie geen last van zn maag?
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Keandra

Bericht door Keandra » wo 02 jan 2013, 18:15

Hier heeft jalenka dat ook nog gedaan, luchtzuigen. Is gedaan sinds ze continu buiten staan en veel meer eten krijgen (lees 7 kg hooi per paard per dag).
Hier hebben ze er niet echt van afgezien van het onweer, leslie had ze nog een extra baal hooi gegeven om 16u, en het duurt ettelijke uren tegen dat die op is. Ze hebben gewoon staan wreten.
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 02 jan 2013, 18:36

Vandaag had ik een echte Gra fjord, pff helemaal onder de modder. Ze mochten even hun frustratie eruit lopen op het weiland. En daar maakte ze even lekker gebruik van. Rennen scheten bokken en daarna even lekker rollen. Heerlijk vonden ze dat! Morgen misschien weer even een rondje rijden en van de week even voor de wagen weer
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Eros

Bericht door Eros » do 03 jan 2013, 11:38

Aller eerst allemaal de beste wensen nog. Ik ben de feestdagen gevlucht haha. Lekker even 2 weken op wintersport geweest met vriendlief. Hebben het heerlijk gehad.

@Nancy: Eros loopt nu elke dag ja. Maar elke dag is weer anders. Ik probeer zoveel mogelijk af te wisselen. Keer naar buiten, dressuur in de bak, losgooien met m'n shet, wandelen, longeren, lange teugelen, beginselen van het mennen etc.

@Desiree: Heel bekend! Eros kan ook zo'n klier zijn. Als hij z'n zin niet krijgt lekker gaan bokken etc.
Fijn dat hij nu goed op z'n hoefjes staat. Eros slijt gelukkig goed af, lekker goedkoop haha.
Eros heeft gelukkig ook echt nergens last van. Helemaal niet gevoelig.

@Emily: Jeetje, tijd gaat hard he... Ik denk soms ook nog wel eens, waar is de tijd gebleven!!

Eros had met oud en nieuw gelukkig nergens last van. Die kleine daar in tegen.. Die heeft oud en nieuw echt met angst en beven, zwaar over de zeik en kletsnat doorstaan. Dat is het enige nadeel van de nieuwe stal. Deze staat midden in een woonwijk. En die woonwijk staat ook echt bekend om de grootste feestvierders met oud en nieuw. Dus het was best heftig voor de pony's aangezien ze voorheen altijd erg afgelegen stonden....

Ik heb mijn startkaart binnen, dus 3 februari hebben we onze eerste wedstrijd. Gewoon voor de leuk en om ervaring op te doen. :)

Afbeelding
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » vr 04 jan 2013, 11:48

Eros schreef: Ik heb mijn startkaart binnen, dus 3 februari hebben we onze eerste wedstrijd. Gewoon voor de leuk en om ervaring op te doen. :)

Wat gaaf! Ga je wel foto,s maken he!
Eros

Bericht door Eros » ma 07 jan 2013, 17:02

Ja natuurlijk! Haha.

Ik ben gister.... voor het eerst van Eros gelazerd hahaha. Gelukkig kan ik er om lachen.
Hij is de laatste weken echt ontzettend druk. Wat het is, ik weet het niet. Het kan niet aan het voer liggen, komt +/- 7 uur per dag buiten met 3 andere paarden in een groep waar die heel veel mee donder straalt. Zou het gewoon zijn enorme conditie zijn? Haha.

Ik wilde het kleine rondje door de duinen pakken, is in totaal 45 min, met veel stappen. Ik merkte toen ik opstapte al dat hij dribbelig was. Dus aan het begin veel gedraafd om hem moe te krijgen, maar helaas.. Het mocht niet baten. Zelfs de stukken die onwijs zwaar waren gewoon als een bikkel door draven. Op de terugweg veel gestapt, want ik dacht dat hij echt op was. Maar ook dat was niet waar.
Op het meeste zware stuk wat ik ben tegen gekomen vond meneer dat hij nog een stukje mocht crossen en deed dit dus ook. Oortjes er op, een flinke kreun met een ''jippie-ik-mag-lekker-hard'' bok en toen hing ik op z'n nek, omdat ik hier totaal niet op voorbereid was. Ik kon me zelf in het zadel duwen, maar Eros zou Eros niet zijn, om vervolgens vol op de noodrem te gaan voor een grasspriet als hij merkt dat hij wat meer teugel krijgt. Dus toen lag ik er alsnog naast. Heel stom, zo voelde ik me ook haha. Het was enorm druk, dus veel publiek en een massa mensen om me heen om me te helpen. :=

Heenweg
Afbeelding

Oprit naar het strand
Afbeelding

Op het strand
Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie