F-jes zijn volwassen en worden niet meer ontzien in deel 10

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
foss

Re: F-jes zijn volwassen en worden niet meer ontzien in deel

Bericht door foss » ma 05 nov 2012, 17:44

Ja gezellig he ik zag het dat jij ook mee doet kunnen we lekker kletsen.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Esther

Bericht door Esther » ma 05 nov 2012, 18:26

Floyd is ook wel een stoere vent!! (Maar ondertussen..)
Zet je ook een cirkel af tijdens het longeren, naja voor het longeren natuurlijk..
Dan kan hij ook niet zo trekken of uitbreken en je hebt fijner contact met de mond.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
foss

Bericht door foss » ma 05 nov 2012, 19:43

Ik sta momenteel versteld van Fjellko gisteren was hij dwars heb hem een aantal keren goed op zijn plek gezet.
Vandaag was hij heel meegaand en erg braaf stond er van te kijken hoop dat dit zo blijft.
Wat Fjellko wel heeft is ontzag voor mij dat vind ik wel belangrijk hoop dat het fenieten van hem nu gaat beginnen.
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Erpel

Bericht door Erpel » ma 05 nov 2012, 20:26

Esther, heb in het begin wel met een cirkel afgezet gelongeerd. Dat deed ie toen braaf, dus nu verder gegaan zonder cirkel (alleen nog stap en draf, galop begin ik pas later mee). Eerste paar keer ging ook hartstikke goed, nu een keertje dus niet.. Aandacht bij de les houden is ook natuurlijk moeilijk :+ Vanavond deed ie het eigenlijk harstikke braaf, maar toch ineens een keertje uitgebroken. En ik hou hem dan met al mijn gewicht niet tegen.. :+ Misschien volgende keer de helft van de bak afzetten, leek me ook misschien wel een idee. Maar hij komt altijd naar me terug gedraafd en kan hem vervolgens kei makkelijk oppakken en netjes afsluiten.
Soms kan ik hem trouwens wel houden hoor, maar nu kwam de lijn achter zijn kont en begint ie te bokken en al, vind ie gewoon eng. Dus laat dan toch uiteindelijk maar los.

Maar ik ben zelf ook absoluut niet ervaren in het longeren, doe het normaal gesproken zo goed als nooit. Dus combinatie met ons twee zal ook niet altijd in het voordeel werken.. :=

Ik longeer hem trouwens met kaptoom, nog niet met bit.

Tips zijn natuurlijk altijd welkom :D Les nemen zou een optie zijn, maar ken zo 123 niemand in de buurt. Maar al met al, vind ik het absoluut niet slecht gaan :)
Horses are like potato-chips, you can't just have one.. :D
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » ma 05 nov 2012, 20:39

Ik denk dat slim is om de bak een gedeelte af te zetten. Ik longeer Fello eventjes voor ik erop stap. Ik heb hier een gedeelte wat mijn longeercirkel (nou ja, nu nog vierkant) is. Dat gaat eigenlijk wel goed. Alleen vanmorgen draaide hij ineens aan de lijn om. Euh, dat dus niet. Terug gezet en weer laten lopen. Ik had mijn zweep niet bij me, omdat het maar eventjes was. Leo nam het van me over en daar deed hij het een paar keer bij 8)7 .
Ik merk ook wel dat als we naar de rijvereniging gaan, hij ook weg probeert te trekken bij Leo. Daar is de bak ook wel heel groot (60x40m). Ik ben er niet blij mee, omdat hij dan zo sterk kan worden en hij toch wel steeds een opdonder in dat lijf krijgt. Dus daarom bij mij vaak in de cirkel. Ik wissel het ook af met of zonder longeerlijn. Zo leert hij ook op stem te luisteren en dat kan in sommige situaties ook prettig zijn *o/* .
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
wolkj

Bericht door wolkj » ma 05 nov 2012, 22:31

@ repel: faira breekt oom uit, ik longeer met dubbele lijnen. Ik had t nog nooit eerder gedaan maar heb natuurlijk wel men ervaring! Ik vind t heel fijn werken, ze kunnen niet uitbreken !
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Anna

Bericht door Anna » di 06 nov 2012, 01:25

Wij hebben op stal een longeercirkel en Fugo doet het daar braaf hij doet wel af en toe of hij niet weet hoe het moet en komt steeds naar je toe lopen maar daarna weet hij het weer *o/* Ik heb zondag een singel gehaald dus we gaan binnenkort weer met zadel aan het werk even kijken hoe dit gaat met zijn dikke wintervacht :D
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
foss

Bericht door foss » di 06 nov 2012, 04:09

Ik langere altijd met pessoa dan is de kans op uitbreken een heel stuk minder en de bak zet ik altijd af in het begin.
Esther

Bericht door Esther » di 06 nov 2012, 07:04

Als ik al longeer wil ik dat in een cirkel, of vierkantje, is makkelijker, ze moeten gewoon niet leren dat ze kunnen uitbreken. Ze leren ook meteen dat ze een stuk sterker zijn dan jij. Tea doe ik wel eens zonder afzetting, maar dat is al een ouwe rot in het vak.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ootje

Bericht door Ootje » di 06 nov 2012, 20:40

Fijn dat Fjellko nu braaf is. Hopelijk blijft het zo, dat maakt het beleren wel zo makkelijk.

Wanneer beginnen jullie met galop onder het zadel? Doen jullie dat eerst aan de longeerlijn?
Odette&Fenna
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » di 06 nov 2012, 20:55

Ootje schreef:Fijn dat Fjellko nu braaf is. Hopelijk blijft het zo, dat maakt het beleren wel zo makkelijk.

Wanneer beginnen jullie met galop onder het zadel? Doen jullie dat eerst aan de longeerlijn?
Ik doe de jonge paarden meestal eerst aan de longeerlijn om te galopperen. Maar ik galoppeer pas als ik erop zit, als het vertrouwd aan voelt. Ik dacht dat Fello dat al kon, maar blijkbaar was dat nog niet. Maar die doet het eigenlijk ook heel netjes. Hoeft niet perse zo hard te gaan om te blijven galopperen. Daar kan ik hem al wat in terug pakken. Ik heb gisteren op de wei gereden met hem en een paar lange zijdes gegaloppeerd. Vind dat nu wel wat eng met die ijzers onder, maar het vertrouwen is er genoeg om dat nu te doen.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 07 nov 2012, 11:48

Vandaag heb ik Ferro zijn vorderingen bekeken voor de trekproef. Wat doet hij het goed en braaf allemaal.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
foss

Bericht door foss » wo 07 nov 2012, 12:41

Fijn Anita dat Ferro het zo goed doet ik ben benieuwd.
Ootje

Bericht door Ootje » wo 07 nov 2012, 18:28

Wat doet Ferro het braaf!
Odette&Fenna
Ivonne

Bericht door Ivonne » wo 07 nov 2012, 18:56

mooi gezicht zo met Ferro
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Erpel

Bericht door Erpel » wo 07 nov 2012, 21:35

Ziet er goed uit Anita!
Horses are like potato-chips, you can't just have one.. :D
Anna

Bericht door Anna » do 08 nov 2012, 01:25

Wat een topper zeg hij heeft nu de smaak te pakken he :D hij is wel ontzettend knap hoor
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Freek

Bericht door Freek » vr 09 nov 2012, 15:20

ziet er heel goed uit hoor anita.
verder heb ik freek (bijna) altijd met de passoa gelongeerd en vindt ik heel fijn om mee te werken. dubbele lijnen is niks voor mij ondanks dat ik kan mennen en freek vondt de dubbelel lijnen echt 10 x niks heb eigenlijk na 3 x bij hem een bit in moeten doen met longeren omdat hij zijn nek vast zette en trok me dan bijna door heel de bak heen, sinds het bit niet meer en nu kan ik hem longeren met een slap longeerlijn en hij reageert ook redelijk goed op mijn stem
de knapste fjorden heb ik dadelijk op stal :P hou super veel van mijn knapperds! love them 4-ever :L)
Esther

Bericht door Esther » za 10 nov 2012, 03:27

@ Freek hoe gebruik jij de passoa dan als je geen bit in hebt? Bevestig je die dan aan het halster ofzo??

Fjella was weer poepiebraaf vandaag. De stagiare van Bart heeft erop gereden, was van plan om er zelf gewoon op te stappen, maar zit tijdelijk even met een schouderblessure. Ik ging gewoon door met alles, maar het werd steeds erger, dus maar even kalm aan doen. Gisteravond maakt ik een rare beweging en toen klonk er ineens een dikke knak vanuit mijn schouder en geloof dat het gek genoeg iets beter is geworden, hihi.. Geheel over helaas nog niet.

Liep gisteren naar de wei met het halster en Fjel had me nog niet gezien, die stond in de burt van het hek en draaide zich net om om het weiland in te gaan. Ik riep haar naam en ze draait met een ruk haar hoofd om, ziet mij en geeft een hinnik!! Zo grappig!!
Nog steeds graag aan het werk? Check!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Sabbuh

Bericht door Sabbuh » za 10 nov 2012, 09:57

Het was al weer even geleden dat ik wat gepost had... Maar wat leuk die vooruitgangen!
Falko krijgt deze winter even 'vakantie' zal hem misschien af en toe op een buitenritje mee nemen maar ga niet echt met hem aan het werk kwa rijden.. Vind hem nog zoo jong en hij kan al zoo veel!
Deze winter ga ik hem maar longeren om hem toch in beweging te houden en om zijn rugspieren te 'trainen'.
Waar ik ook mee begonnen ben is vrijheidsdressuur en hij vind het geweldig!! :D Nu nog lekker met de basis ervan bezig maar na een oefening 2x herhalen snapt hij het al, hoezo snel haha!

Helaas gaat op 1 december de kudde uit elkaar, dan gaan er 4 weg en blijven ze nog met 4 over. Het is wel jammer maar ik zie het ook wel positief, ze hebben dan meer ruimte en met name in de inloopstal. Die is op dit moment niet bij te houden dus dan zal het allemaal wel beter te doen zijn!
Plaats reactie