Lekker lui of aan het werk in de les: D-tje topic deel 6

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Re: Lekker lui of aan het werk in de les: D-tje topic deel

Bericht door Dreeke » do 18 aug 2011, 07:46

@ Janna: enof vakantie hem goed heeft gedaan, hij liep super gisteren, instructrice super trots op ons, ze vond ons
als team veel sterkter geworden, veel beter samen gaan werken dan maanden geleden, dus ik ook erg trots op mn
bollie.

Dieter er vandoor? haha geiten zijn ook erg eng he :D
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » do 18 aug 2011, 20:42

dj is naar de keuring geweest, had 4 x een 7 (met als commentaar 'mooie kleur' :D) en 1 x een 5.... op zijn benen, ze vonden hem voor onderstandig (helaas ging hij net even iets onderstandig staan met opstellen, verder is hij dat absoluut niet en dat kan ik weten, want arie was extreem onderstandig) en zijn sprong(en?) nog niet mooi gevuld of ontwikkeld?!
dus 33 punten, 2e premie, maargoed hij moest voor stamboekopname, voor de rest zal ik niet snel meer mee doen met hem en uniek :D
hij is precies 1.40
naar mijn idee klopt dit ook wel aardig, hij stond mooi recht en vlak :j
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Annne

Bericht door Annne » zo 21 aug 2011, 11:49

:wave:

Lees allemaal leuke verhalen over de keuring, en een vakantie die goed doet! :D

Met Do gaat het ook goed, heeeel misschien als het mogelijk is maar mee doen aan bestgaand :)
Do, mijn eerste eigen paard!
margalorenz

Bericht door margalorenz » zo 21 aug 2011, 18:17

Wat een leuke verhalen allemaal! Leuk om te lezen wat andere mensen allemaal met hun d tje doen.

Darco is bij de tandarts geweest en zijn gebitje is weer apk (was echt nodig). Ik heb vandaag voor het eerst bitloos gereden met hem (zie toplic pics plaza).
Verder heb ik het weekend los met hem gesprongen en zijn we kennis gaan maken met de drukke weg aan de hand. Dat ging allemaal erg goed, maar ik ben nog lang niet zo ver als jullie allemaal. Ik heb er pas een keer of 7 opgezeten sinds hij hier woont en hij is na 15 a 20 minuten al behoorlijk moe. Hij is nu ongeveer iets minder dan twee maanden weken echt een beetje opgepakt onder het zadel. Hebben jullie conditie opbouw tips?
harsan

Bericht door harsan » zo 21 aug 2011, 19:23

Lang geleden dames! Zie dat het jullie D-tjes het allemaal goed doen. Dieter blijkt zowaar meerdere verborgen talenten te hebben (kindervriend en endurance-crack :D ) Dakota en Dana weer lekker aan de bak. Dani dus even in de lappenmand, hoe is het nu met haar?

Eindelijk gaat het voor Daantje nu ook gebeuren. Ik ga erop!!! Volgende week komt het zadel en dan mag ze aan de bak :D Na een jaar longeren en
vrijwerken, bevallings- en zwangerschapsverlof kan ik niet wachten tot het zover is!
Wat de keuringen betreft...in Nederland houden we het voor gezien maar omdat Hamlet gekeurd moet worden voor het Duitse stamboek zal ook Daantje zich moeten laten zien, dus onze keuring komt nog.
Harry: 1-1-1972 - 4-2-2008 Voor altijd in mijn hart; Dank voor al je wijsheid
Daantje: 18-6-2007: Hoe prachtig kan een fjord zijn...
Dane Hamlet: 8-4-2011 Mijn perfecte Deense prins
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » ma 22 aug 2011, 07:54

Margalorenz: rijd je nu in de bak? Met Dakota heb ik veel km gemaakt op buitenritten, zodat hij zn evenwicht en balans goed kon zoeken me mij erop, rechtuit rijden, en spieren opbouwen. Zo heb ik dat opgevoerd van een halfuurtje stap en drafwerk, en dan steeds wat langer, met wat galop erbij. In de bak rijden is vaak toch wat zwaar voor jonge dieren, maar goed je moet ook wel verantwoord naar buiten kunnen.
Dakoot kan nu een buitenrit van 2 uur makkelijk aan, en het bakwerk kost hem nu ook veel minder energie, we hebben
1x per week les, halfuur tot 3 kwartier en dan is hij niet bekaf.

Harsan: we verwachten wel foto's he van je eerste keer erop!

harsan

Bericht door harsan » ma 22 aug 2011, 17:00

@Dreeke: reken daar maar niet op. Mijn paardje is absoluut fotogeniek, ik wat minder :D :D
Harry: 1-1-1972 - 4-2-2008 Voor altijd in mijn hart; Dank voor al je wijsheid
Daantje: 18-6-2007: Hoe prachtig kan een fjord zijn...
Dane Hamlet: 8-4-2011 Mijn perfecte Deense prins
margalorenz

Bericht door margalorenz » di 23 aug 2011, 06:45

Dreeke, Thanks voor de tips. We rijden nu inderdaad nog in de bak. Ik wilde hem eerst wat beter leren kennen voordat we naar buiten gaan.We moeten 1 hele drukke weg over naar de ruiterpaden. We hebben hier wel hele mooie rechte ruiterpaden, dus ik ga het er onderhand maar eens op wagen. Hij is behoorlijk cool en niet snel bang, dus dat moet wel gaan lukken.

Harsan, Ik ben benieuwd naar de "op daantje foto's"!
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » di 23 aug 2011, 10:11

Mag ik je als tip meegeven niet alleen naar buiten te gaan?
Iemand anders mee te paard of anders iemand op de fiets.
Dakoot heeft echt heel veel geleerd van een ervaren paard.

margalorenz

Bericht door margalorenz » wo 24 aug 2011, 06:25

Bedankt Dreeke, ik ga nooit alleen. Ik heb een vriendin met een heel braaf ervaren paard en een lieve man die van fietsen (en paarden) houdt. Dat gaat dus helemaal goed komen! ;)
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » wo 24 aug 2011, 07:45

Dat moet zeker goedkomen dan :)

Ik heb vanavond weer les met mn bollie, heb er zin in :j

fjorden10

Bericht door fjorden10 » wo 24 aug 2011, 11:13

Dreeke, veel plezier en gaan met die banaan. Bij ons begint het verruimen eindelijk te komen *o/* Wat een zweten vanmorgen.....31 graden hier al om elf uur.
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » wo 24 aug 2011, 19:43

Hier foto's van mn les van vanavond: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=44472

Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » do 25 aug 2011, 08:27

Ziet er goed uit, Dreeke! Lekker ontspannen, zo rij ik Dani ook (veel lang en laag iig).

Dani gaat zaterdag naar haar nieuwe stalletje verhuizen! Heb er zin in. Vanaf dan gaan we ook op menles samen. Die man is koetsier van beroep, dus heb er het volste vertrouwen in. Ik denk dat ik dan om en om ga lessen. Ene week dressuur, andere week mennen. Mennen zal op een gegeven moment minder worden als ik het eenmaal onder de knie heb. Ik heb voor nu geen ambitie om menwedstrijden te rijden, dus dan zal het af en toe een beetje bijscholing zijn.
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
janna
Contacteer:

Bericht door janna » do 25 aug 2011, 18:52

Gaat lekker Andrea! *o/*
En Dani ook tussen de strengen, ben benieuwd hoe ze het gaat oppakken. :D

Hier vandaag een klein debuut gehad O:) , ik met Dieter voor de huifkar dwars door Wanneperveen. (uiteraard was Bart erbij voor de morele steun hihi)
Ik vind dat toch nog wel spannend hoor, ze rijden vaak met een best tempo en allerlei soort verkeer komt langs (vrachtwagen, tractor combi's, auto's met boten op de aanhanger, bussen, etc.)
Maar helemaal geen probleem, alleen een zelf maaiende grasmaaier was wat spannend. := Maar even gerust gesteld en hup door... heerlijk, zelfs toen ze een caravan (zo'n vaste voor op de camping) aan het afladen waren op de weg gaf ie geen kik. Bart liep er wel even naast omdat we toch een flink stuk door de berm moesten, maar toch! *o/*

Volgende week wordt het helemaal mooi, dan gaan Bart en Dieter samen mee doen aan de optocht door het dorp. Huifkar zal versierd worden met potten en pannen en dergelijken, geloof dat Dieter ook onder de lichtjes komt maar dat was nog niet helemaal zeker (is 's avonds). Dus ben echt benieuwd! Ga zeker kijken hoe ze het er vanaf brengen. 8)
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
k4tink4
Contacteer:

Bericht door k4tink4 » vr 26 aug 2011, 09:58

Wat leuk om te lezen dat het met alle Dtjes zo lekker gaat! Heb nog niet alles gelezen hoor!

Met Djinty gaat het ook erg goed! Ze heeft inmiddels door dat samenwerken veel prettiger is als het van twee kanten komt, dus loopt nu ook netjes haar rondjes door de bak. Ik sta nu als enige pensionner nog op stal, dus helaas niemand om mee buiten te rijden, maar in september ga ik een weekje naar Pesse met haar om daar heerlijk met een vriendin in de bossen te rijden. Heb er het volste vertrouwen in, want ze doet het super!!

De deur van de bak is stuk, en dan hoefde ik er 2 maanden geleden echt niet te rijden want dan rende ze er absoluut uit. Nu niet meer! Vroeger hadden we ook altijd ruzie na het rijden en hoefde ze me niet meer te zien als ze weer in de groep stond, nu blijft ze als een soort mug achter me aan zweven wat we nog meer gaan doen die dag :D Helemaal super! Onze band is enorm versterkt en we zijn weer helemaal vriendjes! Super trots op mn meisje :D

http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 4083_n.jpg
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 6698_n.jpg
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 5885_n.jpg

Binnenkort komt Esther bij haar op bezoek als ik in Pesse ben, dus dan uiteraard meer mooie fotos van haar! :D
Djinty
(Stedjeblakken x Halldor)
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » vr 26 aug 2011, 10:08

Ik kan niet wachten.
Ik zie Tea, maar zie ook heel duidelijk haar eigen ding in haar! Ben benieuwd naar haar in het echt!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Vera

Bericht door Vera » vr 26 aug 2011, 13:46

Dewi moest vanaf vandaag weer aan de bak. De wond op haar buik is weer helemaal heel en de keuringen voor ons gewest zijn weer geweest, zodat ik ook weer tijd voor haar heb.
Ik ben maar begonnen met longeren vandaag. Gewoon even lekker aan het halster, zonder allerlei toestanden. Nou dat heb ik geweten.
Ze begon heel braaf aan haar rondjes en brak dan oppeens uit. Nou ja dat kan een keer, maar na de derde keer was ik het wel een beetje zat. Mijn Arm zowat uit de kom en Dewi rondje scheuren met staart in de lucht en longerlijn door de blubber achter zich aan slepend. Ze komt dan wel weer heel braaf bij je hoor.
Ik heb toen maar een lus van de longeer lijn om haar neus gedaan. Ik vond het ook niet eerlijk om er na al die weken vakantie gelijk een bit in te hangen en haar mond open te trekken als ze het weer zou doen.
De lus om de neus werkte, want toen ze het weer deed, had ik net even meer te vertellen en kon haar dus keurig bij me houden. Ze keek wel een beetje sip naar me hoor. Na een paar rondjes goed gelopen te hebben zijn we maar weer gestopt.
Morgen gaan we weer verder.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » vr 26 aug 2011, 13:48

Dewi dondersteentje hihi!
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
Vera

Bericht door Vera » vr 26 aug 2011, 13:49

toch is ze voor de rest eigenlijk best lief hoor. In het begin was ze echt stout, nu is ze meer ondeugend.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Plaats reactie