Alinde gedood door de bliksem

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Lisa

Re: Alinde gedood door de bliksem

Bericht door Lisa » zo 19 jun 2011, 06:55

Dankje wel iedereen.. Gisterenavond was goed dat mijn verjaardag is doorgegaan. Heb het 1 keer even moeilijk gehad tussendoor, maar het was echt afleiding. Ik ben met annabel even wezen voeren en Hjala is al een stuk rustiger.
Vanochtend ging ook heel goed. Ze is een stuk rustiger en liep even los ging bij elk paard even door de tralies staan kijken terwijl ik de melk maakte. Ze heeft goed gedronken. 1 liter naar binnen gewerkt later zelfs nog bijna een liter (na de nacht zullen ze wel dorst hebben want ze hebben dan een langere tijd niks gehad). Ook de brok pap was op en heb ik nieuwe gemaakt een klein bodempje brokjes geweekt. En hooi eet ze ook.
Ze EET! ik ben zo blij!! Ze is ook echt rustiger! Nou uit kijken dat ze niet aan de diarree raakt, want dat is dan ook weer een zorg. We gaan een oudere fjordenmerrie bij ons op stal (heel lief klein ding) proberen om aan hjala te laten wennen van e week en misschien krijgt ze wel wat gevoelens om hjala te gaan bemoederen. Geen idee of het gaat werken, maar als ze aan elkaar wennen heeft Hjala in ieder geval een maatje waar ze toch steun aan zal hebben. Als celinde dr veulen heeft kan ze daar ook weer bij in. Ik wil niet dat Celinde straks beter voor hjala zorgt als voor dr eigen kind. Het is ook voor haar de eerste keer een veulen. Ik hoop maar datie snel komt.

Mijn lieve Hjala is zo sterk!! ik ben echt heel trots op dr!

het verdriet is er niet minder om, maar het lijdt je wel heel goed af. Je moet door voor Hjala en misschien heb ik daar wel een hele steun aan dat je al gelijk vooruit moet gaan denken enzo.. Ik zal nog zeker moeilijke momenten krijgen. Nu gaat het wel even, maar het is ook zoo onwerkelijk nog.... het is echt heel erg raar
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 19 jun 2011, 08:13

Ik vind je erg dapper Lisa, zou niet graag in je schoenen staan.
Bij die paardenfokker waar ik werkte was een merrie die andermans veulens altijd accepteerde. Ze had dan zelf ook een veulen. Ze heeft er al heel wat pleegveulens opgevoed, maar nooit eentje laten drinken, dat was toch echt voor haar eigen kind. Wij hebben eigenlijk nooit problemen gehad dat het veulen teveel water dronk en daardoor geen melk.
Ik hoop dat Celinde gauw bevalt, afwachten hoe het dan verder gaat. Hou je taai Lisa!
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Elvis

Bericht door Elvis » zo 19 jun 2011, 09:23

Jeetje,gister was het hier behoorlijk aan het donderen en nancy en ik keken elkaar echt even aan van...Het zal je maar gebeuren.
Wel fijn dat je er over kunt praten is voor jezelf en voor andere toch erg prettig.Kleine Hjala zal je er wel door heen slepen,en jij haar uiteraard.Sterkte met het verlies nogmaals en ook met de zorgen voor Hjala.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Fam.Heidotting

Bericht door Fam.Heidotting » zo 19 jun 2011, 10:46

Jee wist nie wat ik las heel veel sterkte !!
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » zo 19 jun 2011, 14:48

Meid,je mag ook best trots zijn op jezelf
ik heb respect voor je hoe je de dingen hier schrijft en hoe je er zelf mee omgaat zeker met nog zoveel gemengde gevoelens.
Zoveel verdriet nog om Alinde en toch zo dapper om door te gaan voor de kleine Hjala.
Jullie komen er wel met z'n 2! heb daar alle vertrouwen in!

Fijn dat ze nu ook wat rustiger is en goed eet, echt goed om te horen.

Anita schreef:De kleine Hjala en Celinde waren gelukkig wel okay en Celinde ontfermde zich heel goed over Hjala.
Ook Cindy en de andere 4 paarden waren okay.
Staleigenaar vertelde ons dat ze waren uitgebroken en bij het land van Cindy&co in stonden.
De onrust en stress bij de paarden zat er nog goed in.
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Lisa

Bericht door Lisa » zo 19 jun 2011, 15:56

Hjala drinkt super en is rustig. We hebben celinde en hjala samen in de binnenbak gehad net. Echt super. Celinde volgde hjala en die ging gelijk naast celinde lopen. Ze probeerde niet gelijk eronder te duiken, maar wel af en toe met de snuitje in de richting, maar dat werd gelijka fgestraft door celinde. Ze kan nog niet mee het land op ivm het drinken (we zitten nog maar zo in het begin) maar het scheiden was geen probleem. Ze keek niet eens op toen mieke weg liep met celinde. Deze week oefenen en dan volgende week maar de hele dag op het land en dan snachts nog wel op stal dan kan celinde rustig bevallen en kunnen we hjala goed in e gaten houden.
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 19 jun 2011, 15:58

Was gister wel rare gewaarwording, voor het eerst Hjala gezien/ontmoet, maar had het liever in een andere setting gezien...maargoed. Was wel even 'leuk'. Wat een ontzettend wijs veulen is ze zeg. Lisa deed de boxdeur los en mevrouw ging gelijk even een rondje door de stal doen. Overal neusje in, alsof ze het dagelijks even deed..iedereen 'meuj' zeggen. Vervolgens kwam ze als een stalhondje richting de binnenbak, deed een rondje rennen en gekdoen en huppelde zo weer richting de andere stallen om her en der weer even te neuzen. Paniekerige heb ik eigenlijk helemaal niet gezien en dat vond ik toch erg fijn te zien voor Lisa...vannacht zelfs nog over gedroomd zo fijn vond ik het voor je....zo zie je maar ook hoe snel paarden zich kunnen aanpassen aan situaties.

Drinken en eten ging keurig tussen de bedrijven door...zei al tegen Lisa: Ze is eigenlijk heel relaxt...voor een veulen die haar moeder kwijt is, maar ook uberhaupt voor een veulen dat 'afgespeend' wordt..:j Denk dat Lisa hier echt een ontzettend fijne steun aan gaat krijgen de komende maanden, want het is wel echt een knuffelveulen zeg...en zo stoer van karakter...dat komt helemaal goed.

(lisa moederde al meer over Hjala, dan Hjala naar mijn idee zelf nodig vond...dat was ontzettend lief om te zien!!!)

En vond het fijn zo gister even met je over het geheel gepraat te hebben Lisa..het wordt nog een moeilijke periode, maar toch vind ik dat je het al erg goed oppakt, sterk, nuchter, realistisch en eerlijk naar jezelf!! :(:)
Geluk is de vrucht van intens werk
Anouska

Bericht door Anouska » zo 19 jun 2011, 17:18

Fijn dat Hjala goed drinkt en eet!
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 19 jun 2011, 17:25

supernieuws, dat ze drinkt en rustig is. Ik denk ook dat het scheelt dat Hjala nog bij Alinde is geweest terwijl ze overleden was (neem ik aan tenminste). Paarden nemen ook afscheid, daar ben ik van overtuigd. Het veulen dat ik met de fles (emmer) groot gebracht heb stond met zijn moeder in Utrecht. De merrie is toen bij het veulen uit de stal gehaald, en die hebben ze toen in laten slapen. Veulen bleef alleen achter in de stal. Die was heel lang gestrest dat hij zijn moeder misste. Ik denk dat Hjala heel erg goed weet wat er aan de hand is.
Baranna 13-5-2006

Rehtse

Bericht door Rehtse » zo 19 jun 2011, 17:35

jeemie wat een nieuws.
het zal je gebeuren :o
dr zijn gewoon geen woorden voor.
Wel dat ik met jullie mee leef en het echt verschrikkelijk vind!
Ik wens jullie dan ook super veel sterkte toe in deze moeilijke tijd...
Huisje, Beestjes, paardjes :L
Linda v. Sverre Vjenna v. Jars Dyvana v. Anton Gemma v. Ansgar. Hjordis v. Cikaro & Gussdi v. Myklemann

Iniminies: Kaida, Nevada& Anzalique <3
.
Trotse mamma van; Jerôme& Jente :L)
Mieke

Bericht door Mieke » zo 19 jun 2011, 17:47

Ivonne dat weet ik wel zeker, ze hebben allemaal rustig afscheid kunnen nemen.
Ctje :)
evelien

Bericht door evelien » zo 19 jun 2011, 17:55

Wat een vreselijk bericht....
Heel veel sterkte met dit verlies.
(heel erg fijn dat Hjala het drinken goed oppakt)
Celine AA-cert zadelproef 99 punten!!
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 19 jun 2011, 18:02

ik heb Jackie en Diëgo ook nog een halve dag laten liggen toen ze overleden waren. Andere paarden hebben afscheid genomen en nooit 1 keer gehinnikt.
Dit zou de allermooiste oplossing zijn, Hjala bij Celinde en veulen in de wei. Hoop dat het lukt en Celinde het nog steeds goed vindt als ze zelf een veulen heeft
Baranna 13-5-2006

Megan

Bericht door Megan » zo 19 jun 2011, 18:03

ja, paarden weten dat. Ze hebben daar een 6e zintuig voor ofzo.
Als ze eenmaal gezien hebben dat hun maatje en in dit geval Hjala gezien heeft dat Alinde niet meer leeft, gaan ze niet meer op zoek. Ik vind dat heel wonderlijk.
Toen ik mijn oude merrie moest laten inslapen heeft de DA mij geadviseerd haar dochter Zigrun te laten zien dat ze niet meer leefde. Ze waren altijd onafscheidelijk en gilden de boel bij elkaar als ze elkaar niet zagen. Zigrun heeft geen kik gegeven maar heeft een paar weken verdrietig in de wei gestaan. Ze was ook ineens superbraaf geworden.

Ik vind het zo fijn dat het goed gaat met Hjala en dat ze lekker eigenwijs is! En Lisa jij klink ook zo dapper! Goed om te lezen dat je zoveel steun krijgt van Mieke en de "vd. Berg" meiden (zo noem ik jullie maar even). Hopelijk gaat straks alles goed met "tante" Celinde en Hjala.
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
ukoldaatje

Bericht door ukoldaatje » zo 19 jun 2011, 18:14

Een hele mooie pleister op die enorme opengescheurde wond dat hjala het goed doet.
Jullie hebben nu elkaar om dit grote verdriet te verwerken.
Ben er sinds ik het gelezen heb, helemaal van van slag..
VInd het zo erg voor je.
En natuurlijk voor Alinde..arm paard. Wat moet Hjala geschrokken zijn zeg.
Ze zal wel angst overhebben gehouden aan onweer?
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » zo 19 jun 2011, 19:04

damn wat een nachtmerrie, ik haal mijn paarden met onweer ook altijd binenn omdat ik bang ben voor dit soort dingen, hoeweil elke andere pensionhouder en boer ze wel buiten laat staan, ergens vind ik mijn reactie dan overdreven, om ze toch binenn te zetten want tsja, hoe groot is de kans nou................nouja helaas dus groot zat gezien jullie vreselijke gebeurtenis, heel, heel veel sterkte xxxx
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Zinnish
Contacteer:

Bericht door Zinnish » zo 19 jun 2011, 20:01

Jeetje Lisa wat een drama, ben even niet online geweest en dan lees je dit.
Ik wens je veel sterkte de komende tijd met het verwerken.
Gelukkig gaat alles goed met Hjala.

Veel liefs en een dikke knuffel van mij
Ja hoor tis gebeurt ik ben verslaafd aan Fjorden
ukoldaatje

Bericht door ukoldaatje » zo 19 jun 2011, 20:04

Carolinef schreef:damn wat een nachtmerrie, ik haal mijn paarden met onweer ook altijd binenn omdat ik bang ben voor dit soort dingen, hoeweil elke andere pensionhouder en boer ze wel buiten laat staan, ergens vind ik mijn reactie dan overdreven, om ze toch binenn te zetten want tsja, hoe groot is de kans nou................nouja helaas dus groot zat gezien jullie vreselijke gebeurtenis, heel, heel veel sterkte xxxx
Ik dus ook...maar omdat ik een erge pietlut ben schaam ik me er ook nog voor dat ik dat doe...maar nu....echt niet meer!! Het kan je zo gebeuren.
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
Jilly

Bericht door Jilly » zo 19 jun 2011, 20:08

Jezus wat een vreselijk nieuws :o ;(
Veel sterkte met het verlies Lisa.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » zo 19 jun 2011, 21:21

Lisa, ik vind het heel knap hoe jij en Hjala je leven weer oppakken. Je zal nog lang onrustig slapen met onweer ben ik bang, maar jullie gaanhet samen wel redden. Veel sterkte met het grootbrengen.
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
Plaats reactie