In de stal,de wei of zomerverblijf, het E'tjes topic deel 5!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
nancy imka

Re: In de stal,de wei of zomerverblijf, het E'tjes topic dee

Bericht door nancy imka » vr 17 jun 2011, 11:13

Ik zelf ben niet bang voor onweer tenminste moet niet te gek worden natuurlijk maar ben wel altijd bang voor mn paardjes... Het is verschrikkeljk voor Lisa dr zus en natuurlijk voor die kleine Hjala!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » vr 17 jun 2011, 11:29

Hier staan de paarden ook buiten met onweer, open veld, naast een spoorbaan dat weer wel.
Vreselijk, je ergste nachtmerrie!!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Eros

Bericht door Eros » vr 17 jun 2011, 11:33

Wij hebben hier geen onweer gehad. Ben zelf ook niet echt bang, maar net als wat Nancy zegt, ik vrees ook altijd voor mijn paardjes.

Eigenlijk moeten ze iets uitvinden waarde bliksem niet in kan slaan,, niet in brand kan etc, waar je je paarden veilig in kan houden met onweer. Vind het altijd maar griezelig.
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Afbeelding
roos

Bericht door roos » vr 17 jun 2011, 11:34

Ik heb die angst eigelijk niet. Ben voro veel dingen bang maar hierin ben ik dan weer vrij nuchter. Het gebeurd, hoe vreselijk het ook is hoor, begrijp me niet verkeerd, maar je paard altijd binnen houden doe je ook niet.
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 17 jun 2011, 11:41

Daar heb je helemaal gelijk in Roos. Ik had vanmorgen Jeroen ook even aan de telefoon op zijn werk om het te vertellen van Alinde. Wij kwamen ook samen tot de conclusie dat je dit gewoon niet altijd voor kunt zijn. Overdag kan het ook onweren en ze kunnen toch moeilijk hun hele leven in een stal slijten omdat het wel eens kan gaan onweren. Bovendien is het vaak te gevaarlijk om nog het land op te gaan als het onweert. Maar een afschuwelijk verlies blijft het voor Lisa. Ze was zo gek met haar paardje en had er werkelijk alles voor over.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » vr 17 jun 2011, 11:44

Ik ben echt heel bang voor onweer, verschrikkelijk. Het bericht van Alinde greep me ook best aan.
Eachann en Ewald staan snachts ook buiten, maar wij (vooral "vader" Piet, ivm zijn kassen) houden buienrader goed in de gaten.
Gisteravond tot half 11 nog de paarden verzorgd en gereden, we moesten stoppen door donker weer en regen, dus de vraag, moeten ze op stal?? Nee hoor.. kunnen buiten blijven, ik vertrouw op Piet, want hij had gelijk, geen onweer geweest..
Maar oooo, zo eng, 10 jaar geleden is er eens een buurpaard getroffen, het kan overal... Anderzijds, het kan de stal oid ook raken, maar goed, in het open veld is het sneller gebeurd.
En Roos, wat jij zegt, beter het risico van buiten houden, dan ze altijd maar krampachtig opstallen... Er kan altijd wel wat gebeuren, en ongeluk zit in een klein hoekje...
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
roos

Bericht door roos » vr 17 jun 2011, 11:45

Als ze van te voren weten/voorspellen dat er noodweer aankomt dan zet ik Danc en Ekdal wel binnen, maar of dat altijd veiliger is weet ik ook niet hoor.
En net wat je zegt Anita, je kan het niet altijd voor zijn, soms komt onweer opeens.Maar dat verzacht de pijn helaas niet....!
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » vr 17 jun 2011, 11:47

Anita, je was met net voor, hihi, inderdaad overdag kan het ook gebeuren, bij ons ook de regel, onweert het op de dag ineens... Lekker buiten laten staan, en er vooral niet heen gaan om ze te halen(ik zou het niet eens durven). Dan is het leven van een mens toch ff belangrijker.
roos

Bericht door roos » vr 17 jun 2011, 11:52

Dan willen jullie vast niet weten hoe ik vorige week door het land ben gelopen om Danc binnen te halen(lees 2 voetbalvelden)en onweren in de verte..(ja heel gevaarlijk...)Doe het ook niet meer, maar Danc moest naar binnen en Jasmijn moest eten dus tsja...

Daphne...alles goed met Steyn en Finnyboy>
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Eros

Bericht door Eros » vr 17 jun 2011, 14:25

Ik zet ze hier ook niet voor onweer op stal. Maar doelde eigenlijk meer op dat als je het van te voren weet dat je ze ergens veilig kan neer zetten voor de bui en daarna weer lekker naar buiten. Niet om ze op te potten ofzo hoor. :+
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Afbeelding
sandy87

Bericht door sandy87 » vr 17 jun 2011, 15:59

ik heb het net gelezen
wat verschrikkelijk zeg
jeetje,..
ik vind onweer altyd prachtig, maar hoop altyd dat het boven mn huisje blijft en niet paar km verder
boven de wei,.. altyd spannend wat betreft de paarden

eventjes wat anders (sorry)
dierenarts is geweest, sev hoeft niet gekraakt te worden hy is helemaal recht en in evenwicht!
ik moet dus echt streng worden, moet lukken nu ik weet dat hy niks mankeert
Mijn Toppers
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
Elvis

Bericht door Elvis » ma 20 jun 2011, 13:45

Kijk als je dat dan weet,durf je hem ook aan te pakken.
Sta je ook steviger in je schoenen.

Vanavond weer is wat doen met Elvis.Gister heeft marjan met Elvis en Emy buiten gewandeld en Imka raakte helemaal in paniek toen Emy weg was.Toen Elvis een blokje omging gaf ze geen kick.Hoezo paarden heb zo hun voorkeur haha...
Wel merkte ze op dat Elvis het niet op vlaggen heeft.Dat klopt helemaal.Vlaggen en water ... 8)7
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » ma 20 jun 2011, 19:02

Moet eerlijk toegeven. Toen ik opgehangen had ben ik wel gelijk even buiten gaan kijken of hier alles nog overeind stond :o...maar inderdaad, voor zijn kun je het nooit...voor hetzelfde geld krijgen ze iets anders..had ik het met lisa zaterdag ook nog over. Koliek kun je ze ook heel snel aan kwijtraken, met de grote pech dat er dan ook nog een lijdensweg aan vooraf gaat....maar schrikken blijft het!

Ekdal hier zaterdag nog even gereden, het waaide lekker en was wat fris. Esther merkte het al op aan de rand van de bak en even later kwam het resultaat. Wou aanspringen in galop en dat vond Ekdal een goed idee met aanvulling, paar flinke bokken, maar hij ging steeds langzamer dus ik moest m even flink naar voren zien te krijgen...en even bulderen dat dat dus niet mag := Was wel even een lekkere eerste indruk voor Evelien hahahaha..nee boeiend...ben blij dat hij het zo deed..dit viel wel in te dammen en even uitspatten doen ze állemaal een keertje. Later nog even gewisseld met Janna, zodat ik even Dieter kon aanvoelen die neit helemaal lekker liep.....liep ie Janna nog even gek aan te steken op de volte *hij wou naar Dieter..janna zéker niet* := Morgen mag ie weer voor de wagen aan de bak (als het weer ook meewerkt). Maar ben blij dat ie nu eventjes begint 'uit te proberen', dan heb ik dat straks er weer uit als ie terug kan naar Voorhout!
Geluk is de vrucht van intens werk
roos

Bericht door roos » ma 20 jun 2011, 19:22

Stoute Ekdal!!
Hopelijk is het eenmalig ....ach hij is vd rest toch erg braaf?!
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » ma 20 jun 2011, 20:09

Hij is verder erg braaf, maar ja, het blijft een jong paard..
Maar ik zag al dat zijn kop anders stond, eerder was hij wat meer onder de indruk en ik zag nu de radertjes draaien, hij keek wat brutaler. Naja, dan ben je er in ieder geval op voorbereid.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
roos

Bericht door roos » ma 20 jun 2011, 20:12

Ow die kop van hem... Weet wat je bedoeld en hoe ie dan kijkt....deed ie ook wel eens als het had waaide en ik moest hem uit het land halen....
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » di 21 jun 2011, 08:01

Hi Roos, ja alles is goed met DrakenSteyn en Finnyboy, met Jasmijn ook??

Haha, stoere Elvis, nou een vlag is toch niet eng, ja, water wel!! Daar zou ik ook niet ingaan hoor :D
Hier ook voorkeur voor elkaar, Ewald en Eachann blijven voor altijd volgens mijn stoeimaten, maar Eachann en Chinouk zijn echt knuffelvriendjes en hinniken altijd naar elkaar. Harold is te arrogant om een vriendschap te sluiten, maar hij bezwijkt toch onder Ewald zijn gekruiwel, dat laat hij dan ook echt alleen door Ewald doen. Chinouk en Harold zijn stalmaatjes, met hun gaan we ook altijd samen rijden natuurlijk. Dan heeft Chinouk veel steun aan Harold, maar als Harold ook iets niet durft, dan weet ze het ff niet meer..
En Ewald, dat is de allergrootste lieverd in de groep... Die is met iedereen vrienden.. :+: Tot een half jaar geleden was hij ook wel de pispaal en de underdog, hij werd graag door Eachann en Harold gebruikt als boxbal, om hun eigen krachten te meten en te showen aan elkaar -:(- 8)7 Beetje sneu, maar hij heeft nu een "nep-aanval-truckje" van Harold geleerd, om andere van zich af te strikken, kap hoor Ewald :)) .
Harold noemen we het opperhoofd, en Eachann wil zo genoemd worden, maar dat lukt hem toch niet.. Daarom zijn Harold en Eachann wel gewaagd aan elkaar. Maar zo"n opdonder als Eachann is, is het meer een pestend puber kleutertje, want hij kan Harold toch niet aan, maar hij blijft het proberen, snel erheen rennen, dreigen en gauw weer wegrennen, hilarisch om naar te kijken :D ..

Ekdal lekker in de uitprobeer fase, nou inderdaad, dan heeft hij dat in augustus ook maar gehad, ze komen allemaal in zo'n fase, is zo weer voorbij Roos.

Eachann gaat naar school!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D

Straks gaan Yvonne en ik hem naar Bart brengen, we laten hem beleren voor de kar.
Eachann is rond de 1.40 en het leek ons een goed idee om hem eerst voor de kar op te pakken, we hebben hem al zadelmak gemaakt maar willen hem nog niet doorrijden. In de hoop dat hij eind dit jaar een men of trekproef af kan leggen.
We zullen hem wel missen hoor, maar weten zeker dat hij het heel goed krijgt!!!!
We hebben nog geen kar, Sterre wil er een aanschaffen, ook voor Harold natuurlijk, dus dat komt vast goed.
Wel leuk, ik had begrepen van Annabel en Esther dat er een aantal Timors staan voor te beleren.

Roos, ik zal Ekdal een beloofde knuffel geven hoor!!
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » di 21 jun 2011, 08:11

:j mooi stel straks: Ekdal, Eelke (timor uit pauliena), Eachann en dan als oudere voorbeelden: Bink en Dieter...gooi dat gespuis allemaal bij elkaar, wel zonder eten, en ik denk dat je ze vol 'oorlogswonden'-plekken en bezweet weer uit elkaar kan halen...die beginnen met spelen en houden nóóit meer op :=
Geluk is de vrucht van intens werk
Daphne!

Bericht door Daphne! » di 21 jun 2011, 08:17

Haha, ik zie het helemaal voor me,,,!! :D . De "speelknop" heeft Timor echt op zijn beebs gedrukt he?!
Eachann die is zooo speels, hihi. Vandeweek had hij ook zo'n grap, had hij al zijn fjordenvrienden aangezet tot een race,,, 8)7 . Van achter aan het land naar voren keihard rennen dan de bak door, (staat open) en weer terug... En dat zo"n 10x herhalen... Damnnnn.... Dat land werd steeds zwarter, ohhgg, en we hadden het nog zo mooi ingezaaid voor de winter, na.. dat werkt dus niet met een Eachann erbij..
Hihi, en de kwnp-ers maar verschrikt kijken, bij de buren...
Yvon en ik stonden er vanaf de stallen maar een beetje naar te kijken en zeiden, ooo,,, fjorden zijn toch dik en sloom?? Kijk die kwnpers staan en de fjorden rennen, hihi.

Dus ik zeg!! Losgooien }-) }-) }-) :D :P
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 21 jun 2011, 10:52

Leuk Daphne dat hij naar Bart gaat! Ben benieuwd hoe hij het gaat doen!

Vandaag weer lekker naar de paardjes toe, zaterdag waren mn ouders naar een mastiff dag toe en Brenda trekt het niet meer om zo'n hele dag mee te gaan dus kon ik ook niet mee naar de paardjes (oke kon wel maar vind het dan zielig om haar alleen thuis te laten) zondag wilde mijn vriendin ze perse doen voor ons dus ook niet geweest en gister op stel en sprong mn gips moeten laten vervangen ivm afknellen. Voelde me er ook echt licht door in mn hoofd dus thuis gebleven met pootje omhoog :( Maar vandaag weer mee, gister klachten gehad over mijn meiden van Dees ze waren erg opdringerig en drammerig dus even kijken wat er van waar is hihi. Misschien de weersomlsag ofzo. Vandaag eindelijk weer paardjes knuffen!

Heb voor Emy al wel een mooie sulky op het oog, nieuw dus hoef nu nog niet te kopen. Eerst mn andere wagen kwijt en dan mn sulky eruit en kijken hoeveel ik dan bij elkaar heb voor een goeie sulky! Als ik dan zit te kijken daarvoor dan heb ik echt zin om weer wat te gaan doen met die meiden!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Plaats reactie