Hoezee,hoezee,hoezee.....G-tjes topic deel 2

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Stefje

Re: Hoezee,hoezee,hoezee.....G-tjes topic deel 2

Bericht door Stefje » di 26 apr 2011, 20:20

@ Reinou, het is inderdaad altijd wel een beetje lastig ja. Ze is wel heel koel in het hoofd, vooral langs de weg. Ik probeerde haar eigenlijk even een paar uurtjes alleen te houden zodat ze latyer niet zo afhankelijk is van de rest. Kan steeds langere stukken met haar lopen en vrachtwagens en trekkers zijn ook helemaal geen probleem.

Ik heb vandaag weer een poging gedaan tot het goed knippen van haar manen.. Maar eerlijk is eerlijk, ik bak er echt geen moer van. Het ziet er echt niet uit en irriteer me er zo erg aan dat er morgen weer een groot stuk af gaat ben ik bang. Ze hangen gelukkig niet meer nu.. Want dat was alehelemaal lelijk :p
Iemand nog een goede tip om het goed te knippen????
:¨·.·¨:
`·.
Gerda (Odin x Anton)
Charret

Bericht door Charret » di 26 apr 2011, 20:32

Gio is echt goed opgeknapt. Hij zag er niet uit nee. Dat andere hengstje wat daar vandaan komt eigenlijk ook niet he.

Gwynna vind ik wel erg knap worden zeg. Zal ze verkocht worden?

Ik ben al een poos niet bij Draak geweest. Over 2,5 week wordt hij alweer 1 jaar. Mijn moeder wil altijd graag mee, maar ze is op vakantie deze week dus we zullen ergens volgende week wel gaan. Ben benieuwd hoe hij eruit ziet.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 27 apr 2011, 09:26

Stephanie, jouw idee achter de actie met Gerda in de tuin was wel een goeie alleen de uitvoering was de verkeerde. Het is prima om een jong paard eens uit de kudde te halen om er zo geen plakkerd van te maken maar dan moet je ze 'niet aan hun lot overlaten' maar er iets mee gaan doen zodat ze afleiding hebben en steun aan jou. Nu was ze helemaal alleen op zichzelf aangewezen in een vreemde omgeving met ook nog eens enge dingen zoals de sproeier.

Wat het knippen betreft, oefenen, oefenen, oefenen. Een mooie Fjordenboog knippen leer je niet in 1 of 2 keer maar juist door vaak te doen. En verknippen is op dit moment niet zo erg dus alle gelegenheid om dingen uit te proberen.

Met Gino gaat het goed. Zijn zaakje is nog wel wat dik maar hij is goed levenslustig en eet ook prima. Het voelt ook niet warm aan.
En gelukkig begint hij nu toch eindelijk zijn aangevreten vacht los te laten, hihi.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Stefje

Bericht door Stefje » wo 27 apr 2011, 15:42

@ Anita, het is misschien niet zo verstandig dat ze er zo lang stond, maar wel beter dat ze ook op onbekend terrein zichzelf kan gedragen. Dat er toevallig een sproeier aanstond (waar ze overigens wel aan gewend is) was misschien op dat moment niet erg handig inderdaad. Daarbij ben ik wel de hele tijd bij haar in de buurt geweest om haar te kalmeren.
Het was voor mij wel een les waar ik zeker van geleerd heb.
`·.
Gerda (Odin x Anton)
Stefje

Bericht door Stefje » wo 27 apr 2011, 17:19

Zoals ik ook al eerder gezegd had, heeft een vriendin van mij ook al een tijdje een G'tje, Gidde.
Volgende week word hij gecastreerd en dan gaan Gerda en hij als het goed is lekker samen spelen :D

Gidde 18 april :
Afbeelding
`·.
Gerda (Odin x Anton)
Esther

Bericht door Esther » wo 27 apr 2011, 17:53

Volgende keer ope en vertrouwde plek alleen zetten, om dat te laten wennen en nieuwe dingen met een vriendje erbij, dat gaat het beste. Dit was even twee stapjes tegelijk, wil ik ook nog wel eens doen en dan overkomen mij ook dit soort dingen wel eens hoor!! Zeker als ze normaal gesproken heel braaf zijn, hihi..

Digai is volgens mij de eerste die klierderiger is geworden na zijn castratie, of hij voelt zich gewoon onwijs thuis bij Bart!!! Hij was heerlijk aan het ravotten met Guus, Gydo en Geo!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Nientjepientje

Bericht door Nientjepientje » za 30 apr 2011, 22:05

Poef.. Ik probeer maar nog een poging te doen tot iets neer te zetten over Linka..
Ik vind het namelijk veel te leuk om jullie verhalen te lezen over de fjordjes, en ben zelf dus niet zo actief met dingen posten. :o
Dus bij deze spring ik er maar weer in, als dat niet erg is teminste..? :=

Linka is inmiddels alweer 11,5 maand oud.
Ik maak op het moment aardig wat wandelingetjes met haar. Gewoon om haar te laten wennen aan al het verkeer, en dat gaat erg goed. Ze is erg koel in haar koppie.
De weg naar mijn huis weet ze ook als de beste. Ze krijgt daar namelijk altijd een appeltje, zodra de deur open gaat stormt ze zowat naar binnen. En hebben we zowat een gevalletje "paard in de gang." Als het appeltje op is, dan wil ze wel weer weg, haha.
Verder is ze met haar haflinger vriend genaamd Jingle, kampioen ontsnappen. We moesten de hekken met heel wat kettingen vastmaken zodat ze niet meer kunnen ontsnappen. Hierdoor is ze zelfs een keer midden in de nacht op de weg beland, gelukkig niets gebeurt. :o Behalve dan dat ze sindsdien een tijd heel erg bang geweest is van auto's. Zodra ze maar een auto zag, sprong ze met alle 4 de benen de lucht in.. Dat deed ze op een gegeven moment ook met fietsers.
Vanaf dat moment wat schriktraining met haar gedaan, en het "gevaar" opgezocht door samen achter de auto's aan te rennen.. :=
Zo kon ik aan haar laten zien dat het niet eng is, en dat hielp! (wel erg veel scheve gezichten gezien als ik dat deed :)) )
2 weken geleden was ze weer met de hele kudde ontsnapt, mede dankzij Jingle. Hij weet precies hoe hij alles open moet maken. Echt ongelofelijk hoe slim hij is, ook met andere dingen. (een van de slimste paarden die ik gekend heb)
Uiteindelijk had de staleigenaarres alle paarden weer op het land gekregen, tot ze erachter kwam dat Linka nergens te bekennen was. Na een tijd gezocht te hebben was ze in de schuur gevonden, en had zichzelf opgesloten in een oude stal.. :?
Die stal staat in de schuur waar ik d'r altijd voer.. dus als een echte fjord ging ze waarschijnlijk op zoek naar wat te eten :=
Inmiddels staat Jingle trouwens in een ander land, dus zijn ze ook niet meer ontsnapt. Jingle wel trouwens in zijn nieuwe land, gewoon door de stroomdraden heen gekropen.. Ook als je ziet hoe die het doet sta je gewoon met open mond te kijken.

Heel verhaal geworden, maar dacht het moet nou echt eens tijd worden dat ik ook wat ga posten, haha.
Gijs Hermansen x Brusvein
Afbeelding

Rust zacht lieve Linka<3
17-05-2010 - 30-12-2011

Als je een paard iets leert met geschreeuw, zal het nooit luisteren naar je gefluister.
Stefje

Bericht door Stefje » zo 01 mei 2011, 17:01

Wat een draak die Jingle haha 8)7

Ik werd net gebeld door Gertruud (de staleigenaresse), of ik snel langs kon komen en dat de dierenarts erbij moest komen, Gerda heeft zichzelf behoorlijk verminkt |(
Geen idee hoe het komt, de verzorger van Gerda had haar in de longeerbak gezet en was ondertussen druk aan het kletsen met Gertruud toen ze opeens die wond zag..
Helaas kan ik zelf niet komen nu maar baal hier wel ontzettend van...

Afbeelding

Verder heeft Gerda het springen ook ontdekt, jeeez wat een mafkees is het.
Er stond nog een hindernis in de bak, en had Gerda al los gezet. Die had hem al in het vizier en ging eerst heel aandachtig kijken en besloot er toen maar overheen te gaan. Was ze een paar meter verder, draaide ze zich weer om en ging ze weer terug :=

http://stefjexxx.hyves.nl/album/6350137 ... file_Photo
`·.
Gerda (Odin x Anton)
claudia

Bericht door claudia » zo 01 mei 2011, 19:47

Oei, dat is geen mooie wond.(bij het oog ziet het er natuurlijk nooit mooi uit)
Maar ze hebben niet veel nodig om zoiets voor elaar te krijgen.
Balen maar het geneest wel weer, heeft zijn tijd nodig.

Wel maf dat ze zelf gaat springen.

Guuske heeft vandaag weer de andere wei gekregen en daar maakte hij dankbaar gebruik van, kop naar de grond en vreten. Echt een fjord.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Abe_

Bericht door Abe_ » zo 01 mei 2011, 20:34

Gunnar doet het echt super.Is zo'n brave lekkere knuffel.

Ik twijfel nu alleen over zijn manen. Ze zijn lang en eigenlijk ben ik daar niet van. Ik weet alleen ff niet waar ik beginnen moet. Knip je er nu meteen een boogje in of moet het eerst gewoon kort.
:LHattrick, je kwam op mijn pad. Het verhaal klopte! Blij met jou!

Gunnar, vriendje voor het leven. Zal je nooit vergeten
Esther

Bericht door Esther » zo 01 mei 2011, 20:37

Hoorde vandaag dat Digai nu hokt met twee oudere dames, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
claudia

Bericht door claudia » ma 02 mei 2011, 06:09

Abe_ schreef:Gunnar doet het echt super.Is zo'n brave lekkere knuffel.

Ik twijfel nu alleen over zijn manen. Ze zijn lang en eigenlijk ben ik daar niet van. Ik weet alleen ff niet waar ik beginnen moet. Knip je er nu meteen een boogje in of moet het eerst gewoon kort.

Beginnen met een kort boogje, alles eraf kan altijd nog als het niet gaat.
Ik vind dta altijd zo'n zonde en maf gezicht. (groeit wel heeel snel)
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » ma 02 mei 2011, 06:17

Lelijke wond zeg :o
Hopen dat het snel mag genezen.

Dat heeft Digai goed voor elkaar zeg 8-)

Gister nog even langs de paarden geweest.
Met Garfield gaat alles goed.
Wond ziet er ook goed uit,voor zover ons oog het kon zien.
Nog even lekker geknuffeld :D

Ik twijfel ook nog steeds over de manen van hem.
Peter vond lang heel mooi,maar wil er nu perse een boog in hebben.
Ik vind kort mooi, maar nu ik zo de lange manen van garfield zie.....vind ik dat nu wel bij hem passen :x
Ze hangen ook al zo lekker..

Dilemma dus weer...
naja...voor mij dan := peter is er al wel over uit :))
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Stefje

Bericht door Stefje » ma 02 mei 2011, 08:17

Bij Gerda hing het voorheen ook, toen ik het ging knippen in een boogje bleef het eigenlijk alleen in het midden nog hangen. Toen ben ik steeds korter gegaan en nu hangt het niet meer :)

Gisteravond was de DA bij haar, ze hebben de wond gehecht en een drain geplaatst om het wondvocht af te laten voeren. 2x daags antibiotica en morgen wordt de drain verwijderd.
Nu hopen dat het een beetje mooi geneest ...
`·.
Gerda (Odin x Anton)
Zinnish
Contacteer:

Bericht door Zinnish » ma 02 mei 2011, 10:40

Nu is mijn kleine meid zaterdag 1 jaar geworden (ja iedereen viert altijd feest op haar verjaardag *o/* ) en volgens mij wordt ze nu voor de eerste keer hengstig.
Gelukkig is haar weigenootje vorige week gecastreerd want mevrouw vind hem nu wel heeeeeeeeeel erg lief, en ik zit niet te wachten op een drachtige jaarling natuurlijk :D
Zijn er al meer G-tjes Hengstig?????
Ja hoor tis gebeurt ik ben verslaafd aan Fjorden
Amber_

Bericht door Amber_ » ma 02 mei 2011, 11:14

Haha die is er al vroeg bij :))

Gio heeft zichzelf ook al ontdekt, die heeft de kunst van 'mastruberen'van Toot afgekeken.
Viespeuken :+
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Ydel

Bericht door Ydel » ma 02 mei 2011, 12:05

om even in te breken....
een hengst die een week gecastreerd is, kan naar mijn weten nog bevruchten ;)
zou dus wel uitkijken. ;)
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Stefje

Bericht door Stefje » ma 02 mei 2011, 13:21

Zover ik gehoord heb dacht ik dat hengsten na een castratie nog een week of 4/5 vruchtbaar blijven. Bij ons geen hengsten of ruinen op stal. Dus Gerda is nog niet hengstig geweest :)
`·.
Gerda (Odin x Anton)
Zinnish
Contacteer:

Bericht door Zinnish » ma 02 mei 2011, 13:33

Ik weet het volgens mij zijn ze nog vruchtbaar tot een week of 5 na de castratie, ik hoop ook dat het goed gaat.
Kan er alleen niet dag en nacht bij zijn om voor chapperone :? te spelen dus op hoop van zegen.
Ze hadden na de castratie hem al even appart achter een draadje gezet zodat de meiden niet te lastig waren voor hem maar dat heeft niet lang stand gehouden.
Dit zijn echt de 3 musketiers (gritthe, blaze en djin 2 fjorden dames en een kwpn/Quarter ruin) ze zijn samen opgegroeit en wijken niet van elkaars zijde.

Afbeelding
van links naar rechts Djin, Gritthe en Blaze
op de achtergrond staat onze ouwe Sam een ruin van in de twintig hij houd de boel een beetje in de gaten
Ja hoor tis gebeurt ik ben verslaafd aan Fjorden
Abe_

Bericht door Abe_ » ma 02 mei 2011, 19:05

Ga van de week dan toch eens proberen om een boogje erin te knippen.Helemaal eraf vind ik inderdaad ook weer zooo kaal.

Ben benieuwd hoe het worden gaat.
:LHattrick, je kwam op mijn pad. Het verhaal klopte! Blij met jou!

Gunnar, vriendje voor het leven. Zal je nooit vergeten
Gesloten