Het F-jes topic deel 3: De jaarlingen zomer!!
Re: Het F-jes topic deel 3: De jaarlingen zomer!!
Hahaha, ja Finn is zo echt van het geen respect hebben voor het draad als er geen stroom opzit. Was hier ook zo.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Fijn dat het beter gaat met Fatoush, Ivonne! 
Haha wat is Finn een boef
Ligt vast aan de naam, Finnea heeft ook niet enorm veel respect voor stroomdraad. Correctie, hád, inmiddels blijft ze er heel netjes achter gelukkig. Scheelt denk ik dat ze na haar vertrek uit Harkema alleen nog weidegenootjes heeft getroffen die wel veel respect voor het draad hebben. In tegenstelling tot haar eigen moeder
Al wordt dat met de jaren ook beter gelukkig!
Morgen verhuisdag! Vind het wel een beetje spannend. De trailer op zal geen probleem zijn, dat ging de laatste twee keer ook heel netjes. Ik denk alleen dat ze op d'r nieuwe stek wel even van slag zal zijn, maar dat is ook logisch. Ze krijgt eerst twee dagen haar eigen stalletje en dan gaat ze maandag met de haflingerveulens in de loopstal. Ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat!
Ik denk wel dat ze het fijn vindt om even droge grond onder haar voeten te hebben. Ze glijden echt alle kanten op nu, het is zo glad...
Er staan trouwens hele gave Finnea-pics op PP

Haha wat is Finn een boef

Morgen verhuisdag! Vind het wel een beetje spannend. De trailer op zal geen probleem zijn, dat ging de laatste twee keer ook heel netjes. Ik denk alleen dat ze op d'r nieuwe stek wel even van slag zal zijn, maar dat is ook logisch. Ze krijgt eerst twee dagen haar eigen stalletje en dan gaat ze maandag met de haflingerveulens in de loopstal. Ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat!
Ik denk wel dat ze het fijn vindt om even droge grond onder haar voeten te hebben. Ze glijden echt alle kanten op nu, het is zo glad...
Er staan trouwens hele gave Finnea-pics op PP

- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Ik ben een trotse F-jes eigenaar!
De verhuizing ging super! Met het aanlopen naar de trailer was Finnea heel even aan het miepen, maar met een beetje druk van achter stond ze er ook zo op. Dat was toch wel héél spannend vond ze! Dus gelijk maar op weg gegaan. We hebben haar onderweg eigenlijk niet gehoord, ze stommelde wel een beetje, maar geen steigerhuppeltjes meer! 
Eenmaal op de nieuwe stal aangekomen, wilde ze eigenlijk de trailer niet meer uit. Ik ben gewend dat ze gelijk naar achter willen zodra de klep open gaat, dus dit is even wennen, maar wel handig hihi
Er was genoeg te beleven op het erf, maar eigenlijk keek ze nergens van op! Alles was vooral héél erg interessant! Ik heb haar gelijk in de buitenbak gezet, die was leeg en er was verder niemand. Ze heeft een paar keer wat heen en weer gedraafd, hinnikte flink, maar echt in paniek was ze niet. Toen ze later op stal moest, was het wel weer even spannend. Ze zal ongetwijfeld snel wennen 
Kan een fjord veel knapper zijn dan dit?

Nieuwste mode, zandsnor

Eenmaal op de nieuwe stal aangekomen, wilde ze eigenlijk de trailer niet meer uit. Ik ben gewend dat ze gelijk naar achter willen zodra de klep open gaat, dus dit is even wennen, maar wel handig hihi

Kan een fjord veel knapper zijn dan dit?

Nieuwste mode, zandsnor

wat fijn dat alles zo goed is verlopen zeg! Zo te zien vind ze het interessant allemaal! Gaat ze daar s nacht altijd in een 1 paards stal dan? Luxe opfok denk ik zomaar 

Faira (Orsta X Manus)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9

Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Omdat de staleigenaresse een weekendje weg is, staat ze nu eerst 2 dagen in een eigen stal. Da's best luxe idd.
Maar vanaf maandag gaat ze echt de opfok in! Wel lekker dat het zo gaat, kan ze eerst even rustig wennen.

Fijn dat het beter gaat met Fatoush.
Wat een boefje is Finn. Het is te hopen dat hij nu achter de draad blijft. Wel lastig als hij elke keer met Alinde mee wil de wei uit.
Fijn dat de verhuizing van Finnea goed ging. Wel spannend als ze bij haar nieuwe vriendjes gaat. Ze zal vast wel snel gewend zijn.
Fenna stond vandaag lekker in de blubber. Ik hoop dat het snel droog wordt, of dat ze op stal gaan, want ik vond het wel sneu. Ze stonden alleen maar voor de draad met z'n drieen.
Wat een boefje is Finn. Het is te hopen dat hij nu achter de draad blijft. Wel lastig als hij elke keer met Alinde mee wil de wei uit.
Fijn dat de verhuizing van Finnea goed ging. Wel spannend als ze bij haar nieuwe vriendjes gaat. Ze zal vast wel snel gewend zijn.
Fenna stond vandaag lekker in de blubber. Ik hoop dat het snel droog wordt, of dat ze op stal gaan, want ik vond het wel sneu. Ze stonden alleen maar voor de draad met z'n drieen.
Odette&Fenna
Ze heeft het er prima naar haar zin Reinou! Ik ben vanmiddag nog tot een uurtje of 5 op stal geweest en madame stond lekker te genieten.
1 keer was ze een beetje onrustig door al die kinderen die er natuurlijk in 1x uit moesten en maakte ze wat steigerhuppeltjes in dr stal..
Heb nog even lekker met dr staan knuffelen!
Frees staat vandaag ook voor het eerst op stal die moet nog wel even wennen geloof ik! Madame heeft de hobby om met haar voorbenen in de wateremmer te gaan staan. Nu doet ze dat dus ook, met als gevolg dat die hele grote emmer water leeg gaat in dr stal
1 keer was ze een beetje onrustig door al die kinderen die er natuurlijk in 1x uit moesten en maakte ze wat steigerhuppeltjes in dr stal..
Heb nog even lekker met dr staan knuffelen!
Frees staat vandaag ook voor het eerst op stal die moet nog wel even wennen geloof ik! Madame heeft de hobby om met haar voorbenen in de wateremmer te gaan staan. Nu doet ze dat dus ook, met als gevolg dat die hele grote emmer water leeg gaat in dr stal

Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Fjella werd vandaag al wat ouder in geschat dan ze werkelijk is.. Was ook wel na een hele snelle blik en ze stond met haar hoofd in een berg hooi, hihi..
Maar ze wordt mooi aan de maat, ik hoop eigenlijk niet dat ze nog veel groter wordt, ik vind de maat wel goed zo.. In tegenstelling tot veel mensen hoef ik niet zo'n kasteel..
Maar ze wordt mooi aan de maat, ik hoop eigenlijk niet dat ze nog veel groter wordt, ik vind de maat wel goed zo.. In tegenstelling tot veel mensen hoef ik niet zo'n kasteel..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Alinde doet gewoon met Finn mee heb ik gehoord vandaag haha. Finn is totaal 3 keer in het grote land geweest waarvan 1 keer MET Alinde!!! tsss die doet gewoon vrolijk mee. Vandaag liep Finn wel weer mee, maar kon netjes op tijd het draadje voor zijn neus dichtdoen. Alinde is daarna bij Celinde in het land gegaan. Dus ze staat even niet meer bij Finn.
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Dan hebben Finnea en ik blijkbaar dezelfde mening over de kinderengrietsje schreef:1 keer was ze een beetje onrustig door al die kinderen die er natuurlijk in 1x uit moesten en maakte ze wat steigerhuppeltjes in dr stal..

Ze was al helemaal gewend vandaag! Lekker relaxt op stal, maar wel blij om mij te zien geloof ik. Omdat ze nu van 24/7 op de wei ineens naar stal is gegaan, had ik wel wat vuurwerk verwacht toen ik haar in de bak zette. Geloof dat ze 2x heen en weer heeft gedraafd en misschien één gek huppeltje heeft gemaakt, toen was het klaar

Fin had wel een enorme puinhoop van haar stal gemaakt, zoals verwacht. Dus ik heb me even goed uit kunnen leven hihi. Wel heerlijk trouwens, ze vindt het helemaal niet erg om alleen in de bak te staan, dus ik kan lekker mijn gang gaan. Had ik eigenlijk niet verwacht, ze is natuurlijk niet gewend om alleen te zijn. Als ze wil kan ze wel constant naar de andere paarden in de stal kijken, maar dat vindt ze ook niet erg interessant geloof ik. Het enige wat ze doet is een beetje rond schreeuwen met dat pieperige hinnikje van d'r.
Haha Frees is het grapje met de waterbak nog niet vergeten dus

Fijn dat Finnea een mooi plekje gevonden heeft.
Yvonne is vandaag bij Fjellko wezen kijken en ze vond hem aardig groot geworden en hij zag er goed uit hij begint nu eindelijk wat in de breedte te gaan dus dan worden de verhoudingen ook beter.
Yvonne is vandaag bij Fjellko wezen kijken en ze vond hem aardig groot geworden en hij zag er goed uit hij begint nu eindelijk wat in de breedte te gaan dus dan worden de verhoudingen ook beter.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Fugo is gister ook verhuisd naar zijn winter verblijf
. Toen we ze gingen halen stonden ze alle vijf te kijken van wat komen jullie doen
waarvan er vier begonnen te rennen niet niet echt mee wilden, maar Fugo vond het interssant en kwam meteen naar ons toe lopen en hij moest de anderen mee naar voren nemen zodat we die na een half uur pas echt hebben kunnen pakken
.
Samen met een vriendje op de trailer voor een rit van ongeveer 15 min kwamen ze op hun stal aan, waar Fugo even liet zien dat hij echt nog hengst is aan de merrie's die in de paddock stonden
eenmaal op stal heeft hij wel 6 of 7 keer liggen rollen in het stro wat zo dik was dat hij tot zijn knieën er in stond en de andere 3 zo stonden te kijken van wat doe jij nou
.
Hij was wel een beetje bezweet van de trailer omdat het toch weer behoorlijk warm was zondag.
Nu kan ik hem weer regelmatig pakken om te poetsen.

Samen met een vriendje op de trailer voor een rit van ongeveer 15 min kwamen ze op hun stal aan, waar Fugo even liet zien dat hij echt nog hengst is aan de merrie's die in de paddock stonden

Hij was wel een beetje bezweet van de trailer omdat het toch weer behoorlijk warm was zondag.
Nu kan ik hem weer regelmatig pakken om te poetsen.

zo langzamerhand verhuizen alle F-jes weer naar hun winteradres. Tis hier ook erg nat in de wei.
Ben benieuwd wat Finnea ervan vindt Reinou!
Vanmorgen ging het weer waardeloos met Fatoush
Ondanks de Metacam, hij kon niet lopen, al wilde hij wel graag. Ik ben 1 bonk zenuwen, vind het allemaal zo eng, wat hangt me nu weer boven mijn hoofd? Hij lag toen ik bij hem kwam en als hij dan omhoog komt kan hij niks, opgetrokken buik. Ik moet naar eiegn inzicht de Metacam afbouwen, maar volgens mij wacht ik daar nog maar even mee.
Ben benieuwd wat Finnea ervan vindt Reinou!
Vanmorgen ging het weer waardeloos met Fatoush

Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Vandaag een aanbod gehad om Finn tot 1 november ergens in een groot land neer te zetten bij Hoogeveen. Ze worden wel elke dag gecontroleerd, maar verder hebben ze tot taak het land kaal te eten. (is van drents landschap)
Heb toch besloten dit niet te doen. Ik heb de komende 5 weken juist veel tijd voor ze dus wil hem minimaal 2 keer in de week het land even uit hebben.
Zij stond alleen en het verschil tussen de landjes is nihil, ik wilde hem in het beste land hebben en dat is bijna dat van Quincy. Dus Quincy weer een maatje en voor Finn is het even wennen.
Ze staan nu tijdelijk met zijn 2en en misschien dat ze straks als de winter zich echt aandient met een grote groep op een groter land komen te staan. Voor Quincy kan dit nog even niet omdat ook het najaar een lastige periode is voor haar voeten voor wat betreft de hoefbevangenheid. In het voorjaar is het straks dan ook weer even aankijken.
Finn heeft het land met een 3 jarige fjord en een kruising fjord x belg dus even ingewisseld voor een iets beter landje met een 13 jarige muts van een haflinger die erg blij was weer een vriendje te hebben.
Ze deed helemaal niet lelijk tegen hem zoals ze altijd kan doen tegen andere paarden, gaat helemaal goed komen met die 2.
Morgen voor de tweede keer als handpaard mee op een rondje om de kazerne
Heb toch besloten dit niet te doen. Ik heb de komende 5 weken juist veel tijd voor ze dus wil hem minimaal 2 keer in de week het land even uit hebben.
Finn staat sinds vandaag bij Quincy in het land, het was haar dierendag cadeauLisa schreef:Alinde is daarna bij Celinde in het land gegaan. Dus ze staat even niet meer bij Finn.

Zij stond alleen en het verschil tussen de landjes is nihil, ik wilde hem in het beste land hebben en dat is bijna dat van Quincy. Dus Quincy weer een maatje en voor Finn is het even wennen.
Ze staan nu tijdelijk met zijn 2en en misschien dat ze straks als de winter zich echt aandient met een grote groep op een groter land komen te staan. Voor Quincy kan dit nog even niet omdat ook het najaar een lastige periode is voor haar voeten voor wat betreft de hoefbevangenheid. In het voorjaar is het straks dan ook weer even aankijken.
Finn heeft het land met een 3 jarige fjord en een kruising fjord x belg dus even ingewisseld voor een iets beter landje met een 13 jarige muts van een haflinger die erg blij was weer een vriendje te hebben.
Ze deed helemaal niet lelijk tegen hem zoals ze altijd kan doen tegen andere paarden, gaat helemaal goed komen met die 2.
Morgen voor de tweede keer als handpaard mee op een rondje om de kazerne

Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!
Fjellko gisteren Yvonne kwam op bezoek en heeft deze foto's gemaakt.

wat zou ik graag foto's laten zien van mijn F-je in een uitgestrekt drafje. Helaas kan hij alleen lopen als een paard van 40 

Baranna 13-5-2006
Ik hoop echt dat we gauw foto's zien van Fatoush rennend door het land.
Dat komt wel weer hoor, zodra hij geen pijn meer heeft bij het groeien kan hij weer lekker rennen, het is nu moeilijkLovemischa schreef:wat zou ik graag foto's laten zien van mijn F-je in een uitgestrekt drafje. Helaas kan hij alleen lopen als een paard van 40

Vanmorgen ging het goed met Fatoush! Zijn knie was minder dik en hij liep redelijk. Wel stijf, maar dat doet hij al maanden. Wij hebben het idee dat hij gisternacht vastgelegen heeft in de stal. Gisteravond met uitmesten zagen we alleem strepen (van zijn hoeven) op ongeveer een meter hoogte. Ik heb 's nachts ook wel gestommel gehoord, maar ze schuren vaak, dus ben niet heengeweest. Zijn stal was gisterochtend ook een bende.
Als Jw 's morgens voert ligt hij ook zo onhandig, met zijn voorbenen onder zich gevouwen. Op zich wel een normale houding, maar met zulke knieën haast onmogelijk.....
Als Jw 's morgens voert ligt hij ook zo onhandig, met zijn voorbenen onder zich gevouwen. Op zich wel een normale houding, maar met zulke knieën haast onmogelijk.....
Baranna 13-5-2006
He Ivonne, gelukkig.
Is natuurlijk goed mogelijk dat hij heeft vastgelegen.
Super dat het vandaag weer wat beter gaat. Is ook een stuk prettiger voor jou.
Gister weer naar Faay en Guuske geweest. Wat zijn het ook schatjes. Ze zijn zo klef aan elkaar.
Is natuurlijk goed mogelijk dat hij heeft vastgelegen.
Super dat het vandaag weer wat beter gaat. Is ook een stuk prettiger voor jou.
Gister weer naar Faay en Guuske geweest. Wat zijn het ook schatjes. Ze zijn zo klef aan elkaar.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.