B-tjes topic deel 2, wie doet er mee??
- Brittlover
Re: B-tjes topic deel 2, wie doet er mee??
ik ou voor cob gaan, full it vaak in de knieholte je kan ook even ijn pijpen meten.
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
Nou posten zou ik zeggen! Foto's zijn altijd leuk!
Oh dan had ik net zo goed ff kunnen langswippen!
Groningen is leeuk jaa
Ik had geslapen in Leeuwarden, vriend van mij woont daar en volgende dag naar Grunn gegaan om te shoppen, nice!
Oh Bodan is ook niet zo groot dus! Benthe is echt een ukkie maar ik vind dat ze het wel kan hebben, ze is wel klein maar niet gedrongen, ik vind haar niet echt klein ogen. Maarja ik ben natuurlijk ook bevooroordeeld, ik vind haar gewoon de knapste natuurlijk
Ja nu echt maar de ABOP, dit jaar nog lekker oefenen en hopelijk wat wedstrijdjes meepakken, dan kan ik er volgend jaar echt tegen aan!
Oh dan had ik net zo goed ff kunnen langswippen!

Oh Bodan is ook niet zo groot dus! Benthe is echt een ukkie maar ik vind dat ze het wel kan hebben, ze is wel klein maar niet gedrongen, ik vind haar niet echt klein ogen. Maarja ik ben natuurlijk ook bevooroordeeld, ik vind haar gewoon de knapste natuurlijk

Ja nu echt maar de ABOP, dit jaar nog lekker oefenen en hopelijk wat wedstrijdjes meepakken, dan kan ik er volgend jaar echt tegen aan!
♥♥ I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Wat is Basco een ander paard geworden op die foto's, zo zie je maar wat een jaar kan doen bij een jong paard.
Mijn Bente is ook maar een ukkie, echt zo'n Pennnypony ze is maar 1.38 en erg smal, ik ben na het afspenen nog steeds niet met haar bezig geweest maar nu moet ik zeggen dat het weer ook niet echt mee zit, een dag droog en 6 dagen regen ha ha.
Mijn Bente is ook maar een ukkie, echt zo'n Pennnypony ze is maar 1.38 en erg smal, ik ben na het afspenen nog steeds niet met haar bezig geweest maar nu moet ik zeggen dat het weer ook niet echt mee zit, een dag droog en 6 dagen regen ha ha.
Agilitydogs get over it
cattery Lucky Paws ---- Heilige Birmanen en Kurilian Bobtails
cattery Lucky Paws ---- Heilige Birmanen en Kurilian Bobtails
- Ilonka
Ik meld me dan ook maar weer even. Heb ook een B'tje.
Brass (Binia v. Topas. vm, Blinken). Ik wilde graag een niet te grote Fjord en ik denk dat Brass met moeite de 1.40 haalt, ik vind het prachtig want ik houd van kleine Fjorden.
Verder niet zo veel te melden wellicht binnenkort weer.
Brass (Binia v. Topas. vm, Blinken). Ik wilde graag een niet te grote Fjord en ik denk dat Brass met moeite de 1.40 haalt, ik vind het prachtig want ik houd van kleine Fjorden.
Verder niet zo veel te melden wellicht binnenkort weer.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
- kristelhans
Hee Annalynn! Gezellig dat je er ook weer bent! Ik moet Brass nog even zien he..misschien kunnen Martijn en ik binnenkort eens of visite komen..
Marleen, lekker shoppen!! Ga ik in de kerstvakantie ook nog doen hopelijk,,moet echt dingen met lange mouwen hebben..vestjes en wat truien..loop al maanden in hetzelfde haha.. Voor je het weet zitten al je vrije dagen alweer volgepland!
Pennypony's zijn leuk!! Beer is ook een pennypony maar dan gewoon in het groot hihi.. Hoop dat ie ook zo mooi als Basco wordt..das echt een knappe kerel geworden zeg!
Nou, ik moet vergaderen..leuk dat het hier eindelijk eens lekker druk is!
Marleen, lekker shoppen!! Ga ik in de kerstvakantie ook nog doen hopelijk,,moet echt dingen met lange mouwen hebben..vestjes en wat truien..loop al maanden in hetzelfde haha.. Voor je het weet zitten al je vrije dagen alweer volgepland!
Pennypony's zijn leuk!! Beer is ook een pennypony maar dan gewoon in het groot hihi.. Hoop dat ie ook zo mooi als Basco wordt..das echt een knappe kerel geworden zeg!
Nou, ik moet vergaderen..leuk dat het hier eindelijk eens lekker druk is!
fotootje :
25-07-07 (toen zag ik bodan voor het eerst)
De lichte
20-08-07
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YENOPUKS.jpg lekker bekkie
30-10-09 (laatst met vrijspringen en nog kort in het haar)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NN3MMNVU.jpg

25-07-07 (toen zag ik bodan voor het eerst)

20-08-07
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YENOPUKS.jpg lekker bekkie
30-10-09 (laatst met vrijspringen en nog kort in het haar)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NN3MMNVU.jpg

- kristelhans
Zo die is ook veranderd! En wat staat Jan weer prachtig op de foto!
Heb je Bodan in Balloo gekocht?? Wat leuk! Beer komt ook bij Jan en Jose vandaan..

ja he! dat zie je normaal niet zo maar als je dan foto's gaat vergelijken!
Ja klopt bodan komt ook uit balloo maar is gefokt door mnr Stoker.
Ja klopt bodan komt ook uit balloo maar is gefokt door mnr Stoker.
even verder over de dekens:
wij gebruiken voor het ogenblik een Weatherbeeta, the Landa freestyle, 100g turnout, 6'0''
gekocht via www.equestrianclearance.com (een echte aanrader, we hebben ong 70€ gegeven, ong 40€ minder dan de prijs van hetzelfde deken hier in België)
en nu ben ik zoek naar een zwaarder deken dat haar winterpluche op dezelfde dikte blijft want nu is het super te doen kwa zweten (bijna niet
)
wij gebruiken voor het ogenblik een Weatherbeeta, the Landa freestyle, 100g turnout, 6'0''
gekocht via www.equestrianclearance.com (een echte aanrader, we hebben ong 70€ gegeven, ong 40€ minder dan de prijs van hetzelfde deken hier in België)
en nu ben ik zoek naar een zwaarder deken dat haar winterpluche op dezelfde dikte blijft want nu is het super te doen kwa zweten (bijna niet

Zo ik denk even kijken of er een nieuw topic is, moet ik meteen 3 pagina's bijlezen haha 
Ik rij ongeveer 4 keer in de week een uurtje. De andere 3 dagen heeft ze of vrij of ik longeer haar (soms met pessoa, soms los)We rijden 1x in de week mee met de groepsles. Mijn zus gaat haar vanaf nu 1 dag in de week doen, gaat ze verder met clickeren (heb er zelf de tijd en het geduld niet voor
).
Mijn doelen voor het komende jaar zijn: poging doen tot wedstrijd (in maart is een onderlinge wedstrijd, lijkt me een goed begin
), een keer meedoen aan de keuring en natuurlijk jullie en alle B-tjes een keer in het echt zien 
*ik ga even op zoek naar toen en nu foto's *

Ik rij ongeveer 4 keer in de week een uurtje. De andere 3 dagen heeft ze of vrij of ik longeer haar (soms met pessoa, soms los)We rijden 1x in de week mee met de groepsles. Mijn zus gaat haar vanaf nu 1 dag in de week doen, gaat ze verder met clickeren (heb er zelf de tijd en het geduld niet voor

Mijn doelen voor het komende jaar zijn: poging doen tot wedstrijd (in maart is een onderlinge wedstrijd, lijkt me een goed begin

*ik ga even op zoek naar toen en nu foto's *
Leeeuk die foto's van Bodan, wat issie stoer aan het worden! Ik zal ook ff zo'n overzichtje maken van Benth, leukk! Maar dat doe ik morgen want ik heb straks les 

♥♥ I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
De eerste keer kijken (juli 2008):
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GJWKU8FQ.jpg
Hier is ze net een paar dagen bij mij:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-VSKHY8UI.jpg

En wat meer recente foto's:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KXZJNZEX.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QJFEFUIS.jpg
En is ze veranderd?
*sorry voor hoeveelheid foto's, kon ni kiezen :p *
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GJWKU8FQ.jpg
Hier is ze net een paar dagen bij mij:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-VSKHY8UI.jpg

En wat meer recente foto's:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KXZJNZEX.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QJFEFUIS.jpg
En is ze veranderd?

*sorry voor hoeveelheid foto's, kon ni kiezen :p *
- kristelhans
Ja Beauty is veranderd hoor! Veeel breder en volwassener.. en dat roze, wat SCHATTIG! Als Beer toch een merrie was hehe.. 
Heb net Beer laten bekappen en hij heeft een beetje rotstraal..bleeh, hij heeft er geen last van en tis goed weggesneden voor zover mogelijk..morgen even een hoevenkrabber met borsteltje halen en een potje teer om het open stukkie mee in te teren..
Hij staat hele dagen op het land dus tsja...zit er dan dik in met deze blub dat zijn hoeven week worden.. Krab ze wel zowat elke dag uit..meer kan ik ook niet echt doen. Heb het geluk dat mijn stalbaas hoefsmid is dus komt helemaal goed..vind het alleen zo'n rotwoord..haha..miepig he? Wat zijn jullie ervaringen met rotstraal? Mijn vorige paardje had het ook in de winter maar dat ging vanzelf steeds over eigenlijk..

Heb net Beer laten bekappen en hij heeft een beetje rotstraal..bleeh, hij heeft er geen last van en tis goed weggesneden voor zover mogelijk..morgen even een hoevenkrabber met borsteltje halen en een potje teer om het open stukkie mee in te teren..
Hij staat hele dagen op het land dus tsja...zit er dan dik in met deze blub dat zijn hoeven week worden.. Krab ze wel zowat elke dag uit..meer kan ik ook niet echt doen. Heb het geluk dat mijn stalbaas hoefsmid is dus komt helemaal goed..vind het alleen zo'n rotwoord..haha..miepig he? Wat zijn jullie ervaringen met rotstraal? Mijn vorige paardje had het ook in de winter maar dat ging vanzelf steeds over eigenlijk..
Beauty had het laatste keer ook aan 3 hoeven! Vooral geen teer op smeren!! Dat sluit het juist af en kan het vuil er niet uit.. Ontsmetten met betadine en er dry feet op spuiten (kan er geen vuil in, wel vuil uit) Dawerkt wel goed.
Beauty heeft mok en ben al weken aan het smeren maar werkt niet
Iemand daar goede tip voor?
Beauty heeft mok en ben al weken aan het smeren maar werkt niet

Beauty is echt veranderd, volgens mij heeft zij altijd in de hunze gestaan (5 min van mijn huis) vond het altijd zo sneu.
Hoeven veel te lang, kleine weide en werd niets mee gedaan!
Ze heeft nu echt een top baasje!
Ik vind de B-tjes echt volwassen aan het worden, leuk!
Ach jee Beer ook al rotstraal, bodan helaas ook.
Ging een tijdje goed maar nu word het te erg dus ik laat hem op stal staan en smeer elke dag ?egypstische zalf? erop.
Het heeft ook zoveel geregend het is echt een sopland.
jij mazzel met je stalbaas/hoefsmid
Hoeven veel te lang, kleine weide en werd niets mee gedaan!
Ze heeft nu echt een top baasje!
Ik vind de B-tjes echt volwassen aan het worden, leuk!
Ach jee Beer ook al rotstraal, bodan helaas ook.
Ging een tijdje goed maar nu word het te erg dus ik laat hem op stal staan en smeer elke dag ?egypstische zalf? erop.
Het heeft ook zoveel geregend het is echt een sopland.
jij mazzel met je stalbaas/hoefsmid

Mok wat vervelend!
heeft bodan ook gehad haha
Was toen ook erg moeilijk om er van af te komen.
Heb hem toen ook een paar dagen op stal gelaten mocht absoluut niet nat worden en veel gesmeerd met mokzalf en uhm ben de naam even kwijt.
En je handen goed wassen na het smeren/aanraking
heeft bodan ook gehad haha
Was toen ook erg moeilijk om er van af te komen.
Heb hem toen ook een paar dagen op stal gelaten mocht absoluut niet nat worden en veel gesmeerd met mokzalf en uhm ben de naam even kwijt.
En je handen goed wassen na het smeren/aanraking
Dus je kent Beauty! Ik weet verder helemaal niks over haar verleden.. Ze komt idd uit Groningen. Ik heb haar van iemand anders vandaan, die heeft haar paar maanden gehad en toen ingereden voor verkoop.
- kristelhans
Ha wat vervelend van de mok..geen ervaring mee..droog houden en niet teveel er op smeren..en vooral niet scheren daar want de vetlok help alles daar natuurlijk te houden geloof ik..
Wat de teer betreft..heb ik met mijn stalbaas besproken omdat ik er wisselende verhalen over hoor.. Hij zei: voor mijn sportpaarden, die voornamelijk binnen staan en een paar uur per dag in de paddock komen, zou ik dat ook nooit doen maar die hebben nooit rotstraal..Voor soortgelijke gevallen adviseerde hij ook een ander goedje. Maar voor paarden die hele dagen in de drek staan en smeerkousen zijn op stal (Beer) juist wel. Droogt mooi in. Hij noemde dit ook weiland-rot.
Hij heeft het op een klein plekje boven in de straal..daar heeft ie ook wat bloed nu want het is open en schoon gesneden. Ik volg het advies van mijn stalbaas op..alle andere dingen met Beer was hij ook zo goed en duidelijk en hij is hoefsmid...vertrouw die man 100%. Iedere dag afborstelen en schoonkrabben en dan 1 x per 3 dagen een beetje teer op de plek kwasten. (handschoenen niet vergeten haha). Beer kan gewoon nergens droog staan nu en op stal blijven is geen optie.. Hij heeft er ook geen last van het is maar een klein plekkie.. Wel handig idd stalbaas als hoefsmid.. Hij doet ook veel bekende paarden (Okidoki ook!)
Wat de teer betreft..heb ik met mijn stalbaas besproken omdat ik er wisselende verhalen over hoor.. Hij zei: voor mijn sportpaarden, die voornamelijk binnen staan en een paar uur per dag in de paddock komen, zou ik dat ook nooit doen maar die hebben nooit rotstraal..Voor soortgelijke gevallen adviseerde hij ook een ander goedje. Maar voor paarden die hele dagen in de drek staan en smeerkousen zijn op stal (Beer) juist wel. Droogt mooi in. Hij noemde dit ook weiland-rot.
Hij heeft het op een klein plekje boven in de straal..daar heeft ie ook wat bloed nu want het is open en schoon gesneden. Ik volg het advies van mijn stalbaas op..alle andere dingen met Beer was hij ook zo goed en duidelijk en hij is hoefsmid...vertrouw die man 100%. Iedere dag afborstelen en schoonkrabben en dan 1 x per 3 dagen een beetje teer op de plek kwasten. (handschoenen niet vergeten haha). Beer kan gewoon nergens droog staan nu en op stal blijven is geen optie.. Hij heeft er ook geen last van het is maar een klein plekkie.. Wel handig idd stalbaas als hoefsmid.. Hij doet ook veel bekende paarden (Okidoki ook!)
Jeetje, jullie gaan veel te snel joh, er staat zoveel tekst dat ik nu al niet meer weet waar ik op moet reageren..
Vervelend wel die mok en rotstraal.. ik heb er geen tips voor, heb er nog nooit mee te maken gehad.
Basco staat dag en nacht buiten en die heeft er tot nu toe nog geen last van gehad, ondanks dat hij toch in de blubber/nattigheid staat.
Maar hij moet binnenkort wel weer naar de hoefsmid..
Vervelend wel die mok en rotstraal.. ik heb er geen tips voor, heb er nog nooit mee te maken gehad.
Basco staat dag en nacht buiten en die heeft er tot nu toe nog geen last van gehad, ondanks dat hij toch in de blubber/nattigheid staat.
Maar hij moet binnenkort wel weer naar de hoefsmid..
Wat vervelend zeg, al die kwaaltjes! Heeft Benthe gelukkig geen last van (afkloppen!).
Ik heb wel ergens anders last van!! Donderhaggies! Heb net een uur in een stomend bad gezeten, ben van Benthe af gesodemieterd!! Was de eerste keer!! 't Ging zo; we deden linker galop, Benthe's moeilijke kant. Ze zat verkeerd dus ik haar terug nemen en wilde haar op de volte zetten. Maar wij hebben van die K@%-palen in de bak staan, waar het dak op leunt. Benthe en ik waren het niet helemaal met elkaar eens, ik wilde er rechts langs en zij links. Dus ik raak uit balans want zij schoot er links langs (we waren net terug uit galop dus hadden de vaart er nog lekker in zitten!). Ik moest steun halen van mijn beugel, maar niet goed genoeg aangesingeld en anders was ik er wrschijnlijk alsnog afgeslingerd, het ging gewoon te hard
Zadel er half naast en ik met een dikke val op de grond! Op mijn zij gevallen, dus mijn hele linkerkant is bont en blauw en kan ik niet meer goed bewegen... Rest van het uur een vriendin die aan de kant stond er maar op gelaten, zodat Benthe wel de beweging kreeg.
Heel avontuur dus! En nu lig ik voor pampers in mijn bed en ga ik snel slapen, ik ben benieuwd of ik er morgen nog normaal uit kan komen! Stage wordt vrij lastig denk ik... We shall see!
Ik heb wel ergens anders last van!! Donderhaggies! Heb net een uur in een stomend bad gezeten, ben van Benthe af gesodemieterd!! Was de eerste keer!! 't Ging zo; we deden linker galop, Benthe's moeilijke kant. Ze zat verkeerd dus ik haar terug nemen en wilde haar op de volte zetten. Maar wij hebben van die K@%-palen in de bak staan, waar het dak op leunt. Benthe en ik waren het niet helemaal met elkaar eens, ik wilde er rechts langs en zij links. Dus ik raak uit balans want zij schoot er links langs (we waren net terug uit galop dus hadden de vaart er nog lekker in zitten!). Ik moest steun halen van mijn beugel, maar niet goed genoeg aangesingeld en anders was ik er wrschijnlijk alsnog afgeslingerd, het ging gewoon te hard

Heel avontuur dus! En nu lig ik voor pampers in mijn bed en ga ik snel slapen, ik ben benieuwd of ik er morgen nog normaal uit kan komen! Stage wordt vrij lastig denk ik... We shall see!