Zomereczeem topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
nadinefjorden

Re: Zomereczeem topic

Bericht door nadinefjorden » do 23 jul 2009, 08:39

Yara heeft haar pyama ook snachts aan,
en inderdaad van de vliegen word je nu helemaal kierewiet,
ik hoorde vandaag dat het ophangen van zakjes water moet helpen tegen vliegen????
Iemand ooit van gehoord
claudia

Bericht door claudia » do 23 jul 2009, 12:15

nadinefjorden schreef:Yara heeft haar pyama ook snachts aan,
en inderdaad van de vliegen word je nu helemaal kierewiet,
ik hoorde vandaag dat het ophangen van zakjes water moet helpen tegen vliegen????
Iemand ooit van gehoord

Ja, toen wij in de binnenlanden van mexico waren hingen er in die hutjes ook zakjes met water.
Die werden opgehangen in de deuropeningen en in de "trek" (windvlaag) van het huis.
Vliegen die daar langs zouden vliegen zien zich dan in een soort vergrotende spiegel en ze zouden dan wegblijven.

Wij vonden dat een heel sterk verhaal maar ze hingen echt overal.
Ik moet je zeggen dat ik de zakjes al wel heb klaar liggen maar ik ze nog steeds niet heb opgehangen. (met de gedachten dat ierdeen mij wel heel maf zou vinden := )

Maar ik ken het dus wel.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Jilly

Bericht door Jilly » do 23 jul 2009, 14:01

Van die zak water heb ik ook al wel eens gehoord. Een vriendinnetje van mij vroeger had achter haar huis een wei met paarden, dus veel vliegen. Daar hing ook iedere zomer een zak water aan de achterdeur.
Kan me niet meer herinneren of daar nu echt minder vliegen zaten, maar als ze het ieder jaar weer opnieuw hangen, zal dat wel zeker? :P

Hier gaat het super! Hay staat nu altijd buiten en ik heb hem de laatste week niks meer weten schuren (ondanks kort gras, kuil)
Ik smeer ook helemaal niks meer. Om de paar weken de staart eens wassen met tea tree shampoo.
Van de staleigenaren hoorde ik ook dat hij een vast ritueel heeft als hij op stal komt. Even kont tegen de muur zetten, wat krabbelen, maar dan is het ook voor de rest van de nacht gedaan. Maar zo'n betonnen muur vernielt natuurlijk wel veel en snel...
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Marijke_

Bericht door Marijke_ » do 23 jul 2009, 14:54

Bij Ros is het op het moment ook weer rustig. Zijn staart laat hij met rust maar zijn manen en hoofd zijn wel aangetast. Maar alles is rustig. Hij heeft geen verdikking of plooien bij de manenkam en ook aan zijn benen heeft hij dit jaar nog niet gekluifd. Hij staat ook 24/7 onder een deken behalve als hij gereden wordt.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Jilly

Bericht door Jilly » do 23 jul 2009, 16:48

Fijn dat het bij Ros meevalt Marijke!

Op het hoofd heeft Hay wel wat kalere plekken, maar ik denk eerder dat dat komt door de vele beesten... Heb hem een vliegenkap opgedaan, maar toen ik weer aan kwam hing die half af. Is ook geen oplossing voor als ik er niet ben... Gelukkig is zijn kuif net lang genoeg om zijn ogen wat af te schermen :D
Marijke_

Bericht door Marijke_ » do 23 jul 2009, 22:59

Haha de vliegenmaskers zijn hier ook geen succes. Die werkt hij er steeds vanaf en na dat incident met die hoofdkap (die afzakte en hij dus niets meer kon zien met alle gevolgen van dien) durf ik dat ook niet meer aan. Ros heeft op dit moment nog een halve kuif dat is al heel wat :D.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » vr 24 jul 2009, 07:02

ik had dus zakjes met water opgehangen maar het leek alsof er juist veel meer vliegen waren,
heb ze nu dus weggehaald even kijken of het scheelt
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 24 jul 2009, 13:12

Exel loopt nu zonder iets, want die heeft weer een plek van het halster, zijn friemelengeval heb ik uitgeleend aan Dora (die kan het beter gebruiken met haar kortere voorpluk). En ik zal 1 dezer dagen bij Vera die kap weer af moeten doen, want ze krijgt er weer plekken van |o

Zijn het bij jullie ook van die plakvliegen? Die gewoon aan je paard vastgeplakt zitten? Volgens mij hebben die krengen eerst "bisonkit" gegeten ofzo _-:(
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » za 25 jul 2009, 09:03

bij ons prikken ze soms gewoon dan zitten ze op je been en denk je wat prikt daar zo,
en ze plakken zich inderdaad stevig vast.
Hoe bedoel je irritant
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » wo 29 jul 2009, 16:20

Ulvy heeft alleen het plukje net achter haar oren vreselijke kriebel. Daar zakt de hals naar beneden. Heb nu een andere deken besteld aangezien deze toch wel erg hard slijt. Heb de Rambo Sweet Itch Hoody besteld. Moest hem in Engeland bestellen, want heb de kleinste maat nodig en die hebben ze hier niet. Hoop dat hij snel binnen komt.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Jilly

Bericht door Jilly » wo 29 jul 2009, 18:12

Da's altijd wat om zo'n dingen voor die kleintjes te vinden he?

Ik ben een beetje aan het twijfelen wat ik nu moet doen. Zondag vertrek ik op vakantie en als ik Hay gewoon in het ritme laat waar hij nu in zit ('s nachts op stal, overdag buiten) dan heeft hij geen staart meer denk ik... Ik hoop dat ik de stalbaas nog op tijd te pakken krijg, misschien dat ik wat kan regelen dat hij die week altijd buiten kan blijven. Anders maar eens bij Louis horen of hij daar een weekje uit logeren mag. Het gaat nu al die tijd al goed, zou zonde zijn als ik terug kom en heb een staartloos paard :\
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » do 30 jul 2009, 18:12

Ik heb ook de sweet itch van rambo ben er super tevreden over
Jowien

Bericht door Jowien » do 30 jul 2009, 19:10

Orlinde heeft 24upd haar Boett aan en die zit erg goed. Blijft zonder buikflap (die heeft ze niet nodig wat daar nooit jeuk) en zonder singel goed zitten. Ruime maat besteld (maat M5) zodat hij om de hals ruim genoeg is maar vooral ook aan de achterkant lang genoeg. Zodat ie goed van haar ronde kontje afhangt over de staart.

Maar.... ze heeft evengoed enorm jeuk aan haar staart en een klein plekje in de manen. Hoe zou dat nou kunnen?

In de wei kan ze nergens aan schuren, maar zodra ze in de buurt van een muur komt wil ze meteen haar kont er tegenaan zetten. In de trailer afgelopen weekend heeft ze haar staart tot bloedens toe open geschuurd (lekker als je aankomt op een wedstrijd). Die deken zit echt goed en is lang genoeg. Het enige dat ik kon bedenken is dat de deken een week of twee geleden een keer een deel van de nacht af is geweest. Ik had de deken 's avonds na het rijden om 21.45u omgedaan en haar in de wei gezet. De boer vond de deken de volgende ochtend om 7u midden in de wei op een hoopje. De 'beensingels' zaten nog vast geklikt. Dus hoe ze de deken af gekregen heeft? Kan gewoon niet volgens mij. Maar een zonsopgang zonder deken zou wel oorzaak van de jeuk kunnen zijn.
Maar is dat na 2 weken niet over?

Hoe dan ook, jeuk dus, onder de deken. Dus spulletje van de Groene Os gehaald (vachtlotion forte), klonk goed, weer eens wat nieuws proberen. Na een week geen enkele verbetering, aangezien ze in de trailer zo tekeer ging (als ik stilstond schommelde de hele trailer, is een stabiele 2-paards... als ik reed deed ze het gelukkig niet).
Nu TKC-lotion gehaald en opgesmeerd. Duur spul. Hopen dat dit wel werkt.
Heeft iemand daar ervaring mee?
En mocht iemand interesse hebben in een half flesje Groene Os vachtlotion forte... het staat te niksen bij mij.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
saskia
Moderator

Bericht door saskia » vr 31 jul 2009, 20:37

Ik ben weer eens iets aan het uittesten.
Drie weken terug moest ik blauwspray halen voor Sjors' hoef.
Op de spuitbus stond dat het ook celvernieuwend was en gunstig zou zijn voor de geïrriteerde huid.
Dus ik heb het maar gewoon op zijn staartwortel gespoten.
Het is geen porem en of het toeval is of niet; hij heeft niet weer aan zijn staart geschuurd.
Vandaag had hij (per ongeluk) zonder deken buiten gestaan, maar zijn staart zag er zo uit:
Afbeelding

Zijn manen had ik niet ingespoten (een compleet blauw paard ging me wat ver :+
Maar daar had hij wel aan geschuurd.
Ik experimenteer nog wat verder.
Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!
:L SJORSJE :L
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » za 01 aug 2009, 07:48

oh laat de vorderingen even weten
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » za 01 aug 2009, 22:28

TKC heb ik ook en ben ik zeer tevreden over voor zover dat kan met diverse middeltjes. Nadeel is wel dat de witte haren bruin verkleuren....
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 02 aug 2009, 11:47

Vera is nu vanwege haar bevangenheid 2 dagen van het gras af en haar manenkam was vanmorgen niet dik en heel rustig. Normaal moet ik haar om de 2 à 3 dagen smeren, maar ik ga eens kijken of het morgen wel nodig is.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Ilonka

Bericht door Ilonka » zo 02 aug 2009, 11:57

Bij Ilonk gaat het aardig, het is wel eens slechter geweest. De Boett gaat er echt alleen met rijden af, of als het heel hard waait en ik in de wei ben.

Ben benieuwd naar de verdere resultaten bij Sjors! Ilonk is af en toe ook blauw, Brass ook. Daar doe ik Tectonik Pour On op, is voor rundveen, maar kan natuurlijk ook bij paarden. Het idee dat het wel wat vliegen etc op afstand houd maar ben nog niet super enthousiast.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Jowien

Bericht door Jowien » ma 03 aug 2009, 18:19

Goed om te horen over pour-on. Een vriendin bood me aan Orlinde ook te doen daarmee. Zij heeft het omdat haar haflinger een dazenallergie heeft (krijgt echt enorme bulten van dazensteken).
Maar als het niet werkt tegen de mugjes, heeft het voor Orlinde geen toegevoegde waarde (dan is het alleen maar meet rotzooi in/op haar lijf).

Op bokt las ik een tevreden reactie over Lavor Equimix-plus, een voedingssupplement. Kent een van jullie dat? Ik kon op internet maar 1 leverancier vinden in Nederland. Misschien toch maar eens vragen bij de voerhandel hier of ze het een keer voor mij kunnen bestellen.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Ilonka

Bericht door Ilonka » ma 03 aug 2009, 20:39

Nee dat ken ik niet. Ik heb wel iets gekregen van een vriendin die DA is, en ik ben het voor haar aan het testen. Heet volgens mij Cavalesse, is ook een voedingssupplement. Je moet het oplossen in water en elke dag een x aantal ml geven.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Plaats reactie