struikelen
Re: struikelen
Zohee Kimmes, over de kop gegaan. Daar schrik ik toch wel van. Vlin heeft wel een keer op zijn knieeen gelegen maar wist zelf weer snel op te staan (met mij er nog op)
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
All that we seem
bij mij struikelen ze ook hoor, Ubie meer als Haakon, Ubie vooral als ie moe is dus na t rijden, Haakon eigenlijk alelen als ie niet oplet tijdens t rijden, als ie wat hoort oid en dus ergens anders zijn aandacht op vestigt, dan wil ie nog wel s vergeten om een been op te tillen tijdens t lopen haha
Dat heeft ie er niet bijverteld... Heb er ook niet naar gevraagd eigenlijk; van San weten we haar afkomst niet, dus is voor ons geen informatie.Jankeke schreef:Lauraatje@ weet die arts ook welke lijn dat is????
Ja, dat was behoorlijk schrikken. In de bak in een rustig galopje, we gaan een volte in en hop, daar ging ze. Eerst op haar knieen, waardoor ik er overheen vloog. Plat op mijn longen, dus ik kreeg geen lucht meer. Ik keek om en zag haar, gelukkig, de andere kant op gaan. Ze eindigde op haar rug tegen de bakrand, waar ze met haar voetjes omhoog bleef liggen. Toen ik weer op adem was, ben ik naar haar toe gegaan en heb haar overeind geholpen. Ze mankeerde niks, maar we hebben voor de zekerheid maar een aantal dagen niet gereden. Zal voor haar toch een behoorlijke klap in haar rug zijn geweest van het zadel.Jankeke schreef:Zohee Kimmes, over de kop gegaan. Daar schrik ik toch wel van. Vlin heeft wel een keer op zijn knieeen gelegen maar wist zelf weer snel op te staan (met mij er nog op)
Door dit akkefietje ben ik wel jaren bang geweest om buiten te galopperen.
Fjordenservies: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =9&t=30805
Fjordenartikelen: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =9&t=28507
Mijn schilderijensite: http://www.freewebs.com/moniqueschilderijen/index.htm
Fjordenartikelen: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =9&t=28507
Mijn schilderijensite: http://www.freewebs.com/moniqueschilderijen/index.htm
Sow Kimmes, dat is gelukkig goed afgelopen! 
Hier heb ik het ook al vaak zien voorbij komen, vooral Cilda dan... Die is altijd zo druk bezig met wat er rond haar gebeurt, dat ze vaak niet oplet waar ze haar voeten neerzet.

Hier heb ik het ook al vaak zien voorbij komen, vooral Cilda dan... Die is altijd zo druk bezig met wat er rond haar gebeurt, dat ze vaak niet oplet waar ze haar voeten neerzet.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Zo ben ik mat Jamie wel eens over de kop geslagen tijdens aandraven vanuit stap! Rij sindsdien ook altijd met cap buiten!
Ull doet het ook soms, dat struikelen. Zortin gelukkig niet. Maar die sukkelt ook nog wel eens tegen een boom aan door zijn sight-seeïng gedrag.
Ull doet het ook soms, dat struikelen. Zortin gelukkig niet. Maar die sukkelt ook nog wel eens tegen een boom aan door zijn sight-seeïng gedrag.
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Ik hou toch niet zo "van die over de kop gaan" verhalen. Ik heb wel gemerkt dat als hij moe wordt het erger wordt. Vandaag bijna 2 uur gereden en dan moet IK op de ondergrond letten want hij weet het dan niet meer en struikelt dan veel. Je zou toch denken....het zijn bergpaardjes, die kunnen toch heel goed zelf inschatten waar ze wel en waar ze niet hun voetjes kunnen zetten. Ik geef Vlin vaak een ruim teugeltje zodat hij toch op eigen benen moet maar volgens mij is die van mij uit het moeras getrokken.

All that we see
All that we seem
All that we seem
- Marjolein_xx
Sientje struikelde ook best veel, dat was voor dat ik les kreeg. nu heb ik les en leer ik haar meer op de middenhand te rijden, dus dat ze haar achterbenen er beter onderzet, helpt enorm. Vaak struikelen ze gewoon omdat ze idd te veel sloffen, en met teveel gewicht op de voorhand lopen.!
Sientje (L)
Vincent deed het ook erg zodra hij te veel op de voorhand liep.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Vlin stond vandaag in de turbo-stand en inderdaad, hij heeft slechts één keer gestruikeld. Staat hij meer in de slow-motion dan struikelt hij om elke 20 stappen. Maar maandag komt de hoefsmid weer, eens horen wat hij zegt.
All that we see
All that we seem
All that we seem
Orlinde struikelde toen ik haar net had op ruiterpaden ook best regelmatig. Ze had toen bijna alleen voor de kar gelopen, op de weg. Dus ze was niet gewend op te moeten letten waar ze liep. Na een paar bosritten werd dat al duidelijk beter, ze ging veel beter opletten. Nu rij ik met losse teugel door alle terreinen en struikelt ze bijna nooit. Wel eens als ze echt loopt te suffen en/ of iets anders heeeeeel interessants ziet. Maar dan is de oplossing, zoals meerdere mensen (en jijzelf eigenljk ook) al aangeven: aandacht bij jou terug halen, been eraan, voortwaarts!
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Red Bull doet het juist vooral in de bak. Buiten niet zo heel vaak. Merk wel dat het minder wordt als hij vaker gereden wordt. Hem moet je in de bak ook goed voorwaarts houden anders ligt hij ook vaak op zijn plaat.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

Nou haal ik uit jullie reacties dat het ook een gevolg kan zijn van zwaar op de voorhand lopen. Hoe weet ik dat het daar aan ligt en wat kan ik daaraan dan doen?????
All that we see
All that we seem
All that we seem