Het C-tjes topic! Deel 2

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
thorreke

Bericht door thorreke » do 16 okt 2008, 10:35

En voort zelfde geld ben je alleen in uw categorie en hebbe ze zelf ni moeilijk te doen :+
Prinses Jara :-D
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » do 16 okt 2008, 10:42

Rofl, die kans is natuurlijk wel groot :P

Alhoewel... Volgens mij waren er afgelopen keuring toch zeker 2 of 3 ruinen 8)
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
claudia

Bericht door claudia » do 16 okt 2008, 14:10

Maar dat is eigenlijk hetzelfde als in nederland.

Ze willen het niet bij hengsten maar bij merrie's en ruinen wordt het wel toegelaten en idd moeten ze kiezen tussen twee dan gaat meestal die met de kol een plaatsje naar achteren.

Ik zou het dan toch zeker met Hayco gaan proberen, zal Louis niet zo leuk vinden maar het is jou paard.

Gewoon doen!!!!!!
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Ellebel

Bericht door Ellebel » do 16 okt 2008, 14:22

Tea van Esther doet het altijd super op de keuring ( dagkampioen dit jaar en een derde plek op de CK) een heeft ook een klein kolletje, gewoon proberen!
yvette

Bericht door yvette » do 16 okt 2008, 14:41

Volgens mij doen ze er in België een stuk moeilijker over (tenminste, dat begreep ik van Jilly).
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » do 16 okt 2008, 14:49

Ellebel schreef:Tea van Esther doet het altijd super op de keuring ( dagkampioen dit jaar en een derde plek op de CK) een heeft ook een klein kolletje, gewoon proberen!
Maar Tea had toch ook zo'n frontriem die er toevallig over heen ging?
Dan zien ze het niet :D
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! *-:)

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
claudia

Bericht door claudia » do 16 okt 2008, 14:51

Ellebel schreef:Tea van Esther doet het altijd super op de keuring ( dagkampioen dit jaar en een derde plek op de CK) een heeft ook een klein kolletje, gewoon proberen!
en thea heeft een klein kolletje maar Hayco heeft een behoorlijk witte plek.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Jilly

Bericht door Jilly » do 16 okt 2008, 15:37

Idd, Tea's kolletje is niet echt te vergelijken met die wittekop van mij :D

Ik heb eigenlijk helemaal geen verwachtingen, ben nu vooral benieuwd of ze ons daar ook écht niet gaan op afrekenen. So what als ik maar 30 punten haal ofzo, voor mij blijft hij toch geweldig!

@Claudia: ik denk idd dat Louis het niet zo leuk zou vinden (is natuurlijk geen goeie reclame he), maar het is idd gewoon mijn paard en als ik wil gaan, dan ga ik toch gewoon...
Heb toch al het fatsoen gehad om te wachten tot Hildar verkocht is ;) opzich hoeft hij er helemaal niks tegen te hebben, die hengst zorgt toch niet meer voor zijn inkomsten.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
claudia

Bericht door claudia » do 16 okt 2008, 16:21

Jilly schreef:Idd, Tea's kolletje is niet echt te vergelijken met die wittekop van mij :D

Ik heb eigenlijk helemaal geen verwachtingen, ben nu vooral benieuwd of ze ons daar ook écht niet gaan op afrekenen. So what als ik maar 30 punten haal ofzo, voor mij blijft hij toch geweldig!

@Claudia: ik denk idd dat Louis het niet zo leuk zou vinden (is natuurlijk geen goeie reclame he), maar het is idd gewoon mijn paard en als ik wil gaan, dan ga ik toch gewoon...
Heb toch al het fatsoen gehad om te wachten tot Hildar verkocht is ;) opzich hoeft hij er helemaal niks tegen te hebben, die hengst zorgt toch niet meer voor zijn inkomsten.
Zo is het maar net, lekker met jou paardje naar de keuring.

Sch*t hebben aan de rest. Voor jou is hij top *o/* .
Ik ben ook erg benieuwd hoe hij het gaat doen.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » di 21 okt 2008, 11:25

Een aantal keren heeft Crystal haar bit nu ingekregen. Steeds wanneer ik de tijd heb, krijgt ze hem een kwartier tot half uurtje in en laat ik haar vrijrond lopen bij de stallen of in de bak. Dat ging eigenlijk heel goed. Tot gisteren, nu begint ze te protesteren er tegen. Het hoofdstel om doen ging goed tot ik de keel-en neusriem vast wilde maken. Ze begon eerst flink met haar hoofd te schudden, maar toen ik toch maar bleef proberen om het vast te maken kwam ze omhoog. Even flink op de donder gegeven, maar had niet de indruk dat ze er van op keek. Dus met flink zweten bij mij kreeg ik uit eindelijk de gespen vast en heb haar weer zo laten lopen. Dat ging eigenlijk wel goed, ze probeerde af en toe door te schuren langs haar voorbenen of ze hem uitkreeg. Maar merendeels stond ze er rustig op te kauwen. Toen alles weer proberen los te maken, dat werd dus net zo'n drama met de gespen. Toen ik deze los had, was er weer niets aan de hand en kon ik zo het hoofdstel af doen. Ik begrijp er niets van, ze zitten heel los en ze begint al zodra ik mijn hand naar de gespen wijs. Het zal de puberteit wel weer bij haar zijn.
Viv

Bericht door Viv » wo 22 okt 2008, 10:48

Is ze niet tijdens het loslopen ergens aan blihven hangen per ongeluk dat ze nu beetje in paniek raakt van die riempjes?

Cadiz heeft gister zn eerste paar minuutjes aan de longeerlijn gelopen bij Andy. Eerst even los gewerkt, toen zweep erbij en daarna longeerlijn aan zn montyhalster. Hele operatie heeft 20 minuutjes geduurd bij elkaar (incl het belonen tussendoor) en op 2 staakpogingen na wassie superbraaf. Mooi beginnetje dus. Andy had netjes loswerkring uitgezet met paaltjes en lint in de bak.
Ik zat zelf in Ermelo dus helaas geen pics oid.

Weer een stapje verder naar volwassenheid, bey bey beebietijd :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
yvette

Bericht door yvette » wo 22 okt 2008, 12:38

Ja, de tijd vliegt he?
Mijn kleine begint ook wat in de hoogte te gaan eindelijk. Paar foto's staan op PP.
maroes

Bericht door maroes » wo 22 okt 2008, 15:48

De tijd gaat inderdaad snel.
Wat goed dat Cadiz al zo goed zijn best doet aan de longeerlijn.Ze pakken het best snel op he?

Ciara heeft van het weekend voor het eerst ook een bit in gehad,ze vond het raar en bleef maar op het bit kouwen.
Afbeelding
Afbeelding

Verder zit ze volop in het pubertijd,want ze breekt door elk stroomdraad.Door haar dikke vacht en manenkam voelt ze niks.Niet leuk want nu kan ze niet meer naar buiten als ze geen toezicht is. Maar we hebben nu een oplossing(tot we een zwaardere stroonapparaat hebben)
We hebben een ijzerdraad op haar halster vast gemaakt,waardoor ze het stroom beter voelt en ook eerder een shock krijgt. Lijkt misschien wat sneu,maar dat is het niet hoor,mijn paard op de openbare weg vinden is veel zieliger hahaha!
Afbeelding
Afbeelding
Ze is nu een soort van teletubbie...
Ciara (Hermansen + Bjorgard)
http://ciarafjord.web-log.nl/
yvette

Bericht door yvette » wo 22 okt 2008, 17:30

Hihi, een teletubbie _O-
Orion1996

Bericht door Orion1996 » wo 22 okt 2008, 17:47

Cyra is eindelijk weer beter. Die eet weer goed en is weer heerlijk vrolijk en wakker. Ze staat me tegenwoordig om half 7 altijd op te wachten sinds ik lang moet werken. Echt heel schattig
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Amber_

Bericht door Amber_ » wo 22 okt 2008, 18:01

Tootje is nog erg zwakjes, is niks van hem over. Is ook nog niet de vrolijke puber die ik ken ! ;( Hij eet gelukkig wel weer wat, kan hij weer mooi aansterken. Want als je hem nu ziet, denk je dat het net een 1 jarig ruintje is..
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Ilona

Bericht door Ilona » wo 22 okt 2008, 18:12

@Orion
Het gezelligste moment van de dag: de vrolijkste begroeting van je paaardenbees! Geeft zo'n lekker gevoel he.

@Amber
Hopelijk gaat zijn eten hem snel weer goed smaken. Dat is ook niks om zo'n ingevallen hoopje te zien... Konden ze maar praten he..
Sterkte met je Tootje!

@Maroes
Ontvangt ze nu ook Radio538????? :)ddd
Esther

Bericht door Esther » wo 22 okt 2008, 19:16

Evy schreef:
Maar Tea had toch ook zo'n frontriem die er toevallig over heen ging?
Dan zien ze het niet :D
Had er met de CK een gewone frontriem aan hoor, hihi.. Wilde niet dat ze dachten dat ik het expres had gedaan.. :D
Komt ook bij dat de meesten het weten.. Heb al twee keer gehad dat de chip niet te vinden was en dat ze zeiden.. Jaa, dit is Tea wel, kijk wel even of het kolletje er ook zit, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
claudia

Bericht door claudia » wo 22 okt 2008, 19:22

Amber_ schreef:Tootje is nog erg zwakjes, is niks van hem over. Is ook nog niet de vrolijke puber die ik ken ! ;( Hij eet gelukkig wel weer wat, kan hij weer mooi aansterken. Want als je hem nu ziet, denk je dat het net een 1 jarig ruintje is..
Sneu he, zoals ze interen als ze droes hebben, dat gaat zo snel
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Amber_

Bericht door Amber_ » wo 22 okt 2008, 19:36

claudia schreef:
Amber_ schreef:Tootje is nog erg zwakjes, is niks van hem over. Is ook nog niet de vrolijke puber die ik ken ! ;( Hij eet gelukkig wel weer wat, kan hij weer mooi aansterken. Want als je hem nu ziet, denk je dat het net een 1 jarig ruintje is..
Sneu he, zoals ze interen als ze droes hebben, dat gaat zo snel
8)7 Ja ! Echt niet normaal.. Binnen 2, 3 weken.. alles kwijt.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Gesloten