Wat is een goede vraagprijs voor een hengstveulen?
- margalorenz
Wat ik in mijn omgeving zie en nu zelf merk is dat het nog niet echt kostendekkend is om te fokken met fjorden als particulier.Je moet het echt doen omdat je het leuk vindt. Als je kijkt naar de kosten voor dierenarts, dekking, extra voer, paspoort, chip enz. ben je veel meer kwijt dan wat je momenteel voor een veulen kunt vragen. Zelfs echt goede veulens gaan over het algemeen voor veel te weinig weg. Mensen geven er gewoon te weinig voor, zeker in Nederland. Jammer eigenlijk.
Wij vinden onze fjordjes natuurlijk geweldig en zijn er helemaal verliefd op, maar over het algemeen in paardenwereld zouden we nog wel wat verbetering kunnen gebruiken in het beeld dat mensen van fjorden hebben zodat ze misschien wat populairder worden en misschioen ook wat duurder. Dat zou het misschien wat interessanter maken om goede merries van particulieren te laten dekken omdat je er financieel minder bij in schiet. Zou denk ik wel goed zijn voor de kwaliteit van het ras.
Tot nu toe genieten wij gewoon van onze mammie Zirsta en haar wolk van een zoon Ellyot. Dat is ons gelukkig meer waard dan een dikke portemonee.
Wij vinden onze fjordjes natuurlijk geweldig en zijn er helemaal verliefd op, maar over het algemeen in paardenwereld zouden we nog wel wat verbetering kunnen gebruiken in het beeld dat mensen van fjorden hebben zodat ze misschien wat populairder worden en misschioen ook wat duurder. Dat zou het misschien wat interessanter maken om goede merries van particulieren te laten dekken omdat je er financieel minder bij in schiet. Zou denk ik wel goed zijn voor de kwaliteit van het ras.
Tot nu toe genieten wij gewoon van onze mammie Zirsta en haar wolk van een zoon Ellyot. Dat is ons gelukkig meer waard dan een dikke portemonee.
Ik heb Djinty van Esther ^^ gekocht voor 650, maar daarvoor mocht ze nog wel een tijd bij Esther blijven omdat ze hier nog niet ingeschaard kon worden. Ook was ze al gechipt. Ze was 7 maanden oud toen ik haar ophaalde. Ik vond het een goede prijs.
Ik denk dat je voor een goed gezond hengstenveulen best 400/450 kan vragen, afhankelijk van wat hij behaald heeft, zijn afkomst en of hij gechipt is.
Het is denk ik wat de gek er voor geeft
Vind een goed tehuis wel belangrijker dan de prijs..

Ik denk dat je voor een goed gezond hengstenveulen best 400/450 kan vragen, afhankelijk van wat hij behaald heeft, zijn afkomst en of hij gechipt is.
Het is denk ik wat de gek er voor geeft

Vind een goed tehuis wel belangrijker dan de prijs..