oogkleur
oogkleur
Het valt me al een poosje op dat Hynke haar ogen lijken te ontkleuren. In plaats van mooie zwarte kraaltjes zoals Hattrick lijkt het oogwit steeds lichter te worden en is de pupil steeds beter zichtbaar en lijkt deze bijna blauw/ bruin te zijn.
Beetje domme vraag wellicht maar is dit normaal ? Na de leverontsteking van Hynke schiet ik van iedere soort verkleuring in de stress
Beetje domme vraag wellicht maar is dit normaal ? Na de leverontsteking van Hynke schiet ik van iedere soort verkleuring in de stress
Re: oogkleur
Er zijn wel fjorden met lichtere kleur buine ogen.
Maar blauwe heb ik alleen gezien bij een blind paard of bij een maanoog.
Maar blauwe heb ik alleen gezien bij een blind paard of bij een maanoog.
Licht bruine ogen zie je wel vaker, maar blauw is niet gewenst/normaal.
Wij hebben ooit een discussie gehad met de jury op een hengstenkeuring over een blauwe schijn in 1 oog. Dit is nadien nagekeken door een DA, maar geen 'mankementen' aan te vinden. Moet nu wel zeggen dat ik die blauwe schijn niet zag
Wij hebben ooit een discussie gehad met de jury op een hengstenkeuring over een blauwe schijn in 1 oog. Dit is nadien nagekeken door een DA, maar geen 'mankementen' aan te vinden. Moet nu wel zeggen dat ik die blauwe schijn niet zag

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Licht bruine ogen is idd wel redelijk normaal, veulentjes heb ik wel eens gezien met blauwe ogen. Maar die zijn na enkele maanden zwart geworden. Dus ben benieuwd naar wat je precies bedoelt en ga geheel met Mieke mee..... Foto?!
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Er zijn heel veelverschillende kleuren in de ogen bij fjorden .
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Ieder paard heeft wel zijn eigen oogkleur ja, bruin, blauw, groenig, maar wel relatief donkere tint vaak en zelden licht (of dan is ie met lichte ogen geboren en blijft het zo)...ben ook wel benieuwd hoe het er uit ziet. Je maakt me nieuwschierig Jeanet.
Geluk is de vrucht van intens werk
foss; tot nu toe heb ik bij de fjorden alleen de kleur donker bruin/ licht bruin gezien en welke kleuren kunnen ze dan nog meer hebben? en ben net als bella redelijk hier nieuwsgierig naar 

de knapste fjorden heb ik dadelijk op stal
hou super veel van mijn knapperds! love them 4-ever

Zottin heeft hele lichte ogen.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Ja die zijn heel mooi.claudia schreef:Zottin heeft hele lichte ogen.
Ik heb nog nooit een fjord gezien met echt andere kleur ogen dan bruin. Wel een anders gekleurde schijn er in.
Zottin Claudia?
dat is geen lieve benaming voor je vriendje. Hihi...
Alm hier heeft ook van die prachtige helbruine ogen. Prachtig vind ik dat. Ze spreken veel meer dan donkere.
Zottin Claudia?

Alm hier heeft ook van die prachtige helbruine ogen. Prachtig vind ik dat. Ze spreken veel meer dan donkere.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Blijft leuk die correctie op de ipad
Moet natuurlijk Zortin zijn
Bij elke fotosessie wordt het gezegd, mij was het niet eens zo zeer opgevallen.

Moet natuurlijk Zortin zijn

Bij elke fotosessie wordt het gezegd, mij was het niet eens zo zeer opgevallen.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Klopt ik had ook een fjord met zulke ogen dat is zo mooi.