Wij hebben hier heel wat bitloze hoofdstellen uitgeprobeerd. Max heeft tandproblemen en ik moest toen wel op bitloos overgaan. Hij heeft een erg harde mond en is bij zijn vorige eigenaar steeds met een Liverpool bereden.
Ik heb het Libra-touwhalster uitgeprobeerd, de kaakgekruiste, de merothische, enz...
Uiteindelijk ben ik op het hoofdstel van ruitershop uitgekomen (is niet meer online) en dat was het eerste dat prima ging. Hij kon zelfs met twee pinken bereden worden.
Nu heb ik een lederen stalhalster (mooi model) laten aanpassen door een gareelmaker zodat ik hetzelfde principe heb. Max en ik rijden nu buiten met een kingekruist systeem. Waarom een stalhalster aan laten passen? Het "origineel" van ruitersportshop.com "viel" wel eens uit onderweg, bovendien had ik graag een gecombineerd hoofdstel, zodat ik ergens gewoon een touw kon aanklikken om hem ergens vast te maken.
Ieder paard reageert volgens mij anders op een bitloos hoofdstel. Het heeft ook even geduurd eer wij een "goed" modelletje hebben gevonden.
Welk type bitloos hoofdstel?
- Tante Flavie
- Contacteer:
Re: Welk type bitloos hoofdstel?
Ik gebruik bij Emily de F.R.A. Indy en dit werkt bij ons erg goed!
Het is een kaakgekruist hoofdstel en ik ben erg tevreden over de release.
Emily snapt wat er bedoeld wordt, zonder dat ik veel hulpen moet geven.
Deze is het;

Uiteraard is het wel zo dat een paard moet wennen aan ieder hoofdstel, met of zonder bit.
Het is een kaakgekruist hoofdstel en ik ben erg tevreden over de release.
Emily snapt wat er bedoeld wordt, zonder dat ik veel hulpen moet geven.
Deze is het;

Uiteraard is het wel zo dat een paard moet wennen aan ieder hoofdstel, met of zonder bit.
Emily (v. Balony, m. Justy)