Zoals jullie weten is Feline nu alleen, na het overlijden van Wanja. Hier in Zweden is er een regel dat paarden niet alleen gehouden mogen worden (er zijn natuurlijk uitzonderingen en situaties zoals deze hebben we niet zelf in de hand gehad). Buiten het enorme verdriet dat we door het verlies van Wanja hebben, moesten we natuurlijk ook weer op zoek naar een nieuw maatje voor Feline. We willen Wanja zeker niet 'verruilen', maar we moeten ook naar de toekomst kijken. Ik ben hier bezig een bedrijfje op poten te zetten en het is de bedoeling dat de Fjordenfokkerij daar een leuke rol in gaat spelen

Feline hebben we van Jan en Jose Dolfing gekocht en omdat we inmiddels zo'n fijne band hebben opgebouwd met deze fantastische mensen, was het voor mij een logische keus om hun als eerste te bellen. Ik wilde toch wel heel erg graag een merrie met het oog op de fokkerij en het liefst een die niet ouder zou zijn dan 2-3 jaar. Jan en Jose hadden eigenlijk niets meer staan wat ze van de hand wilden doen, maar voor ons hebben ze toch een uitzondering gemaakt. Daar ben ik ze ontzettend dankbaar voor!
Ik kan dan ook met heel veel vreugde melden dat we binnenkort de nieuwe eigenaar zullen zijn van Gentle! Deze twee-jarige merrie stamt uit Manus x Hanneke. Jose heeft me een paar foto's gestuurd en ik ben nu al verliefd op haar! Ongezien een paard kopen zou ik nooit doen, maar Jan en Jose vertrouw ik voor 300%. Vandaar deze voor mij logische keuze.
Op dit moment zijn we druk met het regelen van alle papieren en het transport naar Zweden, maar ik hoop haar over 4 weken hier te kunnen begroeten in Zweden en Feline natuurlijk ook! We hebben het haar al verteld dat er een nieuw vriendinnetje voor haar komt, maar ik betwijfel of ze het helemaal snapt

Na alle ellende van de afgelopen weken en de tegenslagen die we hebben gehad, hoop ik dat ze ons nu gunstiger gezind zullen zijn... Hoewel ik betwijfel dat ik ooit nog weer zo'n ziek paard zal treffen. Never say never en het blijft altijd in je achterhoofd aanwezig, maar we moeten door!